Millise turvatooliga kaunistate teie oma BMW istet?
Võiks öelda, et nt E46-l oleks pidanud turvavöö kogu süsteemiga välja vahetama (hind oli 5K ringis vist). Ehk tuleb välja vahetada nn jäikade vööde vastu, mis avariiolukorras fikseerivad rihma koheselt.Juss kirjutas:Et esiistmele panna peab soetama UM'ist ka turvavööle lisa kinnitused.
Vaikimisi tulevad autoga aga sellised vööd, mis avarii korral annavad mõned mm järgi, et vähendada tõsiste kehavigastuste võimalust. Elik pehmendada lööki.
diislijoodik kirjutas:Eile oli Roolivõimus lasteistemete ajuloputusfilmikene, milles märkasin 2 demagoogivõtet, 1. valeväite esitamine, et ilma toolita lapsel vöö soonib ülemääraselt siseelundeid kui pauk käib (samalaadselt soonib ta ka täiskasvanul), 2. kui turvaiste oli esiistmel ja padi lahti läks, siis iste lendas sõna otseses mõttes pilbasteks nagu oleks tehtud vahtplastist (st reaalsetele oludele mittevastav esitlus). Ja nii need pisivaled kogunevadki.
Selles osas absoluutselt nõus - laste turvatoolid on kuidagi liigselt üles haibitud. Ma saan aru, et turvatoolis on lapsel mugavam - istub kõrgemal, näeb paremini välja, magama jäänud lapsel toetab pead. Aga ma ei saa päris hästi sellest kaitsvast efektist aru. Räägin siis väikelastele mõeldud toolidest - eraldi padja ja seljatoega toolid on normaalsemad.Raivo kirjutas:Uued turvatoolid on tavaliselt ikka nö kolmepunkti vöödega.
Illustreeriv pilt ka jutuks olevast toolist:
Esiteks kinnitub tool auto turvavöödega tõeliselt ebamääraselt - kuskilt väga alt põhimõtteliselt ainult alumise rihmaga. Kinnituskoht jääb ilmselgelt allapoole lapse ja tooli raskuskeset. Laps omakorda kinnitub tooli kolmepunkti vöödega ... kahjuks ... talveriietes 2-aastasel põhimõtteliselt puuduvad õlad, mille taha õlarihmad kinni jääks - laps on lihtsalt selline paras pamp
Avarii korral liigub tooli ülaosa ette, alaosa hoitakse paigal, last hoitakse pigem vaagnast ja jalgadest kinni kui õlgadest kuna no mitu kihti riideid, jope, lisaks turvavööde pehmendused - lapse ülakeha libiseb lihtsalt välja sealt rihmade vahelt, tõmba need rihmad nii kõvasti kinni kui tahes.
Minu meelest oluliselt paremini teeks sama tööd kaks laia auto turvavööd, millest mõlemad (või siis ainult alumine) lähevad risti üle lapse, erinevalt mingitest peenikestest polsterdatud turvatooli rihmadest, mis ei hoia üldse midagi kinni.
Suurematele lastele mõeldud istmepadjast ja seljatoest koosnevad toolid on viisakamad - kasutatakse nende puhul lapse kinni hoidmiseks auto turvavöösid, mille ülemine rihm on sätitud siis tooli seljatoe abiga madalamaks. Tundub oluliselt turvalisem lahendus.
Indrek
Alati võib proovida istet ka vastavalt õpetusele paigaldada ja last vastavalt tema vanusele õigesse tooli panna. Minu tütar istub vägagi turvalist pildil olevas toolis. Õlgadest kinni, puusadest kinni ja tool korralikult istme küljes kinni. Kui ikka pikem sõit eest siis tuleb muidugi lapsele ka vastav riietus valida, et ta ohutult toolis saaks istuda. Teki sisse mässituna on teda tõesti sinna raske kinnitada.
See tool ongi eakohane. Kolmepunkti rihmad tõmban korralikult kinni ka.
Kahjuks ei ole pikemad sõidud, et last riidest lahti kiskuda - on enamuses linnasõidud ... ja ma ei hakka last ka talvel külmas autos lahti riietama teda tooli toppides.
Tooli ei hoia seljatoest mitte miski - alt alusest hoiab kõhurihm, ülemine rihm käib mingite klambrite vahele suhteliselt tooli allaossa umbes lapse tagumiku kõrgusele.
Suvel iseasi - suvel need õlarihmad isegi hoiavad niivõrd kuivõrd. Vähemalt ma usun, et hoiavad. Üldiselt on igasugused rihma ümber libisevad ja keerlevad polsterdused evil.
Kahjuks ei ole pikemad sõidud, et last riidest lahti kiskuda - on enamuses linnasõidud ... ja ma ei hakka last ka talvel külmas autos lahti riietama teda tooli toppides.
Tooli ei hoia seljatoest mitte miski - alt alusest hoiab kõhurihm, ülemine rihm käib mingite klambrite vahele suhteliselt tooli allaossa umbes lapse tagumiku kõrgusele.
Suvel iseasi - suvel need õlarihmad isegi hoiavad niivõrd kuivõrd. Vähemalt ma usun, et hoiavad. Üldiselt on igasugused rihma ümber libisevad ja keerlevad polsterdused evil.
Indrek
Siinkohal ma päri ei ole. See ülemine rihm pole kõigil nii madalal. Meil on IWH turvatool ja ülemise rihma kinnitus on tooli seljatoe ülevalotsas.Indrek_M kirjutas: Tooli ei hoia seljatoest mitte miski - alt alusest hoiab kõhurihm, ülemine rihm käib mingite klambrite vahele suhteliselt tooli allaossa umbes lapse tagumiku kõrgusele.
Ja turvarihmad lapsel on ju reguleeritavad. Kui on ka tegemist talveriietega, siis saab need vastavalt reguleerida. Muidugi, olen nõus, et päris paksude õueriietega on jah kehv lapsel seal, sest need riided on nii paksud ja kohevad.
Pillega päri. Minul on see turva tool ikka väga istme küljes kinni. Ma pole seda sealt viimase kuue kuu jooksul ka kordagi ära võtnud ja kui panin siis tõmbasin ikka korralikult paigale ning lisakt on tal see pinguti ees mis veelgi survet avaldab. Ei näe probleemi siin.Pille kirjutas:Siinkohal ma päri ei ole. See ülemine rihm pole kõigil nii madalal. Meil on IWH turvatool ja ülemise rihma kinnitus on tooli seljatoe ülevalotsas.Indrek_M kirjutas: Tooli ei hoia seljatoest mitte miski - alt alusest hoiab kõhurihm, ülemine rihm käib mingite klambrite vahele suhteliselt tooli allaossa umbes lapse tagumiku kõrgusele.
Ja turvarihmad lapsel on ju reguleeritavad. Kui on ka tegemist talveriietega, siis saab need vastavalt reguleerida. Muidugi, olen nõus, et päris paksude õueriietega on jah kehv lapsel seal, sest need riided on nii paksud ja kohevad.
Aktuaalne teema
Omal on autos vist samasugune tool nagu Indrek oma pildil näitas.
Naise autosse sai just muretsetud see suurema lapse tool, mis kinnitub otse koos lapsega istme külge.
Ütleks, et see enda autos olev tool tundub hulka stabiilsem ning mugavam. Laps on seal sees vöödega kinnitatud korralikult. Muide, kes ei tea, siis turvarihmasid on võimalik pingutada kah! Turvavöö läheb turvatooli üsna ülaäärest( ja risti) läbi, seega nagu peaks kinnitus väga hea olema.
Suurema lapse tool aga paistab selline "ebastabiilsem", st alati peab last sinna pannes vööd üle pingutama (loomulikult peab ka väiksema istmega seda tegema), laps liigub antud toolis rohkem ning ma pakun et ohu korral (kuna tal on liikumisruumi rohkem) võib ta hoopis kehvemini kinnitatud olla kui selles väiksemas istmes.
Aga see kõik on muidugi oletus ja ma loodan et keegi meist ei pea seda kunagi ka ise läbi kogema.
Omal on autos vist samasugune tool nagu Indrek oma pildil näitas.
Naise autosse sai just muretsetud see suurema lapse tool, mis kinnitub otse koos lapsega istme külge.
Ütleks, et see enda autos olev tool tundub hulka stabiilsem ning mugavam. Laps on seal sees vöödega kinnitatud korralikult. Muide, kes ei tea, siis turvarihmasid on võimalik pingutada kah! Turvavöö läheb turvatooli üsna ülaäärest( ja risti) läbi, seega nagu peaks kinnitus väga hea olema.
Suurema lapse tool aga paistab selline "ebastabiilsem", st alati peab last sinna pannes vööd üle pingutama (loomulikult peab ka väiksema istmega seda tegema), laps liigub antud toolis rohkem ning ma pakun et ohu korral (kuna tal on liikumisruumi rohkem) võib ta hoopis kehvemini kinnitatud olla kui selles väiksemas istmes.
Aga see kõik on muidugi oletus ja ma loodan et keegi meist ei pea seda kunagi ka ise läbi kogema.
GS
See sinu eelmises postituses olev link ei taha nagu toimida. 135cm tuleb EU seadusandlusest ja teoorias peaks ka Eestis kehtima.
Mõned videod turvatoolidest:
crash-test: carseat vs. no carseat:
Crash Test of Unrestrained Infant:
Ise kasutan sellist turvatooli:
Selle tooli eeliseks on suur universaalsus ja kasutada saab seda alates 1 aastast kuni pea 12 aastani välja. Miinuseks on isofixi puudumine. Pikemalt juttu sellest toolist:
http://www.child-seats.co.uk/recaro-young-sport.html
Mõned videod turvatoolidest:
crash-test: carseat vs. no carseat:
Crash Test of Unrestrained Infant:
Ise kasutan sellist turvatooli:
Selle tooli eeliseks on suur universaalsus ja kasutada saab seda alates 1 aastast kuni pea 12 aastani välja. Miinuseks on isofixi puudumine. Pikemalt juttu sellest toolist:
http://www.child-seats.co.uk/recaro-young-sport.html
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kui laps pisike oli siis oli meil chicco turvahäll (väga nõme-kobakas, praegu võtaksin maxi-cosi kui saaks aega tagasi keerata) aga praegu on Brittoni 9-25 kilo- täitsa rahul saab selili panna ja hind kah normaalne - ca 1600.-
Eks tulevikus tuleb veel üks tool osta, sest ei tahaks väga vara ainult istumisalusele panna- tundub kõrvalt jube ebamugav.
Eks tulevikus tuleb veel üks tool osta, sest ei tahaks väga vara ainult istumisalusele panna- tundub kõrvalt jube ebamugav.
2 x maxi-cosi, üks taga, teine vahel taga, vahel ees.
Veel oleks küsimus, et äkki keegi teab, kus kohast ma e34 touringul keskmise turva vöö võiks leida, või kuidas see tagumine iste üless käib?
Veel oleks küsimus, et äkki keegi teab, kus kohast ma e34 touringul keskmise turva vöö võiks leida, või kuidas see tagumine iste üless käib?
ELEKTRITÖÖD! 56 794 497
Tõmba istet eest üles järsu nõksuga. Turvavöö arvatavasti selle all . Ma vist ainuke kellel ilma suurema nimeta tool on. Mul hetkel kas britton või britax vms. Paberid olid ka kaasas, aga poest väljudes kõigutasin liiga hoogsalt ja läind nad olidallan4 kirjutas:2 x maxi-cosi, üks taga, teine vahel taga, vahel ees.
Veel oleks küsimus, et äkki keegi teab, kus kohast ma e34 touringul keskmise turva vöö võiks leida, või kuidas see tagumine iste üless käib?
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.