3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Jarlo »

Oskab keegi öelda, mis on 3,0d normaalne jahutusvedeliku temperatuur töösoojal mootoril?
Vaatasin varjatud menüü abil jahutusvedeliku temperatuuri. Peale 2h maanteesõitu oli temperatuur 82 kraadi. Väljas oli 1 kraad sooja. Kas see 82 kraadi natuke vähe pole? Kahtlema hakkasin, kuna maantee kütusekulu on suurenenud ca 1,5 l...
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Indrek_M »

Jarlo kirjutas:Oskab keegi öelda, mis on 3,0d normaalne jahutusvedeliku temperatuur töösoojal mootoril?
Vaatasin varjatud menüü abil jahutusvedeliku temperatuuri. Peale 2h maanteesõitu oli temperatuur 82 kraadi. Väljas oli 1 kraad sooja. Kas see 82 kraadi natuke vähe pole? Kahtlema hakkasin, kuna maantee kütusekulu on suurenenud ca 1,5 l...
82C on minu meelest ok. Selle kraadi peal termostaat avanebki.
Indrek
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

X5 on näit 88C-92C oleneb sõidustiilist...
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

82 kraadi tundub mulle natukene vähe... temperatuur võiks olla minu arvates siiski ca 90 ringis, aga ei tea samas, mis ette nähtud.
Kui keegi oma autoga ringi vurab pikemalt, siis viitsimise korral võiksite korraks pilgu varjatud menüüsse heita.
kaupo_s
Huviline
Postitusi: 423
Liitunud: 01.08.2007 23:06 57
Peamine sõiduk: 320D
Telefon: 5011217
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas kaupo_s »

Jarlo kirjutas:82 kraadi tundub mulle natukene vähe... temperatuur võiks olla minu arvates siiski ca 90 ringis, aga ei tea samas, mis ette nähtud.
Kui keegi oma autoga ringi vurab pikemalt, siis viitsimise korral võiksite korraks pilgu varjatud menüüsse heita.
kus see varjatud menüü on ?
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

kaupo_s kirjutas: kus see varjatud menüü on ?
Vaata siit: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... t=varjatud
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Valdek »

Indrek_M kirjutas:
Jarlo kirjutas:Oskab keegi öelda, mis on 3,0d normaalne jahutusvedeliku temperatuur töösoojal mootoril?
Vaatasin varjatud menüü abil jahutusvedeliku temperatuuri. Peale 2h maanteesõitu oli temperatuur 82 kraadi. Väljas oli 1 kraad sooja. Kas see 82 kraadi natuke vähe pole? Kahtlema hakkasin, kuna maantee kütusekulu on suurenenud ca 1,5 l...
82C on minu meelest ok. Selle kraadi peal termostaat avanebki.
Jarlo autol peaks termostaat avanema 88C juures. 82 on vähe.
Kasutaja avatar
madis666
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 27.09.2006 20:23 42
Peamine sõiduk: BMW 530d touring
Asukoht: Pärnu/Helsinki

Postitus Postitas madis666 »

mul millegi pärast maanteel sõites temp 66 C. et siis võib arvata et termostaat jama? :?
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Jarlo »

Valdek kirjutas: Jarlo autol peaks termostaat avanema 88C juures. 82 on vähe.
Tänud Valdek.
Täna katsetasin veel. Temp seier läks püstiasendisse peale 20 km maanteel. Peale 40 km sõitmist oli temperatuur 78 kraadi. Seega läheb termostaat lähijal vahetusse.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Valdek »

Jarlo kirjutas:
Valdek kirjutas: Jarlo autol peaks termostaat avanema 88C juures. 82 on vähe.
Tänud Valdek.
Täna katsetasin veel. Temp seier läks püstiasendisse peale 20 km maanteel. Peale 40 km sõitmist oli temperatuur 78 kraadi. Seega läheb termostaat lähijal vahetusse.
Karmilt pikk aeg :shock:
Kas muidu autol lisa elektrilinesoojendi töötab?
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Jarlo »

Valdek kirjutas: Karmilt pikk aeg :shock:
Kas muidu autol lisa elektrilinesoojendi töötab?
Tõenäoliselt elektriline lisasoojendi ei tööta, kuna ostueelses kontrollis UM-is mainiti, et elektriline soojendi näitas veateadet.
Aga see ei tohiks ju mootori üldisele temperatuurile nii palju mõju avaldada, kuna on mõeldud salongi kiiremaks soojendamiseks. Samas plaanis ka see vahetada, kui kuskilt õnnestub töötav isend leida.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

diislijoodik kirjutas:Vaheta siis MOOTORI (mitte EGR-i) termostaat 1x ära, kaua sa ikka siin kurdad?!
mille põhjal seda väidad? Minu praktika jooksul on olnud korduvalt juhtumeid kus samade sümptomite alusel on vahetamist vajanud ainult EGR-i termostaat...
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

diislijoodik kirjutas:Kuidas sa seda põhjendad? Minu arusaama järgi, kui EGR-i termostaat oleks tuksis kinni asendis, siis kuumeneks EGR-i soojusvaheti üle ja läheks kärssama (tegu ju heitgaasidega, mis mootorist tunduvalt kuumemad, süsteemi nimi ju ka vastav: Water COOLED EGR),
Põnev!

Põhjenda miks siis M51 tüüpi mootoritel kollektorid ära ei sula ega kärssama ei lähe? seal pole mingisugust jahutit vahel. Sama kehtib esimeste M57 mootorite kohta.
diislijoodik kirjutas:Aga olgu, sul oma loogika.
Sa ei eksi.
Kasutaja avatar
juka
Huviline
Postitusi: 47
Liitunud: 24.08.2006 14:50 24
Peamine sõiduk: BMW E46 TURBOTRAKTOR
Asukoht: IDA-VIRU

Postitus Postitas juka »

sorry, veel küsimus..
mul oli bmw e36 318is ja temp seier näitas alati "kell 12" igal ilmal
nüüd aga bmw e46 320d ja temp seier seisab kuskil "kell 11", kas see on normaalne?
no rules just fun
E46 2002 TURBOTRAKTOR
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

diislijoodik kirjutas:Kes on kirjutanud kollektori kärsamisest? .
diislijoodik kirjutas:Kuidas sa seda põhjendad? Minu arusaama järgi, kui EGR-i termostaat oleks tuksis kinni asendis, siis kuumeneks EGR-i soojusvaheti üle ja läheks kärssama
Oled mõnda BMW kapoti all olevat exhaust coolerit käes hoidnud? Mis valemiga see sinu LOOGIKA järgi kärssama läheb? Ja kui nüüd metall juba kärssama läheb siis plasikust sisselaskekollektor sulab ju puhta ära...

esiteks soovitan konkreetselt Jarlol korda teha lisa elektrilise soojendi.
Kui ei aita, siis järgnevalt just Exhaust cooleri termostaat vahetada.
Viimasena asuksin vahetama põhitermostaati.

Samas ei tee kunagi paha korraga mõlema termostaadi asendamine uuega.

Diislijoodikul soovitan mõne kapoti all uurida m57 mootori jahutussüsteemi ja vaadata kas exhaust cooleri termostaat mängib olulist rolli jahutusvedeliku soojenemisel või mitte.
diislijoodik kirjutas:Tore, et sa ei eksi. Mina mõtlen, teen ja vahel siiski kahtlen ka
tundub et foorumisse ridade kirjutamisel sa ei kahtle...
Lisaks sai just täna õhtul üks e39 täpselt eelpool mainitud mure ja minu loogika järgi korda tehtud...
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

Anna siis teada.
Eile öösel sõitsin 15km maanteel ja temp ei tõusnud üle 70*c
Väljas oli -6*c

Ilmselt alustan ka sellest Egr termostaadist.
BMW 530d -01 142kw Pilt
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Jarlo kirjutas:Kui keegi oma autoga ringi vurab pikemalt, siis viitsimise korral võiksite korraks pilgu varjatud menüüsse heita.
Valdek vahetas täna mõlemad termostaadid ... varjatud menüüs maanteesõidul mootori temperatuuriks näitas +94C :)
Indrek
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Indrek_M kirjutas: Valdek vahetas täna mõlemad termostaadid ... varjatud menüüs maanteesõidul mootori temperatuuriks näitas +94C :)
Tänud info eest Indrek.
Tõenäoliselt lähevad mul ka kõigepealt termostaadid vahetusse. Kuigi elektriline lisasoojendi on läbi, siis kõigepealt pean ikka termostaadid vahetusse panema (soojendit ei õnnestu praegu kasutatuna leida ja uuelt maksab 4,3K). Termostaatide vahetamine esialgu odavam ja tõenäoliselt peaks ka olukorda parandama.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

diislijoodik kirjutas:Ostsin hakatuseks uue EGR-i termostaadi. Puhusin uuel otsast sisse, õhk käib lohinal läbi. Võtsin ta lahti (õnneks saab seda lihtsalt teha) ja klapi sulgepinnal on tugev möödajooksu soon. Kui samalaadne "bypass" on ka põhitermostaadil, siis ei saa mootori kiirest soojenemisest juttugi olla. Nii, et paistab, et tehas on "pingutanud" selle nimel, et asi oleks enam-vähem, mitte absoluutne.
Uuel EGR termostaadil õhk nüüd lohinal kindlasti läbi ei käi, pigem immitseb. Maybe said juba uue vigase termostaadi :) Möödavoolu soonel on lihtne põhjus olemas, analoogse asja leiad ka põhitermostaadi küljest.
diislijoodik kirjutas:Vahetusel on tungivalt soovitatav omada ligi kas 12mm voolikut ja tiguklambreid plastmassistunud vaakumvooliku jupi asendamiseks (seda lahtivõtmata ei saa termostaati kätte) või omada uut or juppi.. Termostaadile küsida kaasa ka o-rõngas, mis läheb soojusvaheti juurde.
vaakumvoolikut ei ole vaja ära kangutada EGR termostaadi vahetusel. Asjale tuleb läheneda nn minu loogikaga. O-rõngas vajalik.

diislijoodik kirjutas:Seega jään oma seisukoha juurde, kui 0-lähedase ilma puhul tekib kaebus, et mootor ei saavuta norm temperatuuri või mõõdukat kiirust kogudes läheb jahedamaks, siis on vaja vahetada mootori termostaat või ka siis mõlemad korraga, kui kontrollides selgub, et EGR-i termostaat on lahti asendis.
Minu soovitus on vahetada mõlemad termostaadid korraga. Kui raha napib siis alustada just EGR termostaadist. Ainult EGR termostaadi vahetus on väga lihtne ja kiire samuti ei ole vaja olulist kogust jahutusvedelikku. Homme lisan siia teemasse IndreK M -i auto küljest eemaldatud EGR termostaadi sisust pildid, kus on selgelt näha, et konkreetse auto puhul oli vigane just EGR termostaat.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

diislijoodik kirjutas:Ma siis plõksin korraks uuesti, et EGR-i oma saab lihtviisiliselt kontrollida ja suurt mõju ta ka ei oma, vahetus on ka lihtne, seega kulutust temasse (ca 500kr+vahetus) võiks ka edasi lükata, kui ta ei ole koheselt määratletav eeltoodud viisil tuksis olevaks. Aga... valik (rahakott) on sinu.
pmt kui Indrek nõus on võin loomkatse teha ja tema vana põhitermostaadi tagasi panna. Maybe siis saab ka see plõksimine otsa :D
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Termostaadi seest tuli välja selline hunnik kola:
Pilt

See konkreetne tükk on katki:
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

pmt võime veekausi ja termomeetri katse teha ka suurema seltskonnaga...kui soovi, astu ka ise kampa. Katkist EGR termostaati võib ka igaüks ise tulla uudistama...eelpool räägitud jutt välja valgunud vahast mulle kiire tööpäeva keskel kohale ei jõudnud...
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

Sai eile õhtul termostaat potti sooja vette likku pandud. Kuna termomeetrit käepärast polnud võtsin 3 uut Wahleri termostaati testimiseks kõrvale, kaks 80C ja ühe 88C pealt avaneva. Kuna testitav termostaat on tobedas plastik kestas siis "keetmis" tulemuste jälgimine oli üsna nigel. Tegin katset kolm korda...Tulemuseks võin tõdeda, et testitav termostaat avanes lubatust varem juhtus see koos kahe 80C pealt avaneva termostaadiga. 8 kraadi oli siis aurustunud tedmata suunas järelikult. Lisaks sellele ei andnud hing veel rahu ja toppisin täna selle poolpiduse termostaadi enda auto külge. autol on ca kuu tagasi vahetatud EGR termostaat. Eile õhtul näitas varjatud menüüs temperatuuri 89-90 kraadi, täna selle pooletoobisega 81-82. Nii, et jällegi ca 8C kadunud...
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Valdek kirjutas:täna selle pooletoobisega 81-82. Nii, et jällegi ca 8C kadunud...
Minu auto nende kahe termostaadi koosmõjul üle 72C varjatud menüü järgi ei läinud :) No ok - linnas ummikus läks, aga nii kui veidigi liikuma sai, siis kukkusid kraadid jälle alla 72C peale. Hea, et vahetatud said :)
Indrek
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

termostaat sai kiiresti tagasi vahetatud. Minu andmetel X5-l toimetab lisa elektrilise soojendi asemel Webasto. Tugrikuid jagame siis kui sinu autol termostaadi ära vahetame ;)
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

diislijoodik kirjutas:Ostsin hakatuseks uue EGR-i termostaadi. Puhusin uuel otsast sisse, õhk käib lohinal läbi.
Uuel EGR termostaadil ei käi õhk naljalt läbi. Otsast sisse puhudes peab ikka parajalt silmi punnitama, et sealt kopsutäis läbi suruda. Seega, kui sul sealt õhk lohinal läbi käis, siis said küll mingi defektiga termostaadi.
Eks homme kirjutan, kuidas minu mootoritemperatuuri saaga lahenes...
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8367
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

diislijoodik kirjutas:Jutt käis veel lisaks sellest, et pole täpselt selge, kas see termostaat on väikese ehk mootori ringvoolu ahelas või suure ehk radika ringvoolu ahelas (esimesel juhul oleks ta lekke või tuksisoleku mõju olematu).
Jutt käib siis EU3 normi täitmiseks välja mõeldud EGR jahutist. Mootori jahutusvedeliku abil saadakse tagastatav heitgaas 100*C jahedamaks.
Termostaat on mõelud töötama nii:
* kuni 70*C on termostaadi ava ristlõige 1,2mm
* üle 70*C suureneb termostaadi ava kuni 3,4mm-ni
* alates 90*C on termostaat maks avatud, mis vastab avale 6mm

AGR jahuti on paigaldatud radiaatori väljavoolu ja veepumba imipoole vahele. Homme võin pildi ka juurde panna.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8367
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ärge heituge, et pildil on M47, sest M57D39 EU3 EGR jahutus on täpselt samasugune.
Pilt
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8367
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

diislijoodik kirjutas:...kuna 70Cel juures nn suurde ringvoolu ühendatuna (avaneb EGR-i termostaadi 1. aste) läbi tema tsirkuleeriv vedelik takistab mootori soojenemist (ava ristlõiget arvestades lähkub siis 1-2kW ringis)...
Mulle tundub, et see varem mainitud möödavoolukanal ongi see esimene aste, mis tagab veel suletud termoklapi korral minimaalse läbivoolu.
Aga miks ta vales kohas on? Kui eesmärk on gaasi jahutada, siis radiaatori väljavoolust saab ju kõige jahedama vee, mis võtta annab.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8367
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

diislijoodik kirjutas:Kahtlen su jutus, et heitgaas saadakse soojusvaheti järel 100Cel jahedamaks, minu väide oleks et ta temperatuur alandatakse soojusvahetis ca 100Cel juurde (heitgaasi temperatuur on tunduvalt kõrgem ka turbo väljundis kui 200Cel).
Noh, ma seda oma peast jälle ka välja ei mõelnud. Vbl, et lihtsalt kirjaviga?
Pilt
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta