E32 730i kütusepumba probleem
Postitatud: 12.02.2013 23:52 35
Tere,
Mure järgmine:
730i m30 automaat (1990 märts). Senimaani käivitus ilusti, kuni ca kuu aega tagasi algasid kerged tõrked käivitamisel. Auto ei käivitunud kohe, vaid starterit pidi kohati mitu korda rakendama. Mõnikord aitas kui vajutada gaasi. Nüüd esmaspäeval enam ei käivitunud.
Proovisin eetriga ja korraks turtsatas, seega tundub, et sädeme taha asi ei jää.
Küll pole aga enam kuulda bensiinipumba surinat. Ühendasin lahti bensiini pealevoolu vooliku mootori küljest (roolikarbi lähedal, pealevool ja tagasivool on sisselaskekollektori all voolikutega ühendatud kere all kulgeva torustiku ja mootori küljes oleva "rail"-iga), ja sealt ei tulnud midagi. Proovisin igaks juhuks mõlemat voolikut (et oleks kindel, et pealevool sai lahti võetud). Lülitasin süüte sisse ja ei midagi.
Kontrollisin kaitsmekarbist, kaitse nr 23 - kraftstoffpumpe, see on terve. Võtsin lahti ka pagasiruumis bensiinipumba ja kütusemõõdiku pistiku ning tundus, et vool tuleb peale (testriga).
Seejärel võtsin bensiinipaagist mõõdiku ja pumba välja. Laua peal kontrollides pump töötas ja viskas väikese lurtsu kütust töölauale (vedas et näkku ei lennanud).
Ühendasin pumba juhtmete tagant lahti ja märkisin, millisesse pistiku otsa läheb + ja millisesse -, siis tagasi auto juurde, süüde sisse ja mõõdan ning päris hästi aru ei saa. Kui mõõta märgitud otsasid, siis pole sisselülitatud süüte puhul nendest kahest otsast voolu, kui aga jätta testri üks ots emba-kumba märgitud (pumba toide pluss ja miinus juhtmed) ning teine valida samast pistikust muu, siis saab voolu sisse. Ehk teisisõnu eraldi juhtme kaudu pluss või miinus juskui tuleks ja kui koos mõõta siis just need kaks otsa mis pumpa lähevad koos ei toimi. Ma ei ole elektris väga tugev, kuid eeldasin, et kui pumbale voolu peale ei tule, siis on ahelas kas plussis või miinuses katkestus ja ma ei tohiks ju siis ka teiste otstega mingit näitu saada.
Kas mõõdan kuidagi valesti või on viga hoopis kuskil mujal?
Kas on kuskil mingit skeemi, mille järgi seda kontrollida?
Mure järgmine:
730i m30 automaat (1990 märts). Senimaani käivitus ilusti, kuni ca kuu aega tagasi algasid kerged tõrked käivitamisel. Auto ei käivitunud kohe, vaid starterit pidi kohati mitu korda rakendama. Mõnikord aitas kui vajutada gaasi. Nüüd esmaspäeval enam ei käivitunud.
Proovisin eetriga ja korraks turtsatas, seega tundub, et sädeme taha asi ei jää.
Küll pole aga enam kuulda bensiinipumba surinat. Ühendasin lahti bensiini pealevoolu vooliku mootori küljest (roolikarbi lähedal, pealevool ja tagasivool on sisselaskekollektori all voolikutega ühendatud kere all kulgeva torustiku ja mootori küljes oleva "rail"-iga), ja sealt ei tulnud midagi. Proovisin igaks juhuks mõlemat voolikut (et oleks kindel, et pealevool sai lahti võetud). Lülitasin süüte sisse ja ei midagi.
Kontrollisin kaitsmekarbist, kaitse nr 23 - kraftstoffpumpe, see on terve. Võtsin lahti ka pagasiruumis bensiinipumba ja kütusemõõdiku pistiku ning tundus, et vool tuleb peale (testriga).
Seejärel võtsin bensiinipaagist mõõdiku ja pumba välja. Laua peal kontrollides pump töötas ja viskas väikese lurtsu kütust töölauale (vedas et näkku ei lennanud).
Ühendasin pumba juhtmete tagant lahti ja märkisin, millisesse pistiku otsa läheb + ja millisesse -, siis tagasi auto juurde, süüde sisse ja mõõdan ning päris hästi aru ei saa. Kui mõõta märgitud otsasid, siis pole sisselülitatud süüte puhul nendest kahest otsast voolu, kui aga jätta testri üks ots emba-kumba märgitud (pumba toide pluss ja miinus juhtmed) ning teine valida samast pistikust muu, siis saab voolu sisse. Ehk teisisõnu eraldi juhtme kaudu pluss või miinus juskui tuleks ja kui koos mõõta siis just need kaks otsa mis pumpa lähevad koos ei toimi. Ma ei ole elektris väga tugev, kuid eeldasin, et kui pumbale voolu peale ei tule, siis on ahelas kas plussis või miinuses katkestus ja ma ei tohiks ju siis ka teiste otstega mingit näitu saada.
Kas mõõdan kuidagi valesti või on viga hoopis kuskil mujal?
Kas on kuskil mingit skeemi, mille järgi seda kontrollida?