BMW 3 seeria - e.m.a. ehk kuidas remontida bmw-d

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4232
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

BMW 3 seeria - e.m.a. ehk kuidas remontida bmw-d

Postitus Postitas Cardo »

Eraldi vaadeldakse "kolmeseid" , mis on toodetud aastail 1975-1983 ja alates 1983 .a. toodetavaid. Kuni 1983 .a. toodeti kaheukselisi mudeleid järgmistes variantides:
316(1,6l 90hj 160km/h AI-91 9-12l/100km)
318(1,8l 98hj 165km/h AI-91 11-14l/100km)
320(2,0l 122hj ,6-sil 181km/h AI-98 11,5-14,5l/100km)
323(2,3l 143hj ,sissepritse 190km/h AI-98 12-15l/100km)
BMW kõik vanad ja uued mootorid kus on 4 klappi iga silindri kohta , on plokikaanes asetseva jaotusvõlliga , millel on rullkettajam , keti pikkus ja samm on 4-sil mootoril sama mis MOSKVITS 412-l(toodetud enne1980.a). Alates 1980a kasutatakse samaketti nagu VAZ-il. Ka väntvõlli laagrites saab kasutada M-412 liudasid (M-412 mootor on tegelikult BMW 1500 60-ndatest aastatest). Sobivad kolvirõngad 4-sil mootorile VAZ 2109 -1500 kolvirõngad. Esirataste ketaspidurid on analoogsed M-2140-ga. Mudelite 316-318 tagumised trummelpidurid on aga sarnased VAZ 2101-07-ga , mudelitel 320 ja 323 (6sil) on piduritrumlite läbimõõt sama mis NIVAl . Ka mootoripadjad sobivad NIVA-lt.
Alates 1983.a.. toodetakse täiesti uut kere ......(edasi ei ole huvitav )
.
Veel mainitakse , et enne 1979 a märtsi toodetud plokikaantes tekivad praod , 4sil mootori vibratsioonist tekivad väljalasketorustikus praod mille eluiga on niigi lühike..Pretensioone olevat ka enne 1979 a sept toodetud libisevate siduritega.

Osaliselt otsekoopia 93a Juri Kotijevi "Välismaa Autod"
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

see "välismaa autod" on üldse 1 igavesti tore raamat. Igal juhul nüüd ma tea, millise mootori kolvid ja rõngad mulle G24 mootorisse lähevad...
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Sellest jutust on nüüd tolku hoopis teist pidi - mille bmw osa mossele sobib - nt mosseliigaks...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4232
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

5 seeria alt ei viitsi teksti enam maha kirjutada , aga väidavad nii , et 2,0 115hj 4 silindriga mootori klapikaas sobivat M-412 ideaalselt :shock:
Keerulisem pidi olema kolvirõngastega , sobib GAZ -21 ( 1 modifikatsioon) või UAZ-450 pärast paksuse sobitamist , kuid neid pidavat olema peaaegu võimatu hankida.
6 sil 2,0 mootorites saab kasutada M-412 kolvirõngaid kuid ei tohi laiendada õlirõnga soont ja parem oleks kasutada VAZ 2109-1500 rõngaid.
to Aare :) - 3,5 mootorites saab kasutada GAZ-24 kolvirõngaid :)
Olenevalt mootori silindrimahust on võimalik kasutada TAURIA , VAZ-2101 ja M-412 laagriliudasid.

.
.
Viimane lause " Hämmastab diiselmootoriga BMW - see ei sõida kui "diisel" , vaid kui BMW".
Wohh traktoristid :)
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

pole midagi imestada- see on vana tode, et venkud varastasid laanest jooniseid :shock:

samas on BMW ja mosse 412 mootoritel 1 eelkaija- molemad tehti 1 belgia havituslennuki jargi (kahjuks ei maleta lennuki nime)

isegi sapakas ei ole 100% venkude leiutis- kas keegi yldse oskab oelda selle venkude auto mis on nende enda too ja vili :roll: Ka :?: Luaz :?:
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Nigga
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 28.12.2003 15:12 22
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Nigga »

See mootorratta mootoriga invakäru pidi olema venelastel enda leiutatud :D
raul
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 12.11.2002 18:21 35

Postitus Postitas raul »

Nendel esimestel inavakärudel olid peal saksa tsiklimootorid, kui ma õieti mäletan.
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

Aare kirjutas:Sellest jutust on nüüd tolku hoopis teist pidi - mille bmw osa mossele sobib - nt mosseliigaks...
sellega ma olen päri. instruktsioonid, kuidas bmw lada, mosse või niva juppide peale üles ehitada, ei ole s...gi väärt. küll aga kuluvad need õpetussõnad ära vene autode omanikele.
Olts
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 28.06.2004 11:38 30
Asukoht: Tallinn-Pärnu

Postitus Postitas Olts »

Selles Kotijevi raamatus on muidugi suht palju p...ka, aga arvestades aega millal see kirjutatud on siis on ka mõistetav. Aga venkud ei ole jah seeriatootmiseks kõlbavat mootorit ikka ise suutnud konstrueerida. Sellel invakärul kasutati peamiselt Jupiteri mootorit, mis on ju sisult DKW, nagu ka BMW tsiklitelt eemaldati peale sõda Nõukogude maal äärmised tähed ja saadi M. Küll on aga iseehitajad igasugu vene imedega maha saand. Eesti autoväljaannetes on ka sellest palju juttu olnud nt. rootormootorid, kiirusrekodite püstitamised jne.
E 34 M50B25
53 840 111
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu »

Sõja ajal olid nendeks lennukiteks vist messersmitid 412vs318
Vasta