1. leht 1-st
E34 530 V8 Roolikarp
Postitatud: 22.04.2006 20:53 37
Postitas Rain.
Kuna enda autol on roolikarbis tuntav loks sees siis uurisin natuke realoem-ist missuguste masinate roolikarbid sellisele autole sobivad.
Realoem-i järgi peaksin otsima E34 530 V8 või E34 540 V8 roolikarpi, kuid kas on ka mingi võimalus panna mõne muu E34 roolikarp, kuna antud isendeid liigub Eestis suhteliselt vähe ja uus maksab hingehinda
Mõne muu karbi all mõtlen näiteks E32 730 V8 roolikarpi, kuna antud isendil peal sama mootor, mis 530 V8-lgi. Kuna Realoem-i järgi on koodid erinevad, siis kas oskab keegi öelda mille poolest erinevad 730 V8 ja 530 V8 roolikarp

Postitatud: 22.04.2006 22:00 47
Postitas alts20
525 vana pootoriga masinale läheb probleemideta 535 roolikarp siis miks ei peaks 530 minema mõne muu 5 se karp
Postitatud: 22.04.2006 22:38 10
Postitas priitv8
Peale oled juba proovinud keerata? Roolikarbi mutrit ma mõtlen? Ise viisin UM-I teha ja tuntavalt paremaks läks.
Postitatud: 23.04.2006 11:09 19
Postitas veekaheksa
Arvatavasti ei sobi ka 7se pealt see roolikarp, kuid kui aega on ja odavalt antakse jupp, siis võid täitsa proovida. Pealekeeramisega peab ettevaatlik olema, ja sellega päästab ainult esimesel korral. See 525 ja 535 ja 530(540) teema on selles, et V8 motodel vähem ruumi seal kapoti all. Sama asja pärast pandi ka uuemale 5sele(e39) V8 korral sama tüüpi karp(tigu) nagu e34'l. Ülejäänud E39'd on R6 puhul kõik hammaslattrooliga.
Postitatud: 23.04.2006 11:22 12
Postitas Rain.
Keerata pole seda peale proovinud, samas UM-is sillastendis käies võisid töömehed seda ju peale keerata kuna loksuga on silda raske reguleerida

Muidu enne sillastendi UM-is sai ära vahetatud ka paralleelvarras, millel oli ka loks sees.
Lisaks tahab roolikarp teinekord kohapeal manööverdades kinni kiiluda, seda muidugi ainult hetkeks.

Postitatud: 23.04.2006 13:08 59
Postitas Svenp
Alusta lõtku reguleerimisest roolikarbis. Üleliia ei tohi peale keerata, sest see suurendab roolireduktori kulumist. Õige reguleeringu korral jookseb auto kenasti otse ja rool on vaba vaevumärgatava lõtkuga. Üleliia peale keerates jääb keskasend kangeks ja hakkad nö saagima ning reduktor kulub.
Postitatud: 14.05.2006 15:43 06
Postitas Rain.
Kuna roolikarp aegajalt kiilub kinni kohapeal, siis sai otsitud teine roolikarp (loomulikult kasutatud), kuid sellele on vaja nüüd järgi minna. Tahakski teada, et kuidas ma ära tunnen, et see on just see roolikarp mis müüja väidab (karp siis peaks olema e34 540 pealt).
Postitatud: 14.05.2006 16:00 53
Postitas Svenp
Praktiliselt kõik detailid auto küljes on nummerdatud ja tootmiskuupäevaga tähistatud. Viimast näitab tihti rosett, kus ringi keskel on aastaarv ja nool, suunatud tootmiskuu suunas. Varuosakoode aeg-ajalt muudetakse nt detaili uuendamisel.
E34 540i kohta ma leidsin ETKst järgmised roolikarbi koodid:
Tavaline
32 13 1 139 285
32 13 1 139 681
Servotronic (kiirustundlik)
32 13 1 138 693
32 13 1 141 483
Varuosakoodi alusel tuvastamiseks otsi ülatoodud numbrijadasid või 6 viimast numbrit roolikarbilt.
Lisan veel, et 530i-l on kataloogi järgi sama roolikarp.