Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitus Postitas Charly »

Seda need lühendid tähendavad:

I - sissepritse
E - eco versioon
S - sportversioon
L - pikendatud kere
A - automaatkast
X - nelivedu
T - touring
C - kupee
M - BMW Motosport divisioni toodang

Edit : formuleerisin topicu ümber
Viimati muutis Charly, 22.02.2004 19:48 13, muudetud 4 korda kokku.
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
Erkki_V
Huviline
Postitusi: 278
Liitunud: 26.10.2002 14:28 39
Asukoht: Raplamaa Kohila v. Aespa ja Soomes Helsinki

Postitus Postitas Erkki_V »

Pakuks et A tähendab automaatkasti
jjanno
Huviline
Postitusi: 2320
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: küsimus mudelinimes olevate lühendita kohta???

Postitus Postitas jjanno »

Charly kirjutas:A - ???
Automaat

jJanno
Edit:
Kuna A vastati juba ära, siis lisaks omaltpoolt 2 oma lemmik tähist :)
T-Touring
X-4wd

Edit2:
Ehk siis http://www.bmwclub.fi/fi/types/index.html

endiselt jJanno
Viimati muutis jjanno, 19.02.2004 13:22 41, muudetud 1 kord kokku.
exTouring
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

mmm..enamustel Mobiles pole seda A-d järel, kuigi automaadid....
..varustust vaadates, tundub, te A on rikkalikumalt varustatud..a mine tea.
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

Lisaks on veel ka C - mida ta ametlikult tähendab, kas Coupe/Cabrio, ei teagi.
417
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 16.12.2003 11:14 57
Asukoht: Idablokk
Kontakt:

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitus Postitas 417 »

Charly kirjutas:Seda need lühendid tähendavad:

I - sissepritse
E - eco versioon
S - sportversioon
L - pikendatud kere
A - automaatkast
X - nelivedu
T - touring
C - kupee


Edit : formuleerisin topicu ümber

selle järgi oleks siis 325tds (automaatkastiga)
TDS - turbodiisel sport :shock:
Kasutaja avatar
janar
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 01.09.2003 14:21 14
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas janar »

aga võrreldes tavalse turbodiisliga ongi tds ju sport

võtame näiteks E36

On olemas 318 is ja 325 tds

Kui esimene on sport, siis miks mitte teine?
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

no ma ei tea....
kui 318 is on 4x ketaspidur ja sportsisu..
kas tds on kah sportsisuga?
või on tds lihtsalt mingi diiselmootori....ee like kombinatsioon vms
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
417
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 16.12.2003 11:14 57
Asukoht: Idablokk
Kontakt:

Postitus Postitas 417 »

Charly kirjutas:no ma ei tea....
kui 318 is on 4x ketaspidur ja sportsisu..
kas tds on kah sportsisuga?
või on tds lihtsalt mingi diiselmootori....ee like kombinatsioon vms
ei mingit sportsisu - küll aga ketspidurid ja vahejahutiga turbo aut kast elektri peegel ja esiaknad.
ma homme pangahärradega sellise ostu arutamas
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Aga kuhu jäi "M"?
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11701
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania R500 '18 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

M see kõige magusam ;)
Kasutaja avatar
Joel
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 03.02.2004 17:57 59
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Joel »

Vanasti ilmusid "Äripäevas" kord kuus autoesinduste hinnakirjad, sealhulgas ASC AS list, mis tipnes 1,8 miljonit maksva 850 CSi-ga. Selle nimekirja all oli kah tähtede deshifreering ja seal väideti "s" tähistavat moderniseeritud mootorit. Sõna "Sport" ei puutunud kuidagi asjasse...
piret
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 18.02.2004 20:54 20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas piret »

Et siis tulevasteks päevadeks - kui vaja pea uhkelt selga lüüa ja tark näida - paluks abi vaikselt Teilt, asjatundjailt..
Vot see minukese 535iA - see ok, aga tiptronic-kast - seda ka kuidagi peenemalt-lühemalt kirjutatakse ehk? (No tavaliselt vist lihtne automaatkast muidu või no maeiteakaa..)
Ja siis - et kui muidu nagu selline (vist siis A nagu automaat) tavaline, aga eputamise mõttes lisatud M-i rool, vedrustus ja sportistmed, mingi nipet-näpet veel - mis sihuke riist see siis on? Mingid lisad olid veel, praegu ei tule meelde.. Et mis sihukestega hübriididega teha.. (loogiline on, et loeb see, mis passis kirjas juu)
Küsimärk otsa ees
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Omalt poolt lisan veel niipalju, et see tehase M-vedrustus pole siiski see, mis on M3 ja M5-l all, viimastel tähendab see ka kangemaid õõtsapukse jne. Oma 15 mm madaldusega ning tänavasõidu kõvadusega on asi siiski sportvedrustusest väga kaugel. E30 kuulu järgi veel alumiiniumist õõtsad tavalise mudeli terasõõtsade asemel olid.

Nt m-tech vedrustusega E30 on siiski sama mudeli M3-st vaid hale vari, M3 kasutab E28-type esipüstikuid, teisi esipidureid ja viie poldiga rattaid.
E28-l tähendas see 15 mm madalamaid vedrusid, lühemaid amordikanne ning üsna tavalisi bilsteini gaasamorte (tehases pandi siis tavamudelitele veel õliamorte. Tagaamorte olen ise mõõtnud, tavavedrustusel on amordisäär täpselt 15 mm pikem. Minu autol on all -40 mm madaldusvedrud, neid mitte m-techi nime all müüdavatega segi mitte ajada. Seerias on auto kõrge nagu kits. Proovisin ka rauli M5-ga koos õõtsutada - M5 amordid on kõvad nagu kivid.

M-tech on natuke järeleaidatud seeriavedrustus, mis on välja mõeldud fännide kõvatamiseks ning lisaraha küsimiseks. Mingit tegelikku seost
M Gmbh ja autospordiga nendel vähemalt praegu ei ole.

To piret - M tähte lisati mudelinimele vaid mudelitele 535i kuni 1987 aastani. Sinul on lihtsalt mõnede millegipärast M lisadeks nimetavate
lisajubinatega 535.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
piret
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 18.02.2004 20:54 20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas piret »

To Aare: tänan, vastusega rahul. Aga heameel on muidugi tõdeda, et kaks aastat tagasi seda autot ostes mulle tegelikult udu ikka ei aetud, uhh.. ja olgem ausad, sõiduomadustele ei mõju ükski täht auto tehnilises passis (küll aga loevad fänni autosse investeeritud summad), eksjuonju..
Kasutaja avatar
JaanusJ
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 29.10.2009 19:15 12
Asukoht: Pärnu

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitus Postitas JaanusJ »

compactidel olen märganud näiteks sellist märki 316it?`mis need tähed peaks seal tähendama? :D
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitus Postitas Henri. »

Compactitel on kõikidel "Ti" ikka.
"iT" on touring.

wiki kirjutas:The title 'Ti'(Touring International), is unique to the Compact range and is used on the more powerful versions, harking back to the BMW New Class 'Ti' models of the sixties.
"Ti"-d olid 318Ti (103kW 318iS mootor) ja 323Ti (125kW)
Kasutaja avatar
Marko S
Huviline
Postitusi: 3547
Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
Peamine sõiduk: E39 530d
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitus Postitas Marko S »

S ei tähenda ju alati "sportversiooni" ? Diisli puhul oli ju eraldi märgistused, TD (85KW) ja TDS (105KW) vastavalt siis coolerita ja cooleriga variant, kui õigesti mäletan.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11701
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania R500 '18 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitus Postitas AARE540 »

Täpselt nii ongi, mäletad täitsa õigesti :) Muidugi eks näiteks tds ja CSi puhul tähendavad need s-id vast ikkagi erinevat asja.
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4688
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re:

Postitus Postitas Fred »

Henri_J kirjutas:Compactitel on kõikidel "Ti" ikka.
"iT" on touring.
Wiki järgi on diiselkompaktidel ka "td", vähemalt E46st alates. :)
kimmo kirjutas:Lisaks on veel ka C - mida ta ametlikult tähendab, kas Coupe/Cabrio, ei teagi.
E36 puhul oli minu teada "iC" benamootoriga kabrio tunnusmärk (diisleid tol ajal kupeena ja kabriona polnud). Alates E46st on on "Ci" bensu- ja "Cd" masuudikupee, "Cic" oleks siis bensu- ja "Cdc" diiselkabrio, aga kasutatakse siiski märgistust "Ci" või "Cd".
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kasutaja avatar
Raas
Huviline
Postitusi: 558
Liitunud: 24.06.2004 18:17 53
Peamine sõiduk: E36 328i
Asukoht: Jõgeva

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitus Postitas Raas »

Oluline on siiski ka see, kas on trüki- või kirjatäht.
Esimesel juhul CSL ja teisel juhul tds.
Marko S kirjutas:S ei tähenda ju alati "sportversiooni" ? Diisli puhul oli ju eraldi märgistused, TD (85KW) ja TDS (105KW) vastavalt siis coolerita ja cooleriga variant, kui õigesti mäletan.
2014a. 1/4 miili 14.91s @ 149.3kmh, 60FT 2.30s; 174whp (130kw)
e36.bmw
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 15.10.2014 07:43 52

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitus Postitas e36.bmw »

Tere tegu siis e39 98a 525tds aga mis need lühendid lõpus T A T.
Kasutaja avatar
Marko S
Huviline
Postitusi: 3547
Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
Peamine sõiduk: E39 530d
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitus Postitas Marko S »

e36.bmw kirjutas:Tere tegu siis e39 98a 525tds aga mis need lühendid lõpus T A T.
T A T ? Ilmselt mõtled AT - Automatic Transmission.
Vasta