1. leht 1-st
E34 amordid ja püsikiiruse hoidja
Postitatud: 01.10.2013 23:06 15
Postitas seppkristo
1993 aasta touring on, aga tahaks tagaosa veidi kõrgemaks, kas vaid vedrude vahetusest piisab?
Ja originaalis püsikiiruse hoidjat pole, aga kui osta kang, kas saab peale panna?Või pole neid juhtmeid üldse veetud?
Re: E34 amordid ja püsikiiruse hoidja
Postitatud: 02.10.2013 06:59 52
Postitas joffe
Kui on nivooamordid, siis saab ka neid reguleerides tagaotsa kõrgust muuta.
Re: E34 amordid ja püsikiiruse hoidja
Postitatud: 02.10.2013 08:14 13
Postitas seppkristo
joffe kirjutas:Kui on nivooamordid, siis saab ka neid reguleerides tagaotsa kõrgust muuta.
Taga õhkamordid.
Re: E34 amordid ja püsikiiruse hoidja
Postitatud: 02.10.2013 09:56 19
Postitas mariovtt
Mis mootoriga sul see E34 on, diisel, bensiin?
Re: E34 amordid ja püsikiiruse hoidja
Postitatud: 02.10.2013 13:40 02
Postitas KristjanK
Diisli püsika saad lihtsalt ühendada, kõik elektrooniline.
Tagumise osa kohapealt ise pole katsetanud, aga räägitakse, et E39 Touring vedrud pidavat sinna istuma ja saadki otsa kõrgemaks...
Re: E34 amordid ja püsikiiruse hoidja
Postitatud: 02.10.2013 20:11 59
Postitas seppkristo
2.5 bensukas
aga eksisin, olidki nivoo amordid
Re: E34 amordid ja püsikiiruse hoidja
Postitatud: 05.10.2013 19:23 52
Postitas pikk66
Pysikaga on kehva variant. Kuna 93 aasta auto, siis pole ka juhtmeid suure tõenäosusega tehase poolt veetud. Vaja on seega pysikakangi, aktuaatorit koos trossiga, pysika aju, siduripedaali lylitit (kui manuaal) ja juhtmestikku. Kui kõik yhe doonori pealt võtta, siis pole yletamatu ettevõtmine.
Re: E34 amordid ja püsikiiruse hoidja
Postitatud: 11.10.2013 23:59 48
Postitas iaanek
N4pst3r kirjutas:...
Tagumise osa kohapealt ise pole katsetanud, aga räägitakse, et E39 Touring vedrud pidavat sinna istuma ja saadki otsa kõrgemaks...
Oli vaja enda surnud tagavedrudega E34 TD Touringut tagant kõrgemaks saada.
Lugesin ülaltoodud juttu kunagi ammu siitsamast foorumist ja ostsin e39tds tagavedrud. Mõõtudelt on nad e34 omadest pikemad ja keerde on rohkem, vedru läbimõõt sobib ka, aga traat on peenem. Panin siis alla ja oh seda rõõmu, per*e vajus veelgi allapoole. Koormatud autoga kohe täitsa vastu maad. Suured tänud sellele kõige esimesele "teadjale", kes sellise jutu lahti laskis, krdi ahv
Jätkasin teemat uute järelturu vedrudega. Nende surm saabus ca kuue kuuga. Olin väga rahul...
Siis läksin supleriga romulasse ja hakkasin autode all ukerdama. Ainuke sobiv tundus olevat mersu w124 ja mingite punnsilmade esivedru. Mersu puhul on huvitav, et välimuselt sarnaste autode all on vägagi erinevaid vedrusid. Lõpuks leidsin ca 400mm pikkused vedrud traadi läbimõõduga 13,5mm. Originaal minu e34 all oli 12,5mm, E39-l 11,5mm. Vedru enda läbimõõt on küll ca 5mm suurem, aga mahub ikka tugilaagri sisse. Panin need alla koos 30mm-ste lisakõrgendustega ja lõpuks jõudsin minu ebaharilikele vajadustele vastava tulemuseni- täis paagiga 615mm 16" velje alumisest äärest koopa servani ehk siis tehaseseadest ca +70mm
Juhitavus on pigem parem, jäikus keskmine ja rehvide ebanormaalset kulumist pole siiani täheldanud.
Ainuke viga oli alguses häiriv vedru kriuksumine tugilaagris, aga see kadus ise umbes nädalaga.
Edit:
Aasta on möödas.
Kõrgus vajunud ca 5-10mm. Rehvide ebanormaalset kulumist ei ole. Juhitavus väga hea, tagaots pole ei vedel ega liiga jäik. Ka väga suure koormaga ei vaju alla. Olen rahul.