1. leht 1-st
					
				"Ökonomaizer", kui usaldusväärne?
				Postitatud: 28.06.2005 00:52 56
				Postitas tallshady
				E34 BMW 520i 110kw 24v 1991/92 a. Bensiin
Kas spidoka all asuv kütusekulu mõõdik on väga tõsiselt võetav, või võib ta vahel valetada ka?
näiteks miks aeglaselt, ilma gaasita sõites näidik 20 - 30 kandis on? (lappi ma ju ei anna, seega ei tohiks ju rüübata)
või miks kohe kütusekulu tõuseb konditsioneeri sisselülitamisel? Lülitan kondi välja - seier kohe langeb grammike.
Ja üldse, vahet pole kuidas ma kohalt võttes talda annan, seier on esimesed sekundid ikka täiesti põhjas - kas rahumeelsem kohaltvõtt ei olegi siis oluliselt säästlikum?
Vahel vaba hooga sõites linnas jääb seier ~ 6 l/100km juures pidama ja ei lange algusesse, miks nii? Seisma jäädes kaob üldse lõppu
Siis sõites 55 km/h @ 5. käiguga on kütusekulu 6 l/100km, on se tegelikult ka nii?
Targemad ütelge midagi selle asja kohta. kui väga seda näidikut on mõtet jälgida?
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 08:17 13
				Postitas jjanno
				Tere
Eestis kasutatav kütusekulu iseloomustav suurus on l/100km.  Selle 100 km läbimine sõltub suuresti auto liikumise kiirusest.  Kui selle 100 km läbimiseks kulub terve igavik, siis kulub ka väga palju kütust selle 100 km läbimiseks.  Seega on mõistetav seieri paiknemine paremal (lõpmatuses), kui auto seisab.
Energia ei teki ega kao iseenesest.  Konditsioneer vajab enese tööks energiat.  Ainuke koht, kust auto töötamise ajal energiat saada, on bensiinist.  Väidetavalt kulutab konditsioneer kuni 1,5 l bensiini 100 km kohta.
55km/h@5. võib kütusekulu tõesti päris madal olla.  Olenevalt autost paikneb kõige säästlikum koht kuskil 60-70 km/h juures.
Päris põhjas on selle seier olek kohaltvõtul muidugi kummaline.  Minul näiteks on seieri asend erinev olenevalt kiirendusest.  Samas kui kiirendada ülirahulikult, siis kestab see kiirendamine 50 km/h (90 km/k) taas terve igaviku ning seetõttu tuleks leida mõõdukas kiirendus, mille korral kütusekulu on minimaalne.
Ennast targaks ei pea antud vallas.  Lihtsalt kogemused. Parandage mind, kui ma eksin ;)
jJanno
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 12:05 49
				Postitas priitv8
				See, et ta mootoriga pidurdades nulli ei lähe, sõltub pööretest. Kui RPM langeb 1000-le lülitatakse pritse sisse tagasi, et ta sul seisma jäädes välja ei sureks.
Paigal seistes ongi kulu lõpmata suur, sest kütust kulub aga Sa ei liigu meetritki.
See, et seier kiirendades lõppu kaob pole ka mingi ime, sest skaala on ju joonistatud vist ainult 30l/100km-ni. Jälgisin kord ühe 1.3l mootoriga Yarise pardakompuutrit, ja see näitas ka kiirendamise ajal pikalt üle 30l/100km kulu!
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 13:50 30
				Postitas tallshady
				priitv8 kirjutas:See, et ta mootoriga pidurdades nulli ei lähe, sõltub pööretest. Kui RPM langeb 1000-le lülitatakse pritse sisse tagasi, et ta sul seisma jäädes välja ei sureks.
Paigal seistes ongi kulu lõpmata suur, sest kütust kulub aga Sa ei liigu meetritki.
See, et seier kiirendades lõppu kaob pole ka mingi ime, sest skaala on ju joonistatud vist ainult 30l/100km-ni. Jälgisin kord ühe 1.3l mootoriga Yarise pardakompuutrit, ja see näitas ka kiirendamise ajal pikalt üle 30l/100km kulu!
nojah. Hummer H2 võtab näiteks kiirendades üle 200l/100km 
 
Kas see näidik töötab e34-l vaakumiga?
 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 15:05 52
				Postitas priitv8
				tallshady kirjutas:Kas see näidik töötab e34-l vaakumiga?
E34 ei tööta mitte ükski asi vaakumiga (OK, kütusesurve ja pidurivõimendi töötavad).
Ikka aju raporteerib bensukulu (täpsemalt küll pihusti lahtiolekuaja), kellad teavad liikumiskiirust ning pihusti suurust ja silindrite arvu, edasi on juba lihtne arvutada nii kütusekulu ajaühikus kui pikkusühikus.
 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 15:15 37
				Postitas tallshady
				priitv8 kirjutas:tallshady kirjutas:Kas see näidik töötab e34-l vaakumiga?
E34 ei tööta mitte ükski asi vaakumiga (OK, kütusesurve ja pidurivõimendi töötavad).
Ikka aju raporteerib bensukulu (täpsemalt küll pihusti lahtiolekuaja), kellad teavad liikumiskiirust ning pihusti suurust ja silindrite arvu, edasi on juba lihtne arvutada nii kütusekulu ajaühikus kui pikkusühikus.
 
seega on see näidik ikka suht täpne ja usaldatav?
 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 15:21 36
				Postitas Relk
				Autodele tavaliselt ei pandagi sellist näidikut peale mis ka max kütusekulu näitaks. 3l autol võib see kiirenduse hetkel tublisti üle saja olla ja seda ei sooviks ükski autoomanik näha ja seepärast seda ka tavaliselt ei näidata (vähemalt seda rääkis MB tehases mootorite arenduse kallal töötav mees). 
Üks tuttav käis kunagi Cadillac Eldoradoga Haapsalus kiirendusvõistlusel ning ühe kiirenduse peale kulus tal rohkem kütust, kui Tallinn-Haapsalu-Tallinn otsa peale. 
 
   
   
 
jjannol täitsa õigus et aeglaselt sõites ja gaasi pea üldse mitte vajutades on kütusekulu kõrge, sest sel viisil 100km läbimine võtab jah igaviku ja terve see aeg ju mootor käib. 
Minul näitab seistes et kütusekulu on 0, sest tal puudub teine muutuja (kiirus), mis võimaldaks seda üldse arvutada. Hakkab näitama alates 10km/h.
 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 15:39 47
				Postitas tallshady
				Relk kirjutas:jjannol täitsa õigus et aeglaselt sõites ja gaasi pea üldse mitte vajutades on kütusekulu kõrge, sest sel viisil 100km läbimine võtab jah igaviku ja terve see aeg ju mootor käib. 
no arusaadav muidugi. Minu loogika ei tulnud kohe selle peale 
 
kas kuidagi saab teada ka sellist asja nagu kütusekulu minutis vms. ?
 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 16:08 26
				Postitas Relk
				Ma tean, et mu sõbra VW Golf 00' aastast näitas sellist asja nagu l/h (liitrit tunnis), kuid BMW'del küll näinud pole. Võibolla uued näitavad. Võis siis mõni eriti kurja OBC'ga isendid mingite salamenüüde alt. 

 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 16:23 37
				Postitas rajko
				Omegal olen ka näinud et seistes näitas liitrit tunnis, keset talve oli see number 1.2-1.3 l/h, suht vähe.
Aga oma e28'l on tegelik kulu ökonomaiserist mingi liitri jagu suurem, maanteel suure osa ajast näitab 8, tegelik on 10'ne alla, ühtlase sõiduga. Mõne korra ikka mööda sõidad ja paarist mäest üles-alla, aga see ei tohiks niiväga mõjutada.
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 16:29 02
				Postitas Raivo
				Suurt komput saab panna näitama küll.
Mul on see näiteks 1.5-2L tunnis. Ehk siis 1.75l/h ca 0.03L minutis.
EDIT: Ehk siis 0,0005L sekundis 

 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 16:31 59
				Postitas Relk
				A mis see sekundis teeb? 

 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 16:34 20
				Postitas rajko
				hea janu, proovige ise pits viina minutis tarbida 

 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 17:11 04
				Postitas MairoG
				Seier   näit oleneb suurenisti ka liikumiskiirusest kuna,  tagadiffri andurist saab ta  ka  kiiruse infot.
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 17:12 07
				Postitas Anti
				E38 ja E39l saab igatahes lahti häkkida nö. service-menüü, kust saab siis ka täpsemat hetkelist kütusekulu näha. Üle 100L käib see näitaja tõesti kiirendusel  
 
 
Lisaks saab sealt ka muid huvitavaid anmeid, ka mainitud kütusekulu tunnis jms. Wirxi E38 kodulehel oli selle lahti häkkimise õpetus olemas, hetkel suunab 
www.e38.ee küll miskipärast serverimaailma avalehele.
 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 17:56 39
				Postitas aivo28
				Ma tean, et mu sõbra VW Golf 00' aastast näitas sellist asja nagu l/h (liitrit tunnis), kuid BMW'del küll näinud pole. Võibolla uued näitavad. Võis siis mõni eriti kurja OBC'ga isendid mingite salamenüüde alt. Rolling Eyes
minul näitab test nr3 tunnikulu
 
			
					
				
				Postitatud: 28.06.2005 18:02 12
				Postitas priitv8
				Relk kirjutas:Minul näitab seistes et kütusekulu on 0, sest tal puudub teine muutuja (kiirus), mis võimaldaks seda üldse arvutada. Hakkab näitama alates 10km/h.
E38 ja E39-l muudetigi see lõpmatuse näitamine ära, kuna teadmata põhjusel ei tahtnud tarbijad sellest aru saada. Puht-tehniliselt on see aga vale, sest kiiruse signaali puudumisel ongi V=0 ja nulliga jagamisel saame teadupärast lõpmatuse.
aivo28 kirjutas:minul näitab test nr3 tunnikulu
Originaal OBC-d peakski kõik seda näitama. Tõsi küll, service menüüs jah.
 
			
					
				
				Postitatud: 29.06.2005 21:09 29
				Postitas Olts
				Kui sul OBC siis saad ikka omale heameelt valmistada kui sealt hetkekulu vaatad siis mõistlikul kiirendamisel on see 1-2 käiguga ikka 60-70 l tuuris. Pole nii proovinudki punasesse lastes palju kätte saab aga ju ta ikka hooga üle 100 läheb.
			 
			
					
				
				Postitatud: 30.06.2005 10:35 49
				Postitas Aimar
				Nii,  mina proovisin järgi 325i -01
sooja mootoriga;:
1. käiguga kiirendades kuni 105 L 100-le
2. käiguga kuni 65 L 100-le
*90 km/h sõites käik välja võtta siis näitab 1,6 L sajale. Mootoriga pidurdades 90 km/h pealt 0
* kohapeal tuksudes näitab 2,1 L tunnis
			 
			
					
				
				Postitatud: 30.06.2005 12:23 37
				Postitas priitv8
				Aimar kirjutas:* kohapeal tuksudes näitab 2,1 L tunnis
Nii palju? Kliima sees?
Mul 3.0-ga tiksub 1.6 ja 1.9 vahel, ainult kui kondi kompressor taha tuleb, läheb üle 2 liitri/h.
 
			
					
				
				Postitatud: 30.06.2005 12:40 54
				Postitas Aimar
				kliima sees jah 

 
			
					
				
				Postitatud: 01.07.2005 15:09 58
				Postitas naips
				80-90km/h sõites 5 käiguga gaasi õrnalt hoides,näitasb ökonomaiser kuskil 8l sajale,või nati alla.Kas teil näitab midagi sama 320il?
Hea on see näit küll,näiteks saab kohe aru,kui lambda enam ei toimi.Endal näitas pees lambdaga miinimum 11l sajale.Ilma lambdata sõites miinimum 10l sajale.