K: Plokikaanetihendi vahetusel uute poltide vajadus?
K: Plokikaanetihendi vahetusel uute poltide vajadus?
Selline küsimus, ühest töökojast öeldi mulle et kui uuesti plokikaant kinni keerata (tihendi vahetus vms puhul), siis on ette nähtud tingimata uute poltide kasutamine. Et siis pidada olla mingi ametlik ettenähtud tehnoloogia.
Palju selles jutus tõtt võis olla?
Ise millegipärast arvan, et kruvin südamerahuga samade poltidega kanne kinni, kui oma tööd niikaugele saan.
Palju selles jutus tõtt võis olla?
Ise millegipärast arvan, et kruvin südamerahuga samade poltidega kanne kinni, kui oma tööd niikaugele saan.
Kuskil mul see jutt kõrva taha jäänud et kuuskant poldid kus kuuskant pesa neid peab kindlasti vahetama aga tavalised poldid võib ka teistkorda kasutada...
Minu masinal kasutati vanu polte, seal ei olnud kuuskant pesaga polti vaid tavaline...
Sorry kui nii see pole, lihtsalt kuulsin seda seega ei saa 100% sulatõena võtta mu juttu
Minu masinal kasutati vanu polte, seal ei olnud kuuskant pesaga polti vaid tavaline...
Sorry kui nii see pole, lihtsalt kuulsin seda seega ei saa 100% sulatõena võtta mu juttu
Kui on kaan lihvitud ja plaanis vanade poltidega panna, siis igaljuhul tuleb polte lühemaks teha.
Vana polti keera kinni, et kui on ütleme, 8-ne polt siis 8 kiloga, kui 10-ne polt , siis 10 kiloga. Alguses keera poldid kergelt vastu, siis umbes 3 kiloga, edasi mingi 5 kiloga, siis lase seisab noo vähemalt pool tundi või tund, ja siis tõmba 8 kiloga (kui 8-ne polt) üle. Muidugi oleks hea vana polti mingi 1000 km pärast natu pingutada, aga ei ole just kohustuslik.
Uutel poltidel käib asi kilode ja kraadidega.
Nii vähemalt käib asi diisel mootoril, aga arvan, et ka bensukal.
Vana polti keera kinni, et kui on ütleme, 8-ne polt siis 8 kiloga, kui 10-ne polt , siis 10 kiloga. Alguses keera poldid kergelt vastu, siis umbes 3 kiloga, edasi mingi 5 kiloga, siis lase seisab noo vähemalt pool tundi või tund, ja siis tõmba 8 kiloga (kui 8-ne polt) üle. Muidugi oleks hea vana polti mingi 1000 km pärast natu pingutada, aga ei ole just kohustuslik.
Uutel poltidel käib asi kilode ja kraadidega.
Nii vähemalt käib asi diisel mootoril, aga arvan, et ka bensukal.
Mercedes EQS 450+ 2022
Arvan ,et ise ei ole vaja jalgratast leiutada.Miks peab poldid 0,5cm lühemaks tegema? Puhasta poldiaugud plokis ja käib küll.
Nüüd pingutusmomendist.Poldi diameeteri järgi küll ei arvutata momenti.
AUTODATA-2004 ütleb nii:
näiteks:E34 `95 TDS 1) 80Nm 2)lõdvenda 180* 3) 50 Nm 4) 90*
5)90* 6)25 min masin tööle 7)90*
E34 `95 2,5i 1)30-35Nm 2)90* 3)90*
E34 `95 3,0i 1)30Nm 2)80* 3)80*
Eriti huvitav on E30 2,0 320i 1986-93 (Eerik_K oli õigus)
kui on kuuskant peaga poldid siis ei pea uusi polte panema.
1)40-45Nm 2)Oota 15 min. 3)60-65Nm 4)tööle 25 min 5)25*-30*
sama mudel aga torx poldid-nõutakse uusi polte ja pingutamine käib teistmoodi 1)30Nm 2) 90* 3) 90*
Nüüd pingutusmomendist.Poldi diameeteri järgi küll ei arvutata momenti.
AUTODATA-2004 ütleb nii:
näiteks:E34 `95 TDS 1) 80Nm 2)lõdvenda 180* 3) 50 Nm 4) 90*
5)90* 6)25 min masin tööle 7)90*
E34 `95 2,5i 1)30-35Nm 2)90* 3)90*
E34 `95 3,0i 1)30Nm 2)80* 3)80*
Eriti huvitav on E30 2,0 320i 1986-93 (Eerik_K oli õigus)
kui on kuuskant peaga poldid siis ei pea uusi polte panema.
1)40-45Nm 2)Oota 15 min. 3)60-65Nm 4)tööle 25 min 5)25*-30*
sama mudel aga torx poldid-nõutakse uusi polte ja pingutamine käib teistmoodi 1)30Nm 2) 90* 3) 90*
Viimati muutis kadakas, 21.10.2004 22:38 13, muudetud 1 kord kokku.
Milleks ma leiutan jalrattast, kui vana polti ikkagi ei keera nende andmete järgi kinni. Kui nii hakkad vana polti kinni keerama, siis on suur tõenäosus, et sa keerad poldi pooleks.
Jutt oli ikkagi vanast poldist mis on juba välja veninud ja kui sa veel kaant oled lasknud maha lihvida ja vanad poldid, siis keerad ju poldid põhja kinni ja pooleks.
Jutt oli ikkagi vanast poldist mis on juba välja veninud ja kui sa veel kaant oled lasknud maha lihvida ja vanad poldid, siis keerad ju poldid põhja kinni ja pooleks.
Mercedes EQS 450+ 2022
Olen nõus et poldid tuleb uued panna.Et vanad poldid pooleks läheksid seda eriti ei usu. Poldi lühemaks tegemisel ei ole küll mõtet,käid plokis
vindipulgaga augud üle ja ongi kõik.
Jalgratta all ma mõtlesin pingutusmomente-teed tehaseinstruktsiooni lahti ja selle järgi pingutad,mitte aga "viga-kogemus"meetodil.Kui silma järgi paned aitavad ka vanad poldid, sest p...sse läheb ikka
vindipulgaga augud üle ja ongi kõik.
Jalgratta all ma mõtlesin pingutusmomente-teed tehaseinstruktsiooni lahti ja selle järgi pingutad,mitte aga "viga-kogemus"meetodil.Kui silma järgi paned aitavad ka vanad poldid, sest p...sse läheb ikka
Viimati muutis kadakas, 22.10.2004 22:58 52, muudetud 1 kord kokku.
Sain plokikaanetihendi vahetatud ja samas paigaldasin varuks olnud E21-323 kaane. Tõsi jah: sisselaskekanalid on E30 323 mootoril pisut suuremad jah, aga ei häda. Korralikult soveldatud klappidega ja uute klapisääretihenditega teenib ta mind mõnda aega kindlasti. Mootor läheb innukalt põõrdesse ja jõudu on oluliselt rohkem, kuigi ka eelmine kaan oli suht heas korras.
Hetkel veel mõningased probleemid lisaõhu imbumise näol sisselaskesse, aga saab ka sellest jagu.
Polditeema on oluline küll, tasub küll asjasse ettevaatusega suhtuda.
Hetkel veel mõningased probleemid lisaõhu imbumise näol sisselaskesse, aga saab ka sellest jagu.
Polditeema on oluline küll, tasub küll asjasse ettevaatusega suhtuda.