Tegemist on siiski (kolb)hammaslatt-hammassektor tööpaariga.
Kuno jutus tasuks erilist tähelepanu pöörata punktile 4b. Ehk siis
logisevat roolikarpi pole võimalik pealekeeramisega korda saada.
Miks?
Sektor on tunduvalt kõvemast matrjalist kui latt ja on aja jookul endale lati sileda tööpinna sisse korraliku pesa kulutanud, mis põhjustabki loksu. Muus osas on kõne all olev karp väga tugev ja praktiliselt igavene.
Sektori hambad on pikisuunas koonuses e. kokkujooksvad, reguleerimiskruvi liigutab hammassektori hambaid piki lati "vagusid" (või vastupidi

) ja teeb seega võimalikuks sujuva "hambumuse" reguleerimise. Kui aga kulunud lati tööpinal (sektori ees) on järsk "pesa" serv, tekibki reguleerides olukord, kus vahetult loksukohast üle keerates on rool lubamatult raske. Lisaks jääb siis paaride kontaktpind väga väikeseks- ainult väikese ääre peal istuv sektori hammas- ja loks on kiiresti tagasi.
Keeruline jutt, aga kellel huvi, ehk saab aru.
Lahendus oleks kõikide lati töötahkude ühtlane mahafreesimine sissekulunud pesa sügavuse võrra. Aga probleem on selles, et vähemalt mina ei leidnud ainsatki firmat/meistrimeest, kes oleks julgenud-tahtnud-osanud- suutnud selle ära teha.
Puhtalt jonni pärast proovisin ja tegin ise selle töö ära, omamata hüper-super cnc pinke jms. Sai väga hea, aga ohutuse kaalutlustel ma sellel pikemalt ei peatu. Ainuüksi lahtivõetud karbi koostamine on küllaltki komplitseeritud tegevus.
Kokkuvõteks tuleb paraku otsida "uus", vähese loksuga ja pealekeeramata karp.