Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Kuno, osta poest ükskord uus auto ja siis hakka võrdlema. Seni kuni sellist kogemust ei ole ei ole tark mingitest võrdlustest rääkida. Auto esimene omanik paneb kõik raamidesse. Ei ole vaja kellegi varasemalt kasutatud asju osta ja siis võrrelda. Alusta näiteks BMW EV-st ja siis kuulame kõik tähelepanelikult, mis-kus-kes.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Kuno - meie esindusel pole õigust neid uuena müüa, küll aga hooldada.
Kui huvi, siis võin Sulle sellest hoolimata privaattutvustuse korraldada - ühe aasta vanuse masinaga ;)
Kui uuemat soovid, siis:
http://www.unitedmotors.ee/kasutatud_so ... 57d84d9d42" onclick="window.open(this.href);return false;

Arnis - Tesla oli esimene, kes hakkas jutlustama 200miili masinast, mis maksab 35K. Kõik oigasid, et tahan! Ka Sina. Ka mulle tundus põnev kuigi ei uskunud Muski ajagraafikut. Autot siiski veel kuskilt ei paista. Märtsis on Musk lubanud midagi näidata. Kui Bolti ideeauto välja tuli, siis räägiti, et võimatu - pole teadmisi ja akusid ka ei jagu. Nagu näha on tänaseks kõik väljakutsed ületatud ja Tesla lubadus reaalselt ära tehtud.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Kuno_T kirjutas:Viites mainitud auto lisavarustuse loetelust: 647cc3 sisepõlemismootor akude laadimiseks , :).
See on nüüd küll vajaka arusaamadega inimestele loodud sõnade loetelu :o
Mõnel autol isegi saab lollitada, aga i3 minuteada ei lae akut kütusega.

Kusjuures, REx-id on spetsiaalselt välja aretatud elektrivõrride tõug sellistele autojuhtidele,
kelle arvamus Kuno arvamusega sarnaneb:
"Ma sõidan ainult sellise autoga, mis sõidab vähemalt 10 tundi ilma peatusteta
200km/h mäest ülesse -30C pakasega konditsioneeriga haagiselamuga ja katuseboksiga".
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas toivoku »

arnis kirjutas:
"Ma sõidan ainult sellise autoga, mis sõidab vähemalt 10 tundi ilma peatusteta
200km/h mäest ülesse -30C pakasega konditsioneeriga haagiselamuga ja katuseboksiga".
aga kas sulle ei meeldiks see?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

toivoku kirjutas:
arnis kirjutas:
"Ma sõidan ainult sellise autoga, mis sõidab vähemalt 10 tundi ilma peatusteta
200km/h mäest ülesse -30C pakasega konditsioneeriga haagiselamuga ja katuseboksiga".
aga kas sulle ei meeldiks see?
Ei. Mulle ei istu isegi sellised autod, mille kütusepaak mahutab üle tuhande kilomeetri (jah, see tähendab, et ka enda auto ebamõistlikult suur paak, mis on samasuur nagu 540i-l, ei meeldi).
Ja seda enam veel elektriautod. Miks osta akumahtu, mida ei vaja (või vajad kord aastas)?

See läheb üks-ühega kokku arusaamisega, et kuna ma käin kalal 2x aastas lähimal tiigil viie sõbraga,
on mul vaja nelikveolist minivan-i, mis mahutab mugavalt kõik sisse ja ei jää põhja peale kinni.
Reaalselt kasutan autot poodi ja tööle minemiseks 200 korda aastas.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas toivoku »

eks inimesed ole erienvad, aga paljud ei viitsi pidevalt käia tankimas ja seista kabanossi soetajatega järjekorras :)
Mina kui asjast mittemidagi teadja, näen siiani,et praegused elektri autot on kõik täispauk saastad, praeguse ilmaga ei vea neist ju ükski tallinn tartu otsa ära ühe jutiga, vaid pean tsillima kuskil mäostatoilis, niikaua kui tesla/leaf/imiev/i3/i8 laeb ja vaatan kuidas inimesed oma suurepärasele kabanossile sousti valivad.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Mina kui asjast mittemidagi teadja, näen siiani,et praegused elektri autot on kõik täispauk saastad
Kõlab autentse mittemidagi teadja jutu moodi :) Tesla (ja tegelikult ükskõik mis elektriauto) vajab -20C pakasega kuni 50kWh särtsu TLN-TRT otsa jaoks. Seega isegi 70kWh-ne Tesla saab TLN-TRT otsaga edukalt hakkama väga ebasoodsates tingimustes. Tuleb asjast aru saada, siis saab otsustada, kas on täispauk saast või ei ole.

Kui ei meeldi kabanossi järjekorras olla, siis tuleb kodus tankida või tankida automaattanklas.

Muideks mul läks meelest ära teha kokkuvõte, mida olen aastakese oodanud.

Tuleb ikkagi välja, et paljude pessimismist olenemata vähemalt 3/4 autokasutajatest
pargiksid elektriauto olemasolul probleemivabalt isiklikule kohale,
kus asuks ka nende sõidukite laadimisseade (või elektrilise eelsoojenduse pistik).

Pilt
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2532
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Ma®tin »

Ma ei saa sellest uuringust päris täpselt aru, pole kõike vahepealset lugenud ka. Ühesõnaga, see nüüd peaks näitama seda, et need 3/4 autoomanikest võiks vabalt elektriauto soetada või mida?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Näitab seda, et tehniliselt kodus laadimine ei ole ebatõenäoline, vaid on kättevõtmise asi (+raha).

Kui lehekülgi kaugele tagasi kerida, siis igaüks vingus Lasnamäe puuduliku parkimise üle.
Foorumlastel on aga suurel enamikul ikkagi oma koht (kui on talvel, siis saab vajadusel ka suvel).
Mõndadel on eramaja, mõndadel garaažiboks ja mõnel maja ees fikseeritud koht.


Tõsi ta on, et üheksandik tõesti ei saa hetkel ilma abiväeta endale parkimiskohta, kuid ärme
selletõttu evolutsioonile EI ütle.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ooDDoo »

Praeguste ilmadega võiksid elektriautode tegelikud omanikud rääkida sellest kuidas vahemaa ja laadimine ning soojendus reaalses elus toimivad. Kahtlen et see mingi lust ja lillepidu on.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Paap
Huviline
Postitusi: 201
Liitunud: 20.12.2006 11:47 46
Peamine sõiduk: e30
Asukoht: Tln

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Paap »

ooDDoo kirjutas:Praeguste ilmadega võiksid elektriautode tegelikud omanikud rääkida sellest kuidas vahemaa ja laadimine ning soojendus reaalses elus toimivad. Kahtlen et see mingi lust ja lillepidu on.
-20 ja -10 kandis sõidab Leaf reaalselt u 70-80km (tühjaks ei ole sõitnud, kuuldavasti sõidab 0km näiduga veel mõnda aega).
Laeb täpselt nagu suvel, õhtul paned juhtme külge ja hommikul võtad ära.
Soojendus töötab hästi. Kellel garaaž puudub saab telefonist 5 min ennem sõitu auto soojaks lasta.
Lust ja lillepidu.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

ooDDoo kirjutas:Praeguste ilmadega võiksid elektriautode tegelikud omanikud rääkida sellest kuidas vahemaa ja laadimine ning soojendus reaalses elus toimivad. Kahtlen et see mingi lust ja lillepidu on.
Juba kirjutasin:
arnis kirjutas: Kui suvel 93-ga sõites saab 120km täpselt (150-160km linnasisene) siis jaheda ilmaga (kuni -10C) saab ala 100km sõita. Edasi Leafi soojuspump annab alla -15C -16C ja edasi mugavaks kulgemiseks kulub umbes 2750-3000W elektrikerist (-17C ~ -19C). Liites juurde veel külma akukeemia, peabki piirduma 80km-ga maanteel (ega linnas märgatavalt rohkem ei saa, kuna küte on tugevamalt seotud ajaga kui kiirusega).
Soojendus töötab hästi. Kellel garaaž puudub saab telefonist 5 min ennem sõitu auto soojaks lasta.
Ei ütleks, et 3kW/h juhtme taga 5 minutiga -20C-ga auto soojaks saab. Istmed ja rooli küll, aga salongi+klaaside jaoks läheb 10-15 minutit. Leafil on ka 6kW/h stepsliühendus olemas (2x kiirem ka eelsoojendus) ja Teslast ei hakka rääkima.

Garaaž on olemas, kuid siiski on lust ja lillepidu ja garaaži lihtsalt ei ole mõtet kasutada.
Telestardiga käivitatav Webasto minu kuudil jõuab kümne minutiga umbes samapalju sooja anda (väike Leaf salong 3kW sooja, suurem BMW salong max 5kW Webastolt, millest kolmandik mootorile).

-22C-ga sõites tundus, et Leaf ei tahtnud salongi palavaks kütta (isegi kui 30C valida). Tundus, et oleks nagu bemmis kliimas 21 valitud.

Ei tulnud selle peale, et teha demovideo -20 kandis. Kui tuleb sellist külma veel, siis võin selle ka teha.

Skeptikutele materjali ka:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... dDMnBRTFRR" onclick="window.open(this.href);return false; (kes oskab vaadaku topeltkiirusega)

Bemmiga tegin ka video, kuid korras termostaatidega, EGRiga ja webastoga läks -8 plokitempist +40 jõudmiseks umbes täpselt 7 minutit kohapeal seistes.
Lahja puhumisega saab õhutempi, mis on väga sarnane ploki temperatuuriga.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

I3 on eelsoojendusel mitu varianti. On võimalik telefonist panna ja siis ca 10-15 min pärast enam-vähem puhta autoga liikuma minna, aga parem on kasutada nö programmkella - see on väga lihtne ja seda saab ka telefonist sättida. Kui oled väljasõiduaja määranud, siis hakatakse juba tunnike varem toimetama. Kõigepealt akud, siis salong. Ka vooluhulk, mis võrgust tarbitakse kõigub suurelt.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Bolt'i eeldatavad spetsifikatsioonid on avalikustatud:
150kW esiveoline, 60kWh aku. Laadida saab kuni 7,2kW-se ühefaasilise vooluga (8 tundi)
või lisavarustusse võib lisada kiirlaadimispesa (50kW võimsus, tund aega seega).
0-100 võtab ideaalsetel tingimustel 7 sekundit ja tippkiirus sama mis Leafil: 145km/h.
Pilte: http://electrek.co/2016/01/11/gm-bolt-e ... ull-specs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nii mootor kui aku valmib Lõuna-Koeras, tuuakse need konteineritega siis USAsse ja polditakse
auto külge. Miinimumhind on siiski 37 500 $, mitte 30 000$ ega 35 000$.
3 aastat tagasi sai 60kWh Tesla 70 000 $ eest. Praegu saab sama raha eest 70kWh,
seega kui Bolt väljas lõpuks saab sama raha eest 80kWh. Sõiduki klass on siiski erinev.
Leafi saab täna 32 k$ 30kWh akuga. On teada, et aku maksab 7,5-8 k$.
Tundub, et Nissanil mingeid megaplaane pole, topivad teise aku otsa ja saavadki 40 k$ 200 miili :lol:
Tegemist on konkurentsivõimelise pakkumisega Chevy'lt tulevikus, kuid mitte midagi hämmastavat.

Paari kuu pärast lõpuks näeme, mida Tesla pakub sarnases sõidukiklassis. Teada on, et sõiduulatus
hakkab olema baasmudelil vähemalt 200 miili, mitte nelivedu ja selle saab kätte hinnaga 35 000 $.
Laadimisvõimalustest ja kiirustest pole vaja rääkidagi, kui juba selle aasta lõpus on pilt selline:
Pilt
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

50kW/h kiire arvutus annab mustalt vähemalt 3x86A. Mis seal ikka; väikest kodust tuumareaktorit on vaja. ;)
Kasutaja avatar
iaanek
Huviline
Postitusi: 976
Liitunud: 02.05.2007 18:02 50
Asukoht: tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iaanek »

Meie jaoks on see jah müstika, seda tänu EE debiilsele hinnapoliitikale. Saksamaal nt. on eramus 3*63A peakaitse täiesti tavaline.
..
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Mul on 3x32A ja 63A majal. See 7,2kW = 1x32A ja 3,6kW = 1x16A.
Aga kuna majal on veel muid pliite ja boilereid ja muud nänni, siis otsustasin
mitte valida Leafile 32A laadimisversiooni, kuigi oleks vabalt saanud
prioriteedireleedega hakkama.

Need ELMO külmikud on 50kW, kiirlaadimist kodus ei teostata.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

20 aasta pärast ei ole see ulme, et kodus 500A "nagis ripub". Teiseks ei ole kadunud idee, et pakkuda akuvahetuse teenust. Kõik sama nagu tööstusettevõtete telefonisüsteemid. Kõik side juhtmevaba ja akudel ning mitte kunagi ei ole vaja akut individuaalselt kasuatajal laadida. Laadimise taristu on ära jaotatud ning vaja ainult lähimas seinas istuvast pesast vahetus teha.
Lisaks, kui sõiduk on võimeline induktsiooni rebima siis saab ka taristut täiesti uutel alustel projekteerida.
Pioneere on alati olnud ja Volta panus ei ole kindlasti lõppjaamas. Pigem kõik märgid näitavad, et masuudipressi tehnoloogia on betoonseina vastas ja istub keemikute sinise olluse otsas. Vot see on tupikute tupik.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alessandro_Volta" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Kolmandaks. Meil ei ole täna õrna aimugi, mis teenust hakkab pakkuma autotööstus, bensukad, TV firmad, lehekioskid juba 10 aasta pärast, 20-st rääkimata. Võimalik, et BMW müüb 20 aasta pärast ainult salongi ja alusvankri ning sisuliselt energiaallikas tuleb nagu tänane kütus. Võimalik, et seda kõike saavad meie lapse-lapsed tuleviku Elionist, TV3-st või Tallinkilt jne. Ulme eksole. ;)
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Justnimelt 100 aastat vaatad surnud punkti. ;) Vaata tehnoloogia perimeetrit. 20 aasta pärast on uued standardid. Supperkondensaatorid on muidugi igav aga ei peagi sellise tehnoloogia peale evolutsiooni joonistama. 20 aastat muudab palju ja kui sõidukid ise sõidavad siis on ka energialahendusi, mida hetkel ei ole standardiseeritud. Kasvõi tuumaenergia on täna vaatamata arvukatele põlvkondadele ikka suht alguses. Tuulikutega muidugi kaugele ei jõua aga need, kes nendega täna tegelevad koguvad vähemalt kõhu alla portsu lolli raha, mida vajavad hullumeelsed innovatsioonitehnoloogiad. ;)
Ma ei tea paremat nimetust kui "tuleviku tehnoloogia reaktor" - see on evolutsiooni waypoint. Milleks energia pakkumist, millele ei ole sama määr nõudlust? Vaja on energia tootmise ahel võimalikult lühikeseks teha. Auto ise peab energia enda jaoks tekitama siis, kui seda on vaja.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Ja kui oletame, et suudetakse teha mingi 300 kWh aku, mis tunduks juba normaalne, siis samade voolude korral laadimisajad suureneksid samuti 5 korda või tuleks 5 korda laadimisvõmsust tõsta.
Ma ei saanud aru. Kuidas laadida kodus 1700km sõiduulatust? Selle jaoks, et laadida
nii palju, tuleb samapalju maha sõita. See, et akumaht suureneb, ei tähenda, et
sõit pikemaks muutub. Keskmine autokasutaja teeb päeval min 8h tööd, hommikul
ja õhtul sõidab tööle ja tagasi. Min 8h ollakse kodus/voodis. Jääk 8 tundi. Normaalse
mõistusega isik ei kuluta seda aega 100% sõitmisele (4h tööle, 4h töölt), mille puhul
oleks maksimaalne igapäevane sõit 80km*4h=320km tööle ja 320km töölt.
See tähendab, et 320km peab kodus laadima, ~57kWh, jagada 8 tundi, 7kW/h.
See tähendab, et manjakk, kes 8 tundi magab, 8 tundi töötab ja 8 tundi sõidab
töö ja voodi vahel, peab kodus ja tööl omama maksimaalselt 1x32A või 3x10A.
Selline manjakk kulutab tänasel päeval kütusele minimaalselt 640L/kuus. 1000€ palgaga
2/3 kulutada kütusele on kuidagi, puuetega. Igal juhul maksab korter töökohale lähemal,
kordades vähem. Utoopiline on olukord, kus 300kWh akut kuidagigi tarvis läheb,
v.a. kui isiklikku autot kasutada töö eesmärgil (linnaväline takso, kuller vms).

EE annab 63A ilma ampritasuta, pea kõigil majaomanikel on 7kWh vabalt võtta. Piisab
kui boiler ja pliit välja lülitada, tingimusel, et mitte mingit varu pole enne auto soetamist.
Ja kortermajade üldkilbis on ka elektrit öösel nagu muda. Kui aeg kunagi nii kaugele jõuab,
kus kortermajades on rohkem elektriautosid kui näppude peal ära loeb, on juba praegu
valmimas targa võrgu protokoll (amprid jaotatakse vastavalt võrgukoormusele).
Vastavad IEC standardid on juba praegu asja lahtiseks jätnud tulevikule mõeldes.

Igatahes, mina, isiklikult, sõidan 2x üle Eesti keskmise. Ja saan 1x16A ühendusega
väga edukalt hakkama.
Kiirlaadijaid kasutan vähem kui 2% (just sellepärast, et aku maht ei ole
piisavalt suur, mitte sellepärast, et kodulaadimine aeglane oleks). Isegi Tesla lõpetas lisavarustuses
topeltlaadija (22kW versioon) avaliku pakkumise, kuna a) ajab segadusse b) mõttetuks muutunud.


Minu diplomitöö sisaldas seda teemat ja olen veendunud, et just
1x16A on vajalik ja piisav M1 sõidukitele. Mark my words ;)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Appppi Kuno - sa plaanid 200kW kulutada salongi kütteks 600km läbimisel? Uh, ma armastan ka sooja, aga see ... :D

Kodus kasutan 32A laadijat ja vaid üks kord olen soovinud, et see võiks kiirem olla. I3 19kWh mikroakuga!

Bolti 60kWh on muljetavaldav. See tähendab, 200miili saab olema ilmselt rangeima EPA testi järgi. I3 on selle järgi 86miili kui ma õieti mäletan.

Teslale tehti ikkagi täiega 1:0. :D ma isegi ei kujuta ette, millega model 3 seda ületada võiks. Ilmselt mingi isesõitmise funktsioon või rohkem nahka salongis. Ise-enesest on see tore, konkurents suureneb.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Jepp, konkurents ehk valdkonda sisenev rahamass on positiiv igast otsast ja küljest. Mina küll täna nii ei tunneta, et Tesla M3 on ohus või kohe-kohe ilma püksata. Vastupidi on neil nüüd võimalik terve rida asju üle võtta või paremini teha. Tesla kasuks räägib see, et neil on mune, et ka valesti teha, mida saavad kompenseerida juba olemasoleva taristu ning tootmisvõimsuse kasvuplaanidega. Bolt aga alles alustab ning me ei tea, mida tähendab nende masstootmine. Me ei ole seda näinud nii, et rahu ja olgem kannatlikud.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Vigade kohapealt on TSLA investorid ilmselt teist meelt :D
Kuno - tänud, et parandad - mul praegu isiklik termo üle 38C, kW kulub mis hirmus. :cool:
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Tesla root-investorid on klaar. Väikeinvestorid on alati rahutud ja värisevad. See on standard nähtus. Autotööstusest vaagides vot VAG root-investori nahas ei taheta täna olla, kes hakkab sõidukeid tagasi ostma. :D
See kurikas muide ei ole ka BMW-st väga kaugel, sest X5 diisli saastenormid on USA-s kabinetis klaarimisel.
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas StenV70 »

Kui soojaks see tesla model s salongist läheb -16°C juures....
Pärnu maanteel laagris sõitsin ühest mööda millel ainus enam-vähem mitte jääs klaas oli tuuleklaas,ülejäänud olid väljas jää ja lume all,seest udused või jääs(lund ka tibutas).
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Kuno_T kirjutas:
Kuidas laadida kodus 1700km sõiduulatust?
Jõudsime ju eespool järeldusele, et sellise külmaga nagu praegu (-20 kuni -10) on mugav sõiduulatus ligi 3 korda väiksem. 600 km sõiduulatus on lõtv poole päeva sõit. Eriti, kui asi oleks töövahend.
Tundub, et ei jõudnud me kusagile. Kordan siis kolmandat korda kui suured numbrid keerulised on:
120km-st 80km-le. -20C ga sõiduulatus langeb +20C ga võrreldes kolmandiku võrra, mitte kolmekordselt.
Aga seda tingimusel, et auto pole sõiduks ettevalmistatud. Kui aku on eelsoojendatud, siis liikumisele
kulub 16-18kWh/100km, küttele 3kW/h, harjutagem veelkord rehkendamist.

Tesla salongikütteelement on 6kW-ne. Aknad lähevad jäässe suht kergelt. Näiteks halva ilmaga sulatab eelsoojendus aknad ülesse seistes ka väljastpoolt, aga kui need pühkimata jätta, siis maanteel krõbiseva orkestri saatel jäätub kõik ära ja sulatada seda enam ei saa sõidu ajal.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Ütle, veel et kiirendus m/s² on ka nonsenss :lol:
"kilowatts per hour" on selle asja nimi inglise keeles.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Kui EV-lt võtta ära akujuhtimise tarkus siis väheneb see ulatus dramaatilisele tasemele ehk kriitilistes keskkonnatingimustes sisuliselt nullile. Enamus väärtuslikest patentidest just sellest koosneb, kuidas tehnoloogiliselt seda saavutada ning optimeerida. Tesla käes on päris suur osa sellest, mida on valdkonna arengu huvides ka lahti lastud. Ideaalse akupakini on veel läbitavat teekonda aga selles mõttes teadaolevate materjalidega on kõigile teada, kui palju saab veel parendust tekitada. Seda ei ole palju aga 1/4 joon tahetakse selle vana tehnoloogiaga -20 juures kätte saada. Tesla planeeritav akutehas omab igatahes sellist pappi ning võimsust, et pisiasjad, mis ei lase täna akupakki koostamisel ideaalini jõudmist, saab siis kõrvaldatud... kui saab muidugi.
Viimati muutis ttsys, 13.01.2016 14:06 48, muudetud 1 kord kokku.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

https://en.wikipedia.org/wiki/Kilowatt_hour
See KW/h on pigem energia tootja mätta otsast lahti keerutatav teema.
Kunoga selles mõttes nõus, et BIPM seda ühikut ei tunnista.
https://en.wikipedia.org/wiki/Internati ... d_Measures
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Küttele kulub 3 kilovatt-tundi ühe sõidutunni jooksul,
seega 3 kWh/1 h = 3 kW.
Küttele kulub 1 kilovatt-tund 20 sõiduminuti jooksul,
seega 1 kWh/0,(3) h = 3 kW

Et siis taandame kilovattide peale. Häbenemise soovitusega võid kirikusse tormi joosta :D

Määrasime siis lõplikult ära, et keskmisele sõiduautole kulub -20 *C pakasega
3kW elektrit sõidu ajal salongile, et viimane oleks "normaalne, hubane, kodune"?

Nüüd oleks vaja mingeid umbkaudseid numbreid, mis kinnitaksid vaatlusandmeid. Tarbimine
on keskmisel sõidukiirusel (~50km/h) keskmiselt 18kWh/100km ja salongile 3kW.
Salongile kuluv elektri osakaal (100km läbimiseks) 6kWh, sõidule 18kWh.
Kütteta 18kWh/100km, küttega 24kWh/100km, enamvähem klapib.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Vasta