3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Oskab keegi öelda, mis on 3,0d normaalne jahutusvedeliku temperatuur töösoojal mootoril?
Vaatasin varjatud menüü abil jahutusvedeliku temperatuuri. Peale 2h maanteesõitu oli temperatuur 82 kraadi. Väljas oli 1 kraad sooja. Kas see 82 kraadi natuke vähe pole? Kahtlema hakkasin, kuna maantee kütusekulu on suurenenud ca 1,5 l...
Vaatasin varjatud menüü abil jahutusvedeliku temperatuuri. Peale 2h maanteesõitu oli temperatuur 82 kraadi. Väljas oli 1 kraad sooja. Kas see 82 kraadi natuke vähe pole? Kahtlema hakkasin, kuna maantee kütusekulu on suurenenud ca 1,5 l...
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
82C on minu meelest ok. Selle kraadi peal termostaat avanebki.Jarlo kirjutas:Oskab keegi öelda, mis on 3,0d normaalne jahutusvedeliku temperatuur töösoojal mootoril?
Vaatasin varjatud menüü abil jahutusvedeliku temperatuuri. Peale 2h maanteesõitu oli temperatuur 82 kraadi. Väljas oli 1 kraad sooja. Kas see 82 kraadi natuke vähe pole? Kahtlema hakkasin, kuna maantee kütusekulu on suurenenud ca 1,5 l...
Indrek
Vaata siit: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... t=varjatudkaupo_s kirjutas: kus see varjatud menüü on ?
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Jarlo autol peaks termostaat avanema 88C juures. 82 on vähe.Indrek_M kirjutas:82C on minu meelest ok. Selle kraadi peal termostaat avanebki.Jarlo kirjutas:Oskab keegi öelda, mis on 3,0d normaalne jahutusvedeliku temperatuur töösoojal mootoril?
Vaatasin varjatud menüü abil jahutusvedeliku temperatuuri. Peale 2h maanteesõitu oli temperatuur 82 kraadi. Väljas oli 1 kraad sooja. Kas see 82 kraadi natuke vähe pole? Kahtlema hakkasin, kuna maantee kütusekulu on suurenenud ca 1,5 l...
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Tänud Valdek.Valdek kirjutas: Jarlo autol peaks termostaat avanema 88C juures. 82 on vähe.
Täna katsetasin veel. Temp seier läks püstiasendisse peale 20 km maanteel. Peale 40 km sõitmist oli temperatuur 78 kraadi. Seega läheb termostaat lähijal vahetusse.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Karmilt pikk aegJarlo kirjutas:Tänud Valdek.Valdek kirjutas: Jarlo autol peaks termostaat avanema 88C juures. 82 on vähe.
Täna katsetasin veel. Temp seier läks püstiasendisse peale 20 km maanteel. Peale 40 km sõitmist oli temperatuur 78 kraadi. Seega läheb termostaat lähijal vahetusse.
Kas muidu autol lisa elektrilinesoojendi töötab?
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Tõenäoliselt elektriline lisasoojendi ei tööta, kuna ostueelses kontrollis UM-is mainiti, et elektriline soojendi näitas veateadet.Valdek kirjutas: Karmilt pikk aeg
Kas muidu autol lisa elektrilinesoojendi töötab?
Aga see ei tohiks ju mootori üldisele temperatuurile nii palju mõju avaldada, kuna on mõeldud salongi kiiremaks soojendamiseks. Samas plaanis ka see vahetada, kui kuskilt õnnestub töötav isend leida.
Põnev!diislijoodik kirjutas:Kuidas sa seda põhjendad? Minu arusaama järgi, kui EGR-i termostaat oleks tuksis kinni asendis, siis kuumeneks EGR-i soojusvaheti üle ja läheks kärssama (tegu ju heitgaasidega, mis mootorist tunduvalt kuumemad, süsteemi nimi ju ka vastav: Water COOLED EGR),
Põhjenda miks siis M51 tüüpi mootoritel kollektorid ära ei sula ega kärssama ei lähe? seal pole mingisugust jahutit vahel. Sama kehtib esimeste M57 mootorite kohta.
Sa ei eksi.diislijoodik kirjutas:Aga olgu, sul oma loogika.
diislijoodik kirjutas:Kes on kirjutanud kollektori kärsamisest? .
Oled mõnda BMW kapoti all olevat exhaust coolerit käes hoidnud? Mis valemiga see sinu LOOGIKA järgi kärssama läheb? Ja kui nüüd metall juba kärssama läheb siis plasikust sisselaskekollektor sulab ju puhta ära...diislijoodik kirjutas:Kuidas sa seda põhjendad? Minu arusaama järgi, kui EGR-i termostaat oleks tuksis kinni asendis, siis kuumeneks EGR-i soojusvaheti üle ja läheks kärssama
esiteks soovitan konkreetselt Jarlol korda teha lisa elektrilise soojendi.
Kui ei aita, siis järgnevalt just Exhaust cooleri termostaat vahetada.
Viimasena asuksin vahetama põhitermostaati.
Samas ei tee kunagi paha korraga mõlema termostaadi asendamine uuega.
Diislijoodikul soovitan mõne kapoti all uurida m57 mootori jahutussüsteemi ja vaadata kas exhaust cooleri termostaat mängib olulist rolli jahutusvedeliku soojenemisel või mitte.
tundub et foorumisse ridade kirjutamisel sa ei kahtle...diislijoodik kirjutas:Tore, et sa ei eksi. Mina mõtlen, teen ja vahel siiski kahtlen ka
Lisaks sai just täna õhtul üks e39 täpselt eelpool mainitud mure ja minu loogika järgi korda tehtud...
Tänud info eest Indrek.Indrek_M kirjutas: Valdek vahetas täna mõlemad termostaadid ... varjatud menüüs maanteesõidul mootori temperatuuriks näitas +94C
Tõenäoliselt lähevad mul ka kõigepealt termostaadid vahetusse. Kuigi elektriline lisasoojendi on läbi, siis kõigepealt pean ikka termostaadid vahetusse panema (soojendit ei õnnestu praegu kasutatuna leida ja uuelt maksab 4,3K). Termostaatide vahetamine esialgu odavam ja tõenäoliselt peaks ka olukorda parandama.
Uuel EGR termostaadil õhk nüüd lohinal kindlasti läbi ei käi, pigem immitseb. Maybe said juba uue vigase termostaadi Möödavoolu soonel on lihtne põhjus olemas, analoogse asja leiad ka põhitermostaadi küljest.diislijoodik kirjutas:Ostsin hakatuseks uue EGR-i termostaadi. Puhusin uuel otsast sisse, õhk käib lohinal läbi. Võtsin ta lahti (õnneks saab seda lihtsalt teha) ja klapi sulgepinnal on tugev möödajooksu soon. Kui samalaadne "bypass" on ka põhitermostaadil, siis ei saa mootori kiirest soojenemisest juttugi olla. Nii, et paistab, et tehas on "pingutanud" selle nimel, et asi oleks enam-vähem, mitte absoluutne.
vaakumvoolikut ei ole vaja ära kangutada EGR termostaadi vahetusel. Asjale tuleb läheneda nn minu loogikaga. O-rõngas vajalik.diislijoodik kirjutas:Vahetusel on tungivalt soovitatav omada ligi kas 12mm voolikut ja tiguklambreid plastmassistunud vaakumvooliku jupi asendamiseks (seda lahtivõtmata ei saa termostaati kätte) või omada uut or juppi.. Termostaadile küsida kaasa ka o-rõngas, mis läheb soojusvaheti juurde.
Minu soovitus on vahetada mõlemad termostaadid korraga. Kui raha napib siis alustada just EGR termostaadist. Ainult EGR termostaadi vahetus on väga lihtne ja kiire samuti ei ole vaja olulist kogust jahutusvedelikku. Homme lisan siia teemasse IndreK M -i auto küljest eemaldatud EGR termostaadi sisust pildid, kus on selgelt näha, et konkreetse auto puhul oli vigane just EGR termostaat.diislijoodik kirjutas:Seega jään oma seisukoha juurde, kui 0-lähedase ilma puhul tekib kaebus, et mootor ei saavuta norm temperatuuri või mõõdukat kiirust kogudes läheb jahedamaks, siis on vaja vahetada mootori termostaat või ka siis mõlemad korraga, kui kontrollides selgub, et EGR-i termostaat on lahti asendis.
pmt kui Indrek nõus on võin loomkatse teha ja tema vana põhitermostaadi tagasi panna. Maybe siis saab ka see plõksimine otsadiislijoodik kirjutas:Ma siis plõksin korraks uuesti, et EGR-i oma saab lihtviisiliselt kontrollida ja suurt mõju ta ka ei oma, vahetus on ka lihtne, seega kulutust temasse (ca 500kr+vahetus) võiks ka edasi lükata, kui ta ei ole koheselt määratletav eeltoodud viisil tuksis olevaks. Aga... valik (rahakott) on sinu.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Sai eile õhtul termostaat potti sooja vette likku pandud. Kuna termomeetrit käepärast polnud võtsin 3 uut Wahleri termostaati testimiseks kõrvale, kaks 80C ja ühe 88C pealt avaneva. Kuna testitav termostaat on tobedas plastik kestas siis "keetmis" tulemuste jälgimine oli üsna nigel. Tegin katset kolm korda...Tulemuseks võin tõdeda, et testitav termostaat avanes lubatust varem juhtus see koos kahe 80C pealt avaneva termostaadiga. 8 kraadi oli siis aurustunud tedmata suunas järelikult. Lisaks sellele ei andnud hing veel rahu ja toppisin täna selle poolpiduse termostaadi enda auto külge. autol on ca kuu tagasi vahetatud EGR termostaat. Eile õhtul näitas varjatud menüüs temperatuuri 89-90 kraadi, täna selle pooletoobisega 81-82. Nii, et jällegi ca 8C kadunud...
Uuel EGR termostaadil ei käi õhk naljalt läbi. Otsast sisse puhudes peab ikka parajalt silmi punnitama, et sealt kopsutäis läbi suruda. Seega, kui sul sealt õhk lohinal läbi käis, siis said küll mingi defektiga termostaadi.diislijoodik kirjutas:Ostsin hakatuseks uue EGR-i termostaadi. Puhusin uuel otsast sisse, õhk käib lohinal läbi.
Eks homme kirjutan, kuidas minu mootoritemperatuuri saaga lahenes...
Jutt käib siis EU3 normi täitmiseks välja mõeldud EGR jahutist. Mootori jahutusvedeliku abil saadakse tagastatav heitgaas 100*C jahedamaks.diislijoodik kirjutas:Jutt käis veel lisaks sellest, et pole täpselt selge, kas see termostaat on väikese ehk mootori ringvoolu ahelas või suure ehk radika ringvoolu ahelas (esimesel juhul oleks ta lekke või tuksisoleku mõju olematu).
Termostaat on mõelud töötama nii:
* kuni 70*C on termostaadi ava ristlõige 1,2mm
* üle 70*C suureneb termostaadi ava kuni 3,4mm-ni
* alates 90*C on termostaat maks avatud, mis vastab avale 6mm
AGR jahuti on paigaldatud radiaatori väljavoolu ja veepumba imipoole vahele. Homme võin pildi ka juurde panna.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Mulle tundub, et see varem mainitud möödavoolukanal ongi see esimene aste, mis tagab veel suletud termoklapi korral minimaalse läbivoolu.diislijoodik kirjutas:...kuna 70Cel juures nn suurde ringvoolu ühendatuna (avaneb EGR-i termostaadi 1. aste) läbi tema tsirkuleeriv vedelik takistab mootori soojenemist (ava ristlõiget arvestades lähkub siis 1-2kW ringis)...
Aga miks ta vales kohas on? Kui eesmärk on gaasi jahutada, siis radiaatori väljavoolust saab ju kõige jahedama vee, mis võtta annab.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Noh, ma seda oma peast jälle ka välja ei mõelnud. Vbl, et lihtsalt kirjaviga?diislijoodik kirjutas:Kahtlen su jutus, et heitgaas saadakse soojusvaheti järel 100Cel jahedamaks, minu väide oleks et ta temperatuur alandatakse soojusvahetis ca 100Cel juurde (heitgaasi temperatuur on tunduvalt kõrgem ka turbo väljundis kui 200Cel).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!