Juss kirjutas:No põhiline joon on ikka see sama, et xDrive töötab sama hästi ja sama turvaliselt ning kindlalt kui Quattro ainult et kiiremini kuna info tuleb üle stabiilsuskontrolli kiiremini, kui audi süsteemi puhul ning auto reageerib kiiremini.
Kui aga stabiilsuskontroll välja lülitada siis pakub ta oskustega juhile väga palju sõidumõnu mida Quattro puhul ei saa.
Samuti on vahe veoskeemi ülesehituse põhimõttes. Quattro on esiveoline kus kasutatakse vajadusel ka tagasilda. BMW'l vastupidi.
Veidi vana teema üleskaevamine, aga et oleks välistatud, et keegi sellest valesti aru saab, siis suts vanem quattro (V gen.) on tavaolekus 60% vejõust taha ja 40% ette. (mida siis muudetakse vastavalt antud torseni piiridele). Viimasel generatsioonil vist veel lisasi. Mis oluline, et asi põhineb ikka torsen difril, mis on just kiirem, kui misiganes muu "mõtlev" nelivedu. Kus torsen reageerib koheselt, seal arvuti võib jäädagi mõtlema (juhuseid olnud).
Ahaa, kui lisada oma arvamus, siis keegi kirjutas huvitavalt:
---------------------------------------------------------------------
" X5- Abistavat elektroonikat on autos palju, näiteks ABS mõõdab pidevalt
kaudseid andmeid omavahel võrreldes piduriklotside / ketaste temperatuuri. Kui te millegi pärast olete näiteks kiirteel mitu korda ülisuurelt kiiruselt pidurdanud praktiliselt nulli, redutseerib ABS mootori võimsust, ega lase teil suurt kiirust uuesti koguda. Igatahes mitte enne, kui pidurid on piisavalt jahtunud.
X5-l puuduvad blokeeruvad diferentsiaalid, varustuses on küll “elektrooniline diferentsiaalilukk” (ADB-X), kuid see toimib teisel põhimõttel. Kui üks ratas hakkab pöörlema teisest kiiremini, siis seda pidurdatakse, kuni pöörlemiskiirus ühtlustub. 62% veojõust kantakse üle tagaratastele, X5 peab käituma kui tagaveoline, ega tohi klienti üllatada. DSC lubab harva külge ette keerata, siis on see kergesti kontrollitav ja kestab vaid hetke. Sabaliputamiseks saab DSC välja lülitada, kuid ADB-X jääb ka siis teie üle valvama...
X3 - Tehnika poolelt on X3 suurimaks (ja margi fännidele intrigeerivaimaks) uudiseks uudse lahendusega nelikveoskeem xDrive. Kui seni on BMW nelikveolistel mudelitel veojõudu esi- ja tagatelje vahel jagatud alati kindla protsendi ulatuses tagatelje kasuks, siis elektrooniliselt juhitav xDrive lubab firma enda pressiteate järgi 100% saadaolevast momendist kanda vajadusel kas ühele teljele või siis koguni vaid ühele rattale. Tegelikkuses osutub süsteemi tööpõhimõte aga oluliselt proosalisemaks – X3-l jagatakse veojõud mõlema telje vahel võrdselt – nii ette kui ka taha 50%. Kuna aga sellise jaotuse puhul tekib nn suletud jõuring ja esiteljele tahetakse vägisi vinti peale keerata, siis on esirataste vahel sidur, mida vastavalt vajadusele kas lahutatakse või “libistatakse”.
Kui nüüd teatud olukorras tagarattad “tühja löövad”, hakatakse sidurit
ees kokku laskma – kuna tagaratastel hetkel mingit pidamist pole, lähebki
sel hetkel 100% veojõust esiteljele. Kui aga sealgi üks ratastest pidamist
ei leia ja tagarattad endiselt tühjalt ringi vehivad, siis ongi 100% veojõust
kantud ühele esirattale,mis peab auto üksinda mäest üles vedama (või
siis vähemasti seni üksi hakkama saama, kuni teised rattad haakumist leiavad). Suurtel kiirustel (üle 180 km/h), on sidur ees lahutatud ja auto puhtalt tagaveoline.
Muidu enda arvamaus on, et ühed on sellel alal legendaarsed autofirmad, kellel on traditsioonid ning kes teevad oma müüki toetudes end tõestanud (vastupidavus, madal hoolduskulu jm) 4WD süsteemile (Audi, Subaru jne).
Teistele autotootjatele (a'la VW, BMW jne) on neliveo lisamine lihtsalt üks müüginipp ja teiste 4wd tootjate turusegmendist osa saamine. Mingi revolutsiooni saavutamine pole oluline. "
---------------------------------------------