Siin läheb miskit nüüd sassi selle viskoossusindeksi (VI) ja vedeluse vahel. Kui ma loen siit VI definitsiooni: http://www.utility.ee/oyld01.htm, siis jõuan lauseni, mis väidab just vastupidist: "Teiste sõnadega - kõrge viskoosusindeksiga õli muutub temperatuuri tõustes vähem vedelamaks."AlarM kirjutas:Eks vedelat ehk siis suure viskoossusindeksiga õli sellepärast, et keegi tavaline juht ei viitsi ju sellist autot külma ilmaga soojaks ajada ja ega külmaga ei jõuaks mõistliku suurusega starter seda mootorit ka ringi ajada.
Ikkagi, mootorispordis ei sõideta vedelate õlidega (suure viskoossusega). Pigem on seal olulisem kõrge leekpunkt.AlarM kirjutas:Kunagi oli võimalus suhelda ühe väga suure õlifirma tehnilise poole juhtfiguuriga. Jututeemaks tuli siis ka nende poolt toodetav F1 õli. Paljut üritati ka muidugi looritada nn. udujutuga, kuid lõpuks tuli ikkagi välja et tegemist on siiski suhteliselt lihtsa suure viskoossusega ja kitsas temperatuurivahemikus toimiva õliga.
Mulle tundus Sinu esimest postitust lugedes, et kallad seda vedelat õli siklisse, mitte autosse. Ja sellepärast küsisin ka Motuli kohta, sest see õli peaks siklimeestele palju paremini tuntud olema, kui automeestele.AlarM kirjutas:aga mis see kaks takti siia puutub, nendel ju hoopis teised nõudmised?
PS huvitaski just, mis sunnib vedelat õli võstlusmootorratta mootoris kasutama?