BMW uus diisel väga keskonnasõbrlik
BMW uus diisel väga keskonnasõbrlik
Uus 2.0 diisel mis mõeldud esialgu vaid viiestele on väidetavalt keskkonnasõbralikum kui paljud hübriidid.
Delfist:
BMW ja MINI sõidukite esindaja Eestis AS United Motors toob müügile BMW 5. seeria uuenduse — uue 2-liitrise diiselmootoriga varustatud mudeli 520d, mis on eelkäijast ökonoomsem ja võimekam ning jätab keskkonnasäästlikkuselt selja taha isegi mitmed hübriidautod.
Siiani oli raske ette kujutada kõrgema keskklassi sedaani, mille keskmine kütusekulu jääb vaid viie liitri piirimaile. BMW uue diiselmootoriga mudel 520d teeb selles osas ajalugu, annab United Motors oma pressiteenistuse vahendusel üldsusele teada. Tegemist on rahvusvahelise automeedia kiidusõnad pälvinud imemootoriga, mille puhul rõhutatakse just suuremat ökonoomsust ja väiksemat heitgaaside emissiooni, seejuures on mootor eelkäijast võimekam.
United Motorsi müügijuhi Kalle Kuuspalu sõnul on 5. seeria uus diiselmootor tõepoolest märkimisväärne. “BMW on jõuliselt arendanud oma diislitehnoloogiat, mis annab täna silmad ette mitte ainult otsestele konkurentidele omas klassis, vaid ka mitmetele hübriidtehnoloogiat kasutavatele sõidukitele,” selgitab Kuuspalu. Tema sõnul tagab 520d erakordse ökonoomsuse ja keskkonnasäästlikkuse tänu uuele alumiiniumist neljasilindrilisele diiselmootorile ja kolmanda põlvkonna ühisanum-sissepritsesüsteemile. 520d on varustatud ka pidurdusjõu regenereerimise süsteemiga, mis toodab vajalikku energiat sõiduki elektrisüsteemi tarvis ja aitab ühtlasi vähendada kütusekulu. Lisaks sedaanile on uus 2-liitrine diiselmootor mõeldud ka universaalkerega mudelile 520dT.
Innovaatilised meetmed kütusekulu ja heitmete vähendamiseks võimaldasid saavutada sõiduki keskmiseks kütusekuluks vaid 5,1 l/100 km kohta ja CO2 heitmed jäävad kõigest 136 g/km juurde. Võimsus on seejuures 130 kW/177 hj ja kiirendus 0-100 km/h 8,3 sekundit. Selliste näitajatega jätab 520d oma põhirivaalid kaugele selja taha, kuuludes kõrgemasse liigasse. Isegi paljukiidetud hübriidautod ei saavuta täna reaalselt selliseid näitajaid säästlikkuse ja keskkonnasõbralikkuse osas. Uue diiselmootoriga 5. seeria mudel vastab BMW EfficientDynamics kontseptsioonile, mille eesmärgiks on viia uudismudelite kütusekulu ja heitmed maksimaalselt madalale tasemele. Alates sellest sügisest on ligi 40 protsendil BMW grupi Euroopas müüdavatel autodel CO2 heitmeid vaid 140 g/km või alla selle.
Delfist:
BMW ja MINI sõidukite esindaja Eestis AS United Motors toob müügile BMW 5. seeria uuenduse — uue 2-liitrise diiselmootoriga varustatud mudeli 520d, mis on eelkäijast ökonoomsem ja võimekam ning jätab keskkonnasäästlikkuselt selja taha isegi mitmed hübriidautod.
Siiani oli raske ette kujutada kõrgema keskklassi sedaani, mille keskmine kütusekulu jääb vaid viie liitri piirimaile. BMW uue diiselmootoriga mudel 520d teeb selles osas ajalugu, annab United Motors oma pressiteenistuse vahendusel üldsusele teada. Tegemist on rahvusvahelise automeedia kiidusõnad pälvinud imemootoriga, mille puhul rõhutatakse just suuremat ökonoomsust ja väiksemat heitgaaside emissiooni, seejuures on mootor eelkäijast võimekam.
United Motorsi müügijuhi Kalle Kuuspalu sõnul on 5. seeria uus diiselmootor tõepoolest märkimisväärne. “BMW on jõuliselt arendanud oma diislitehnoloogiat, mis annab täna silmad ette mitte ainult otsestele konkurentidele omas klassis, vaid ka mitmetele hübriidtehnoloogiat kasutavatele sõidukitele,” selgitab Kuuspalu. Tema sõnul tagab 520d erakordse ökonoomsuse ja keskkonnasäästlikkuse tänu uuele alumiiniumist neljasilindrilisele diiselmootorile ja kolmanda põlvkonna ühisanum-sissepritsesüsteemile. 520d on varustatud ka pidurdusjõu regenereerimise süsteemiga, mis toodab vajalikku energiat sõiduki elektrisüsteemi tarvis ja aitab ühtlasi vähendada kütusekulu. Lisaks sedaanile on uus 2-liitrine diiselmootor mõeldud ka universaalkerega mudelile 520dT.
Innovaatilised meetmed kütusekulu ja heitmete vähendamiseks võimaldasid saavutada sõiduki keskmiseks kütusekuluks vaid 5,1 l/100 km kohta ja CO2 heitmed jäävad kõigest 136 g/km juurde. Võimsus on seejuures 130 kW/177 hj ja kiirendus 0-100 km/h 8,3 sekundit. Selliste näitajatega jätab 520d oma põhirivaalid kaugele selja taha, kuuludes kõrgemasse liigasse. Isegi paljukiidetud hübriidautod ei saavuta täna reaalselt selliseid näitajaid säästlikkuse ja keskkonnasõbralikkuse osas. Uue diiselmootoriga 5. seeria mudel vastab BMW EfficientDynamics kontseptsioonile, mille eesmärgiks on viia uudismudelite kütusekulu ja heitmed maksimaalselt madalale tasemele. Alates sellest sügisest on ligi 40 protsendil BMW grupi Euroopas müüdavatel autodel CO2 heitmeid vaid 140 g/km või alla selle.
- Mirko
- Huviline
- Postitusi: 1430
- Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
- Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
- Asukoht: Pärnu
Maanteel võtab ka minu 530d(E39) 6-7 l/100kmpang kirjutas:ise olen liikunud e60 120kw 520d-ga suht palju ja võin öelda et too mootor on täiesti piisav selle kere jaoks,küttekulu linnas 8-9l,maanteel 6-7
Tulevikus hakkavadki mootorid suure tõenäosusega olema väga väikese litraašiga, kuid võimekuselt märkimisväärsed. Näiteks juba see uus Mercedese concept 1,8l mootoriga. Võimsus saadakse paraku aga rõhu tõstmisega ja see toob kaasa rohkem kuluosi, nt. turbod.
Ootame ära, kuni september 2009 jõustuvad EU-s uued saaste- ja kütusekulu määramise reeglid. Praegu kehtivad ei anna mingit ettekujutust auto tegelikust kulust. Sest kulu isegi ei mõõdeta, vaid arvutatakse mõõdetud heitgaaside pealt!
Korra juba kirjutasin ka sellest: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=386852#386852
Korra juba kirjutasin ka sellest: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=386852#386852
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!