1. leht 1-st

BMW 320i Cabrio - kvaliteetne ja läbimõeldud sõiduk

Postitatud: 23.09.2007 21:02 16
Postitas bmw_msn_ee
BMW 320i Cabrio - kvaliteetne ja läbimõeldud sõiduk
23.09.2007 14:15 - Olev Toom, Auto Bild Eesti

Ka sina, Brutus? Ka BMW kolmas seeria astus kabriokupeede ridadesse, jättes tähele panemata mõnede margifännide ennustused, et enne hakkavat põrgus lund sadama. On siis plekk-katus hea või halb?

«Kolmanda» kabriolette on BMW ehitanud 1986. aastast. Järjekordsel, neljanda põlve autol otsustati kasutusele võtta avanev plekk-katus. Klassikaline kangast «müts» jääb rotsteritele ning peagi esitletavale 1. seeria kabrioletile, kirjutab Auto Bild Eesti.

Välimus

Eestvaates uus lahtine BMW oma liikumatu katusega sõsarast ei erine. Jah, avaauto särab alati ksenoonvalguses, kuid eks saa neid laternaid ka kupeele tellida. Külgvaates aga...

Juhhei! Esmakordselt on disainerite ja inseneride koostöö andnud meile sellise kabriokupee, mis ülestõstetud katusega miilide kauguselt kabriokupeena tuvastatav pole. Kiilukujuline autokere ei kasva sabaosas sündmatult kõrgeks, tuuleklaas on vaid mõõdukalt längus, tagaaken esiaknaga sobivas proportsioonis.

Jah, isegi «Hofmeisteri jõnks» kaunistab tagumist külgakent. Klaasipinda on palju – BMW ütleb tagumiste külgakende pinna eelkäijaga võrreldes 30 protsenti kasvanud olevat, tagaaken aga olla koguni 38 protsenti suurem. Siin ilmnevad plekk-katuse eelised.

Ilu nõuab teatavasti ohvreid ja autole kena kuju saamiseks pidi BMW kasutama kolmeosalist katust. Nupuvajutusel saate taeva oma peade kohale 22 sekundiga. (Sulgemiseks kulub sekund rohkem, kas raskusjõu ületamise vajadusest?).

Kaks katusepaneeli libisevad teineteise kohale, nende peale omakorda tagaaken. Ja siis langetatakse kolmekihiline vahvel pakiruumi. Luuk sulgub, ja mälestusena katusest jääb sõitjateruumi ümbritsema hõbedane iluliist. Ah jaa, nupp katuse avamiseks leidub ka lukustuse kaugjuhtimispuldil, ja vähemalt esimestel päevadel leiate selle auto kõige vaimustavama osa olevat...

Siseruum

Sõitjateruum ise on tavapärane. Ses mõttes, et eht-BMW-lik. Heal meelel võime märgata, et kabriokupee on pääsenud «päris»-kupeel kasutatud alpusest – eesistujatele turvavöid kätte ulatavatest mehaanilistest kätest. Istmesse integreeritud «rihma» saab niigi kergesti kätte.

Juhikoht aga ... Ma arvan, et olete juba tüdinud korduvatest võrdlustest teemal «istub nagu kinnas kätte», ja ütlen vaid, et ergonoomika ning koostekvaliteediga on siin kõik korras. Istmed väärivad veel omaette positiivset äramärkimist, nagu ka esiuste käetoed. Viimased on erinevad, kujundatud nii, et juhil oleks mugav juhi ning kaassõitjal kaassõitja rollis.

Tagaistmetele otseselt midagi ette heita pole, ainult ruumiga on seal, nagu on. Tublisti rohkem kui varasemates neljaistmelistes kabriokupeedes (ehk äraseletatult: mahute istuma ka siis, kui teil jalad alles on), kuid päriselt äramahtumiseks peate esiistmel istujalt siiski pisikest vastutulekut paluma.

Aga kui tahaks reisile mõne kohvri kaasa võtta? Ja sealjuures lahtise katusega sõita? Ülestõstetud katus jätab autopäras ruumi 350 pagasiliitrile, mitmesugused kleebised pakiruumis õpetavad noviitsist kabriokupeeomanikku, kuhu pakke tohib panna ja kuhu mitte.

Avaautol jääb kohvrite jaoks järele 210 liitrit. Iseenesest on see väga tubli tulemus: katus raiskab kõigest 140 l. Võrdluseks: kahekohalise Opel Tigra katus neelab 190 liitrit, Peugeot 207 CC oma 262 ja Ford Focus kaotab pakiruumist koguni 286 liitrit. Kuid siiski meenub eelkäija, kes riidest mütsi asendist olenemata oli nõus 300 liitrit mahutama...

Pakiruumis on kahele lennukikohvrile vabalt ruumi, kuid allalastud katuse korral ei saa neid laadida ega lossida. Seda märganud, pakub BMW lisavarustusena nn Comfort Accessi funktsiooni, mis laseb katusevahvlit pakkidele ligipääsemiseks tagaservast pisut kergitada. (Ja vähem praktilise, kuid tublisti efektsema lisana katust kaugjuhtimispuldist avamisele lisaks ka sulgeda.)

Mootor ja käigukast

Kaheliitrise (ja ainsa kabriokupeele pakutava neljasilindrilise) mootoriga BMW ülemäärast dünaamilisust üles ei näita. Sest 170 hobust peavad jagu saama tühimassi 1700 kilost – massi ja võimsuse suhet 10 kg/hj tänapäeval eriti sportlikuks ei peeta.

Aga loomulikult saate valida ühe kolmest suurepärasest kolmeliitrisest ottomootorist (segadusseajavate tähistustega 325i: 218 hj, 330i: 272 hj ja 335i: 306 hj) või soovi korral samuti kuuesilindrilise 231-hobujõulise 330d-diiselmootori.

Kuuekäiguline manuaalkäigukast kuulub kõigi mootorite põhivarustusse, mispuhul tuleb BMW-le veel kord kiitust avaldada. Kuid 32 600 lisakrooni eest võite iga jõuallika juurde soetada automaatkäigukasti.

Sõit

Kaheliitrise mootoriga sõites saate väga selgelt aimu, et BMW kabriokupee kere ja veermik on mõeldud tublisti suuremate võimsuste kindlaks ja täpseks teelekandmiseks.

Avaautos torkab eriti kõrva jõuallika pisut eba-BMW-lik, kriiskav toon. Automaatkäigukast auto dünaamilisusele ka kuidagi kaasa ei aita, nii et möödasõite tuleb pisut kalkuleerida. Kord hoo sisse saanud, sõidab 320i hästi.

Vedrustus väärib kiitust: isegi 45-protsendilise profiiliga rehvid ei raputa hambaplomme välja. Muidugi – ka massi tõttu – pole juhitavus nii terav kui mõnel teisel BMW-l. Kuid eks kabriokupee olegi rohkem nähtumus kui olemus.

Praktilises kasutuses selgub, et survepessu ei maksa kabrioletiga tikkuda, ja isegi kabriokupee ja isegi BMW toodang pole erand. Autosistuja uksepoolsele reiele ilmub pesu käigus ebatsensuurne märg laik. Tihendid peavad vastu eest tahapoole suunduvatele veejugadele, kuid annavad järele tagant ettepoole suunatutele. Vihmaga seda ei juhtu, nii et kabiini veekindluses kahelda ei maksa.

Pisut optimistlikuks tuleb pidada tehase antud kütusekulu – proovisõiduauto kulutas 100 km maantee kohta 8,2 liitrit bensiini, tõsi, lubatud 100 km/h tingimustes.

Meeldis: Kujundus, veermik, koostekvaliteet.
Ei meeldinud: Kaheliitrine mootor, hind.

Järeldus: kuus- kuni kaheksasada tuhat krooni taskus, võite igapäevaautot otsides BMW kabriokupee poole vaadata küll – saate kvaliteetse ja läbimõeldud sõiduki.

BMW 320i Cabrio

Uksi/kohti 2/4

Mootor R4, otto

Töömaht 1995 cm3

Võimsus 125 kW (170 hj) @ 6700 p/min

Pöördemoment 210 Nm @ 4250 p/min

Käigukast 6-käiguline automaat

Jõuülekanne tagavedu

Rehvimõõt 225/45 R 17

Pikkus/laius/kõrgus 4580/1782/1384 mm

Teljevahe 2760 mm

Pakiruum 210–350 l

Kütusepaak 63 l

Tühimass/kandevõime 1700/355 kg

Tippkiirus 226 km/h

Aeg 0–100 km/h 9,8 s

Keskmine kütusekulu 6,7 l/100 km

CO2 pääst 161 g/km

Garantii 3 aastat või 100 000 km

Roostegarantii 12 aastat

Kindlustuskulu aastas 27 400 kr

Hind alates 648 100 kr


Pilt
Pilt
Pilt



'

Postitatud: 23.09.2007 22:36 47
Postitas Zipp
super kena aga ega see kiirendusauto polegi ja eks 3.0 ja 3.5 tuleb selle kaaluga toime kenasti...

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 06.10.2007 20:20 40
Postitas KnX
Eile nägin seda linnas. Täitsa kena, võrreldes teiste tänapäevaste BMW-dega :cool:

Postitatud: 06.10.2007 22:15 31
Postitas Tauri
KnX kirjutas:Eile nägin seda linnas. Täitsa kena, võrreldes teiste tänapäevaste BMW-dega :cool:
hm- huvitav väide- kui suur on vahe kupeega!