Mõtlemiseks kõigile kes teavad end mõistvat E46 süsteemi
Postitatud: 18.10.2011 22:33 35
Probleem 2001 aasta E46 Touring 320d M47N-ga. Kast on Tiptronic.
Kõik algas mõni aeg tagasi kui auto hakkas suvalistel hetkedel sõidu pealt välja surema. Sai mindud diagnostikasse ning selgus, et viga annab Speed Sensor (Crankshaft) ehk väntvõlli andur. Vahetasin anduri ning sõitsin umbes aasta probleemideta kui sama jama uuesti algas. Ei mäleta kindlalt aga võib-olla oli juba enne nii, et kui mootor välja suri ei tahtnud too enam käivituda. Tuli mõned korrad oodata ning siis käivitus auto probleemideta ning sõit sai jätkuda.
Igatahes sai mindud uuesti diagnostikasse ning masin näitas sama viga. See kes veakoodi luges pakkus, et probleem on defektses anduris (mis ei põhjenda seda, miks aasta aega probleeme ei ilmnenud). Andur ostetud Forssist - Bosch - sama mida pakub BMW esindus.
Auto sureb välja täiesti suvalistel hetkedel - mingit mustrit ma siiani ei ole täheldanud. Mõnikord sõidu pealt, mõnikord pärast foori taga pidama saamist, mõnikord enne sõitma hakkamist, korra parklas kohalt tagurdades.
Igatahes sai andurit korra logistatud ja siis sai umbes kuu aega või vähem sõita enne kui viga uuesti ilmnes. Mõnikord saab sõita nädala probleemideta, mõnikord 2, paar korda on 10km lõigu läbimisel 2-3 korda välja surnud.
Nüüd viimasel nädalavahetusel laadisin üle pika aja akut, sõitsin poe parklasse ning poest tagasi tulles auto ei tahtnud käivituda. Mõtlesin, et analoogne probleem nagu ikka ning pärast pisukest ootamist saab edasi sõita. Proovisin jada oota, käivita korduvalt aga käivitumine ei õnnestunud. Pärast 3-4 korda lükkas käigukast armatuurile hammasratta tähise (kollane hammasratas), mis manuali järgi tähendas siis umbes seda, et vea tõttu on käigukast ennast lülitanud "fail-safe" režiimile ning see ei luba autot käivitada (sõida lähimasse teeninidusse). Ootan hetkel uut diagnostikat aga vaevalt, et see midagi eelmisest rohkemat teada annab.
Täpsustuseks, et üsna keeruline on sellele andurile ligi pääseda.
Mõned mõtted:
1. Andur peaks olema magnetiline ning lugema impulssi hoorattalt (bensiinimootoril on vist eraldi flywheel impulse wheel millelt too andur impulsi loeb)? Kas on tõenäoline, et on mingi probleem hoorattaga või miks sellelt impulssi ei õnnestu lugeda?
2. Oletame, et probleem ei ole vigases anduris vaid anduri pistikus - kuidas kontrollida pistikut?
3. Oletame, et andur on korras, pistik on korras - andurist peaks impulss minema ECU (electronic control unit)-sse? Milles seisneb ECU ülesanne - kas on võimalik, et viga on selles? Kas see on mingi madalama taseme komponent mis annab infot komponenti kust loetakse diangostikat? Kas täpsemat logi ei ole võimalik vaadata kui see teade, et error: crankshaft (speed sensor)?
Kas Eestis on piisava kompententsiga BMW insener, kes suudaks lisaks pelgalt vea koodi lugemisele diagnostika seadmest analüüsida minu kirjeldatud olukorda ning pakkuda välja loogilise arutluskäigu vea tekkepõhjuse väljaselgitamiseks ja lahendamiseks? Ühesõnaga võtta probleem ja lahendada see piiratud ressursside tingimustes.
Ei sooviks sattuda järgmisesse tsüklisse:
1. Loeme diagnostika
2. Vahetame anduri
3. Maksan
4. Viga uuesti - diagnostika, anduri vahetus, maksan.
5. Kui Viga uuesti - diagnostika, starteri mahavõtmine, hooratta vahetus, maksan
6. Kui Viga uuesti - ..... käigukasti lahti võtmine, maksan
7. Tsükkel jätkub.
http://tis.spaghetticoder.org/ ei anna ka mõistlikku infot. Kõik service manualid mida leidsin olid bensiinimootoritele. Kuidas esinduses remont käib - kas neil on kõikidele mootoritele põhjalikud service manualid olemas?
Kõik algas mõni aeg tagasi kui auto hakkas suvalistel hetkedel sõidu pealt välja surema. Sai mindud diagnostikasse ning selgus, et viga annab Speed Sensor (Crankshaft) ehk väntvõlli andur. Vahetasin anduri ning sõitsin umbes aasta probleemideta kui sama jama uuesti algas. Ei mäleta kindlalt aga võib-olla oli juba enne nii, et kui mootor välja suri ei tahtnud too enam käivituda. Tuli mõned korrad oodata ning siis käivitus auto probleemideta ning sõit sai jätkuda.
Igatahes sai mindud uuesti diagnostikasse ning masin näitas sama viga. See kes veakoodi luges pakkus, et probleem on defektses anduris (mis ei põhjenda seda, miks aasta aega probleeme ei ilmnenud). Andur ostetud Forssist - Bosch - sama mida pakub BMW esindus.
Auto sureb välja täiesti suvalistel hetkedel - mingit mustrit ma siiani ei ole täheldanud. Mõnikord sõidu pealt, mõnikord pärast foori taga pidama saamist, mõnikord enne sõitma hakkamist, korra parklas kohalt tagurdades.
Igatahes sai andurit korra logistatud ja siis sai umbes kuu aega või vähem sõita enne kui viga uuesti ilmnes. Mõnikord saab sõita nädala probleemideta, mõnikord 2, paar korda on 10km lõigu läbimisel 2-3 korda välja surnud.
Nüüd viimasel nädalavahetusel laadisin üle pika aja akut, sõitsin poe parklasse ning poest tagasi tulles auto ei tahtnud käivituda. Mõtlesin, et analoogne probleem nagu ikka ning pärast pisukest ootamist saab edasi sõita. Proovisin jada oota, käivita korduvalt aga käivitumine ei õnnestunud. Pärast 3-4 korda lükkas käigukast armatuurile hammasratta tähise (kollane hammasratas), mis manuali järgi tähendas siis umbes seda, et vea tõttu on käigukast ennast lülitanud "fail-safe" režiimile ning see ei luba autot käivitada (sõida lähimasse teeninidusse). Ootan hetkel uut diagnostikat aga vaevalt, et see midagi eelmisest rohkemat teada annab.
Täpsustuseks, et üsna keeruline on sellele andurile ligi pääseda.
Mõned mõtted:
1. Andur peaks olema magnetiline ning lugema impulssi hoorattalt (bensiinimootoril on vist eraldi flywheel impulse wheel millelt too andur impulsi loeb)? Kas on tõenäoline, et on mingi probleem hoorattaga või miks sellelt impulssi ei õnnestu lugeda?
2. Oletame, et probleem ei ole vigases anduris vaid anduri pistikus - kuidas kontrollida pistikut?
3. Oletame, et andur on korras, pistik on korras - andurist peaks impulss minema ECU (electronic control unit)-sse? Milles seisneb ECU ülesanne - kas on võimalik, et viga on selles? Kas see on mingi madalama taseme komponent mis annab infot komponenti kust loetakse diangostikat? Kas täpsemat logi ei ole võimalik vaadata kui see teade, et error: crankshaft (speed sensor)?
Kas Eestis on piisava kompententsiga BMW insener, kes suudaks lisaks pelgalt vea koodi lugemisele diagnostika seadmest analüüsida minu kirjeldatud olukorda ning pakkuda välja loogilise arutluskäigu vea tekkepõhjuse väljaselgitamiseks ja lahendamiseks? Ühesõnaga võtta probleem ja lahendada see piiratud ressursside tingimustes.
Ei sooviks sattuda järgmisesse tsüklisse:
1. Loeme diagnostika
2. Vahetame anduri
3. Maksan
4. Viga uuesti - diagnostika, anduri vahetus, maksan.
5. Kui Viga uuesti - diagnostika, starteri mahavõtmine, hooratta vahetus, maksan
6. Kui Viga uuesti - ..... käigukasti lahti võtmine, maksan
7. Tsükkel jätkub.
http://tis.spaghetticoder.org/ ei anna ka mõistlikku infot. Kõik service manualid mida leidsin olid bensiinimootoritele. Kuidas esinduses remont käib - kas neil on kõikidele mootoritele põhjalikud service manualid olemas?