Rekordkõrged kütusehinnad, mida oled muutnud?
Rekordkõrged kütusehinnad, mida oled muutnud?
Mõtlesin, et teeks sellise teema. Loodetavasti ei lähe siin halamiseks ning Ansipi, OPECI jt kirumiseks (selleks on siin vist analoogseid teemasid).
Vaid paneks kirja siis konkreetsed tegevused, kes on reaalselt ka oma tarbimisharjumusi muutnud?
Muidu kõik kipuvad küll halama aga reaalselt ise midagi selle vastu ei tee. Teoreetiliselt, kui ikka tarbimine langeb siis see soodustab ka hinnalangust. Aga et see tarbimine ikka tõesti langeks, uuriks, kas või kes ja kui suures ulatuses on ise oma tarbimist vähendanud.
Toon välja siia mõningad variandid, kellel on veel mingi hoopis teine variant, siis andke aga märku. Eriti põnev oleks veel leida statistikat, et kui palju liitreid kütust nüüd vähem (või jääb samaks või suisa rohkem?!) kulutatakse.
Oleks kena, kui siia panete kirja ainult konkreetsed abinõud, mida olete kasutusele võtnud. Niisama üldist loba võiks võimalikult vähe olla!
Allpool on mõningad variandid:
St:
- kas on hakanud kasutama ühistransporti
- optimeerinud sõiduteekonda (kasutab lühemaid marsruute, ei tiiruta niisama igavusest ringi jne)
- muutnud oma sõidustiili rahulikumaks (ei pane alati täisgaasil kohalt minema ning maanteel sõidab piirkiirustel mitte +15 kiiremini jne)
- sõidab mitme inimesega koos (st ei ole ainult 1 autos)
- sõidab ainult nädalavahetusel
- on vahetanud auto ökonoomsema vastu
- käib poes jalgrattaga
- käib poes jala
- käib tööl jalgrattaga/jala
- pole üldse oma tarbimisharjumusi muutnud.
Ise olen teinud:
- optimeerinud sõiduteekonda (st väldin igasuguseid suhteliselt ebavajalikke sõite ja ajan korraga linnas korda, poes käin töölt tulles jne)
- muutnud oma sõdustiili (maanteel lubatu kiirustega (vanasti kippus ikka veidi üle minema), kohalt startides võtan rahulikult, linnaliikluses üritan võimalikult sujuvalt sõita)
- vahetanud auto ökonoomsema vastu (540i->316ia->audi 2.8q->120dA)
- ettevõtte masinapargi sõitusid kõvasti efektiivsemaks muudetud (väiksema km arvuga või vähemasti samaga oluliselt rohkem kaupa vedanud)
Mida oled teinud sina?
Vaid paneks kirja siis konkreetsed tegevused, kes on reaalselt ka oma tarbimisharjumusi muutnud?
Muidu kõik kipuvad küll halama aga reaalselt ise midagi selle vastu ei tee. Teoreetiliselt, kui ikka tarbimine langeb siis see soodustab ka hinnalangust. Aga et see tarbimine ikka tõesti langeks, uuriks, kas või kes ja kui suures ulatuses on ise oma tarbimist vähendanud.
Toon välja siia mõningad variandid, kellel on veel mingi hoopis teine variant, siis andke aga märku. Eriti põnev oleks veel leida statistikat, et kui palju liitreid kütust nüüd vähem (või jääb samaks või suisa rohkem?!) kulutatakse.
Oleks kena, kui siia panete kirja ainult konkreetsed abinõud, mida olete kasutusele võtnud. Niisama üldist loba võiks võimalikult vähe olla!
Allpool on mõningad variandid:
St:
- kas on hakanud kasutama ühistransporti
- optimeerinud sõiduteekonda (kasutab lühemaid marsruute, ei tiiruta niisama igavusest ringi jne)
- muutnud oma sõidustiili rahulikumaks (ei pane alati täisgaasil kohalt minema ning maanteel sõidab piirkiirustel mitte +15 kiiremini jne)
- sõidab mitme inimesega koos (st ei ole ainult 1 autos)
- sõidab ainult nädalavahetusel
- on vahetanud auto ökonoomsema vastu
- käib poes jalgrattaga
- käib poes jala
- käib tööl jalgrattaga/jala
- pole üldse oma tarbimisharjumusi muutnud.
Ise olen teinud:
- optimeerinud sõiduteekonda (st väldin igasuguseid suhteliselt ebavajalikke sõite ja ajan korraga linnas korda, poes käin töölt tulles jne)
- muutnud oma sõdustiili (maanteel lubatu kiirustega (vanasti kippus ikka veidi üle minema), kohalt startides võtan rahulikult, linnaliikluses üritan võimalikult sujuvalt sõita)
- vahetanud auto ökonoomsema vastu (540i->316ia->audi 2.8q->120dA)
- ettevõtte masinapargi sõitusid kõvasti efektiivsemaks muudetud (väiksema km arvuga või vähemasti samaga oluliselt rohkem kaupa vedanud)
Mida oled teinud sina?
Viimati muutis Raivo, 28.05.2008 08:24 49, muudetud 1 kord kokku.
GS
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Hommikuti olen Piritalt linna hakanud sõitma Lasna kanali ja Gonsiori kaudu, aga seda rohkem ajalistel kaalutlustel - jõuab kiiremini kohale - aga tänu sellele, et ummikus ei istu hoiab kindalsti ka kütet kokku.
Enda tarbimisharjumusi pole muutnud, pigem olen täheldanud, et kui veebruaris auto ostsin, sain paagi täis (ca. 60l ääreni täis) 930 eegiga, siis tänasel päeval läheb juba mõnikümmend krooni üle tuhande..
Sellega seoses on minu igakuine kütusearve kasvanud 3200.- pealt 4000.- kanti.
Hea küll, tunnistan, Tüdrukul lasen teinekord Sakust marsaga linna sõita, et mitte Pirita-Saku-Pirita, vaid parem Pirita-kesklinn-Pirita sõita, aga seda vast ka rohkem enda laiskusest, kuna Sakku ja tagasi sõidab ca. 2h, aga linna ja tagasi kõigest 1h, seega saab tund aega kauem kodus jalad seinal vahtida
Enda tarbimisharjumusi pole muutnud, pigem olen täheldanud, et kui veebruaris auto ostsin, sain paagi täis (ca. 60l ääreni täis) 930 eegiga, siis tänasel päeval läheb juba mõnikümmend krooni üle tuhande..
Sellega seoses on minu igakuine kütusearve kasvanud 3200.- pealt 4000.- kanti.
Hea küll, tunnistan, Tüdrukul lasen teinekord Sakust marsaga linna sõita, et mitte Pirita-Saku-Pirita, vaid parem Pirita-kesklinn-Pirita sõita, aga seda vast ka rohkem enda laiskusest, kuna Sakku ja tagasi sõidab ca. 2h, aga linna ja tagasi kõigest 1h, seega saab tund aega kauem kodus jalad seinal vahtida
Mina olen pea alati säästlikult sõitnud ja optimeerinud teekonda. Niisama linnas tiirutamas ka ei käi. Alates eelmise aasta augustist on ka mõnevõrra säästlikum pereauto kasutusel - aga seda ei muretsenud säästu eesmärgil vaid lihtsalt seetõttu et oli oma kõikide omaduste poolest väga hea kombinatsioon.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kuna elan suhteliselt väikeses kohas, siis olen hakanud liiklema enamjaolt jala. Töö, poed ja erinevad meelelahutus asutused-piirkonnad jäävad kuni 10 minutilise jalutuskäigu kaugusele. Kuna töötan kahe kohaga, siis teisele tööle minnes kasutan siiski autot (vahemaa koduga 15km). Seoses kütuse hinnatõusuga olen vahetanud ka auto marki, eelmisel oli keskmine kulu kuskil 17, nüüd saan 12 liitriga sajale hakkama. Pinksamalt jälgin ka ökonomaiserit maantesõidul. Eelmise autoga pikemaid sõite vältisin, kasutasin ökosõprade abi.
Kaks päeva tagasi tankisin 20l bensiini, seieri langust veel ei märka.
Eelmist tankisin üle päeva 30l kaupa, samas kui läbisõitu kogunes nende liitritega vaevu 200km.
Nüüd, kus jalavaeva rohkem ja ökonoomsem auto, seisab ka bensiin paagis ja raha arvel palju paremini
Kaks päeva tagasi tankisin 20l bensiini, seieri langust veel ei märka.
Eelmist tankisin üle päeva 30l kaupa, samas kui läbisõitu kogunes nende liitritega vaevu 200km.
Nüüd, kus jalavaeva rohkem ja ökonoomsem auto, seisab ka bensiin paagis ja raha arvel palju paremini
olen hakanud seda niisama linnapeal ringi sõitmist piirama ja kõvasti...kui eelmine aasta sai näiteks iga nädal 2-3 õhtut mingi 10-15l bensu niisama maha sõidetud siis nüüd ajan vast 1-2 korda 2nädala jooksul auto hoovist välja
enamjaolt saab asjad aetud tööautoga, mis võtab diislit ~5l 100-le linnas
enamjaolt saab asjad aetud tööautoga, mis võtab diislit ~5l 100-le linnas
BMW 525i e34
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=53306
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=53306
kuna diisli hind on ikka üsna krõbedaks läinud, siis olen rohkem naise ökobensukat (Jazz) kasutanud. kütuse tarbimine on vähenenud 4paagitäielt kuus 2le paagitäiele, s.t. 2x vähenenud. Muidugi on see hetkeline sest pole tööl pidanud käima ja seega polegi eriti sõite.
Lisaks olen hakanud tõsiselt kaaluma ka E36 316iA Touringu soetamist+gaasiseade peale panna (Gaasi liiter 9.90)
Lisaks olen hakanud tõsiselt kaaluma ka E36 316iA Touringu soetamist+gaasiseade peale panna (Gaasi liiter 9.90)
bemar, bemar, über alles!
- TanelE34
- Klubiliige
- Postitusi: 913
- Liitunud: 18.10.2004 19:45 16
- Peamine sõiduk: BMW Alpina B5
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Optimeerinud olen sõiduteekonda ja sõiduaega ning mitmeid asjaajamisi ühte sõitu üritanud panna.
Muuseas, kõrged naftahinnad tulenevad lihtsalt sellest, et olemasolevad naftamaardlad ammenduvad, ehk odava nafta ajastu hakkab otsa saama.
Ansipit ja OPEC-it pole tõesti mõtet süüdistada, põhjused peituvad palju kaugemal.
Isegi, kui õnnestuks ekspluateerida Arktika või Brasiilia uusi leiukohti, millest hiljuti on ajakirjanduses juttu olnud, hakkab sealt arvestatavas koguses naftat tulema alles (kümnete) aastate pärast ja tõenäoliselt ei rahulda ka see järjest kasvavat nõudlust ja teiste riikide naftatootmismahtude vähenemisest tulnud puudujääki.
Muuseas, kõrged naftahinnad tulenevad lihtsalt sellest, et olemasolevad naftamaardlad ammenduvad, ehk odava nafta ajastu hakkab otsa saama.
Ansipit ja OPEC-it pole tõesti mõtet süüdistada, põhjused peituvad palju kaugemal.
Isegi, kui õnnestuks ekspluateerida Arktika või Brasiilia uusi leiukohti, millest hiljuti on ajakirjanduses juttu olnud, hakkab sealt arvestatavas koguses naftat tulema alles (kümnete) aastate pärast ja tõenäoliselt ei rahulda ka see järjest kasvavat nõudlust ja teiste riikide naftatootmismahtude vähenemisest tulnud puudujääki.
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Niipalju kui võimalik liiklen tööautoga. Sinna ise otseselt kütust ostma ei pea ja seda kulub ka märksa vähem.
Mõttetuid sõite ka eriti ei tee, kui siis vahest lihtsalt selleks, et oma mustale ratsule vahelduse mõttes elu sisse puhuda.
No nädalavahetusel muidugi tuleb üks suuremat sorti "mõttetu" sõit, ehk Lõuna-Eesti tuur, saab BMW mõnusid nautida üle pika aja ja kohe palju korraga.
Mõttetuid sõite ka eriti ei tee, kui siis vahest lihtsalt selleks, et oma mustale ratsule vahelduse mõttes elu sisse puhuda.
No nädalavahetusel muidugi tuleb üks suuremat sorti "mõttetu" sõit, ehk Lõuna-Eesti tuur, saab BMW mõnusid nautida üle pika aja ja kohe palju korraga.
730iA e32 138kW 12/1992
Sõidan sama palju, kuid tundub, et rahulikumalt.
Ilmad ilusad, mõnel õhtul saab poes õlle järel jalgsi ka käia.
Tööl praegu ei käi, raha ei tule - peab säästlikult elama
Eks kui vaja sõita, siis tuleb ikka sõita. Loodan, et diisel Jaanipäevaks 25 eek liiter ei ole. Veidi kaugemale sõit kavva võetud
Ja mõtlen, et kumb oleks mõttekam: Panna BMW-le 3.0 või 3.5 mootor peale?
Ilmad ilusad, mõnel õhtul saab poes õlle järel jalgsi ka käia.
Tööl praegu ei käi, raha ei tule - peab säästlikult elama
Eks kui vaja sõita, siis tuleb ikka sõita. Loodan, et diisel Jaanipäevaks 25 eek liiter ei ole. Veidi kaugemale sõit kavva võetud
Ja mõtlen, et kumb oleks mõttekam: Panna BMW-le 3.0 või 3.5 mootor peale?
528iA E28 1984
Uued autod on saadanast ...
Uued autod on saadanast ...
Ei saa öelda, et oleks eriti midagi muutnud. Võib-olla sobiks kõige paremini see, et olen optimeerinud sõiduteekonda (Mõnikord sõidan näiteks Laagrist Nõmmele mööda Pärnu mnt'd, mida vanasti eriti ei juhtunud; Tegelikult ei juhtu ka praegu eriti). Üldjoontes sõidan ma alati suhteliselt rahulikult. See sõltub siis sellest, kas sõidan eesmärgiga jõuda punktist A punkti B (seljuhul on sõiduviis enamasti ökonoomne; vahel harva mitte nii ökonoomne) või sõidan driving pleasurei pärast Siis ei mõtle küttekulule.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Ma olen mingil määral oma sõiduteekonda optimeerinud, kuigi siin Pärnus ei ole seda võimalik suurt optimeerida ja olenevalt hetkeolukorrast olen ka niisama ''tsillimisi'' hakanud piirama. Samas, mis puutub optimeerimisse, siis just Rootsis olen hakanud rohkem marsruuti valima, ja seda nii keskmise sõidukiiruse kui ka vahemaa järgi- kui ikka on üks marsruut mingi 580km ja teine 530km, siis pole nagu kaksipidi mõtlemist
Eks see kõik sõltub ka sellest, kuda olukord on- hetkel olen juba kuu sinisel lehel olnud ja see nats paneb mõtlema.
Samas, ka jalgratta ost on lähiajal plaanis, ja seda nii omale kui ka naisele- suveõhtuti paras Pärnus rattaga ringi tsillida- põhiliiklemine jääb nagunii kesklinna-ranna piirkonda ja ise ka kesklinna piiril elan, seega nagu pole mõtet iga uitmõtte pärast autot piinama hakata, et üheks minutiks külma mootorit käivitada ja siis uuesti seisata.
Eks ma nats vanemaks ja ratsionaalsemaks ka vast muutunud ja eks elu teeb ise ka korrektuure inimese tarbimisharjumustes.
Muid suuremaid kulutusi vaja nagunii teha kui aint kütuse alla taguda.
Aga need reeglid kehtivad nii rangelt vaid siis, kui rahakotis nats hõredam on- kui asi sujub, siis lasen ka püksirihma lõdvemaks
Eks see kõik sõltub ka sellest, kuda olukord on- hetkel olen juba kuu sinisel lehel olnud ja see nats paneb mõtlema.
Samas, ka jalgratta ost on lähiajal plaanis, ja seda nii omale kui ka naisele- suveõhtuti paras Pärnus rattaga ringi tsillida- põhiliiklemine jääb nagunii kesklinna-ranna piirkonda ja ise ka kesklinna piiril elan, seega nagu pole mõtet iga uitmõtte pärast autot piinama hakata, et üheks minutiks külma mootorit käivitada ja siis uuesti seisata.
Eks ma nats vanemaks ja ratsionaalsemaks ka vast muutunud ja eks elu teeb ise ka korrektuure inimese tarbimisharjumustes.
Muid suuremaid kulutusi vaja nagunii teha kui aint kütuse alla taguda.
Aga need reeglid kehtivad nii rangelt vaid siis, kui rahakotis nats hõredam on- kui asi sujub, siis lasen ka püksirihma lõdvemaks
- Toots
- Huviline
- Postitusi: 1367
- Liitunud: 16.12.2005 00:01 45
- Peamine sõiduk: Peamine sõiduk ei ole bmw. Pühapäev: e34 550i V12
- Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Mõtlesin siin,kas olen midagi muutnud aga ei tule küll midagi pähe,et muutunud ei ole mitte midagi,need kütusehinnad on kuidagi sujuvalt kasvanud,et ei pane tähelegi oleks järsk hinnatõus,siis võibolla oleks midagi muutunud. Paratamatus...
Ühistranspordiga sõitsin viimati u 8 aastat tagasi ja ei kipu nende haisvate kilukarpidega liiklema.
Ühistranspordiga sõitsin viimati u 8 aastat tagasi ja ei kipu nende haisvate kilukarpidega liiklema.
Ma olen vähem niisama tiirutama hakanud, teekond ja sõidu kellaaeg on niigi optimeeritud - kell 8 tööle ja kell 17 töölt koju sõitma ei hakka. Pigem lihtsalt on nüri ummikutes passida.
Samas on lihtsalt masendav, et varem maksis paagitäis alla tuhande, nüüd pole tuhandega tanklas enam midagi teha.
Samas on lihtsalt masendav, et varem maksis paagitäis alla tuhande, nüüd pole tuhandega tanklas enam midagi teha.
Indrek
- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3483
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Vahepeal kui raskemad ajad on, siis vajutan tõesti vähem pedaali, sest hind on tõesti meeletu. Aga üldiselt pole midagi muutunud...
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw