Kuna siin mainiti chat gpt-d siis tema arvas nii:

Veakoodid ja Nende Tähendus
Alustame veakoodide lahtimuukimisest. Need koodid viitavad otse probleemide allikale:
Veakood Standardne BMW Tõlgendus (M57 mootor) Tõenäoline Probleem
09F6 Rail Pressure Monitoring (Railirõhu jälgimine) / Fuel Pressure Regulator (Kütuserõhu regulaator) Kütuse kõrgsurveahela probleem – kütuserõhk on liiga madal või rõhusensor/regulaator on rikkis.
0404 Exhaust Gas Recirculation (EGR) flow fault EGR-klapi või selle juhtimise viga. EGR ei liigu ettenähtud asendisse.
1190 Rail Pressure Control Deviation (Kõrgsurve reguleerimise hälve) Kütusesüsteemi rõhu reguleerimise viga. ECU ei suuda saavutada/hoida ettenähtud rõhku.
1260 Delivery Control System (Kütuse doseerimise süsteemi viga) Tõsine viga kütusepumbas või selle juhtimises. See kood võib olla 09F6 ja 1190 otsene tagajärg.

Soovitatav Alustamine Diagnoosiga
Kõige kriitilisemad vead on 09F6, 1190 ja 1260, mis kõik viitavad kütuse kõrgsurve süsteemi probleemidele. See seletab ka käivitumisraskused ja väljasuremise.
Põhjus: Diiselmootor vajab käivitumiseks teatud miinimum rõhku (ca 250–350 bar). Kui kütusesüsteem on õhku täis (peale remonti/tühjaks sõitmist) või kütuserõhk ei tõuse piisavalt (lekke, pumba või regulaatori vea tõttu), siis käivitub auto ainult stardiabiga (starteri vedu) või ajutiselt kerge tulega.
Tuleb alustada kütusesüsteemist järgmises järjekorras:
1. Madalsurve (Etteandepump) Kontroll
Enne kõrgsurveahelasse minekut tuleb veenduda, et madalsurve on õige. See annab kütust ette kõrgsurvepumbale.
Kontrolli paagipumpa: Kas paagisisene etteandepump töötab (kuuleb süüdet sisse keerates)?
Kontrolli rõhku: Mõõda diagnostikaga või manomeetriga etteanderõhk (peaks olema ca 3−4 baari, täpselt vastavalt tootja spetsifikatsioonile). Kui rõhk on madal, kontrolli kütusefiltrit, paagipumpa ja paagist kõrgsurvepumbale viivat torustikku.
2. Kõrgsurveahela Diagnoos (Kriitiline)
Kui madalsurve on korras, on viga kõrgsurveosas.
Lekked: Kontrolli visuaalselt pihustite tagasivoolu, kõrgsurvetorusid ja pumbasid lekete osas. Mõnikord piisab väikesest lekkest, et süsteemist kaoks surve ja õhk pääseks sisse.
Rõhuandur ja Regulaator: Enamasti on rõhuregulaator (DRV, Pressure control valve) või rõhuandur (Rail pressure sensor) rikkis. Proovi jälgida diagnostikaga rõhu näitu nii käivitamise kui ka sõidu ajal. Kui rõhu näit on ebausaldusväärne, võib viga olla anduris. Kui rõhk on madal ja regulaator on pidevalt avatud/suletud (diagnostika näitab kõrget töötsüklit), siis on viga regulaatoris või lekkivas süsteemis.
Pihustid: Kuna auto tahmab ja sureb välja, on väga tõenäoline, et üks või mitu pihustit lasevad liiga palju kütust läbi (lekivad tagasivoolu) või pihustavad valesti. Tee pihustite tagasivoolu test, et tuvastada rikkis pihusti.
3. EGR-klapi Lahendamine (Sekundaarne Viga)
Kood 0404 viitab EGR-klapi probleemile. Kuigi see põhjustab tahmamist ja ebaühtlast tööd, ei ole see otsene käivitumise ja väljasuremise põhjus.
Puhastamine: Tõenäoliselt on EGR-klapp tahmast umbes ja ei liigu korrektselt. Alusta klapi eemaldamisest ja puhastamisest.
Asendamine: Kui puhastamine ei aita, on vaja klapp välja vahetada.

Kokkuvõte ja Järgmised Sammud
Alusta alati kütuse etteandesüsteemi kontrollist (madal- ja kõrgsurve). Need on käivitumise ja väljasuremise peamised süüdlased.
Diagnostika: Pöördu usaldusväärse diisli diagnostika spetsialisti poole. Vaid veakoodidest ei piisa – on vaja vaadata mootori reaalajas näitajaid (eriti kütuserõhku, pihustite korrektsiooni ja rõhuregulaatori töötsüklit) käivitamise ja töö ajal.
Kütuse Filter: Kui filter on vahetamata, vaheta see esimese asjana. Umbes filter võib põhjustada madalat kütuserõhku.
Tagasivoolu Test: Tee pihustite tagasivoolu test. Rikkis pihusti on E39 M57 mootori üks levinumaid kõrgsurveprobleemide allikaid.