BMW 3 seeria - e.m.a. ehk kuidas remontida bmw-d
BMW 3 seeria - e.m.a. ehk kuidas remontida bmw-d
Eraldi vaadeldakse "kolmeseid" , mis on toodetud aastail 1975-1983 ja alates 1983 .a. toodetavaid. Kuni 1983 .a. toodeti kaheukselisi mudeleid järgmistes variantides:
316(1,6l 90hj 160km/h AI-91 9-12l/100km)
318(1,8l 98hj 165km/h AI-91 11-14l/100km)
320(2,0l 122hj ,6-sil 181km/h AI-98 11,5-14,5l/100km)
323(2,3l 143hj ,sissepritse 190km/h AI-98 12-15l/100km)
BMW kõik vanad ja uued mootorid kus on 4 klappi iga silindri kohta , on plokikaanes asetseva jaotusvõlliga , millel on rullkettajam , keti pikkus ja samm on 4-sil mootoril sama mis MOSKVITS 412-l(toodetud enne1980.a). Alates 1980a kasutatakse samaketti nagu VAZ-il. Ka väntvõlli laagrites saab kasutada M-412 liudasid (M-412 mootor on tegelikult BMW 1500 60-ndatest aastatest). Sobivad kolvirõngad 4-sil mootorile VAZ 2109 -1500 kolvirõngad. Esirataste ketaspidurid on analoogsed M-2140-ga. Mudelite 316-318 tagumised trummelpidurid on aga sarnased VAZ 2101-07-ga , mudelitel 320 ja 323 (6sil) on piduritrumlite läbimõõt sama mis NIVAl . Ka mootoripadjad sobivad NIVA-lt.
Alates 1983.a.. toodetakse täiesti uut kere ......(edasi ei ole huvitav )
.
Veel mainitakse , et enne 1979 a märtsi toodetud plokikaantes tekivad praod , 4sil mootori vibratsioonist tekivad väljalasketorustikus praod mille eluiga on niigi lühike..Pretensioone olevat ka enne 1979 a sept toodetud libisevate siduritega.
Osaliselt otsekoopia 93a Juri Kotijevi "Välismaa Autod"
316(1,6l 90hj 160km/h AI-91 9-12l/100km)
318(1,8l 98hj 165km/h AI-91 11-14l/100km)
320(2,0l 122hj ,6-sil 181km/h AI-98 11,5-14,5l/100km)
323(2,3l 143hj ,sissepritse 190km/h AI-98 12-15l/100km)
BMW kõik vanad ja uued mootorid kus on 4 klappi iga silindri kohta , on plokikaanes asetseva jaotusvõlliga , millel on rullkettajam , keti pikkus ja samm on 4-sil mootoril sama mis MOSKVITS 412-l(toodetud enne1980.a). Alates 1980a kasutatakse samaketti nagu VAZ-il. Ka väntvõlli laagrites saab kasutada M-412 liudasid (M-412 mootor on tegelikult BMW 1500 60-ndatest aastatest). Sobivad kolvirõngad 4-sil mootorile VAZ 2109 -1500 kolvirõngad. Esirataste ketaspidurid on analoogsed M-2140-ga. Mudelite 316-318 tagumised trummelpidurid on aga sarnased VAZ 2101-07-ga , mudelitel 320 ja 323 (6sil) on piduritrumlite läbimõõt sama mis NIVAl . Ka mootoripadjad sobivad NIVA-lt.
Alates 1983.a.. toodetakse täiesti uut kere ......(edasi ei ole huvitav )
.
Veel mainitakse , et enne 1979 a märtsi toodetud plokikaantes tekivad praod , 4sil mootori vibratsioonist tekivad väljalasketorustikus praod mille eluiga on niigi lühike..Pretensioone olevat ka enne 1979 a sept toodetud libisevate siduritega.
Osaliselt otsekoopia 93a Juri Kotijevi "Välismaa Autod"
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
5 seeria alt ei viitsi teksti enam maha kirjutada , aga väidavad nii , et 2,0 115hj 4 silindriga mootori klapikaas sobivat M-412 ideaalselt
Keerulisem pidi olema kolvirõngastega , sobib GAZ -21 ( 1 modifikatsioon) või UAZ-450 pärast paksuse sobitamist , kuid neid pidavat olema peaaegu võimatu hankida.
6 sil 2,0 mootorites saab kasutada M-412 kolvirõngaid kuid ei tohi laiendada õlirõnga soont ja parem oleks kasutada VAZ 2109-1500 rõngaid.
to Aare - 3,5 mootorites saab kasutada GAZ-24 kolvirõngaid
Olenevalt mootori silindrimahust on võimalik kasutada TAURIA , VAZ-2101 ja M-412 laagriliudasid.
.
.
Viimane lause " Hämmastab diiselmootoriga BMW - see ei sõida kui "diisel" , vaid kui BMW".
Wohh traktoristid
Keerulisem pidi olema kolvirõngastega , sobib GAZ -21 ( 1 modifikatsioon) või UAZ-450 pärast paksuse sobitamist , kuid neid pidavat olema peaaegu võimatu hankida.
6 sil 2,0 mootorites saab kasutada M-412 kolvirõngaid kuid ei tohi laiendada õlirõnga soont ja parem oleks kasutada VAZ 2109-1500 rõngaid.
to Aare - 3,5 mootorites saab kasutada GAZ-24 kolvirõngaid
Olenevalt mootori silindrimahust on võimalik kasutada TAURIA , VAZ-2101 ja M-412 laagriliudasid.
.
.
Viimane lause " Hämmastab diiselmootoriga BMW - see ei sõida kui "diisel" , vaid kui BMW".
Wohh traktoristid
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
pole midagi imestada- see on vana tode, et venkud varastasid laanest jooniseid
samas on BMW ja mosse 412 mootoritel 1 eelkaija- molemad tehti 1 belgia havituslennuki jargi (kahjuks ei maleta lennuki nime)
isegi sapakas ei ole 100% venkude leiutis- kas keegi yldse oskab oelda selle venkude auto mis on nende enda too ja vili Ka Luaz
samas on BMW ja mosse 412 mootoritel 1 eelkaija- molemad tehti 1 belgia havituslennuki jargi (kahjuks ei maleta lennuki nime)
isegi sapakas ei ole 100% venkude leiutis- kas keegi yldse oskab oelda selle venkude auto mis on nende enda too ja vili Ka Luaz
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Selles Kotijevi raamatus on muidugi suht palju p...ka, aga arvestades aega millal see kirjutatud on siis on ka mõistetav. Aga venkud ei ole jah seeriatootmiseks kõlbavat mootorit ikka ise suutnud konstrueerida. Sellel invakärul kasutati peamiselt Jupiteri mootorit, mis on ju sisult DKW, nagu ka BMW tsiklitelt eemaldati peale sõda Nõukogude maal äärmised tähed ja saadi M. Küll on aga iseehitajad igasugu vene imedega maha saand. Eesti autoväljaannetes on ka sellest palju juttu olnud nt. rootormootorid, kiirusrekodite püstitamised jne.
E 34 M50B25
53 840 111
53 840 111