BMW elektriautodest
BMW elektriautodest
Otsustasin selle teema teha, kuna selle sarnast siin foorumis ei ole veel. Siia teemasse siis paluks arutelu ning uudiseid kõige üle mis seostub elektri abil sõitvate BMW'dega.
Alustan väikese lühitutvustusega.
1972, BMW 1602
BMW tootis 1972. aasta olümpia mägudeks Münchenis väikese koguse 1602 mudelil baseeruvaid elektriautosid. Kuna need autod kasutasid kahteteist 12 V pliiakut, siis sõidu ulatus oli kesine - erinevatel andmetel 40 kuni 60 kilomeetrit. Alalisvoolumootori võimsuseks oli 32 kW.
1987, BMW E30 "325iX" Electric
Naatrium-väävel (Sodium–sulfur) aku.
1992, BMW E36 "325" Electric
Naatrium nikkelkloriid (Sodium Nickel Chloride) aku.
1993, BMW E1/E2 (Z11)
BMW E1 ja E2 olid esimesed nn 'purpose-built' elektriautod BMW'lt. Rõhku pandi just kaalule, auto kere ehitati suuremjaolt alumiiniumit ja plastikut kasutades, millega saavutati kaal 880 kg. 120 V ja 19 kWh mahutavusega naatrium-väävel akuga oli selle auto sõidu ulatuseks 200 kilomeetrit. Autot edasi viiv "vesi"-jahutusega 37 kW elektrimootor oli paigaldatud tagasillale. Tippkiirus oli 120 km/h.
Kui E1 mudel oli täielikult eurooplaste toodang, siis E2 oli teglikult ameeriklastele kohandatud E1, mis valmis koostöös firmaga Designworks/USA (mille BMW hiljem täies ulatuses omandas). E2 oli pisut suurem, ruumikam ning sellele paigaldati suurema mahutavusega aku just maanteesõitu silmas pidades.
Muljetavaldav on see, et mõlemad mudelid kasutasid ka energiat taastavaid pidureid.
E1'st tehti ka hübriid versioon, mis kasutas elektrimootorit ning 4-silindrist BMW K1100 mootorratta mootorit.
BMW 'Project i'
Millalgi peale aastat 2004 arenes välja BMW's organisatsioon nimega 'Project i', mis väidetavalt pandi kokku osalt just tänu liitium-ioon akude arengule. 'Project i' "sulest" on tulnud järgmised autod.
2008, Mini E
Mootor: 150 kW, vahelduvvoolumootor (asünkroon)
Aku: liitium-ioon, 35 kWh
esivedu
http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_E
2010, BMW Active E
Mootor: 125 kW, vahelduvvoolumootor (sünkroon)
Aku: liitium-ioon, 32 kWh
tagavedu
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_ActiveE
Mõlemad, nii 1. seerial baseeruv Active E, kui ka Mini E osalevad/osalesid (Active E on järg Mini E'le) ettevõtmises, kus need autod renditakse huvilistele välja, kes kasutavad neid autosid oma igapäeva tegemistes. Ettevõtmise eesmärk on testida autosid erinevates tingimustes, ning nendelt pärinev informatsioon kasutatakse ära BMW tulevase mudeli i3 arendamises. Selles projektis osalevaid autosid keegi endale osta ei saa, ning need tagastatakse BMW'le.
Alustan väikese lühitutvustusega.
1972, BMW 1602
BMW tootis 1972. aasta olümpia mägudeks Münchenis väikese koguse 1602 mudelil baseeruvaid elektriautosid. Kuna need autod kasutasid kahteteist 12 V pliiakut, siis sõidu ulatus oli kesine - erinevatel andmetel 40 kuni 60 kilomeetrit. Alalisvoolumootori võimsuseks oli 32 kW.
1987, BMW E30 "325iX" Electric
Naatrium-väävel (Sodium–sulfur) aku.
1992, BMW E36 "325" Electric
Naatrium nikkelkloriid (Sodium Nickel Chloride) aku.
1993, BMW E1/E2 (Z11)
BMW E1 ja E2 olid esimesed nn 'purpose-built' elektriautod BMW'lt. Rõhku pandi just kaalule, auto kere ehitati suuremjaolt alumiiniumit ja plastikut kasutades, millega saavutati kaal 880 kg. 120 V ja 19 kWh mahutavusega naatrium-väävel akuga oli selle auto sõidu ulatuseks 200 kilomeetrit. Autot edasi viiv "vesi"-jahutusega 37 kW elektrimootor oli paigaldatud tagasillale. Tippkiirus oli 120 km/h.
Kui E1 mudel oli täielikult eurooplaste toodang, siis E2 oli teglikult ameeriklastele kohandatud E1, mis valmis koostöös firmaga Designworks/USA (mille BMW hiljem täies ulatuses omandas). E2 oli pisut suurem, ruumikam ning sellele paigaldati suurema mahutavusega aku just maanteesõitu silmas pidades.
Muljetavaldav on see, et mõlemad mudelid kasutasid ka energiat taastavaid pidureid.
E1'st tehti ka hübriid versioon, mis kasutas elektrimootorit ning 4-silindrist BMW K1100 mootorratta mootorit.
BMW 'Project i'
Millalgi peale aastat 2004 arenes välja BMW's organisatsioon nimega 'Project i', mis väidetavalt pandi kokku osalt just tänu liitium-ioon akude arengule. 'Project i' "sulest" on tulnud järgmised autod.
2008, Mini E
Mootor: 150 kW, vahelduvvoolumootor (asünkroon)
Aku: liitium-ioon, 35 kWh
esivedu
http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_E
2010, BMW Active E
Mootor: 125 kW, vahelduvvoolumootor (sünkroon)
Aku: liitium-ioon, 32 kWh
tagavedu
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_ActiveE
Mõlemad, nii 1. seerial baseeruv Active E, kui ka Mini E osalevad/osalesid (Active E on järg Mini E'le) ettevõtmises, kus need autod renditakse huvilistele välja, kes kasutavad neid autosid oma igapäeva tegemistes. Ettevõtmise eesmärk on testida autosid erinevates tingimustes, ning nendelt pärinev informatsioon kasutatakse ära BMW tulevase mudeli i3 arendamises. Selles projektis osalevaid autosid keegi endale osta ei saa, ning need tagastatakse BMW'le.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Re: BMW elektriautodest
Kuulujuttude põhjal on "full-electric" i3-le ja "plug-in hybrid" i8-le lisa oodata - i1 ja i5.
Viide: Rumors: BMW i1 and i5 to launch by 2016
Viide: Rumors: BMW i1 and i5 to launch by 2016
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Re: BMW elektriautodest
Niiet kui õigesti aru saan siis BMW suutis tänapäeva elektriautodega juba võistelda 40 aastat tagasi?
jasõidu ulatus oli kesine - erinevatel andmetel 40 kuni 60 kilomeetrit
Kas mitte see uus äge pill, mida mõned organid siin Eestis kasutavad ei ole võimeline sõitma vaid 100km120 V ja 19 kWh mahutavusega naatrium-väävel akuga oli selle auto sõidu ulatuseks 200 kilomeetrit
BMW fänn
Re: BMW elektriautodest
Heh, mitte päris. See väike Mitsu vurab oma sadat kilomeetrit ikka aastaid kümme, ennem kui akud lusika nurka viskavad, samas pliiakude eluiga jääb sellise koormuse juures liiga lühikeseks. Lisaks siis veel laadimisaeg. Ei taha ette kujutada, kaua neid kahteteist pliiakut seal 1602 sees täis laeb .Indrek J kirjutas:Niiet kui õigesti aru saan siis BMW suutis tänapäeva elektriautodega juba võistelda 40 aastat tagasi?
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Re: BMW elektriautodest
BMW Active E, Täitsa ülbe näeb välja minuarust aga esituled on natuke suureks tehtud jätab sellise imeliku mulje. Hind on ka päris korralik, aga noh elektri auto ongi nende kütuse hindadele ainuke lahendus.
e36 318i - e39 525d - e46 320i
Re: BMW elektriautodest
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Re: BMW elektriautodest
BMW on koos teiste Saksa autotootjatega välja töötamas standardit elektriautode juhtmeta laadimiseks. Ilmselt siis juba i3-e jaoks on võimalik selline induktsioon laadija-jaam endale koju osta, ning jääb loota, et neid hakatakse hiljem ka avalikesse kohtadesse paigaldama. Sõidad autoga aga laadija peale ja laeb automaatselt, ise käsi määrima ei pea mingi kaabliga .
http://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_charging
http://en.wikipedia.org/wiki/Resonant_i ... e_coupling
http://www.amaa.de/previous/amaa-2012/p ... 12/kuemmel
http://www.bmwblog.com/2013/04/18/bmw-i ... solutions/
http://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_charging
http://en.wikipedia.org/wiki/Resonant_i ... e_coupling
http://www.amaa.de/previous/amaa-2012/p ... 12/kuemmel
http://www.bmwblog.com/2013/04/18/bmw-i ... solutions/
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: BMW elektriautodest
i3 EV-ga seoses nüüd tööstusspionaaži süüdistus kaelas:
LINK
LINK
Re: BMW elektriautodest
Kiirustage, seltsimehed unetud. ELMO programmi raames on veel võimalik i3 soetada. Eestist seda küll osta ei saa, aga hooldusõigused peaks siiski UM varsti saama. Osta saab Rootsist UMi kaasabil või mujalt Euroopast isepäi. Kõigil iAgentidel siiski riigist väljamüügi õigust ei ole. Kindlasti võib teile seda autot müüa mr Klemm Stuttgardist.
Järjekord on hetkel 5 kuud. REX mudelil ca 8 kuud.
Meie kiirlaadijate süsteemiga iBMW' d ei haaku. Kasutada saab vaid nende laadijate nö tavapistikut, mis tähendab pikka laadimisaega. Küll on võimalik koju seina peale osta Wallbox Pure, mis laadib auto ca 3 tunniga.
Järjekord on hetkel 5 kuud. REX mudelil ca 8 kuud.
Meie kiirlaadijate süsteemiga iBMW' d ei haaku. Kasutada saab vaid nende laadijate nö tavapistikut, mis tähendab pikka laadimisaega. Küll on võimalik koju seina peale osta Wallbox Pure, mis laadib auto ca 3 tunniga.
Re: BMW elektriautodest
Kiirendus 7.2sek i3 puhul on küll päris muljetavaldab , ning hind 18000 on ka päris hea, kui võrrelda seda nissan leafiga. Linnaautoks tundub Leafi kõrvale vägagi arvestav konkurent olemas , suurimaks miinuseks on muidugi mittesobivus meie kiirlaadijatega
Re: BMW elektriautodest
ja ka see, et näeb ülirõve väljaRaikoK kirjutas:Kiirendus 7.2sek i3 puhul on küll päris muljetavaldab , ning hind 18000 on ka päris hea, kui võrrelda seda nissan leafiga. Linnaautoks tundub Leafi kõrvale vägagi arvestav konkurent olemas , suurimaks miinuseks on muidugi mittesobivus meie kiirlaadijatega
Re: BMW elektriautodest
võibolla võrreldes 3,4,5,7 seeriaga tõesti , kuid leafist on küll peajagu ilusam
Re: BMW elektriautodest
Välimus on maitseasi. Mulle just meeldib, et tegu ei ole "tavalise" bensuneelaja derivaadiga vaid täiesti uue, uuel lähteülesandel põhineva arhitektuuriga.
See virisemine välimuse kallal tuletab mulle meelde sajanditaguseid teemasid, kus metallkonstruktsioone prooviti dekoreerida ja panna kivi imiteerima - ikka selleks, et uus materjal pööblile vastuvõetavam oleks.
i3-st rääkides on täiesti vaimustav ka kogu kandestruktuur - süsinikust "puur", mille külge kinnituvad plastelemendid. Põhimõtteliselt ei ole seal mitte midagi sellist, mis roostetab, ussitab ja mädaneb. Tavapärase masinaga võrreldes on juba see meie kliimas metsik pluss.
See virisemine välimuse kallal tuletab mulle meelde sajanditaguseid teemasid, kus metallkonstruktsioone prooviti dekoreerida ja panna kivi imiteerima - ikka selleks, et uus materjal pööblile vastuvõetavam oleks.
i3-st rääkides on täiesti vaimustav ka kogu kandestruktuur - süsinikust "puur", mille külge kinnituvad plastelemendid. Põhimõtteliselt ei ole seal mitte midagi sellist, mis roostetab, ussitab ja mädaneb. Tavapärase masinaga võrreldes on juba see meie kliimas metsik pluss.
Re: BMW elektriautodest
Selle hinnaga seda autot muidugi kätte ei saa. Reaalne on alates 20000€. Kui veel vähegi elementaarne lisavarustus lisada jääb hind sinna 24000€ kanti. Seda kõike loomulikult ELMO toetust arvestades.RaikoK kirjutas:ning hind 18000 on ka päris hea, kui võrrelda seda nissan leafiga
Nende hindade juures peab teadma seda, et BMW lehel olev konfiguraator ei anna täishinda. Lisaks tuleb möödapääsmatult maksta näiteks 420€ auto transpordi eest tehasest lähima iAgendi juurde. Sakslaste süsteem on haige!
Leaf on mujal maailmas oluliselt odavam. Meil on selle hinna vist toetus lakke ajanud.
Re: BMW elektriautodest
Toredad uudised:
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=903694" onclick="window.open(this.href);return false;
Tesla fännid satuvad küll selle uudise peale pisut segadusse, aga ei lähe vähemalt endast välja nagu Tesla juhtkond seda on teinud oma avaldustes.
http://www.teslamotors.com/nl_NL/forum/ ... ses-bmw-i3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=903694" onclick="window.open(this.href);return false;
Tesla fännid satuvad küll selle uudise peale pisut segadusse, aga ei lähe vähemalt endast välja nagu Tesla juhtkond seda on teinud oma avaldustes.
http://www.teslamotors.com/nl_NL/forum/ ... ses-bmw-i3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW elektriautodest
i3-e valik on Clarksoni puhul isegi natukene üllatuseks, aga väga hea, see juba ise näitab väga hästi, mis klassist i3 on. Kui ma õigesti mäletan, siis ega Clarkson olnud väga vaimustuses Tesla Roadsteristki, mis nende saatest kunagi läbi käis.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Re: BMW elektriautodest
Teatavasti tutvustab BMW oma i3 koos ka mitmeid huvitavaid lisasid. Näiteks koos parkimisanduritega saad ka parkimisassistendi. Järgnevalt üks kena tutvustav videolõik.
http://www.engadget.com/2014/01/09/bmw-i3-self-parking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.engadget.com/2014/01/09/bmw-i3-self-parking/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW elektriautodest
Kustas kirjutas:Heh, mitte päris. See väike Mitsu vurab oma sadat kilomeetrit ikka aastaid kümme, ennem kui akud lusika nurka viskavad, samas pliiakude eluiga jääb sellise koormuse juures liiga lühikeseks. Lisaks siis veel laadimisaeg. Ei taha ette kujutada, kaua neid kahteteist pliiakut seal 1602 sees täis laeb .Indrek J kirjutas:Niiet kui õigesti aru saan siis BMW suutis tänapäeva elektriautodega juba võistelda 40 aastat tagasi?
See väike Mitsu ei vura isegi suve tingimustel uute akudega mitte mingi valemiga 100 km. Leafi reaalne läbivus on kuni 100 km ja see väga headel tingimustel
Re: BMW elektriautodest
Mul üks tuttav sõidab Lefiga Pärnu ja Tallinna vahet regulaarselt. Täpselt pidi välja vedama. Seega on välp pigem siiski 130-140km. Minul õnnestus rendi Leaf muidugi korduvalt 50km tühjaks sõita.
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: BMW elektriautodest
No seda kuulutas Clarksongi, et rendiauto on maailma kiireim auto ju Ilmselgelt rendi-Leafiga sama säästlikult ei sõida kui seda näiteks mõnekuulise kasutusaja vältel tegema õpiks.
Re: BMW elektriautodest
Selle nädala autolehes on elektriautode võrdlustest i3'ga. Sakslaste testi i3 loomulikult võidab.
Silma jäi täiesti hämmastav rehvimõõt sellel autol - 155/70 R19. Ja kusjuures, rehvid ei maksagi müstilist hinda - Dodge Viperi tagarehv on 3x kallim.
Re: BMW elektriautodest
Üks tore videotutvustus
" onclick="window.open(this.href);return false;
Rehvide hinna kohta - kui küsisin talverataste maksumust (rehvid + veljed) öeldi mulle üks number. Numbri suuruse järgi eeldasin, et see oli ühe ratta hind. Suur oli mu üllatus kui arve peal avastasin, et see oli siiski komplekti oma
" onclick="window.open(this.href);return false;
Rehvide hinna kohta - kui küsisin talverataste maksumust (rehvid + veljed) öeldi mulle üks number. Numbri suuruse järgi eeldasin, et see oli ühe ratta hind. Suur oli mu üllatus kui arve peal avastasin, et see oli siiski komplekti oma
Re: BMW elektriautodest
Muhv kirjutas:Mul üks tuttav sõidab Lefiga Pärnu ja Tallinna vahet regulaarselt. Täpselt pidi välja vedama. Seega on välp pigem siiski 130-140km. Minul õnnestus rendi Leaf muidugi korduvalt 50km tühjaks sõita.
Olen sõitnud pool aastat igapäevaselt erinevate Leafidega, nii vanemate kui ka uuemate versioonidega ja tehes üliökonoomset sõitu siis suve tingimustes olen pigistanud sellest autost välja 110 km. Samas kui maanteel väikese kiirusega sõita siis Pärnu ots täitsa reaalne. Eestis on ühekorra sõidetud Leafiga Tallinnast-Tartusse ilma laadimiseta. Kui aga normaalset sõitu tahad teha siis suve tingimustes 60-80 km reaalne, praeguste ilmadega 30-40.
-
- Huviline
- Postitusi: 247
- Liitunud: 18.03.2003 13:08 45
- Peamine sõiduk: E46 M3 kompressor
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW elektriautodest
No kolmest sellisest rehvist saabki põhimõtteliselt ühe Viperi tagarehvi juMadis. kirjutas:Silma jäi täiesti hämmastav rehvimõõt sellel autol - 155/70 R19. Ja kusjuures, rehvid ei maksagi müstilist hinda - Dodge Viperi tagarehv on 3x kallim.
One km 264km/h, one mile 287 km/h.
- siim .j
- Huviline
- Postitusi: 1849
- Liitunud: 06.09.2006 16:44 26
- Peamine sõiduk: F10 535i M Performance
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: BMW elektriautodest
Gustav, m5boardist, ka sellise liigutuse teinud. i3 " onclick="window.open(this.href);return false;
Võimsate M seeriate ja kõige muu kõrval tal nüüd selline särtsukas. Suudab juba tankimisluugi katte maha joosta
Võimsate M seeriate ja kõige muu kõrval tal nüüd selline särtsukas. Suudab juba tankimisluugi katte maha joosta
Die Freude am Fahren liefert nur der "i" - N55
Re: BMW elektriautodest
i3 pilti kah liikluses!
Rattad meeldisid mulle.
Rattad meeldisid mulle.
Re: BMW elektriautodest
Laurus gray, wheels 428, interior Lodge
Re: BMW elektriautodest
Get a life, broMuhv kirjutas:Laurus gray, wheels 428, interior Lodge
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Re: BMW elektriautodest
I'm in love!Kustas kirjutas: Get a life, bro
Ah jaa - full LED ja REX jäi ennist mainimata.
Re: BMW elektriautodest
Kas sul oma autost pole teemat Lugejate autode all?