Kes kellele teed peab andma?
Kes kellele teed peab andma?
Viimati muutis kimssky, 19.09.2010 18:09 20, muudetud 2 korda kokku.
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Kes kellele teed peab andma?
Ringil liiklemise määravad märgid on jooniselt puudu ju
Re: Kes kellele teed peab andma?
Neid märke ei ole ka ristmikul ju???akibo kirjutas:Ringil liiklemise määravad märgid on jooniselt puudu ju
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Kes kellele teed peab andma?
Ok, nähtavasti pole tegemist Eestiga. Kui ringil liiklemist määravad liiklusmärgid puuduvad siis kehtib paremakäe reegel. Seega siseringis sõitev auto jääb "peale keeramisel" minu meelest süüdi.
Re: Kes kellele teed peab andma?
Paremakäe reegel? Ehk sisemisel ringil sõitja peab teed andma.
E46 328 Touring 2000a
Re: Kes kellele teed peab andma?
Vaidleks vastu
Eestis vähemalt alati, kui 2 rida läheb ringilt välja, siis esimesest peab ja teisest võib väljuda. Muidu tekiks tobe olukord, et sisemine rida jääks seisma, kui välimine rida hõivatud teiste autode poolt. Ehk on jutt arusaadav.
Eestis vähemalt alati, kui 2 rida läheb ringilt välja, siis esimesest peab ja teisest võib väljuda. Muidu tekiks tobe olukord, et sisemine rida jääks seisma, kui välimine rida hõivatud teiste autode poolt. Ehk on jutt arusaadav.
-
- Huviline
- Postitusi: 2548
- Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
- Peamine sõiduk: Alltrack
- Asukoht: Tallinn
Re: Kes kellele teed peab andma?
Terv,
ei usu, et sa siit Hispaania liikluseeskirja kohta pädevat infot saad. Kui oled saarel kohapeal, siis võta istu maha ning vaata kuidas kohalikud sõidavad. Kõik ringi harud ei ole niikuinii sarnase iseloomuga, niiet pelgalt piltide järgi ei ole võimalik järeldust teha.
ei usu, et sa siit Hispaania liikluseeskirja kohta pädevat infot saad. Kui oled saarel kohapeal, siis võta istu maha ning vaata kuidas kohalikud sõidavad. Kõik ringi harud ei ole niikuinii sarnase iseloomuga, niiet pelgalt piltide järgi ei ole võimalik järeldust teha.
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Kes kellele teed peab andma?
Kas Eestis mitte pole igal ringil ringil liiklemist määravad liiklusmärgid? Ei mäleta küll peast, et kuskil neid ei oleks. Ja enne kui keegi jälle ütleb, et Tallinn pole Eesti, siis olen ka Tartus, Pärnus, Kuressaares ja tea kus veel korduvalt liigelnud.
Ühesõnaga, ringil liiklemist kujutaval märgi on üldjuhul esimene rida kohustatud ringilt maha sõitma kui ka teiselt realt on ringilt lahkumine lubatud. TTÜ ringil vist nõmme poole lahkudes ainult vastupidine lubatud (vähemalt vanasti oli).
Ühesõnaga, ringil liiklemist kujutaval märgi on üldjuhul esimene rida kohustatud ringilt maha sõitma kui ka teiselt realt on ringilt lahkumine lubatud. TTÜ ringil vist nõmme poole lahkudes ainult vastupidine lubatud (vähemalt vanasti oli).
Re: Kes kellele teed peab andma?
Kui pole teisiti ütlevat märgistust, siis eestis tuleb ringilt väljuda välimiselt rajalt, sisemiselt rajalt ainult lubava märgi korral, ja sellisel juhul välimiselt ringilt peab ära pöörama. Selle kõige harjutamiseks on Haabersti ring väga hea Või kui vaja autot kindlustuse kulul remontidakarmo_k kirjutas:Vaidleks vastu
Eestis vähemalt alati, kui 2 rida läheb ringilt välja, siis esimesest peab ja teisest võib väljuda. Muidu tekiks tobe olukord, et sisemine rida jääks seisma, kui välimine rida hõivatud teiste autode poolt. Ehk on jutt arusaadav.
E46 328 Touring 2000a
Re: Kes kellele teed peab andma?
See on õige käitumine, juhul kui märgid ei näita teisiti.karmo_k kirjutas:Vaidleks vastu
Eestis vähemalt alati, kui 2 rida läheb ringilt välja, siis esimesest peab ja teisest võib väljuda. Muidu tekiks tobe olukord, et sisemine rida jääks seisma, kui välimine rida hõivatud teiste autode poolt. Ehk on jutt arusaadav.
Ringil võib ainult väljapoole reastuda ja ringilt välja sõidetakse esimesest reast.
Antud juhul on ringristmiku märgid ainult kahel suunal ja teised harud on kõrvalteed punane auto võib väljuda ringilt ja roheline auto peab väljuma ringilt. Alati kehtib ka parema käe reegel, terve mõistus ja ettevaatlikus.
Re: Kes kellele teed peab andma?
Õige vastus on, et sellistes riikides, kus suunamärgid ringristmiku ees puuduvad ja teeääres palmid kasvavad, ei ole vaja mingeid reegleid järgida, vaid lihtsalt üritada aru saada, mida teised liiklejad teha tahavad ja siis vooluga kaasa minna Kui natuke aega selliste ringristmike ääres seisad, siis näed et kord keeratakse sisemiselt rajalt välja otse sinu nina eest, teinekord minnakse edasi ning liigutakse ka välimisel rajal ringteel edasi ilma välja keeramata. Või pannakse üldse otse läbi mõlema raja üle
Sama moodi pidi olema Iirimaal, kus paljud ringristmikud on lihtsalt ümmargune plats kuhu keskele on joonistatud valge ring, aga autojuhid eriti ringi ei jälgi ja sõidavad lihtsalt otse üle valge lataka.
Sama moodi pidi olema Iirimaal, kus paljud ringristmikud on lihtsalt ümmargune plats kuhu keskele on joonistatud valge ring, aga autojuhid eriti ringi ei jälgi ja sõidavad lihtsalt otse üle valge lataka.
Re: Kes kellele teed peab andma?
Sa vist ei lugenud seda teemat, mis sa siia postitasid tähelepanelikult läbi.Kuno_T kirjutas:Teisest võib välja sõita küll, kuid siis tuleb esimesest mööda ringi sõitev läbi lasta, sest ringil puuduvad märgid 53 (suunad sõiduradadelt). Seega (minu poolt allajoonitud )vastused oli valed ja ohtlikud.silver kirjutas:See on õige käitumine, juhul kui märgid ei näita teisiti.karmo_k kirjutas:Vaidleks vastu
Eestis vähemalt alati, kui 2 rida läheb ringilt välja, siis esimesest peab ja teisest võib väljuda. Muidu tekiks tobe olukord, et sisemine rida jääks seisma, kui välimine rida hõivatud teiste autode poolt. Ehk on jutt arusaadav.
Ringil võib ainult väljapoole reastuda ja ringilt välja sõidetakse esimesest reast.
Antud juhul on ringristmiku märgid ainult kahel suunal ja teised harud on kõrvalteed punane auto võib väljuda ringilt ja roheline auto peab väljuma ringilt. Alati kehtib ka parema käe reegel, terve mõistus ja ettevaatlikus.
Ehitajate-Sõpruse-Akadeemia ringristmiku (mis on praktiliselt toodud ristmiku analooog) läbimisest on pikk stoori siin: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=137800
Akadeemia ringil, millest seal jutt käib, on iga suuna ees märk "ringristmik" sellele märgile lisandub veel lisatahvel "suunad sõiduradadel" ja see panebki paika mismoodi sa tohid sellel ringil sõita.
http://www.wabrik.ee/ringtee.gif
Antud ringristmik siin erineb totaalselt kuna puuduvad märgid "suunad sõiduradadel" ja kaks teist suunda on kõrvalteed siis on rohelise auto juht kohustatud väljuma ringilt ja punase auto juht võib tiirutada lõpmatuseni siseringil, aga väljuda siseringilt teise ritta võib ainult kahes suunas.
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
Re: Kes kellele teed peab andma?
Kui sa sõidad mööda teed kus on kaks rida samas suunas ja sellelt teelt keerab paremale teine tee, kus samuti kaks rida sinu sõidusuunas, siis kas sinu arvates juhul kui ühtegi liiklusmärki seal sõidusuundasid ei määra, võib parempööret teisele teele teha ka teises reas sõites ja esimeses reas sõitja peab tegema parempöörde? Ilma suunamärkideta ringristmikul kehtib täpselt sama loogika, mis eelkirjeldatud olukorras.silver kirjutas: Antud ringristmik siin erineb totaalselt kuna puuduvad märgid "suunad sõiduradadel" ja kaks teist suunda on kõrvalteed siis on rohelise auto juht kohustatud väljuma ringilt ja punase auto juht võib tiirutada lõpmatuseni siseringil, aga väljuda siseringilt teise ritta võib ainult kahes suunas.
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
Re: Kes kellele teed peab andma?
Küsimärki ei näinud või?
Tegemist oli silverile mõeldud retoorilise küsimusega
Tegemist oli silverile mõeldud retoorilise küsimusega
Re: Kes kellele teed peab andma?
Kõik oletavad kuidas liikluseeskirjad käivad. Milline Teie väidetest nüüd siis LE järgi ka õige on?
Mulle tundub, et enamus foorumikaaslastest välismaal liigeldes satub ringristmikule, siis on ta ähmi täis ja püüab meenutada armsaks saanud sõiduradade suundade tahvlit, aga talle ei meenu see, kuna seda ei olnudki... vat siis on jama majas...mis nüüd siis teha.
Ma algatasin selle teema selle pärast, et paljud ei teagi kuidas liigelda ringristmikul kuhu ei ole suurelt välja toodud lisatahvlit.
Tuttav elab selle ristmiku ääres ja tema ei ole seal ühtegi avariid veel näinud. Kord annab teed punane ja kord annab teed roheline. Solidaarne viisakus. Aga kui avarii ära käib siis ei ole enam viisakust kuskil...
Mulle tundub, et enamus foorumikaaslastest välismaal liigeldes satub ringristmikule, siis on ta ähmi täis ja püüab meenutada armsaks saanud sõiduradade suundade tahvlit, aga talle ei meenu see, kuna seda ei olnudki... vat siis on jama majas...mis nüüd siis teha.
Ma algatasin selle teema selle pärast, et paljud ei teagi kuidas liigelda ringristmikul kuhu ei ole suurelt välja toodud lisatahvlit.
Tuttav elab selle ristmiku ääres ja tema ei ole seal ühtegi avariid veel näinud. Kord annab teed punane ja kord annab teed roheline. Solidaarne viisakus. Aga kui avarii ära käib siis ei ole enam viisakust kuskil...
Re: Kes kellele teed peab andma?
Mina lähtuks nii, et kui ei tea võõra riigi liiklustavasid ja suhtumist, siis ei ole kohe kindlasti mõtet hakata kodumaal õpetatud liiklusreeglite järgi sõitma ja näpuga järge ajama. Jah, reeglid on küll EL'is ühed samad, aga see kuidas erinevates riikides lube kätte saadakse või liiklema õpetatakse võib totaalselt erineda. Osades EL riikides saadakse load selliste oskustega kätte, millistega Eestis poleks võimalik isegi autokooli eksamit läbida.
Kui pauk ära käib, siis läheb muidugi reeglite lugemiseks ja võib olla ka sõimamiseks. Aga mis selle asja mõte on? Saad oma õiguse, aga auto on ikka sodi ja reis tuksis. Mõistlikum on ikka vaadata kuidas teised liiklevad ja igal võimalikul juhul teed anda, kui ise kindel pole. Ja kui isegi on eesõigus, aga tundub et keegi ei anna sulle seda, siis pigem läbi lasta kui võõras riigis läbi pleki mõlkimiste teistele LE'd hakata õpetama.
EL riikides veel suht OK, aga ekstreemsemast poolest näiteks keegi ei läheks meist ju Indiasse eesti autokoolides õpetatud reeglite järgi sõitma
Kui pauk ära käib, siis läheb muidugi reeglite lugemiseks ja võib olla ka sõimamiseks. Aga mis selle asja mõte on? Saad oma õiguse, aga auto on ikka sodi ja reis tuksis. Mõistlikum on ikka vaadata kuidas teised liiklevad ja igal võimalikul juhul teed anda, kui ise kindel pole. Ja kui isegi on eesõigus, aga tundub et keegi ei anna sulle seda, siis pigem läbi lasta kui võõras riigis läbi pleki mõlkimiste teistele LE'd hakata õpetama.
EL riikides veel suht OK, aga ekstreemsemast poolest näiteks keegi ei läheks meist ju Indiasse eesti autokoolides õpetatud reeglite järgi sõitma
Re: Kes kellele teed peab andma?
Indias on lihtne, lehmal on alati eesõigus, muu on ristmikul kokkuleppeline.hillarr kirjutas: EL riikides veel suht OK, aga ekstreemsemast poolest näiteks keegi ei läheks meist ju Indiasse eesti autokoolides õpetatud reeglite järgi sõitma
See akadeemia-sõpruse ringtee on jah omaette ooper, saab korra päevas ikka sealt läbi käidud. Kuigi näiteks siseringil (2. rajal) liikujal on eesõigus keerata otse nõmme poole, siis selle peale küll lootma ei saa jääda, et välisringil tagant tulev tegelane teed sulle annab.
Kui jooksevad autod veel kõrvuti, siis oleks nagu välisringil liikujal eesõigus.
Nähes kuidas seal kordamööda tee andmine käib, siis ise lasen enamasti ainult välimisel rajal. Näeb vähemalt mis eespool toimub ja kindlam maha sõita.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Re: Kes kellele teed peab andma?
UKs liigeldakse järgmiselt (vasakpoolne liiklus ):
+ 1. reast minnakse vasakule ja otse, 2. reast keeratakse paremale, võib ka otse minna, kui jõuad ringil olles mööduda 1. reas liikujast enne mahasõitu. 1. reas ei sõideta auringe, saad kohe signaali või halvemal juhul paned külje kokku mõnega.
+ kui mahasõiduteed on 2-rajalised, siis 1. reast samamoodi vasakule ja otse. 2. reast otse ja paremale. 2-realise mahasõidu puhul 1. reast otsesõitu eirates ehk paremale keerates on eriti hea võimalus laksu panna. Asulavälisel teel on paljud ringid läbitavad 90 km/h ja ei tasu ette keerata.
+ Suunda näidatakse ka ringil sõites, mitte ainult maha sõiduks.
+ 1. reast minnakse vasakule ja otse, 2. reast keeratakse paremale, võib ka otse minna, kui jõuad ringil olles mööduda 1. reas liikujast enne mahasõitu. 1. reas ei sõideta auringe, saad kohe signaali või halvemal juhul paned külje kokku mõnega.
+ kui mahasõiduteed on 2-rajalised, siis 1. reast samamoodi vasakule ja otse. 2. reast otse ja paremale. 2-realise mahasõidu puhul 1. reast otsesõitu eirates ehk paremale keerates on eriti hea võimalus laksu panna. Asulavälisel teel on paljud ringid läbitavad 90 km/h ja ei tasu ette keerata.
+ Suunda näidatakse ka ringil sõites, mitte ainult maha sõiduks.
Sõidurõõm
Re: Kes kellele teed peab andma?
Siseringil liikujal eesõigus? Nõmme poole läheb ju välja ainult üks rada - välimine!yllar21 kirjutas:hillarr kirjutas:
See akadeemia-sõpruse ringtee on jah omaette ooper, saab korra päevas ikka sealt läbi käidud. Kuigi näiteks siseringil (2. rajal) liikujal on eesõigus keerata otse nõmme poole, siis selle peale küll lootma ei saa jääda, et välisringil tagant tulev tegelane teed sulle annab.
Skeem oli ka eespool: http://www.wabrik.ee/ringtee.gif
Re: Kes kellele teed peab andma?
Läks valesti jah, mõtlesin siiski sõpruse puiestee peale.Kadri kirjutas: Siseringil liikujal eesõigus? Nõmme poole läheb ju välja ainult üks rada - välimine!
Tallinnas alles kuu aega elanud.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Re: Kes kellele teed peab andma?
Väga huvitav, vaatasin seda auto24 foorumi teemat ja ei saa aru inimestest, kes ei suuda sõpakalt tulles sõita siseringile, reastuda peale akadeemiat välisringile ja siis välisringilt nõmme poole edasi sõita.
ma sain kunagi load, siis esimene sõit oli praktiliselt tallinna sõit ja kohe tuli hakata seda ristimikku hommikusel tipptunnil läbima. wtf?
enamik sõpakalt tulijaid, kes välisringile läksid, läksid õismäe peale või akadeemia peale. seetõttu oli peale akadeemia otsa välisring suht tühi ja reastumine lihtne.
tuli veel meelde seik, et ükskord kütsin sõpakalt tulles mööda välisringi ja keerasin nõmme peale, siis mingi härra kaubikuga tuli mulle parklasse järgi ja ütles, et nii ei tohi
ma sain kunagi load, siis esimene sõit oli praktiliselt tallinna sõit ja kohe tuli hakata seda ristimikku hommikusel tipptunnil läbima. wtf?
enamik sõpakalt tulijaid, kes välisringile läksid, läksid õismäe peale või akadeemia peale. seetõttu oli peale akadeemia otsa välisring suht tühi ja reastumine lihtne.
tuli veel meelde seik, et ükskord kütsin sõpakalt tulles mööda välisringi ja keerasin nõmme peale, siis mingi härra kaubikuga tuli mulle parklasse järgi ja ütles, et nii ei tohi
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: Kes kellele teed peab andma?
Pildil toodud ringristmikut ei pea sugugi Tallinnast kaugelt otsima.
Jüri ringtee analoogne (too Tallinn-Tartu mnt all) ja iseenesest mõistetav, et kes I rajal, sel on eesõigus.
Jüri ringtee analoogne (too Tallinn-Tartu mnt all) ja iseenesest mõistetav, et kes I rajal, sel on eesõigus.
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
Re: Kes kellele teed peab andma?
Jüri ringil ei ole ju ühtegi kaherealist väljasõitu...erx37 kirjutas:Pildil toodud ringristmikut ei pea sugugi Tallinnast kaugelt otsima.
Jüri ringtee analoogne (too Tallinn-Tartu mnt all) ja iseenesest mõistetav, et kes I rajal, sel on eesõigus.
Re: Kes kellele teed peab andma?
Meenutan, et esimeses postituses toodud ringristmikul puuduvad sõiduradade kulgemise lisamärgistus.
Kui keegi võtab seda ikka väga hinge, et ei tunne liikluseeskirju siis aeg need omale selgeks teha(ununemine on inimlik)
Kui keegi võtab seda ikka väga hinge, et ei tunne liikluseeskirju siis aeg need omale selgeks teha(ununemine on inimlik)
Re: Kes kellele teed peab andma?
Ilmselt mõeldi seda suurt ringi mis viadukti alt läbi jookseb.Anti kirjutas:Jüri ringil ei ole ju ühtegi kaherealist väljasõitu...
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Re: Kes kellele teed peab andma?
Vabanda, vastan sinu retoorikale samaga.Anti kirjutas:Kui sa sõidad mööda teed kus on kaks rida samas suunas ja sellelt teelt keerab paremale teine tee, kus samuti kaks rida sinu sõidusuunas, siis kas sinu arvates juhul kui ühtegi liiklusmärki seal sõidusuundasid ei määra, võib parempööret teisele teele teha ka teises reas sõites ja esimeses reas sõitja peab tegema parempöörde? Ilma suunamärkideta ringristmikul kehtib täpselt sama loogika, mis eelkirjeldatud olukorras.silver kirjutas: Antud ringristmik siin erineb totaalselt kuna puuduvad märgid "suunad sõiduradadel" ja kaks teist suunda on kõrvalteed siis on rohelise auto juht kohustatud väljuma ringilt ja punase auto juht võib tiirutada lõpmatuseni siseringil, aga väljuda siseringilt teise ritta võib ainult kahes suunas.
Kui on kaherealine tee ja ees ei ole märki sõidusuunad, sina sõidad punase autoga teises reas ja sinu nina eest teeb rohelise auto juht järsku vasakpöörde esimesest reast, risti üle teise rea, kas sa tallad siis pidurid plokki ja lased ta läbi kuna sul oli parem käsi kinni?
Kõiga lihtsam on selle kohta küsida Sirgilt, ei viitsi ka lõputult seletada ja vaielda.
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
Re: Kes kellele teed peab andma?
Jah, mina samuti, ning seal ei ole endiselt ühtegi kaherealist väljasõitu...Jaanus_P kirjutas:Ilmselt mõeldi seda suurt ringi mis viadukti alt läbi jookseb.Anti kirjutas:Jüri ringil ei ole ju ühtegi kaherealist väljasõitu...
silver, sinu loogikale ei saa ma küll absoluutselt pihta.
Re: Kes kellele teed peab andma?
Minuarust toodi konkreetselt välja kuidas sõita ja miks võib nii sõita.kimssky kirjutas:Meenutan, et esimeses postituses toodud ringristmikul puuduvad sõiduradade kulgemise lisamärgistus.
Kui keegi võtab seda ikka väga hinge, et ei tunne liikluseeskirju siis aeg need omale selgeks teha(ununemine on inimlik)
Tundub et sul endal on sellega mingi probleem.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||