K: E34 milline osta?

Erinevad BMW mudelid
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Natuke fakte bmw enda käsiraamatust:
Pilt

Ma räägin bmw enda ametlikest andmetest, mitte mingist internetiudust või "sõbra autost". 7 sajale on puhtalt linnas reaalne sõita 99-üles 1,9 TDI-ga, mitte selle mootoriga. Ja seda suvisel ajal, kus puuduvad lumepudrused teed ja talverehvid. Olen sellisega 80 000 km kahe aastaga sõitnud ja oman üsna head ettekujutust soojenemisest ja kütusekulust eestis.

Eesti oludes võib lisada julgesti 0.5-1 liitrit (närviline liiklus, koristamata teed, vanad ja kulunud autod, vilets kütus). Pealegi ei saa maantee ja linna vahe olla vaid 1 liiter...

Talveolud lisavad igale autole +1-2 liitrit - neist 1 liiter naelkummide suure veeretakistuse ja teise külmast peast sõidu arvelt.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Tõsine ususõda on jälle diisli ja bensumeeste vahel lahti läinud.

Soovitan teema algatajale lihtsat valemit:
kui sõidad alla 25 000 aastas osta bensukas kui üle siis diisel.

Vahepeal oli mainitud et e34 koos ASC + T -ga on hea talvel sõitmiseks. Otsisin isegi sellist kombinatsiooni ja pean ütlema et 3 kuu jooksul ei leinud Eestist ühtegi (mootorid 520, 525tds, 525i, 530). Loobusin lõpuks ära ja ostsin 525ix ja praegu lumega olen rahul.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8278
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

janz kirjutas:Vahepeal oli mainitud et e34 koos ASC + T -ga on hea talvel sõitmiseks. Otsisin isegi sellist kombinatsiooni ja pean ütlema et 3 kuu jooksul ei leinud Eestist ühtegi (mootorid 520, 525tds, 525i, 530). Loobusin lõpuks ära ja ostsin 525ix ja praegu lumega olen rahul.
ASC(+T)-d ei olnud E34 ajal diislile kindlasti saada. Ainult M50 ja M60 mootoritele!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Selles mõttes on õigus, et iX vastu ei saa ühegi elektroonilise jubinaga.

Aare@4wd ;)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8459
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

mõttetu vaidlus.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
bizarrini
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 30.09.2003 11:44 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas bizarrini »

Aare toodud tehaseandmetest jäi silma 525i automaadi kulu ja vot see on küll paras ulme: 6,2/7,7/12,6 vastavalt 90kmh/120kmh/linnas. Arvestades üle pooleteise tonni küündivat tühimassi, tuleb öelda - fenomenaalne. Lausa uskumatu. Eriti pean silmas kulu maanteel, viimases TM-is katsetatud pisikestel automaadipunnidel olid umbkaudu samad numbrid, kui mälu mind praegu alt ei vea.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Minumeelest on enamus selle automargi kütusekuluandmeid kehtivad päris uue auto ja korraliku bensiiniga. Siinmaal tunduvad paljud numbrid selgelt optimistlikud. Vähemalt minul pole neid kunagi saada õnnestunud, kuigi autod on mul üldiselt tip-top korras.

525iA-l ongi läbilõikeliselt kõige ökonoomsem bensumootor, seda ka E28 keres.

Kõige optimistlikumad on tavaliselt jaapani autode kütusekuluandmed. Seal võid 2-3 liitrit rahulikult otsa panna. Praegune Liana võtab ka linnas lubatud 7.8 asemel nii 10,5 :?
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Aare kirjutas:Minumeelest on enamus selle automargi kütusekuluandmeid kehtivad päris uue auto ja korraliku bensiiniga. Siinmaal tunduvad paljud numbrid selgelt optimistlikud.
Tundub, et asi polegi niiväga auto vanuses kui just bensiinis. Sai toodud üle 300k sõitnud E36 kolmene mis saksamaal trassil võttis täpselt nii palju kui manualis kirjas. Eestis kohe maanteekulule liiter otsa :shock:
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

mina võin ausalt öelda, et minu automaatkastiga Touring TDS võtab linnas 10,2 sajale...sai mitu korda proovitud...mitme paagitäiega...a ma ei imetle ka seda parempoolset pedaali...ja chip on ka vahel...igaljuhul mina olen rahul...suur auto+norm suurusega mootor ja mõistuse piires kütusekulu...
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

525iA väikese kütusekulu saladus minuteada peitub viiekäigulises automaadis ning viienda käigu väikeses ülekandearvus. Näiteks on 525i manuaali 5 käik ülekandearvuga 1.0 samas kui 525iA 5 käik ülekandearv oli kas 0.8 või 0.7.
Peaülekanne on ilmselt ka erinev kuigi selle andmeid ei ole ma näinud kuskil.

Kõige selle tulemus on see et 525ix manuaali tehase keskmine kütusekulu antakse Soomekeelses manuaalis 9.9 ja 525ixA puhul 9.8. Ehk automaat võtab keskmiselt vähem kütust !!
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Olen ise suht huvi pärast vaadanud viimase nädala jooksul, et palju ta siis tegelikult võtab, varem pole väga huvi tundnudki, aga nüüd proovisin- paak täis, mingi aeg sõitu ja jälle paak kõrini täis, isegi kuhi peale :lol: ja jäi vahemikku 11-12.5, ei ole ka ökonoomususele oma sõidustiiliga rõhunud ja peab tunnistama, et olin meeldivalt üllatunud ;)
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

janz kirjutas:Näiteks on 525i manuaali 5 käik ülekandearvuga 1.0 samas kui 525iA 5 käik ülekandearv oli kas 0.8 või 0.7.
Kust need andmed pärit on, äkki paned mingi viite? minuteada on 5 käik 1.0 ülekandega ainult sportkastidel, tavakastid peaks kõik kiirendava 5 käiguga olema.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Sõidurõõm
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8278
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Arvo kirjutas:Kust need andmed pärit on, äkki paned mingi viite? minuteada on 5 käik 1.0 ülekandega ainult sportkastidel, tavakastid peaks kõik kiirendava 5 käiguga olema.
Aga ei ole näed. E34 535-l ja M5-l on IV käik 1.0, V on 0.81 ja peaülekanded vastavalt 3.45 ja 3.91
(vt. http://www.schwarzone.de/e30/fotost/f00291/24.jpg )
Aga minu 530-l on IV 1.24 ja V 1.00 ning peaülekanne 3.07
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Arvo kirjutas:
Kust need andmed pärit on, äkki paned mingi viite? minuteada on 5 käik 1.0 ülekandega ainult sportkastidel, tavakastid peaks kõik kiirendava 5 käiguga olema.

Arvo, M50-ja edasi mootorite otsas olevate tavaliste manuaalkastide 5. käik ongi 1.00 (E36-l ka). Maanteekiirustel kompenseeritakse see madalama peaülekandega (nt 2,93). Käigud on sedasi pisut lühemad (sama mis E30 sportkast) ja kiirepöördelise 24V mootoriga lippab paremini).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Rene_V
Huviline
Postitusi: 1851
Liitunud: 10.03.2004 22:55 16
Peamine sõiduk: E39 540i, 525d -02
Telefon: 55560543
Asukoht: Reval

Re: K: E34 milline osta?

Postitus Postitas Rene_V »

draggo kirjutas:Plaan varsti suuremat ja uuemat autot piiluma hakata. Praegu vana E30. Vaja oleks kindlasti universaali, kuna vaja igast kila-kola vedada. Pilk on jäänud E34 peale. Küsimus aga millise mootoriga, kas diisel või bensa jne.
Andke oma kogemustest aimu. :)
anna siis rõõmsalt teada kah, mille kasuks otsustasid ;) :P
Bmw E28x 5 ex / Bmw E30x29 ex / Bmw E34x 6 ex / Bmw E39 525d touring x2-ex /Bmw e39 530d touring-00-ex
Bmw E61 530d -06-ex / Bmw E61 530d -05 ex / Bmw E39 525i -00 ex/ Bmw E39 525d Touring-01 ex
Hetkel BMW e39 540i sedaan `02 ,BMW e39 525d sedaan `02
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8278
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:Käigud on sedasi pisut lühemad (sama mis E30 sportkast) ja kiirepöördelise 24V mootoriga lippab paremini).
Ise nad kiitsid veel ka paranenud mürapilti. :roll:
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
bemarifan
Huviline
Postitusi: 559
Liitunud: 11.04.2004 12:58 18

Postitus Postitas bemarifan »

ise piilun siin vaikselt saksast 535 te või siis v8 530 -i
kahjuks jääb 540 veits kaliks hetkel aga võib olla juba paari kuu pärast ei jää, (tööle rootsi) siis võtaks kindlalt 540 - i
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... /id=106532
Kas siis tehti ka eksemplare (sedaane) millel tagaiste allaklapitav?
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

Küsimus et kas diisel või bensiin? Üks määravatest teguritest on kasutuskoht. Loomulikult ei sobi suur s.t üle 2,5 diisel linnas lühisõitudeks kus mootor ennem kui oma õige töötemperatuuri kätte saab peab hakkama õhtust käivitust ootama. Põhiotsuse soovitan teha rahakoti sisu uurides. Kui arvad end olevat suuteline tagada korralik hooldus ja ostmisel nati emnam kulutada, siis soovitan 2,5 TDS. Veidi kõhnema rahakoti puhul 2,4 Üks asi aga kindlamast kindel. "Ärasõidetud" diislit ei tasu iial osta. Seega tähelepanu mootorile. Mis kütusekulusse puutub siis minu kahe ja poolene 105 KW touring neelas Norra sõidul alla seitsme (seda Eestist ostetud kütust kasutades, sealsega oleks veelgi ökonoomsem) ja kiira/käära tiirutades üle 8 pole keskmine läinud. Eks küttekulu sõltu suuresti ka mootori seisukorrast ja tallaja jalast.

Kui meeldib aga tuule vihin ja küttele kulutatav summa pole oluline siis vali loomulikult bensiinikas ja mida suurem seda nauditavam. valik ju Sinu. mingit 1.8 võrri igatahes küll ei soovita. See jäägu siiski 3 seeria kupeedele.

P.S diisel mõeldud siiski pikematel marsruutidel ja suurema kiiruse harrastajatel ökonoomsemaks sõiduks.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

njaa mul 524 200km peale alla kuskil 15 l ära söönud.
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

toivoku kirjutas:njaa mul 524 200km peale alla kuskil 15 l ära söönud.
200km ja 15l??? Seega 7,5l sajale? :cool:
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

draggo kirjutas:http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... /id=106532
Kas siis tehti ka eksemplare (sedaane) millel tagaiste allaklapitav?
Jah.
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

kimmo kirjutas:
draggo kirjutas:http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... /id=106532
Kas siis tehti ka eksemplare (sedaane) millel tagaiste allaklapitav?
Jah.
Kas see oli kõigil? Kas see on kahes osas või ainult terve iste korraga? Kuidas see pikapil on kas kahes või ühes osas?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8278
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

draggo kirjutas:Kas see oli kõigil? Kas see on kahes osas või ainult terve iste korraga?
Ei, see oli lisavarustus neile, kes raatsisid 1020DM juurde maksta. Ja kahes osas on (üks iste/iste+käetugi).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

priitv8 kirjutas:
draggo kirjutas:Kas see oli kõigil? Kas see on kahes osas või ainult terve iste korraga?
Ei, see oli lisavarustus neile, kes raatsisid 1020DM juurde maksta. Ja kahes osas on (üks iste/iste+käetugi).
Kas see oli ka pikapil olemas või käib seal vaid terve iste alla?
ciccero
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 04.12.2003 23:23 29

Postitus Postitas ciccero »

suvel sõitsin 89 a 520i 110 kw. bensiin sai otsa ja plastkannus oli 1,8 kusagil +- 0.1 l ja sõitsime 31 km ja siis sai otsa. disla kyttekulu õige mis dislaomanikud räägivad.
56 328 438
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

draggo kirjutas:
priitv8 kirjutas:
draggo kirjutas:Kas see oli kõigil? Kas see on kahes osas või ainult terve iste korraga?
Ei, see oli lisavarustus neile, kes raatsisid 1020DM juurde maksta. Ja kahes osas on (üks iste/iste+käetugi).
Kas see oli ka pikapil olemas või käib seal vaid terve iste alla?
mis PIKAP?

UNIVERSAAL a.k.a. TOURING kerega e34'l käib samamoodi, nagu sedaanil, tagumine seljatugi kahe osana alla....
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

Minul annab raamat 525TDS maanteel 5,3, linnas 8 ja keskmine 7, Ise olen seni 7saanud hamkkama küll. Võin Sulle lausa copi saata tehase kirjandusest kui mind ei usu.

Andres
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

Kuna bensa on arvatavasti lollikindlam tuleb ilmselt see valida. Küsimus vaid kas 520 110kw või 525 141kw? Palju kütuse joomises ja ka minekus vahe?
E30l on ju näiteks 320i ja 325 enamvähem sama janused - minekus aga suur vahe. :cool:
Vasta