8. leht 8-st

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 15.04.2014 15:02 42
Postitas Lauri.r
kylamats kirjutas:Keegi on survepesuriga seda dpf i julmalt pesnud? Ja siis fööniga kuivatanud... on tulemust?
Sai puhastatud seda dpf filtrit enda autol suruõhuga ja tundub, et tulemus on nagu, sest enne oli minek autol tuntavalt uimasem. Paistab kaua see puhastuse mõju toimib. Kasutasin 8bar ist suruõhku ja 5mm otsikut ja lasin sellega seda dpf filtrit vastu pidises suunas mingi 15 min kuni hakkas puhast õhku läbi laskma ja õhk läbis seda juba päris kergelt. Vigastusi filtril ei täheldanud pärast. Filtri võtsin maha, puhastasin õues, kasutasin kõrvatroppe, kaitseprille, respiraatorit.

Enne autol see dpf põletus muidugi veel toimis ja päris ummistunud veel polnud, auto soovitas vahetada seda filtrit 4000km pärast.nüüd nullisin ära selle vahetuse, paistab kaua peab.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 15.04.2014 15:15 07
Postitas arnis
Pole teinud, aga survepesur kärge hästi ei loputa, suur veehulk teeks arvatavasti
parema töö. Õhk tundub olema ohutum variant.
Kui teha veidi uurimustööd, mis temperatuuril see tahm põleb jne, võibolla
saaks teha kuntsliku põletuse, tööstusliku fööni vms seadmega :D

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 15.04.2014 15:38 10
Postitas S1lv3r
Kui me räägime nüüd samast asjast, siis ise jäädvustasin sellised kraadid "temp before cat" - 709,1c

Pilt

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 15.04.2014 15:59 44
Postitas arnis
Hohoo, kuumapuhurid on võimelised 650 kraadi välja andma.
Kui õhuvoolu natukene pidurdada, siis temperatuur tõuseb veelgi.

Tuleks mitte unustada, et korras autol filter ei lähe umbe.
Seega, tuleb ka põhjus lahendada, mitte tagajärgedega tegeleda korduvalt.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 15.04.2014 18:38 14
Postitas patrik
Catatonic kirjutas: Kas sumpsiotsad võivad seepärast kas mustad olla, et õli on diislit täis?
Äkki on puuritud

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 17.04.2014 14:31 42
Postitas Kert11
mis te sellest kaubast arvate?

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-525d-3-0- ... 0680169453" onclick="window.open(this.href);return false;

on keegi omale tellinud e-bayst seda 350€ hinnaga ja paigaldanud?

mul auto kompuuter näitab hetkel DIESEL PARTICULATE FILTER 16 000 KM. Mis edasi saab kui see number nulli tiksub? (momendil põletused toimuvad ilusti iseenesest teatud aja tagant ja sumpa otsad mustad pole, ainult see service KM hakkab nullilähedale varsti jõudma, auto läbisõidu näidik 181 000 km)

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 17.04.2014 17:00 56
Postitas sigaelmar
Võibolla ta peabki selline olema aga näeb kangesti katalüsaatori moodi välja

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 17.04.2014 20:50 33
Postitas Raemees
Kert11 kirjutas:mis te sellest kaubast arvate?

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-525d-3-0- ... 0680169453" onclick="window.open(this.href);return false;

on keegi omale tellinud e-bayst seda 350€ hinnaga ja paigaldanud?

mul auto kompuuter näitab hetkel DIESEL PARTICULATE FILTER 16 000 KM. Mis edasi saab kui see number nulli tiksub? (momendil põletused toimuvad ilusti iseenesest teatud aja tagant ja sumpa otsad mustad pole, ainult see service KM hakkab nullilähedale varsti jõudma, auto läbisõidu näidik 181 000 km)
Milleks see üllatus?
Umbes sama summa eet saab selle DPF juba ju eemaldada, endal küll vähemalt sellised mõtted kui kunagi jama peaks selle viguriga tekkima.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 17.04.2014 22:38 49
Postitas PeeterA
Kübemefiltrid on selleks loodud, et heitgaasidega õhku paisatavate peenosakeste(tahm) kogus õhus oleks minimaalne. Mis te arvate, et see sodi kukub kohe potsti maha? Linnades on see eriti kriitiline. Pange ennast jalakäijate rolli, kes seda s***a igapäevaselt peavad sisse hingama. Mõelge oma laste peale.
Ma ei imesta, et erinevate vähkkasvajate levik on suurenenud tänu rikutud õhukvaliteedile linnades.

Mõttelaadi muutus oleks vajalik. Kui moodsa diiselmootoriga sõiduki omanik suudab sõiduki soetada, siis võiks tal olla võimekust ka seda korrektselt hooldada/remontida. Kübemefilter ummistatakse vale ekspluatatsiooni ja rikkis küttesüsteemi tõttu.

Samuti ei saa ma aru neist, kes katalüsaatoreid alt ära saevad/tühjaks löövad. Piiratud mõtlemisvõimega isikud ei suuda mõista selle seadme vajalikkust. Ainukeste vastuargumentidena tuuakse välja, et segab mootoril vabalt "hingata" ja kuna TÜV ei nõua selle olemasolu. Kõige sellega antakse oma panus, et ümbritsev õhk oleks veel mürgisem.

Moodsad diiselmootorid on läinud oluliselt säästlikumaks ning keskkonnasõbralikumaks tänu erinevatele meetmetele. Milleks muuta lühinägelikult moodne puhas diisel vanaks õhku saastavaks korstnaks, mis rikub veel õhku 10+ aastat?

Näiteks hea võrdlustest räpane diisel versus kübemefiltriga puhas diisel:
http://www.youtube.com/watch?v=_CCOeQDvlg8

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 01:19 00
Postitas ttsys
Selle kaupleja reiting pole halb; 9 sellist filtrit on müüdud ja negatiivseid hinnanguid seni 0.
Ilmselt ei anna see 100% sama eluiga nagu originaal aga ka pool sellest ehk 100k on selle raha eest talutav.
Vaata, kui teema lähemale jõuab ja siis "kutsu midagi selist õigeks ajaks koju". Valik ja hinnad võivad ka selle ajaga areneda. Selle filtri toorme materjal on muutliku hinnaga ja seetõttu on ka toote hinnapoliitika ettearvamatu.
Kert11 kirjutas:mis te sellest kaubast arvate?

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-525d-3-0- ... 0680169453" onclick="window.open(this.href);return false;

on keegi omale tellinud e-bayst seda 350€ hinnaga ja paigaldanud?

mul auto kompuuter näitab hetkel DIESEL PARTICULATE FILTER 16 000 KM. Mis edasi saab kui see number nulli tiksub? (momendil põletused toimuvad ilusti iseenesest teatud aja tagant ja sumpa otsad mustad pole, ainult see service KM hakkab nullilähedale varsti jõudma, auto läbisõidu näidik 181 000 km)

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 01:46 38
Postitas priitb
Kert11 kirjutas:mis te sellest kaubast arvate?

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-525d-3-0- ... 0680169453" onclick="window.open(this.href);return false;

on keegi omale tellinud e-bayst seda 350€ hinnaga ja paigaldanud?

mul auto kompuuter näitab hetkel DIESEL PARTICULATE FILTER 16 000 KM. Mis edasi saab kui see number nulli tiksub? (momendil põletused toimuvad ilusti iseenesest teatud aja tagant ja sumpa otsad mustad pole, ainult see service KM hakkab nullilähedale varsti jõudma, auto läbisõidu näidik 181 000 km)
Nulli ära ja lase edasi. Osadel autodel peale nulli jooksmist (miinusesse) ei luba enam ise nullida, vaid ainult juhtmega.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 01:58 34
Postitas ttsys
Jah; unustasin märkida, et filtri normaalse põletusprotsesside kulgemise vältel võib selle counter-i lihtsalt ära nullida. Tähelepanelik on vaja siis aga olla nende põletusprotsesside sageduse osas, et need eriti tihedaks ei muutu. Äge ja tihe põletus on ressursi häving.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 01:59 01
Postitas Raemees
PeeterA

Sa võiksid oma jutuvadaga minna mõnda transpordi firmasse ja veoauto juhtidega või omanikega sellest lendavast tahmast rääkida! Sõiduautode juures on see pointless... vahet ei ole millisesse transafirmasse sa lähed igalpool on megatahm!

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 02:00 59
Postitas ttsys
See on tõsi, et vaesus ei anna häbeneda.
Raemees kirjutas:PeeterA

Sa võiksid oma jutuvadaga minna mõnda transpordi firmasse ja veoauto juhtidega või omanikega sellest lendavast tahmast rääkida! Sõiduautode juures on see pointless... vahet ei ole millisesse transafirmasse sa lähed igalpool on megatahm!

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 02:04 19
Postitas Raemees
võib olla küll, et kõik kes chipivad ja eemaldavad selle DPF on siis kokkuvõttes vaesed...

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 02:12 38
Postitas ttsys
Kui legend näeb ette, et uue auto ostja ostab omale piisavalt nii autot kui hobuseid siis kõik järelturg saabki tarbida kellegi vana ja seega leidub ka neid, kes peenestab, millele raha ei jätkunud.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 09:24 17
Postitas Tauri_J
PeeterA kirjutas:Kübemefiltrid on selleks loodud, et heitgaasidega õhku paisatavate peenosakeste(tahm) kogus õhus oleks minimaalne. Mis te arvate, et see sodi kukub kohe potsti maha? Linnades on see eriti kriitiline. Pange ennast jalakäijate rolli, kes seda s***a igapäevaselt peavad sisse hingama. Mõelge oma laste peale.
Ma ei imesta, et erinevate vähkkasvajate levik on suurenenud tänu rikutud õhukvaliteedile linnades.

Mõttelaadi muutus oleks vajalik. Kui moodsa diiselmootoriga sõiduki omanik suudab sõiduki soetada, siis võiks tal olla võimekust ka seda korrektselt hooldada/remontida. Kübemefilter ummistatakse vale ekspluatatsiooni ja rikkis küttesüsteemi tõttu.

Samuti ei saa ma aru neist, kes katalüsaatoreid alt ära saevad/tühjaks löövad. Piiratud mõtlemisvõimega isikud ei suuda mõista selle seadme vajalikkust. Ainukeste vastuargumentidena tuuakse välja, et segab mootoril vabalt "hingata" ja kuna TÜV ei nõua selle olemasolu. Kõige sellega antakse oma panus, et ümbritsev õhk oleks veel mürgisem.

Moodsad diiselmootorid on läinud oluliselt säästlikumaks ning keskkonnasõbralikumaks tänu erinevatele meetmetele. Milleks muuta lühinägelikult moodne puhas diisel vanaks õhku saastavaks korstnaks, mis rikub veel õhku 10+ aastat?

Näiteks hea võrdlustest räpane diisel versus kübemefiltriga puhas diisel:
http://www.youtube.com/watch?v=_CCOeQDvlg8

Sobiksid Greenpeace suurepäraselt. Või kui tahad puhast õhku, koli maale :lol:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 09:42 37
Postitas PeeterA
Ma elangi maal :cool:

Pidasin silmas mõttelaadi muutumist. Igaüks mõtleb puhtalt oma rahakoti heaolu peale, mitte puhta õhu peale. Kasum on põhiline, mis inimesi edasi tõukab. Selle nimel tehakse igasugu idiootsusi. Selle asemel, et näiteks oma olme- või tootmisjäätmed korrektselt kogumispunkti toimetada, viiakse need kuhugi metsa alla.
Ma tean kodu lähedalt kohta, kus metsa all on lademetes veokirehve ning see ei ole mingi ametlik jäätmejaam.

Aastaid tagasi oli väga levinud, et maantee äärde kraavi või metsa visati oma olmeprügi. See oli 90'ndatel eriti populaarne. Haapsalu-Tallinn maantee ääres oli suur ebaseaduslik prügimägi, kus ühe kõrvaltee kraav oli pikalt ja massiivselt olmeprügiga kaetud.
Nüüdseks tundub, et see trend on hakanud vaikselt hääbuma. Ilmselt on sellele kaasa aidanud see, et asulatesse on rajatud jäätmejaamad. Siin on inimeste mõttelaad positiivsel suunal liikunud.

DPF eemaldamine on omamoodi ettevõtluse vormiks muutunud. See on pääsetee koonerdajatele. Näitena väljatoodud rekkafirmadele pakutakse samuti SCR(Selective Catalytic Reduction) süsteemi kinnikeeramist. See süsteem sisaldab samuti endas kübemefiltrit. Siin ei ole küsimus selles, kas autoomanik on rikas v.s vaene. Küsimus on selles, kas autoomanik on rahaahne pohuist endale ümbritseva elukeskkonna suhtes või mitte.
Mingi rekkafirma juhiga pole mõtet sel teemal üldse suhelda. Tean ühte kohalikku transpordifirmat, mille juht ei raatsi oma töötajatelegi korralikult palka maksta. Mida on temaga siis rääkida üldse tahmamisest?
Seal samas firmas on Renault Kerax kallurauto, mille SCR süsteem viidi rivist välja, kuna AdBlue vedeliku ostmine olevat liiga kallis. Tean seda, kuna üks lähedane töötab seal.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 13:49 48
Postitas teet82
Diislitele tehakse ju tegelikult tahmatest ülevaatusel. Kas need nõuded siis on kõigile diislitele ühesugused, sõltumata sellest kas autol on kübemefilter või mitte? Kui nii, siis on karta, et varsti tehakse seadustesse vastavad muudatused ja hakatakse otseselt kübemefiltri korrasolekut kontrollima.
Eks see ole kahe otsaga asi, kui auto väärtus langeb juba samale tasemele uue kübemefiltriga, siis loomulikult tundub jabur seda osta. Aga arvan, et on normaalne vahel näiteks 20% auto turuväärtusest remondile kulutada, seega teema pealkirja vaadates võiks jõuda selle kübemefiltrifiltri osta. Asi ongi pigem suhtumises, kui näiteks turbo otsad annab, siis leitakse see raha, aga kübemefiltrist pekstakse kang läbi :D

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 15:32 28
Postitas arnis
Ei ole meil kahjuks/õnneks see kontroll väga range.
3% suitsu on jah vähemalt mõistlik üldsusele, sest kui
mootor täiesti tuuksis, siis sellest läbi ei saa.
Kui M57 mootoril on mõni pihustit seal 1-3 vahel, siis kisub
see number olema juba 1-2% vahel. 3% on selline number,
kus tagasõitja surema ei pea veel. Küll aga tuhanded autod
pundis oma 3%-ga keeravad asja küll veidi nässu :(

Mind see tahmafilter väga ei kütagi. Kui mootor ilma filtrita
0,1% annab, siis see on hea tulemus. Tahmafilter lisab lihtsalt
veel ühe nulli juurde.
Tahmafiltrist on palju parem mõte mitte kütust põletada, elekter.
Sinnamaani võib aga rahus sõita ~0,1% tahmaga KORRAS mootoritega.
1-3% M57 puhul ei ole tegelikult korras, aga on veel eestlasele "okei" :lol:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 16:08 30
Postitas ttsys
Vaesust ei anna häbeneda aga vaimust vaene olekut ei õigusta paraku midagi. Selles valguses nende halvustamine, kes DPF soovivad asendada kõlab lihtsalt kui ühe kibestunud, laisa ja kadeda torisemine.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.04.2014 16:48 51
Postitas PeeterA
DPF asendamine uuega on igati tervitatav. DPF tühjaks löömine või torujupiga asendamine minu arust aga mitte :D See ei ole minu silmis autoremont ning seetõttu ei paku(ega ole ka plaanis) ma ka antud varianti.
Sama põhimõtteliselt ei paku ma ka odomeetrite kerimise teenust.
Ma ei ole kade nende üle, kes selle bisneksiga sadu eurosid 'per töö taskusse kühveldavad.
Vaba turumajandus - kus on nõudlus, sinna tekib ka pakkumine.

Lihtsalt avaldasin oma tagasihoidlikku arvamust :mrgreen:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 19.04.2014 04:04 25
Postitas arnis
Mina küll kerin spidoplokki kui LCM/EWS sisaldab endas suuremat numbrit, pannes suurima tagasi :lol:
Spidoploki vahetus eesmärgiga pikslid korda saada on juba täiest korduv jama.
Küll aga airbagi tuld ma välja ei sunni lülituma (v.a. sensormatt ja diisli puhul ka akuklemm).

Kui omanikul on näiteks 300-500€ remondile ja tal on valida, kas tutikas DPF (eelmine tahmas surnuks) või laseks taastada möödapanevaid pihusteid, siis ainult idioot tegeleks ainult tagajärgedega.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 19.04.2014 11:56 56
Postitas ttsys
Reaalsus on aga just täpselt selline. Selle peale saab ainult konstateerida, et igal kodanikul on vaba õigus ja voli olla idioot või mida iganes, kui ta seda soovib.
Kui DPF lastakse täis siis pealik laseb selle tagajärje eemaldada ning reeglina laseb veel ka koos DPF välja kirjutamisega mingi chill remap-i sellele haigele kooslusele selga - ja ta on õnnelik. :D

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 23.04.2014 00:37 31
Postitas Raemees
Siit teemast, kas saab järeldada seda, et kui kõik on nagu OK, siis saab selle tehasest pandud DPF filtriga sõita kuni auto elupäevade lõpuni ja see ei täitu kunagi?

Eriti nende viimaste postituste järgi :mrgreen: kui see nii on siis pole ju paha, jaa eeldades, et mnt sõite ka ikka tehakse nn mitte ainult linnas kärutamine.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 23.04.2014 01:00 02
Postitas ttsys
DPF filtrile annab tehas km arvestusliku välba. See tähendab ainult seda, et sellise arvestusliku aja jooksul säilitab filter oma omadused, et etteantud eesmärki täita norm. tingimustes. Nende norm tingimuste juurde kuulub omakorda filtri põletuse sagedus ja sellele vastav efektiivsus. DPF lihtsalt kaotab üle aja minnes nii arvutuslikud, kui ka katsetega saadud keskmised kestvustulemused, mis tähendab seda, et selline filter hakkab piirist üle minnes rohkem ressursse kulutama. Näiteks tihedamalt põletama, mis on sisuliselt € põletus. Igal asjal on oma ressurss ja nii on ka DPF-il, mis on lihtsalt antud juhul lühem, kui mootori üldine ressurss. Sama nagu ka pihustitega, mis koolevad ja seda 100% enne DPF-i iga.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 23.04.2014 02:20 40
Postitas arnis
Praktika ütleb, et tootja ei saa DPF elueale mitte kuidagi pihta.
Väljamaa foorumites on mõned filtrid sõitnud üle 400 000km ja
funktsioneerivad nii nagu vaja ka käsitööna tehtud puhastuseta.

Hetkel ei ole kindel, kas "vana DPF puhastab ennast tihedamini"
vastab tõele. See, et selle efektiivsus võiks langeda, sellest saan
aru (ei püüa enam nii palju nagu varem). See aga omakorda tähendab,
et filter ei ummistu nii kiiresti kui uuena. Arvatavasti on tihedam
regen põhjustatud suuremast tahmamisest, mis kindla peale toimub
kui mootor/sõiduk vananeb aastatega, mitte filtri kilometraažist.

Nagu ma aru saan, siis suurimaks kurja juureks on liiga suur
regeni temperatuur. See pidavatki siis olenevalt filtri materjalist
kas siis sulatama või purustama kärge. Ma kahjuks ei tea, millest
E60-aegne filter tehtud on, ei tea, kumb protsess juhtub.
Kui M57TU DDE piirab põletusprotsessi ülemist temperatuuri,
siis teoreetiliselt liigselt tahmava mootoriga põletusprotsess ei
suuda filtrit puhastada, see-eest elab filter põletused üle.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 23.04.2014 15:28 06
Postitas Lauri.r
Kui dpf filtrit puhtaks põletatakse siis täiesti saja protsendiline tahma põletamine ei ole ju ka võimalik... Mingi 0.01 protsenti jääb ju ikka põletamata ja aja jooksul koguneb seda kraami mis ei põle rohkem ja hakkab vähendama filtri läbilaskvust. Usun, et puhastades suruõhuga, pestes jne seda täiesti puhtaks nagu uus ka ei saa vist enam ja mingi aeg tuleb ikka uus panna.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 23.04.2014 18:10 28
Postitas ttsys
Veel enam on selleks veaks "kusevad" pihustid ehk viga, mida diisli omanik kõige jonnakamalt eirab. Ilma DPF-ta autol sellistega haisutamine vist juba normiks saanud aga DPF-ga auto "trahvib" kohe ära.
Kuno_T kirjutas:Tahmumine tekib ikkagi mingi süsteemi veast. Tavaliselt on selleks EGR- tema regulaatorklapp või õhuvoomõõtja (väga tüüpiline).

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 24.04.2014 01:25 15
Postitas arnis
ttsys kirjutas:Veel enam on selleks veaks "kusevad" pihustid ehk viga, mida diisli omanik kõige jonnakamalt eirab. Ilma DPF-ta autol sellistega haisutamine vist juba normiks saanud aga DPF-ga auto "trahvib" kohe ära.
Kuno_T kirjutas:Tahmumine tekib ikkagi mingi süsteemi veast. Tavaliselt on selleks EGR- tema regulaatorklapp või õhuvoomõõtja (väga tüüpiline).
Minu statistika ütleb sama. See, et vähemalt üks pihusti mitmest jamab on märksa tavalisem kui see,
et EGR on tuksi läinud. Kuid ka seda EGR jama juhtub piisavalt tihti.

kylamats, 100% tulemust ei tule, kuid põletamata tahm ei jää sinna lõplikult. Järgmiste põletustega tuleb
siiski välja. Põhiingimuseks DPF-i elu jätkumisele on siiski normide piires mootor. Kui tahma tuleb rohkem
kui auto suudab regenereerida, on tulemus käes.