Toonklaas esiustel??
Re: Toonklaas esiustel??
Ülevaatuspunktis visati mõõteriist peale ja pidin tooni maha võtma. Nii et vaatavad küll seda asja.
BMW E60 530d 200+kw/690+NM
Nissan Patrol 2006 BMW M57 Bi-Turbo diisel 270kw/750nm
Nissan Patrol 2006 BMW M57 Bi-Turbo diisel 270kw/750nm
Re: Toonklaas esiustel??
Läksin üv-le ja lasin mõlemad aknad alla. Ilm oli ju suht soe, kusagil 25 sooja. Esimese asjana lasi õues klaasid üles ja sees mõõtis veel üle ka. Minul läksid kiled kodus maha, sest puudusi oli teisigiryaz kirjutas:huvitav ,ega ei olegi probleemi ju kui aknad all on?
320 '94
328 '95
M3 '96
335d '07
328 '95
M3 '96
335d '07
Re: Toonklaas esiustel??
Vahepeal sai tagaosa veidi tumedamaks teha. Siiani pole keegi nokkinud, loodetavasti ei noki ka.
Varem
Nüüd
Varem
Nüüd
Re: Toonklaas esiustel??
Ei tea millega siin nokkida oleks? Et taga liiga tume või, et sul ees VÕIBOLLA on kõige heledma toon ?
Re: Toonklaas esiustel??
Pole küll esiuste klaaside toonimisest juttu aga küsin siiski siin teemas, kas kellelgi on e39 touringut pakett küljeklaasidega millel juba toonkile peal?
Sooviks teada millist toonkile lahendust on kasutatud, et küljed jääks võimalikult ühesugused nagu näha läigib pakett mingil määral vastu aga tavaline paistab ikkagi läbi või peaks lihtsalt toonimises veits mingite kiledega katsetama kuidas parem jääks?
Läikiv kile ei meeldi, see jääb kindlasti ära!!!
Paar näidispilti ka, et paremini aimu saada.
Sooviks teada millist toonkile lahendust on kasutatud, et küljed jääks võimalikult ühesugused nagu näha läigib pakett mingil määral vastu aga tavaline paistab ikkagi läbi või peaks lihtsalt toonimises veits mingite kiledega katsetama kuidas parem jääks?
Läikiv kile ei meeldi, see jääb kindlasti ära!!!
Paar näidispilti ka, et paremini aimu saada.
- darkie
- Huviline
- Postitusi: 4284
- Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
- Peamine sõiduk: 750iL
- Asukoht: Kesk-Eesti
Re: Toonklaas esiustel??
Kui pakett, siis milleks seda tooni üldse vaja? Oled mingi 16.a et vaja äge olla? Seadusega see nagunii lubatud ei ole, milleks üldse vaja seadusest üle olla ja äge olla linnavahel?
Re: Toonklaas esiustel??
Vabandust, loe uuesti, sest esimeses lauses on kirjas, et jutt pole esiuste klaasidest ja kuudi omad pole pakettklaasid sealt ka väike erinevus küljeklaaside toonis praegu, ühed paistavad läbi teistel oleks nagu hall kiht peal.darkie kirjutas:Kui pakett, siis milleks seda tooni üldse vaja? Oled mingi 16.a et vaja äge olla? Seadusega see nagunii lubatud ei ole, milleks üldse vaja seadusest üle olla ja äge olla linnavahel?
Enne kui üldse midagi külge panna soovikski mõnda autot toonituna näha, millised on üldse tulemused jäänud ja teaks ka ehk mida rohkem tahaks, toonimises tuleb pärast ei tea mis kompott välja ja kindlasti inimestel erinevad maitsed kuigi jah eks nad oskavad soovitada ka millist kile panna, millist mitte.
See jutt ei aita mind kuidagi läheks rohkem teemasse, pane parem pakettklaasidega toonitud e39 touringust mõni pilt, tänan.
Ei tasu niipalju õlut juua nädala sees!
- darkie
- Huviline
- Postitusi: 4284
- Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
- Peamine sõiduk: 750iL
- Asukoht: Kesk-Eesti
Re: Toonklaas esiustel??
Unise peaga jäi märkamata siis vist, et esiustele ei taha, sorry. Pakettklaasi toonid, siis jääb valguse käes mängima kergelt selline peegli efekt.
Seal näha ka klaaside vahe pakett vs tavaline klaas (kuudil):
http://www.e39-forum.de/userpage.php?ac ... d=554&sid=" onclick="window.open(this.href);return false;
Seal näha ka klaaside vahe pakett vs tavaline klaas (kuudil):
http://www.e39-forum.de/userpage.php?ac ... d=554&sid=" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Toonklaas esiustel??
Tänan piltide eest
Jube kahtlane, selline pilt ei meeldi üldse kuudi osa nagu tagaustest ära lõigatud teise auto oma ja päris hõbedast ka ei tahaks no on ikka jama lugu küll, et kuudil paketti pole!
Jube kahtlane, selline pilt ei meeldi üldse kuudi osa nagu tagaustest ära lõigatud teise auto oma ja päris hõbedast ka ei tahaks no on ikka jama lugu küll, et kuudil paketti pole!
Re: Toonklaas esiustel??
Mul pole küll paketid kuid esiustel ka toon peal. Mitte, et ma äge tahaks olla vaid, et suvel aitab veidi salongi kuumenemise vastu ehk, auto sisule on hea, ainult tagumised klaasid poolitaksid kõik koledasti ära külje pealt ning annab ka veidi privaatsust juurde. Liiklesin ka terve talve nii, ei olnud sellepärast ka nähtavusega mingeid jamasid mul. Ise ei näe midagi halba selle teguviisi juures.darkie kirjutas:Kui pakett, siis milleks seda tooni üldse vaja? Oled mingi 16.a et vaja äge olla? Seadusega see nagunii lubatud ei ole, milleks üldse vaja seadusest üle olla ja äge olla linnavahel?
- darkie
- Huviline
- Postitusi: 4284
- Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
- Peamine sõiduk: 750iL
- Asukoht: Kesk-Eesti
Re: Toonklaas esiustel??
Einoh, saan aru. Oleks kubatud, siis paneks ise ka. Ostes oli mu praegusel autol ka esiustel õtn toonkile peal, seda kuni ülevaatuseni. Seal kästi maha sikutada. Enam ei viitsi küll seda liimi akendelt nühkida
Re: Toonklaas esiustel??
Tegin endal ühed klaasid puhtaks talvel, nii umbes +2 oli sooja. Päris hästi tuli liim maha
Samas suvel +30-ga võisid ennast lolliks nühkida
Samas suvel +30-ga võisid ennast lolliks nühkida
320 '94
328 '95
M3 '96
335d '07
328 '95
M3 '96
335d '07
Re: Toonklaas esiustel??
Tooni haterid võiks siiski vait ju olla.
Kellele meeldib, kellele ei.
Pole mõtet ajada iba stiilis "miks sa ette tooni paned, oled mingi 16.a et vaja äge olla"
Liiale pakuks välja et kasuta quantum kile. Saab imekerge läike ja jääb enamvähem samasugune.
Enda kõikidel autodel kasutan muidugi 5% musta ja seda ümberringi.
Haters gonna hate......
Kellele meeldib, kellele ei.
Pole mõtet ajada iba stiilis "miks sa ette tooni paned, oled mingi 16.a et vaja äge olla"
Liiale pakuks välja et kasuta quantum kile. Saab imekerge läike ja jääb enamvähem samasugune.
Enda kõikidel autodel kasutan muidugi 5% musta ja seda ümberringi.
Haters gonna hate......
Re: Toonklaas esiustel??
Läbipaistvuse protsendid reaalelus ei ole tähtsad. Tähtis on see,
et juhi nägu ja silmi oleks võimalik väljaspoolt probleemideta näha.
Kui seda näha ei ole, siis automaatselt on minu jaoks "ülbik" ning
austust selliste autode ja nende omanike vastust liikluses ei näita.
Kui oleks olemas toonkile, mis oleks süsimust, kuid samas oleks nägu
näha ja esiklaasi nähtavus on ideaalilähedane (öösel sõit), siis andke
tuld. Kui aga ei ole, siis ei. "Peaaegu" toone ei ole olemas.
et juhi nägu ja silmi oleks võimalik väljaspoolt probleemideta näha.
Kui seda näha ei ole, siis automaatselt on minu jaoks "ülbik" ning
austust selliste autode ja nende omanike vastust liikluses ei näita.
Kui oleks olemas toonkile, mis oleks süsimust, kuid samas oleks nägu
näha ja esiklaasi nähtavus on ideaalilähedane (öösel sõit), siis andke
tuld. Kui aga ei ole, siis ei. "Peaaegu" toone ei ole olemas.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- testivoitja
- Huviline
- Postitusi: 2073
- Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
- Peamine sõiduk: BMW X5 E53
- Asukoht: Helsinki
Re: Toonklaas esiustel??
Eks sellel teemal võikski vaidlema jääda, aga minuarust selline lõigatud toonimine, et taga on ja ees ei ole on porno. Pigem olgu siis üldse olemata.
Omal on esiustel 50% kile+ silmad ka natuke haiged, aga mitte kordagi pole nähtavusest puudu jäänud. Sellist juttu ei viitsi kohe kuulatagi
Omal on esiustel 50% kile+ silmad ka natuke haiged, aga mitte kordagi pole nähtavusest puudu jäänud. Sellist juttu ei viitsi kohe kuulatagi
Re: Toonklaas esiustel??
arnis kirjutas: Kui seda näha ei ole, siis automaatselt on minu jaoks "ülbik" ning
austust selliste autode ja nende omanike vastust liikluses ei näita.
Kui oleks olemas toonkile, mis oleks süsimust, kuid samas oleks nägu
näha ja esiklaasi nähtavus on ideaalilähedane (öösel sõit), siis andke
tuld. Kui aga ei ole, siis ei. "Peaaegu" toone ei ole olemas.
No aga sinusuguste autosse piilujate ja "mentide" jaoks ilmselt see toonklaas ongi välja mõeldud.......
Millejaoks on vaja liikluses teisemehe nägu vaadata või teisemehe autosse.
Mulle ka nt ei meeldi kui igasugused tropid valgusfoori taga autosse passivad, nagu oleks suure summa raha võlgu....
Ja kas sa pimedas täistooniga sõitnud üldse oled, et sel nägemise teemal sõna võtad ??
Päikest....
Re: Toonklaas esiustel??
Kui sa ei tea, mille jaoks liikluses teise mehe nägu näha, siis kahjuks tulebHeigo_K kirjutas: Millejaoks on vaja liikluses teisemehe nägu vaadata või teisemehe autosse.
Ja kas sa pimedas täistooniga sõitnud üldse oled, et sel nägemise teemal sõna võtad ??
tõdeda, et sa ei sobi liiklusesse, vähemalt mitte EL territooriumile
Lisaks ajan sind kurssi, et meil on veel naised ka olemas, aga noh, ei vaata sa teisi
juhte, ei vaata sa teisi autosid, ei vaata sa ka teiste täispauk-toonring suunatulesid.
Miks sa selliseid "professionaalseid" küsimusi küsid seoses "kas ma olen sõitnud
autoga, millega ei tohi liikluses liigelda"? Kas sul on midagi füüsikaseaduste vastu?
Kui koolis oled käinud ja sportveermikuga endal omletti pole kõrvade vahele tekitanud,
peaksid üsna mõtlematult aru saama, missugust majoneesi siia foorumisse ajad
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Klubiliige
- Postitusi: 534
- Liitunud: 06.05.2003 19:11 52
- Peamine sõiduk: F01 740XD ,E90 320i
- Asukoht: harjumaa
- Kontakt:
Re: Toonklaas esiustel??
arnis kirjutas:Läbipaistvuse protsendid reaalelus ei ole tähtsad. Tähtis on see,
et juhi nägu ja silmi oleks võimalik väljaspoolt probleemideta näha.
Kui seda näha ei ole, siis automaatselt on minu jaoks "ülbik" ning
austust selliste autode ja nende omanike vastust liikluses ei näita.
Kui oleks olemas toonkile, mis oleks süsimust, kuid samas oleks nägu
näha ja esiklaasi nähtavus on ideaalilähedane (öösel sõit), siis andke
tuld. Kui aga ei ole, siis ei. "Peaaegu" toone ei ole olemas.
Arnis miks sa tahad teise mehe silmi vaadata .Aga kui tal päikseprillid ees,siis sama efekt,ei näe silmi.
Ps.rekkamehe,bussijuhi,marsajuhi nägu ja silmi ka ei näe.
Mul autol pakett klaasid ja 50 prossa kile ning isegi suht kottpimedal ööl nähtavus hea.Kui ei usu siis tule proovi.
Ei midagi halba ,aga mulle autol väga õrn toon meeldib.Tõesti need surnumatja autod kohutavad.
Re: Toonklaas esiustel??
Ma toon elementaarse näite:
90+% reguleerimata ülekäiguradadel jalakäija teeületamisele
eelneb kahepoolne silmside. See on autonoomne reaktsioon,
mis on täiesti õigustatud ja väga töökindel -- jalakäija tahab
veenduda, et autojuht on kursis konkreetse jalakäija tegevustest
ja autojuht tahab veenduda, et jalakäijal on tõesti soov teed
ületada. Ületamise protseduuri ajal kontakt katkestatakse.
Teatud olukordades on silmside läbi esiklaasi, teatud olukordades
läbi küljeklaasi. Kumbi ei tohi olla tõkestatud autoga. Prillide puhul
on piisavaks vihjeks pea asend. Rekkate puhul ongi olukord palju
keerulisem; see on ka üks põhjustest, miks seal neid väga ei sõida.
Linnabussidel seda probleemi ei ole konstruktiivsete lahenduste tõttu.
Usteklaaside toon öises sõidus märgatavaks negatiivseks faktoriks ei olegi.
Ma saan aru, et on asju, mis meeldivad kõigile, kuid on konkreetselt
keelatud. Antud olukorras võiks asi olla piisavalt põhjendatud.
Kordan, mind see protsent küljeklaasidel ei huvitagi, peaasi
et funktsionaalselt on kõik suurepärane (silmside, nähtavus).
Mind näiteks samamoodi hetkel huvitab "täispauk kilering klaasidele",
kuid mul on soov saada UV ja IR kiirgukaitset auto salongile ja reisijatele,
mis oleks täielikult toonpigmendi vaba. Mul on soov klaaside
"funktsionaalsust" hoopiski suurendada, mitte vähendada.
Mõni asi on väga tähtis (silmside, hea nähtavus), mõni asi on
funktsionaalselt mittetähtis (korralikud LED numbrituled paraja
valgustugevuse ja värviga). Enamik haritud vilkuritöötajatest teevad
nendel asjadel vahet. Kümneid ja kümneid kordi on mind peatatud
ja mitte kordagi ei ole ühtegi halba sõna "illegaalsetest numbrituledest".
90+% reguleerimata ülekäiguradadel jalakäija teeületamisele
eelneb kahepoolne silmside. See on autonoomne reaktsioon,
mis on täiesti õigustatud ja väga töökindel -- jalakäija tahab
veenduda, et autojuht on kursis konkreetse jalakäija tegevustest
ja autojuht tahab veenduda, et jalakäijal on tõesti soov teed
ületada. Ületamise protseduuri ajal kontakt katkestatakse.
Teatud olukordades on silmside läbi esiklaasi, teatud olukordades
läbi küljeklaasi. Kumbi ei tohi olla tõkestatud autoga. Prillide puhul
on piisavaks vihjeks pea asend. Rekkate puhul ongi olukord palju
keerulisem; see on ka üks põhjustest, miks seal neid väga ei sõida.
Linnabussidel seda probleemi ei ole konstruktiivsete lahenduste tõttu.
Usteklaaside toon öises sõidus märgatavaks negatiivseks faktoriks ei olegi.
Ma saan aru, et on asju, mis meeldivad kõigile, kuid on konkreetselt
keelatud. Antud olukorras võiks asi olla piisavalt põhjendatud.
Kordan, mind see protsent küljeklaasidel ei huvitagi, peaasi
et funktsionaalselt on kõik suurepärane (silmside, nähtavus).
Mind näiteks samamoodi hetkel huvitab "täispauk kilering klaasidele",
kuid mul on soov saada UV ja IR kiirgukaitset auto salongile ja reisijatele,
mis oleks täielikult toonpigmendi vaba. Mul on soov klaaside
"funktsionaalsust" hoopiski suurendada, mitte vähendada.
Mõni asi on väga tähtis (silmside, hea nähtavus), mõni asi on
funktsionaalselt mittetähtis (korralikud LED numbrituled paraja
valgustugevuse ja värviga). Enamik haritud vilkuritöötajatest teevad
nendel asjadel vahet. Kümneid ja kümneid kordi on mind peatatud
ja mitte kordagi ei ole ühtegi halba sõna "illegaalsetest numbrituledest".
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- BadMedicine
- Huviline
- Postitusi: 41
- Liitunud: 11.01.2014 17:26 01
- Peamine sõiduk: BMW 750IL
- Asukoht: Haapsalu
Re: Toonklaas esiustel??
Väga huvitav arutelu
Go on!
Go on!
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Toonklaas esiustel??
Aga kui ma panen kotttooni ümber ringi ja siis panen katusele pildi omalõustast siis saan sinu käest respekti? Hetkel oled sa oma suhtumisega veits nagu veider, samahäst ivõiksid vihata või austuse avaldamatta jätta nende vendade ees kes sõidavad kas siis suuremate või väiksemate velgedega kui 17". Wtf, hetkel sellsie suhtumisega jätad keskmisele foorumi kasutajale 16a mulje sina, kes siis mingitel teatud tingimustel ei kuse teiseliiva kasti ja vaadaku ise kuskohast märga liiva saavad. Veits veider kirjutis sinult, seda poleks oodanud, olles arvanud,et sinupuhul on tegemist vägagi intelligentse inimesega.
Jalakäiatest rääkides siis on vähe ne3id olukord üldse kus jalakäija arvestab autoga või auto jalakäiaga, see ei ole küll mingi vett pidava argument,et pean saama jõllitada rekkamehele silma ennem kui teele astun, vbla on mingi tigeda lõustaga bemmivend, siis ei julge teele astuda, kuigi sa silmnähtavalt näed ,et auto aeglustub.
Hetkel su teooria kõlab samakõvalt kui libedasõitu koolitajatel,et millal tuelb täistuled ära vahetada või peale panna, nemad väidavad,et 10-15m ennem autoga kohakuti olemist, mina väidan,et autoga kohakuti jõudes sest 90% eestimaa autodest on tuled reguleerimatta, olgu nad kasvõi tehaseuued. Aga selle argumendi peale öeldi mulle,et tegelikult teoorias on kõikkidel autodel tuled reguleeritud nii,et ei pimestata ei vastutulevat,et eessõitjat, wtf ütleks ma selle peale, kas nad ei ole autodega väljaspool "kannakaplatsi" üldse sõitnud või on nad nii vaegnägijad,et neid ei kõigutaks ka led pirn silmaaugus.
Jalakäiatest rääkides siis on vähe ne3id olukord üldse kus jalakäija arvestab autoga või auto jalakäiaga, see ei ole küll mingi vett pidava argument,et pean saama jõllitada rekkamehele silma ennem kui teele astun, vbla on mingi tigeda lõustaga bemmivend, siis ei julge teele astuda, kuigi sa silmnähtavalt näed ,et auto aeglustub.
Hetkel su teooria kõlab samakõvalt kui libedasõitu koolitajatel,et millal tuelb täistuled ära vahetada või peale panna, nemad väidavad,et 10-15m ennem autoga kohakuti olemist, mina väidan,et autoga kohakuti jõudes sest 90% eestimaa autodest on tuled reguleerimatta, olgu nad kasvõi tehaseuued. Aga selle argumendi peale öeldi mulle,et tegelikult teoorias on kõikkidel autodel tuled reguleeritud nii,et ei pimestata ei vastutulevat,et eessõitjat, wtf ütleks ma selle peale, kas nad ei ole autodega väljaspool "kannakaplatsi" üldse sõitnud või on nad nii vaegnägijad,et neid ei kõigutaks ka led pirn silmaaugus.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: Toonklaas esiustel??
Kas probleem on keelatud toonis esiustel või selles, et
mina (ja teised) näevad sind autoroolis? Hetkel jäi mulle
arusaamatuks, miks sulle ei meeldinud minu seletus?
Arvestades 25+ kirjaviga võib oletada, et üsna leili läksid.
Ega mind ei huvita roolis istuva isiku lõust, vaid see, mis
tema praegu liikluses planeerib ja mõtleb. Pilt katusel ei
anna infot selle kohta, mida juht praegu teab ja mida ei tea.
Ei ütleks, et rohkem kui poolte tuled oleksid reguleerimata.
2005+ autodel on pea kõigil asi veel enamvähem.
10-15m kaugtulede teooria on üsna lihtsalt seletatav.
See kümme meetrit saab läbitud 0,4 sekundiga (90km/h).
See moment kui sul aju otsustab kaugtulede lülituseks
näppu liigutada ja see moment kui kaugtulede pirn alustab
oma hõõgumist ongi ligikaudu 0,4 sekundit. Autokoolis
õpetati analoogset asja pidurdamisega: mis vahe on
pidurdusteekonnal ja aeglustusteekonnal.
Kui aga teha seda näiteks 50-ga sõites või hoopiski 25m
kauguselt, tuleb üsna halb tulemus vastusõitjale.
Seetõttu kõige tublimad juhid lülitavad vastavalt oma
oskustele. Lisaks tuleb arvestada ka uute tehnoloogiatega,
nagu ksenoonpirnid või biksenoonsüsteemid, mis hakkavad
särama märgatavalt kiiremini kui hõõgpirn.
Kui mõistus ütleb: "Arnis ajab jama", siis mine järgmine
kord liiklusesse ja ära kordagi vaata teisi inimesi: ei
autojuhte roolis ega jalakäijate nägusid.
Esiteks on seda väga raske teha (toonklaasi omanikul
ei ole erilisi takistusi - teistel üldjuhul ei ole tooni).
Teiseks on seda raske teha, sellepärast et see toimub autonoomselt.
Kolmandaks hakkab sul kõhe, kuna sõidad ebameeldivas teadmatuses.
Aga mine proovi järgi. Üldjuhul ei juhtu midagi, kuid just see kontakti
puudumine võib saada saatuslikuks veaks kui mõni teine autojuht
pani villast. Kõige sagedasem probleem silmsidemega on parkimiskohalt
välja tagurdades: kui parkimiskohta otsiva autojuhi tähelepanu on vabadel
parkimiskohtadel ja tagurdavad autojuhil on tähelepanu kõrvalseisvate
autode peeglid ja stanged, siis mõlemad juhid võivad jääda pidurdamisel hiljaks.
Ja jalakäijatega ei ole samuti probleem nii hull: minu "mälu statistika" alusel
ligikaudu 2-3% teeületajatest on tuutud, millest pooled on alles lapsed.
Sellistes olukordades panen ma pasunat, kuigi tean juba täpselt mis juhtub,
ikkagi panen, tõstmaks adrenaliini laksu jalakäijal vähemalt.
Tüüpveaks on sebrale astumine nii, et mitte kordagi enne sebrale astumist
ei olnud silmkontakti autoga (näiteks kõndis seljaga ja siis järsk samm teele).
Minuteada on silmkontakt üksteisega lausa seaduses ettenähtud, keegi võiks
viitsida asja üles leida või ümber lükata. Pean tunnistama, et väga tihedas
liikluses lasen ise ka mõne jalakäija üle: sõidan, jälgin teed ja liiga hilja märkan
seda, et keegi jõllitab ja tahab teed. KUI NEED KAKS JUHTUMIT KOKKU SATUVAD,
ON OTSASÕIDUOHT GARANTEERITUD. Matemaatika ütleb (tingimusel, et ma lasen
umbes 500 korda inimese üle tee ja siis ühe korra ei lase): (1/40)*(1/500)=1/20000.
Üks otsasõit või peaaegu* otsasõit 20000 sebrataja kohta on isegi väga edukas
number (300-500 päeva Tallinna tänavatel). Kardan, et suur osa autojuhtidest ei
saa nii hea numbriga priisata. Kõige halvematel juhtub seda kindlasti iga kuu.
*kokkupuute vältimiseks oli kasutatud sõiduki maksimaalset pidurdusvõimekust.
mina (ja teised) näevad sind autoroolis? Hetkel jäi mulle
arusaamatuks, miks sulle ei meeldinud minu seletus?
Arvestades 25+ kirjaviga võib oletada, et üsna leili läksid.
Ega mind ei huvita roolis istuva isiku lõust, vaid see, mis
tema praegu liikluses planeerib ja mõtleb. Pilt katusel ei
anna infot selle kohta, mida juht praegu teab ja mida ei tea.
Ei ütleks, et rohkem kui poolte tuled oleksid reguleerimata.
2005+ autodel on pea kõigil asi veel enamvähem.
10-15m kaugtulede teooria on üsna lihtsalt seletatav.
See kümme meetrit saab läbitud 0,4 sekundiga (90km/h).
See moment kui sul aju otsustab kaugtulede lülituseks
näppu liigutada ja see moment kui kaugtulede pirn alustab
oma hõõgumist ongi ligikaudu 0,4 sekundit. Autokoolis
õpetati analoogset asja pidurdamisega: mis vahe on
pidurdusteekonnal ja aeglustusteekonnal.
Kui aga teha seda näiteks 50-ga sõites või hoopiski 25m
kauguselt, tuleb üsna halb tulemus vastusõitjale.
Seetõttu kõige tublimad juhid lülitavad vastavalt oma
oskustele. Lisaks tuleb arvestada ka uute tehnoloogiatega,
nagu ksenoonpirnid või biksenoonsüsteemid, mis hakkavad
särama märgatavalt kiiremini kui hõõgpirn.
Kui mõistus ütleb: "Arnis ajab jama", siis mine järgmine
kord liiklusesse ja ära kordagi vaata teisi inimesi: ei
autojuhte roolis ega jalakäijate nägusid.
Esiteks on seda väga raske teha (toonklaasi omanikul
ei ole erilisi takistusi - teistel üldjuhul ei ole tooni).
Teiseks on seda raske teha, sellepärast et see toimub autonoomselt.
Kolmandaks hakkab sul kõhe, kuna sõidad ebameeldivas teadmatuses.
Aga mine proovi järgi. Üldjuhul ei juhtu midagi, kuid just see kontakti
puudumine võib saada saatuslikuks veaks kui mõni teine autojuht
pani villast. Kõige sagedasem probleem silmsidemega on parkimiskohalt
välja tagurdades: kui parkimiskohta otsiva autojuhi tähelepanu on vabadel
parkimiskohtadel ja tagurdavad autojuhil on tähelepanu kõrvalseisvate
autode peeglid ja stanged, siis mõlemad juhid võivad jääda pidurdamisel hiljaks.
Ja jalakäijatega ei ole samuti probleem nii hull: minu "mälu statistika" alusel
ligikaudu 2-3% teeületajatest on tuutud, millest pooled on alles lapsed.
Sellistes olukordades panen ma pasunat, kuigi tean juba täpselt mis juhtub,
ikkagi panen, tõstmaks adrenaliini laksu jalakäijal vähemalt.
Tüüpveaks on sebrale astumine nii, et mitte kordagi enne sebrale astumist
ei olnud silmkontakti autoga (näiteks kõndis seljaga ja siis järsk samm teele).
Minuteada on silmkontakt üksteisega lausa seaduses ettenähtud, keegi võiks
viitsida asja üles leida või ümber lükata. Pean tunnistama, et väga tihedas
liikluses lasen ise ka mõne jalakäija üle: sõidan, jälgin teed ja liiga hilja märkan
seda, et keegi jõllitab ja tahab teed. KUI NEED KAKS JUHTUMIT KOKKU SATUVAD,
ON OTSASÕIDUOHT GARANTEERITUD. Matemaatika ütleb (tingimusel, et ma lasen
umbes 500 korda inimese üle tee ja siis ühe korra ei lase): (1/40)*(1/500)=1/20000.
Üks otsasõit või peaaegu* otsasõit 20000 sebrataja kohta on isegi väga edukas
number (300-500 päeva Tallinna tänavatel). Kardan, et suur osa autojuhtidest ei
saa nii hea numbriga priisata. Kõige halvematel juhtub seda kindlasti iga kuu.
*kokkupuute vältimiseks oli kasutatud sõiduki maksimaalset pidurdusvõimekust.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Toonklaas esiustel??
Jep läksin leili, samas jätkates teemal siis minul ei ole küll aega autoroolis teistesse autodesse kiigata ja vaadata,et mis näoga keegi parasjagu on, käitumismaneeri loen välja ikkagi sellest kas auto parasjagu pidurdab või kiirendab või on tal suund sees või ei ole.
Ps enda autodel pole ühelgi toonklaasi.
Ps enda autodel pole ühelgi toonklaasi.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
-
- Huviline
- Postitusi: 2548
- Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
- Peamine sõiduk: Alltrack
- Asukoht: Tallinn
Re: Toonklaas esiustel??
Praeguse tugeva päiksega tahaks kogu ringi 20% teha k.a. esiklaas. Aasias on pea kõigil autodel selline kombo.
Re: Toonklaas esiustel??
Kas toonklaasi tulemus on teada? Toonklaas kütab salongi rohkem kui
sisu ise (välja arvatud süsimust).
Kui on soovi temperatuuri madalamal hoida, saab kasutada
konditsioneeri. Kui on soovi vähem päevitust ja kuumust päikeselt
tunda (ja mitte kütte salongi) oleks vaja leida päikesekaitsekilet.
Hetkel olen otsingutel, kuid hinnapakkumised ei ole mõistlikud.
Kui ei ole aega liiklus jälgida, siis ei ole ka häid sõidutulemusi.
Sinnamaani kuni pauk pole käinud on kõik hästi. Kui pauk on käinud,
on võimalik asja uuesti üle vaadata ja otsustada "pole aega" üle.
Isegi siis kui oled süütu (keegi keeras ette) oled ikka kaudselt süüdi,
et "polnud aega" veenduda, et antakse teed. Karistuseks on uus tiib,
stange ja tuli, aga samas ka terve hunnik raisatud aega.
sisu ise (välja arvatud süsimust).
Kui on soovi temperatuuri madalamal hoida, saab kasutada
konditsioneeri. Kui on soovi vähem päevitust ja kuumust päikeselt
tunda (ja mitte kütte salongi) oleks vaja leida päikesekaitsekilet.
Hetkel olen otsingutel, kuid hinnapakkumised ei ole mõistlikud.
Kui ei ole aega liiklus jälgida, siis ei ole ka häid sõidutulemusi.
Sinnamaani kuni pauk pole käinud on kõik hästi. Kui pauk on käinud,
on võimalik asja uuesti üle vaadata ja otsustada "pole aega" üle.
Isegi siis kui oled süütu (keegi keeras ette) oled ikka kaudselt süüdi,
et "polnud aega" veenduda, et antakse teed. Karistuseks on uus tiib,
stange ja tuli, aga samas ka terve hunnik raisatud aega.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 2548
- Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
- Peamine sõiduk: Alltrack
- Asukoht: Tallinn
Re: Toonklaas esiustel??
Millest sa räägid, mis pauk ja sõidutulemused
Re: Toonklaas esiustel??
Läbi klaasi sa siiski päevitust ei saa. Ning täna istusin sõbra autosse mis oli miski 2h vist päikese käes seisnud (ilma toonita) siis see oli tunduvalt palavam, kui mu enda auto, kui sel veel toon oli.
Ning selline päike nagu praegu või suviti on, kui ta paistab kas jalakäijale või autojuhile silma, siis ei ole siin mingist silmsidemest rääkida. Hea kui näed kas jalakäija on närviline või kiirustav või siis kas auto on aeglustuv või mitte.
Ning selline päike nagu praegu või suviti on, kui ta paistab kas jalakäijale või autojuhile silma, siis ei ole siin mingist silmsidemest rääkida. Hea kui näed kas jalakäija on närviline või kiirustav või siis kas auto on aeglustuv või mitte.
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Toonklaas esiustel??
Mulle meeldib ikka jälgida liiklust mitte teeääres jalakäiate nägusid,et teada saada kas nad lähevad üle või seisavad ajaviiteks sebra ees. Oma ette mõtled,et mis kena vunts jalakäial või autojuhil on,et peaks ka kasvatama?
Ja ,et toonklaasiga kütab rohkem no mida kuradit?
Ja ,et toonklaasiga kütab rohkem no mida kuradit?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: Toonklaas esiustel??
Toonklaas esiustel/aknal ja liikluskultuur käivad käsikäes.
Mitu korda tuleb sulle üht ja sama asja selgitada?
Mind ei huvita vunts. Kas see on arusaadav või mitte?
Kui ei ole, siis pole mõtet üldse edasi diskuteerida
ei klaasidest ei toonidest ei liikluskultuurist, ei soojus-
ülekandest, ei peegeldusest, ei neeldumisest.
AntiM, kirka klaasiga saab päevituse, selektiivsega ei saa.
Autoklaasid olid minuteada täiesti kirkad (v.a. kliimakomfortid)
Sealt muidu tulebki "autojuhipäevitus", vasak käevars tumedam.
Mitu korda tuleb sulle üht ja sama asja selgitada?
Mind ei huvita vunts. Kas see on arusaadav või mitte?
Kui ei ole, siis pole mõtet üldse edasi diskuteerida
ei klaasidest ei toonidest ei liikluskultuurist, ei soojus-
ülekandest, ei peegeldusest, ei neeldumisest.
AntiM, kirka klaasiga saab päevituse, selektiivsega ei saa.
Autoklaasid olid minuteada täiesti kirkad (v.a. kliimakomfortid)
Sealt muidu tulebki "autojuhipäevitus", vasak käevars tumedam.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Toonklaas esiustel??
Autoklaasidwl on kõigil mingi pisike toon tehasest, mille tõttu on ka toonijad hädas, et mistahes kilega on seaduses lubatu lõhki. Vasak käsi tumedam on rekkameestel, kes sõidavad küünarnukk aknast väljas.