2. leht 5-st
Postitatud: 30.04.2005 13:39 21
Postitas AARE540
Oliver P kirjutas:
Elagu riigipead ,kes suudavad aktsiisi paigutada "õigetesse " kohtadesse.
Eelmise aasta aktsiisist jäi kaduma 75%

See tuli talvel välja jah, tõesti oleks maanteeameti jaoks palju tikke, bensu ja TNTd vaja

, millal see autoomanike makstavate rahade seljas liu laskmine ükskord lõpeb ja raha tõesti õigesse kohta minema hakkab ?
Postitatud: 30.04.2005 13:48 53
Postitas ryan
ja tallinnas teede olukord üks hullemaid.
pealinnas ostetakse 80% eestis bensiini
nõudlus võiks ikka selleks määravaks teguriks olla, et siis raha sinna suunata.
kehtib ju seadus kõigile omavalitsustele võrdselt aktsiisi.
Postitatud: 30.04.2005 13:59 23
Postitas Mulk
väike näide ka soomest, nädal tagasi veeti kiirteeäärte taskusse pealelöunal suurfrees ja asfaldimasin, järgmiseks hommikuks oli uuendatud kate umbes 4-5 km löigul yhe öö jooksul, järgmine öö tehti triibud ja valmis. eestis palju kisa -vähe villa. Ja muidugi naelkummid köiges syydi ametimeeste jutu järgi, nagu skandinaavias neid pole.
Postitatud: 30.04.2005 14:12 42
Postitas ryan
teine asi kohe kui riigil raha !
see tuleneb sellest, et skandinaavias kasutatakse graniiti, mis on vastupidavam ja kallim aga eestis paekivi

sellest see vahe !
ja läti läheb 2008 naastudelt lamellidele, selle raha eest saaks uusi teid teha kui lõhkuda naastudega teid ja siis läheb raha jälle teederemonti-see ju surnud ring

Postitatud: 30.04.2005 14:31 25
Postitas AARE540
Kindlasti on asi rahas ka, aga ise olen seda meelt, et kui teha, siis võiks seda ka korralikult teha, on ju teada asi see ''kanalisatsioonikraavide kaevamine uude asfalti'', usun, et mulk2 nõustub minuga, kui ma ütlen, et ka selliseid väikseid freesitud kraave saab uuesti ka SILEDANA asfalteerida (nagu naabrite juures näiteks), mida aga meie teetöölised kahjuks teha ei oska, ja see on üks järjekordne asi, mis pöördesse ajab...
Teatavasti paljud asjad algavad pisisasjadest

Postitatud: 30.04.2005 15:17 50
Postitas toivoku
wee mul tänu sellele kruusatamisele ja killustiku puistamisele esi klaasis täked ja värviparandusi vaja nüüd veel rohkem teha+ auto kyljed pigi täis , eile mingi mesa vend arvas et oleks lahe minu ette keerata mingi 60km/H ja minu auto kohe retsi rahe alla sattus :S , tra küll mism õttega seda killsutikku panna :S ajutine lahendus ju

, igatahes yks suur meeleavaldus tuleb teha :S .
Postitatud: 30.04.2005 17:31 51
Postitas wirx
tegelikult võiks riik teha nii:
kuna pidevalt raha pole teede korralikult korda tegemiseks pannakse killustiku ja nii iga aasta.....samas võiks ju võtta euroliidust vms kohast laenu ja tee korralikult 1 kord korda teha...nii et see 7-8 aastat ka vastu peab...ja siis selle raha eest, mis iga aasta killustiku peale maksti, sellest maksta laenu tagasi...
'
Postitatud: 30.04.2005 17:32 21
Postitas 900
Kõik jutt väga õige. Teede olukord katastroofiline ja tundub ,et midagi ei võetagi ette. Linnas näinud palju tagaklaasi silte a'la "tehke teed korda" mingi algus protest seegi....
Postitatud: 30.04.2005 17:45 16
Postitas Toomas
Mõni aasta tagasi sain samuti killustikuga oma vitsad kätte. Omasin veel siis üht vana riisikat (muide ülikõva korralikult hoitud masin oli - 78 aasta corolla) kui Tallinnast Tartusse sõites teeremondi ajal vastusõitva rekka rataste alt kivi esiaknasse lendas. Ilma kileta klaas oli paugupealt ämblik - läbi ei näinud. Hinge ajas ikka täis küll.

Polnudki miskit paremat teha kui roolilukk kätte ja hakkasin maanteeääres klaasi sisse peksma - oh neid näoilmeid möödujatel - mingi segane vend peksab teeääres autol klaasi sisse.

Postitatud: 01.05.2005 09:40 11
Postitas Tarvo
Noh, nüüd juba täpselt aasta siis EU liikmeks oldud - kus need laadungid siis on?
Oli ju vahepeal poleemika selle ümber, et meie "ametnikud" ei suuda piisavalt hästi seda euroraha sealt hiigel-pajast küsida. Tundub, et needsamad käpardid on endiselt oma tööpostil alles.
See krdi potjompkini küla ehitamine ajab ikka tõsiselt veriseks, mis meie teedel toimub.
Ja see on kah vana tõde juba, et Eesti on jeebivabariik.
Autodel sillad esinduses korda lasta teha ja arved Maanteeametile/linnavalitsusele tasumiseks esitada, küll siis hakkavad liigutama oma pekke.
Postitatud: 03.05.2005 09:25 50
Postitas MantaOwner
Kuulge saage aru juba ükskord, et Tallinnas toimuv on Kommunaalameti rida ja Maanteeamet tegeleb asulaVÄLISTE teedega, need on kaks täiesti erinevat süsteemi, mida rahastatakse erinevatel alustel.
Meph, muuda teema pealkiri parem ära, sa haugud vale posti kallal.
Tõnu
Postitatud: 03.05.2005 09:37 12
Postitas Kaidos
Mina valima ei viitsinud minna ja mul pole ka seepärast midagi kobiseda.
Tee-ehituse killustikku tuuakse laevadega välismaalt, aga sertifikaadid, mis kaasa antakse, on tihti võltsitud. Sadamas on räme konkurents.
Esiteks: tehke lapsi, siis on rohkem maksumaksjaid ja rohkem raha teeparanduseks.
Teiseks: minge valima, muidu saavad jälle võimule kodanikud, kes teeehituse raha pensionäridele jagavad.
Postitatud: 03.05.2005 09:37 17
Postitas Diana
ma tahtsin ka täpselt sama öelda, et tehke selgeks, kes vastutav, enne kui kisendama hakkate. Tallinna teede olukorra eest on vastutav siiski Tallinna Kommunaalamet. Mädapaise on Tallinna Linnavalitsuses... ja ärge arvake, et ma nende peale kuri pole. Olen küll! Sest elan Nõmme teel ja kes seal sõitnud on, teab, millest ma räägin

Postitatud: 03.05.2005 10:10 54
Postitas hanno
Diana kirjutas:Sest elan Nõmme teel ja kes seal sõitnud on, teab, millest ma räägin

Nõmme tee on Tallinna parim näide teede parandamise kvaliteedist.
Terve tee peale on nad suutnud kaevata üles 10 kohta ning siis ära lappida. Nädala pärast on lapitud koht lohku vajunud. Siis lapivad selle ära, siis vajub lohku jne jne. Saba kinni nokk lahti

Postitatud: 03.05.2005 10:12 40
Postitas Raivo
hanno kirjutas:Diana kirjutas:Sest elan Nõmme teel ja kes seal sõitnud on, teab, millest ma räägin

Nõmme tee on Tallinna parim näide teede parandamise kvaliteedist.
Terve tee peale on nad suutnud kaevata üles 10 kohta ning siis ära lappida. Nädala pärast on lapitud koht lohku vajunud. Siis lapivad selle ära, siis vajub lohku jne jne. Saba kinni nokk lahti

Ja seda kõike tehti u 4-5x. EI saa aru siis, et kuhu raha kaob...

Postitatud: 04.05.2005 10:10 36
Postitas Viljar
Niipalju kui mina raadiost kuulsin, siis selle suvega peaks Tallinnas ikka päris suur hulk teid päris uue katte saama, nii et natukene lootust on

Minuarust oli seePalts, kes ütles , et eelmise aastaga võreldes, on sellel aastal topelt rohkem rahasi Tallinna linna teede remondiks.
Tallinna väliselt nigunii juba paljudes kohtades juba tööd käivad, näiteks kõva tegemine käib Peterburi maanteel, Kuusalust praktiliselt Tallinnani välja ja asjaga tegeldaksse minuarust päris tõsiselt. Kuusalu poole sõites jäi silma, et isegi kõik sillad on tegemises(muidugi oli ka viimane aeg), aga ühe silla renoveerimine on tegelikult ikka väga kallis lõbu (seda asja ise natuke lähemalt teades).
Kui nüüd kuidagi selle teedeehitus kvaliteedi ka paremaks saaks, siis hakkaks vast vaikselt looma (saavad vast kuidagimoodi, enamvähem ringi peale, enne kui teisest otsast lagunema hakkab).

Postitatud: 04.05.2005 11:28 10
Postitas meph
streetrace.org foorumis korraldatakse päris tõsiseltvõetavat aktsiooni antud mure koha pealt. Vaevalt küll bmwklubi selles osalema nõustub, kuid üle tasuks asi vast vaadata:
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=31266
Postitatud: 04.05.2005 11:59 53
Postitas Diana
No näiteks Nõmme teel, kus elan, pole niikuinii madala auto ja jäiga vedrustusega võimalik üle 30 km/h sõita, nii, et ma ei pea selleks mingit aktsioonist osa võtma, et aeglaselt sõita. Teen seda niikuinii, kuna keeldun oma autot lõhkumast 50-60-ga sõites. Sellise hooga kodu ümbruses liigeldes, oleks mul juba ammu veljed kandilised, rääkimata ülejäänud auto seisukorrast.
Aga ma pakun välja, et tehke üks korralik ja diplomaatiline kiri Tallinna Linnavalitsusse, kuhu koguge võimalikult palju allkirju. Ma usun, et see peaks olema taolise "meeleavalduse" lahutamatu osa
Terv,
Diana @ Loomakaitsealaselt juba Tallinna LV-sse allkirju kogunud

Postitatud: 04.05.2005 14:14 31
Postitas wirx
imelik on muidugi see, et kui eelmine aasta tehti tööd sedasi, et alguses löödi jalaga auk veest tühjaks ja siis visati mingi löga sisse, siis see aasta on ilusaid ilmasid olnud juba mitu mitu nädalat, kui teetöölisi hakkab alles nüüd nägema....nad oleks võinud vabalt juba kuu tagasi alustada suuremahuliste remontimistega....aga ju on vaja plaani täita...
Postitatud: 04.05.2005 20:51 42
Postitas erik
Täitsa lõpp ikka. Asfalt kukub lihtsalt sisse.
Üks kord on lõpuks nii et äkitselt avastad end
mingist kanalisatsiooni kanalist 10m sügavuselt.
Töökoha juures juba kukkus mingi 2 nädalat tagasi
asfalt keset tänavat sisse.Siis nädalapärast visati
sinna otsapidi noolega märk. Nüüdseks on see märk
sinna auku enamvähem kaelani sisse kukkunud.
Ja kui palju sinna auku sisse selle nädalaga sõideti
kui seda märki ei olnud.
Sauel vapsee vist mingid rauast mullamutid elavad.
Läbi asfaldi oma ninad päikse poole sirutanud.
Nüüdseks ma loodan korda tehtud.
Väga raske on autojuhi elu siin eestis.
Mujal maailmas saab auto sõitu nautida,
siin vaata kogu aeg et kuhugi autot puruks ei sõida.

Postitatud: 05.05.2005 10:52 37
Postitas Diana
erik kirjutas:Täitsa lõpp ikka. Asfalt kukub lihtsalt sisse.
Üks kord on lõpuks nii et äkitselt avastad end
mingist kanalisatsiooni kanalist 10m sügavuselt.
Töökoha juures juba kukkus mingi 2 nädalat tagasi
asfalt keset tänavat sisse.Siis nädalapärast visati
sinna otsapidi noolega märk. Nüüdseks on see märk
sinna auku enamvähem kaelani sisse kukkunud.
Ja kui palju sinna auku sisse selle nädalaga sõideti
kui seda märki ei olnud.
Sauel vapsee vist mingid rauast mullamutid elavad.
Läbi asfaldi oma ninad päikse poole sirutanud.
Nüüdseks ma loodan korda tehtud.
Väga raske on autojuhi elu siin eestis.
Mujal maailmas saab auto sõitu nautida,
siin vaata kogu aeg et kuhugi autot puruks ei sõida.

siin mängivad suurt rolli ka Eesti pinnase iseärasused. ma võiks väikese geoloogialoengu sel teemal teha, miks need augud täpsemalt tekivad ja mida nende hoidmiseks saaks ära teha.
mis puudutab naabreid- soomet, rootsit, norrat- siis skandinaavia asub näiteks fennoskandia kilbil, mis on kaljupinnas ning seetõttu ei saagi neil kunagi selliseid probleeme olema, kui meil siin.
edasine geoloogiline informatsioon ainult kõva honorari eest

:D
Terv,
Diana@geoloog
Postitatud: 05.05.2005 12:15 28
Postitas primary
Eks me jah, elame ju soos, nii et siia korralikke teid ehitada suht keeruline, kuigi, hollandi teedele ei saa midagi ette heita. Seal loomulikult teed vaiadele jms. ehitatud, mis meie teedeehituse eelarvele mõjuks päris huvitavalt, kui sama malli järgida

Postitatud: 05.05.2005 12:53 27
Postitas Aimar
Postitatud: 05.05.2005 13:08 11
Postitas ryan
päris kohutav kui juht kaotab korraks valvsuse ja pikiroopad rebivad rooli käest ja siis tagajärg inimese surm
tänu teedele liiguvad siis mürsud ringi
Postitatud: 05.05.2005 14:32 40
Postitas jjanno
Tere
Lisaks vanadele teelõikudele tuleb Tallinnas silmad lahti hoida ka värskelt asfalteeritud kohtades:

Märgi taga peitub vähemalt 15 cm sügav lohk.
jJanno
Postitatud: 05.05.2005 17:31 48
Postitas erik
primary kirjutas:Eks me jah, elame ju soos, nii et siia korralikke teid ehitada suht keeruline, kuigi, hollandi teedele ei saa midagi ette heita. Seal loomulikult teed vaiadele jms. ehitatud, mis meie teedeehituse eelarvele mõjuks päris huvitavalt, kui sama malli järgida

Aga samas jälle on ka mõned teelõigud eestis, mis on õige vanad aga ka suht koht hästi säilinud.
Postitatud: 05.05.2005 18:15 56
Postitas Viljar
erik kirjutas:primary kirjutas:Eks me jah, elame ju soos, nii et siia korralikke teid ehitada suht keeruline, kuigi, hollandi teedele ei saa midagi ette heita. Seal loomulikult teed vaiadele jms. ehitatud, mis meie teedeehituse eelarvele mõjuks päris huvitavalt, kui sama malli järgida

Aga samas jälle on ka mõned teelõigud eestis, mis on õige vanad aga ka suht koht hästi säilinud.
Näiteks Haapsalu mnt enamjaolt on kestnud väga pikalt, selle muidugi tegid Soomlased valmis, aga kuna nende töö tiba kallim oli, siis rohkem ei olnud mõtet naabrite tööd tellida.
Postitatud: 05.05.2005 19:11 21
Postitas alar
nonii.... 3 kuud ja läbisõidetud veidi üle 10 000 km (Tallinnas ning Harjumaal) ning esisillas ülemised õõtsad ja puksid vahetada, taga saab veidi odavamalt läbi. tegemist siis saksamaalt ostetud masinaga millel veel originaaljupid küljes.... täna olen juba terve päev maastureid ja suuremaid 4x4 masinaid vahtinud, et selline monstrum tuleb mugava BMW vastu vahetada..... muidu hakkan koos õlivahetusega lihtsalt ka sildade remonti tegema, tüütuks läheb lihtsalt....

Postitatud: 06.05.2005 01:58 27
Postitas AARE540
Postitatud: 06.05.2005 07:45 51
Postitas Ivar
alar kirjutas:nonii.... 3 kuud ja läbisõidetud veidi üle 10 000 km (Tallinnas ning Harjumaal) ning esisillas ülemised õõtsad ja puksid vahetada, taga saab veidi odavamalt läbi.

No mul oli au 2 kuud tagasi kõik õõtsad ära vahetada ning nüüd käisin parema ülemise ja alumise garantiiremondis, kuna õõtsad olid juba järgi andnud (tegemist olid Febi-ga mitte itaalia varuosa)