Elektriautorubriik
Re: Elektriautorubriik
Tesla-l väike uuendus seoses varustusega. Kaotati ära harv valik 60kWh-se
akuga tagaveoline, mis ei sisaldanud endas praktiliselt midagi.
Selle asemel on nüüd 70D, mis on esiteks juba standardis nelikveoline,
ka veidi võimsam, omab 10kWh rohkem akut, baasvarustus sisaldab ka
SuperChargerite võrgustiku luba ja piiramatut 8a-st akugarantiid.
Ka nn. tehnopakett, mis oli varem elementaarne, kaotati lisadest
ära. Nüüd on see alati peal. Küll aga autopiloodi funktsionaalsus ei
ole enam kohustuslik, saab osta ka hiljem, siis kui "meeldima hakkab"
Kindel teadmine, et hakatakse võtma seda odavamat autot nüüd rohkem.
Kui varem tundus 60 kuidagi nigel, siis nüüd 70D pole enam kaugeltki nigel.
70k€ eest saab väga hea varustusega Tesla Model S-i muretsetud.
Kõige odavamalt saab nüüd uue aga 64k€ eest, mis siiski sisaldab kõiki
eelmainituid funktsioone
Ehk kui võrrelda tutika 5.seeria universaaliga, siis kõige nõrgema Teslaga oleks
mõistlik kokku panna 535xd, mille alghind on täpselt sama, kuid 70k€-sele Teslale
lisadega järele jõudmiseks on vaja teha veel lisaks 11k€-ne lisalaks, ehk 77k€ BMW.
akuga tagaveoline, mis ei sisaldanud endas praktiliselt midagi.
Selle asemel on nüüd 70D, mis on esiteks juba standardis nelikveoline,
ka veidi võimsam, omab 10kWh rohkem akut, baasvarustus sisaldab ka
SuperChargerite võrgustiku luba ja piiramatut 8a-st akugarantiid.
Ka nn. tehnopakett, mis oli varem elementaarne, kaotati lisadest
ära. Nüüd on see alati peal. Küll aga autopiloodi funktsionaalsus ei
ole enam kohustuslik, saab osta ka hiljem, siis kui "meeldima hakkab"
Kindel teadmine, et hakatakse võtma seda odavamat autot nüüd rohkem.
Kui varem tundus 60 kuidagi nigel, siis nüüd 70D pole enam kaugeltki nigel.
70k€ eest saab väga hea varustusega Tesla Model S-i muretsetud.
Kõige odavamalt saab nüüd uue aga 64k€ eest, mis siiski sisaldab kõiki
eelmainituid funktsioone
Ehk kui võrrelda tutika 5.seeria universaaliga, siis kõige nõrgema Teslaga oleks
mõistlik kokku panna 535xd, mille alghind on täpselt sama, kuid 70k€-sele Teslale
lisadega järele jõudmiseks on vaja teha veel lisaks 11k€-ne lisalaks, ehk 77k€ BMW.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Elektriautorubriik
Kahjuks Tesla sisedisain ja viimistlusmaterjalid ei vōimaldagi 5ndale järele jōudmist, aga see selleks
- Rist0
- Huviline
- Postitusi: 1091
- Liitunud: 04.05.2006 18:49 31
- Peamine sõiduk: BMW 530d
- Asukoht: Tallinn,Keila
Re: Elektriautorubriik
Jah see salvo kelk seal kahe istme vahel On tõesti väga viimasepeal sisekujundus
Re: Elektriautorubriik
See, et seal ei ole midagi, tähendab seda, et sinna kelgule saab panna midagi mida
hing ihaldab. See, kes ostab endale 70k€-eest sõiduauto võib tellida kopika eest endale
meelepärase keskkonsooli. Ka Tesla pakub sinna lahendusi, kuid kõige kõvem on
uhkustada enda isikliku eritellimusega. Kui mul E39-s oleks selline tühi lahter, hoho
mis ma sinna aretaks Nahakodasid on meil jalaga segada.
Turg määrab selle, milliseid autosid tehakse. Täiesti mõistlik on mitte maksta 5k€
ekstra ainult kallima niidi ja rohkemate lehmade eest, kuigi see on lisavarustuses.
Soovitan vahepeal värskendada teadmisi, Tesla ei ole enam täpselt selline,
nagu see oli mõni aasta tagasi. Nii istmed on uued, kui ka värvitsehh on teine.
Nii palju kui uuemaid review-e tehtud on, kvaliteedi üle enam ei nuriseta.
EDIT: " onclick="window.open(this.href);return false;
Siin on guru arvamus seoses arenguga.
hing ihaldab. See, kes ostab endale 70k€-eest sõiduauto võib tellida kopika eest endale
meelepärase keskkonsooli. Ka Tesla pakub sinna lahendusi, kuid kõige kõvem on
uhkustada enda isikliku eritellimusega. Kui mul E39-s oleks selline tühi lahter, hoho
mis ma sinna aretaks Nahakodasid on meil jalaga segada.
Turg määrab selle, milliseid autosid tehakse. Täiesti mõistlik on mitte maksta 5k€
ekstra ainult kallima niidi ja rohkemate lehmade eest, kuigi see on lisavarustuses.
Soovitan vahepeal värskendada teadmisi, Tesla ei ole enam täpselt selline,
nagu see oli mõni aasta tagasi. Nii istmed on uued, kui ka värvitsehh on teine.
Nii palju kui uuemaid review-e tehtud on, kvaliteedi üle enam ei nuriseta.
EDIT: " onclick="window.open(this.href);return false;
Siin on guru arvamus seoses arenguga.
Viimati muutis arnis, 10.04.2015 19:32 41, muudetud 1 kord kokku.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- Rist0
- Huviline
- Postitusi: 1091
- Liitunud: 04.05.2006 18:49 31
- Peamine sõiduk: BMW 530d
- Asukoht: Tallinn,Keila
Re: Elektriautorubriik
Siiski point jääb samaks,mis muhv ütles,premium sakslase kõrval on see sisu siiski totaalne saast,arvestades selle auto hinda!
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Elektriautorubriik
Mul jõuab Ocean Blue premium lisanaha ja kõigega S85D kohale juunis, siis võime sisu uuesti üle vaadata
Re: Elektriautorubriik
Kõige tähtsam on see, et minu lemmiktoon on valikus, kõik ülejäänud on boonusMario Kadastik kirjutas:Mul jõuab Ocean Blue premium lisanaha ja kõigega S85D kohale juunis, siis võime sisu uuesti üle vaadata
Nagu ka BMW-del kehtib reegel, et "kõike ei saa", siis ka Teslal.
Kas on 5-kohaline, 4-kohaline või 7-kohaline?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Elektriautorubriik
Kes päevaks ei taha rentida aga proovida tahaks, siis see nädalavahetus on proovisõidud.
http://teslarent.eu/?product=proovisoit-p85d-ga&lang=et" onclick="window.open(this.href);return false;
http://teslarent.eu/?product=proovisoit-p85&lang=et" onclick="window.open(this.href);return false;
Esimene neist on P85D, hetkel Tesla tippmudel
Ja arnis: viiekohaline ikka
http://teslarent.eu/?product=proovisoit-p85d-ga&lang=et" onclick="window.open(this.href);return false;
http://teslarent.eu/?product=proovisoit-p85&lang=et" onclick="window.open(this.href);return false;
Esimene neist on P85D, hetkel Tesla tippmudel
Ja arnis: viiekohaline ikka
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Saab ka sularahaautomaadina:
http://www.carscoops.com/2015/04/polish ... obile.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carscoops.com/2015/04/polish ... obile.html" onclick="window.open(this.href);return false;
getting a BMW i3 to come to you via a smartphone app could save you a great deal of time.
Think of it as "Uber meets Pizza Delivery". Poland's Idea Bank really lived up to their name on this one by outfitting four electric BMW i3 models with built-in ATMs.
Re: Elektriautorubriik
Tesla Motors laiendas enda brändi. Lisaks autodele, hakkavad nad müüma akupankasid:
http://www.teslamotors.com/presskit/teslaenergy" onclick="window.open(this.href);return false;
Hind 3500$ 10kWh-se paki eest (tagavara energia, ehk ~kord nädalas vaja)
Hind 3000$ 7kWh-se paki eest (igapäevane kasutus, näiteks päikesepangaga või võrgu ost-müük).
Elektrisein e Powerwall karpe saab üksteise kõrvale laduda 9tk, kokku 90kWh max
" onclick="window.open(this.href);return false;
Garantii 10 aastat. Või soovi korral saab ka 20 aastat.
Ja teine uudis: Eestis kehtib uus LS. Lisaks kõigile teistele muudatustele, on
saastevabad transpordivahendid lubatud ühistranspordiradadele, sealhulgas jalgrattad.
http://www.teslamotors.com/presskit/teslaenergy" onclick="window.open(this.href);return false;
Hind 3500$ 10kWh-se paki eest (tagavara energia, ehk ~kord nädalas vaja)
Hind 3000$ 7kWh-se paki eest (igapäevane kasutus, näiteks päikesepangaga või võrgu ost-müük).
Elektrisein e Powerwall karpe saab üksteise kõrvale laduda 9tk, kokku 90kWh max
" onclick="window.open(this.href);return false;
Garantii 10 aastat. Või soovi korral saab ka 20 aastat.
Ja teine uudis: Eestis kehtib uus LS. Lisaks kõigile teistele muudatustele, on
saastevabad transpordivahendid lubatud ühistranspordiradadele, sealhulgas jalgrattad.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Elektriautorubriik
10kW/h pakk aitab talvekuul keskmist majaomanikku 3-4h. Selleks, et unistada normaalsest off-grid lahendusest on vaja minimaalselt 100kW/h pakki.
Hind on jaburalt kallis, kuid sarnane teistele samast tehnoloogiat kasutavatele akupakkidele. Täiesti töökindel AGM või happe või hübriidtehnoloogia on ca 3 korda odavam.
Disain on hea!
Kahjuks ei selgu kuskilt, kas kasutatav inverter on võimeline ka mikrovõrku looma ja tootmisseadmeid juhtima.
Esialgu tasub siiski hübriidakude peal edasi tiksuda. Ja need ei näe nii jubedad välja, pole nii ohtlikud ega ka kallid nagu Eloni presentatsioonis näidatakse
Hind on jaburalt kallis, kuid sarnane teistele samast tehnoloogiat kasutavatele akupakkidele. Täiesti töökindel AGM või happe või hübriidtehnoloogia on ca 3 korda odavam.
Disain on hea!
Kahjuks ei selgu kuskilt, kas kasutatav inverter on võimeline ka mikrovõrku looma ja tootmisseadmeid juhtima.
Esialgu tasub siiski hübriidakude peal edasi tiksuda. Ja need ei näe nii jubedad välja, pole nii ohtlikud ega ka kallid nagu Eloni presentatsioonis näidatakse
Re: Elektriautorubriik
Päris ülbe peab olema, et kütta elektriga
Too mulle näide vähemalt ühest konkurendist, kelle hind on "sarnane".
Kas need teised tehnoloogiad saavad tuhandete tsüklitega hakkama?
Me räägime ikka tsüklitest, mis on sügavamad kui 70%.
Too mulle näide vähemalt ühest konkurendist, kelle hind on "sarnane".
Kas need teised tehnoloogiad saavad tuhandete tsüklitega hakkama?
Me räägime ikka tsüklitest, mis on sügavamad kui 70%.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Thanks arnis, ma ei planeerinud päeva hea huumoriga alustadaarnis kirjutas:Päris ülbe peab olema, et kütta elektriga
Re: Elektriautorubriik
arnis,aga miks mitte kui elekter tasuta käes.Ma kütaks küll kui võimalus oleks.
E 39
Re: Elektriautorubriik
Arnis. 10kwh vanakooli hind jääb alla 2k€. Liitium võimaldab ca 20% sügavamat tühjenemist ja kiiremat laadimist. Paraku viimane ei ole väga teemaks. Kopin siia lõigu ühest mailivahetusest kohaliku patareimüüjaga, kes küsis nõu, kuna oman off-grid majapidamist 9a. Küsimus oli - kas liitium või vanakool.
"Tegelikkuses ei lähe kiiret laadimist kunagi vist vaja ka.
Mul on täna see ~20kWh pool geel akupank laadimises 3,6kW nimivõimsusega PV süsteemi järel. (Tuulik ja osa päikest on teise akupaki järel) Praegu on juba pea kevad (5. Märts), eile näitas paaril korral päikest ka. Kokku tuli taevast eile alla särtsu läbi PV vaid 4,3kWh. Peak laadimine oli vist 900W. See kaob nagu mutiauku.
Akupangal on järgmise säting – laetus üle 90% kütab maja täisvõimsusel, laetus üle 63% kütab maja 22C juures, laetus üle 35% kütab maja 8C režiimis, laetus alla 30% lülitab tarbijad tagant ära – jätab vaid süsteemi enda tarbe, laetus alla 18% - pakib pillid kokku.
Seega – liitiumiga saaks optimeerida 18% osa. Nüüd on maksumus. Kui liitiumi maksumus oleks 50% kõrgem kui alternatiiv, siis ma isegi kaaluks tõsiselt, kui on 100% kallim – ei näe ma sel enam mingit mõtet.
Kuna tahan tõsta akude kogumahtuvust veel 50kW, siis vaevlen sarnase küsimuse käes J"
Tesla inverteri võimsus tundub samuti rohkem korterile kui majale sobivat. Seoses sellega huvitaks mind hoopis see Tesla suurem kast. Kahju, et selle hinda ei tea.
Postitatud 100% "tasuta" elektriga, mis tuleb Muski arvates "hirmus koledatest" akudest, kuna on öö.
"Tegelikkuses ei lähe kiiret laadimist kunagi vist vaja ka.
Mul on täna see ~20kWh pool geel akupank laadimises 3,6kW nimivõimsusega PV süsteemi järel. (Tuulik ja osa päikest on teise akupaki järel) Praegu on juba pea kevad (5. Märts), eile näitas paaril korral päikest ka. Kokku tuli taevast eile alla särtsu läbi PV vaid 4,3kWh. Peak laadimine oli vist 900W. See kaob nagu mutiauku.
Akupangal on järgmise säting – laetus üle 90% kütab maja täisvõimsusel, laetus üle 63% kütab maja 22C juures, laetus üle 35% kütab maja 8C režiimis, laetus alla 30% lülitab tarbijad tagant ära – jätab vaid süsteemi enda tarbe, laetus alla 18% - pakib pillid kokku.
Seega – liitiumiga saaks optimeerida 18% osa. Nüüd on maksumus. Kui liitiumi maksumus oleks 50% kõrgem kui alternatiiv, siis ma isegi kaaluks tõsiselt, kui on 100% kallim – ei näe ma sel enam mingit mõtet.
Kuna tahan tõsta akude kogumahtuvust veel 50kW, siis vaevlen sarnase küsimuse käes J"
Tesla inverteri võimsus tundub samuti rohkem korterile kui majale sobivat. Seoses sellega huvitaks mind hoopis see Tesla suurem kast. Kahju, et selle hinda ei tea.
Postitatud 100% "tasuta" elektriga, mis tuleb Muski arvates "hirmus koledatest" akudest, kuna on öö.
Re: Elektriautorubriik
Antud pakid ei võimaldagi kiiret laadimist. Tegu ei ole autodel kasutatava elementidega.
Powerwall 7kWh tähendab seda, et saab 5-6kWh tuhandeid kordi. Kui sul on ~20kWh pank
siis nagu aru saan, siis kasutatav on heal juhul 16kWh? Minuteada parimad AGM-idki
ei suuda nii sügavaid tsükleid tuhandeid kordi üle elada, isegi aeglaselt
Vist kunagi oli jutuks, aga küsin uuesti: nende 9 aasta jooksul, kas esimesed akud on veel
pangas või on välja vahetatud? Kui on alles, siis mis nende hinnanguline jääkmahtuvus on %?
"Päris ülbe peab olema, et kütta elektriga", oli tegelikult see, et "päris ülbe
peab olema, et kütta otse elektriga akust (vihjati talvel vajalikest kWh-st).
Kui tõesti on soov kütta elektriga, siis kogutakse soojusenergiat, mitte elektrienergiat.
Ehk siis kiviaegne mõnetonnine korralikult soojustatud akumulatsioonipaak.
Kui soojuspumpa ei ole, siis võib vett soojendada kasvõi 1:1-le kütteelemendiga,
kuid seda siis päeval, kui päike paistab või tuul puhub. Soojusenergia salvestamine
on lõputult odavam kui elektrienergia salvestamine. Elektrienergiat on vaja
ainult veepumpade, arvutite, valgustite, külmkappide ja muu säärase jaoks. Elektriautot
ja pesumasinat ja nõudepesumasinat saab laadida/kasutata siis, kui loodus särtsu annab.
Põhimõtteliselt mugavuse mõttes võrguühendust ei ole tarvis katkestada. Kui ongi raske
aeg, siis saab lõppude lõpuks osta. Elon Musk ei vihjagi inimestel võrgule tadaa öelda,
eesmärk on roheliselt elada. Off-grid puhul loomulikult vaja diiselgeneraatorit, kuid
mitte mingil juhul vee soojendamise eesmärgiga (v.a. generaatori jääksoojusest).
Ja mis kõige tähtsam, tegu on siiski juba mingi üksusega. Akuhunnikut, mis on
laotud põrandale või riiulitele ja paksude juhtmetega ühendatud, võib nimetada pigem
serveriruumiks. Antud "kunstiteos", kasvõi 5tk korraga, sobiks ideaalselt elutoa seinale.
Minul on üks sein, mis ei ole üldse kuidagi kasutatud. Selle asemel, et sinna paar
pildiraami riputada, võiks mahutada 3-4 akupakki. Korteriomanik nimetab sellist
asja aktsepteeritavaks lahenduseks. Vaja on veel AC/DC inverter (DC/DC on integr)
vastavalt panga suurusele. Kui PV on juba olemas, siis pole inverterit juurde vajagi.
Kui PV ei ole, läheb inverter elektrikappi, silmade eest ära. Ja isegi korteriomanik,
kellel veel ei ole ühistu katuse ruutmeetrid kasutatud, saaks lõigata kasu puht sellest,
et ei osta mitte kunagi päevast elektrit. Kahjuks Eestis on piik/öö vahe väike... veel,
küll me kaugloetavatega jõuame sinna, kus paljud teised on (mitmekordne erinevus).
Powerwall 7kWh tähendab seda, et saab 5-6kWh tuhandeid kordi. Kui sul on ~20kWh pank
siis nagu aru saan, siis kasutatav on heal juhul 16kWh? Minuteada parimad AGM-idki
ei suuda nii sügavaid tsükleid tuhandeid kordi üle elada, isegi aeglaselt
Vist kunagi oli jutuks, aga küsin uuesti: nende 9 aasta jooksul, kas esimesed akud on veel
pangas või on välja vahetatud? Kui on alles, siis mis nende hinnanguline jääkmahtuvus on %?
Ses mõttes küll. Ajasin asja liiga lihtsaks. Mida ma mõtlesin, kui ma ütlesin:arnis,aga miks mitte kui elekter tasuta käes.
"Päris ülbe peab olema, et kütta elektriga", oli tegelikult see, et "päris ülbe
peab olema, et kütta otse elektriga akust (vihjati talvel vajalikest kWh-st).
Kui tõesti on soov kütta elektriga, siis kogutakse soojusenergiat, mitte elektrienergiat.
Ehk siis kiviaegne mõnetonnine korralikult soojustatud akumulatsioonipaak.
Kui soojuspumpa ei ole, siis võib vett soojendada kasvõi 1:1-le kütteelemendiga,
kuid seda siis päeval, kui päike paistab või tuul puhub. Soojusenergia salvestamine
on lõputult odavam kui elektrienergia salvestamine. Elektrienergiat on vaja
ainult veepumpade, arvutite, valgustite, külmkappide ja muu säärase jaoks. Elektriautot
ja pesumasinat ja nõudepesumasinat saab laadida/kasutata siis, kui loodus särtsu annab.
Põhimõtteliselt mugavuse mõttes võrguühendust ei ole tarvis katkestada. Kui ongi raske
aeg, siis saab lõppude lõpuks osta. Elon Musk ei vihjagi inimestel võrgule tadaa öelda,
eesmärk on roheliselt elada. Off-grid puhul loomulikult vaja diiselgeneraatorit, kuid
mitte mingil juhul vee soojendamise eesmärgiga (v.a. generaatori jääksoojusest).
Ja mis kõige tähtsam, tegu on siiski juba mingi üksusega. Akuhunnikut, mis on
laotud põrandale või riiulitele ja paksude juhtmetega ühendatud, võib nimetada pigem
serveriruumiks. Antud "kunstiteos", kasvõi 5tk korraga, sobiks ideaalselt elutoa seinale.
Minul on üks sein, mis ei ole üldse kuidagi kasutatud. Selle asemel, et sinna paar
pildiraami riputada, võiks mahutada 3-4 akupakki. Korteriomanik nimetab sellist
asja aktsepteeritavaks lahenduseks. Vaja on veel AC/DC inverter (DC/DC on integr)
vastavalt panga suurusele. Kui PV on juba olemas, siis pole inverterit juurde vajagi.
Kui PV ei ole, läheb inverter elektrikappi, silmade eest ära. Ja isegi korteriomanik,
kellel veel ei ole ühistu katuse ruutmeetrid kasutatud, saaks lõigata kasu puht sellest,
et ei osta mitte kunagi päevast elektrit. Kahjuks Eestis on piik/öö vahe väike... veel,
küll me kaugloetavatega jõuame sinna, kus paljud teised on (mitmekordne erinevus).
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Elektriautorubriik
9a, Naps solarsystemi AGMi komplekt (19kWh) on täna hinnanguliselt säilitanud poole oma mahtuvusest. Samas ei ole võimalik neid rohkem väärkohelda kui mina seda olen teinud. Kütmata kuuris, korduvalt tilgatumaks tõmmatud, seejärel läbikülmenud ja kuudeks seisma jäänud jne. Ise arvan, et osaliselt on mahtuvus vähenenud ka nö paki kiiva tõmbamise tõttu. Sel aastal on plaanis akupakk ümber lappida ja akud ükshaaval üle vaadata. Siis saab ehk täpsemat infot.
Kui rääkida tarbimisest, siis talvekuudel võtavad enamus õhk- õht soojusvaheteid 2kW/h. Kui nüüd vahel ka nōudepesumasinat vms kasutada soovid, siis peaks valima vähemalt 5kW inverteri, peak ca 10kW.
See Tesla 10kW süsteem on absoluutne miinimum lühiajaliste elektrikatkestuste üleelamiseks. Eramule soovitaks vähemalt 2-3tk panna, siis saaks hakata ka päiksepaneelidega tarbimist optimiseerima. Kes osta plaanib, see arvestagu, et kipsist seina külge seda riputada ei tasu
Kui rääkida tarbimisest, siis talvekuudel võtavad enamus õhk- õht soojusvaheteid 2kW/h. Kui nüüd vahel ka nōudepesumasinat vms kasutada soovid, siis peaks valima vähemalt 5kW inverteri, peak ca 10kW.
See Tesla 10kW süsteem on absoluutne miinimum lühiajaliste elektrikatkestuste üleelamiseks. Eramule soovitaks vähemalt 2-3tk panna, siis saaks hakata ka päiksepaneelidega tarbimist optimiseerima. Kes osta plaanib, see arvestagu, et kipsist seina külge seda riputada ei tasu
Re: Elektriautorubriik
Tundub, et siis vanakooli lahendus kaudselt konkureerib Powerwalliga (edaspidi PW).
Ehk vanakooli lahendus on algselt odavam €/kWh, kuid pikemas perspektiivis jääb siiski
alla. Kui esimese 5a möödudes on kadunud 25-30% ja teise 5a möödudes 20-25%, siis
läbi "keeruliste" arvutuste, mida ma teha ei viitsi hetkel, PW tiba suurem ostuhind
tasuks ennast ära alles peale x aastat (võrreldes vanakooli lahendusega), sest PW
maht ei lange kaudseltki nii kiiresti (jääk ~85-90% 7kWh-se PW puhul peale 365*10 tsüklit).
Jah, olles veidi viisakam AGM-iga, saaks vast mahtuvuse kadumist leevendada, kuid see
automaatselt tähendab rohkem vaeva või suuremat maksimaalset mahtuvust.
PW-le see-eest sobib lihtsalt mitte kipsist sein (100kg). Temperatuuri osas on iseseisev,
tühjendada nii, et haiget saab, ei ole võimalik. Majapidamisele (mitte pisikesele korterile
Tallinna elurajoonis, mille automaadi peale on kirjutatud C16) oleks tarvis rohkem kui 1,
arusaadav. 3 oleks minu majale piisav, on-grid. Minnes tagasi, siis kordan, et kütta akudega
ei tohiks. Sooja vaja salvestada, seega õhk-õhk ei sobigi igapäevaseks kasutamiseks.
Ühe tonni vee abil saab salvestada 50-80kWh energiat. Selline PW maksab 20 kiloeuri
Selline soojustatud veemahuti koos tsirkulatsioonipumbaga maksab kordades vähem.
Ehk vanakooli lahendus on algselt odavam €/kWh, kuid pikemas perspektiivis jääb siiski
alla. Kui esimese 5a möödudes on kadunud 25-30% ja teise 5a möödudes 20-25%, siis
läbi "keeruliste" arvutuste, mida ma teha ei viitsi hetkel, PW tiba suurem ostuhind
tasuks ennast ära alles peale x aastat (võrreldes vanakooli lahendusega), sest PW
maht ei lange kaudseltki nii kiiresti (jääk ~85-90% 7kWh-se PW puhul peale 365*10 tsüklit).
Jah, olles veidi viisakam AGM-iga, saaks vast mahtuvuse kadumist leevendada, kuid see
automaatselt tähendab rohkem vaeva või suuremat maksimaalset mahtuvust.
PW-le see-eest sobib lihtsalt mitte kipsist sein (100kg). Temperatuuri osas on iseseisev,
tühjendada nii, et haiget saab, ei ole võimalik. Majapidamisele (mitte pisikesele korterile
Tallinna elurajoonis, mille automaadi peale on kirjutatud C16) oleks tarvis rohkem kui 1,
arusaadav. 3 oleks minu majale piisav, on-grid. Minnes tagasi, siis kordan, et kütta akudega
ei tohiks. Sooja vaja salvestada, seega õhk-õhk ei sobigi igapäevaseks kasutamiseks.
Ühe tonni vee abil saab salvestada 50-80kWh energiat. Selline PW maksab 20 kiloeuri
Selline soojustatud veemahuti koos tsirkulatsioonipumbaga maksab kordades vähem.
Viimati muutis arnis, 03.05.2015 19:47 29, muudetud 1 kord kokku.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Elektriautorubriik
Rajult OT juba foorumi teemat arvestades, aga neh - päikesega otse sooja vee tootmine on ainus, mis enam- vähem mõistlikult ära tasub. Eramule ca 4 paneeli + tonnine mahuti, mis läbi siu ka sooja tarbevett annab ja elu on pea-aegu lill. Muidugi - näiteks praegusel aastaajal veel sellest 5 liikmelise pere tarbevee rahuldamiseks ei piisa. Olen ise PV ja tuugeni toodangu osaliselt ka elektritennile suunanud.
OT out.
OT out.
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Elektriautorubriik
Muhv: veidi off topic veel edasi. PowerPackid (need 100kWh kastid) kohta ainuke hinna indikatsioon on Eloni tweet: https://twitter.com/elonmusk/status/594186544174366720" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehk kopitult:
For more info on Tesla Energy, check out press kit. $250/kWh for utility scale is the real kicker
Selle järgi võiks too 100kWh pakk maksta 25k$ ehk ca 20k€ (ok, paneme 25k€ kuna transa ja tollid). See ma arvan, et oleks korralikule off-grid majale päris magus pakkumine ja arvestades eluiga vist ka ökonoomsem kui geelakud jms.
Ehk kopitult:
For more info on Tesla Energy, check out press kit. $250/kWh for utility scale is the real kicker
Selle järgi võiks too 100kWh pakk maksta 25k$ ehk ca 20k€ (ok, paneme 25k€ kuna transa ja tollid). See ma arvan, et oleks korralikule off-grid majale päris magus pakkumine ja arvestades eluiga vist ka ökonoomsem kui geelakud jms.
Re: Elektriautorubriik
http://www.autoblog.com/2015/06/10/2017 ... spy-shots/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tesla enam model3 arendusosakonna töötajaid ööseks koju ei lase
BMW ei saa veel üldse aru, mis toimub.
Tesla enam model3 arendusosakonna töötajaid ööseks koju ei lase
BMW ei saa veel üldse aru, mis toimub.
Re: Elektriautorubriik
Powerwalli uued specid: nominaalne 5kW ja piikvõimsus 7kW, hind jääb samaks.
Ma olin ise ka üllatunud, et vanad numbrid nii madalad olid, eriti arvestades
fakti, et tegemist on vesijahutusega akupakiga.
Model 3-e arendus ei ole veel tule all, oodatakse X-i turule peale lendamist.
Muideks, Freemonti tehase uus värvitsehh, mille peale kulus päris palju klotsi,
peaks olema maailma tipptasemel NING toetab 10 000 sõiduki värvimist nädalas.
See tähendab, et värvitsehh on Model 3 jaoks valmis. Tootmisliinide võimekust on
tõstetud, kuid nendest jätkub ainult S-i ja X-i tootmiseks.
Lisaks aretati välja midagi huvitavat Superchargerite puhul (ärme värvilahendust vaata):
Vana:
Kes ära arvab ilma googeldamata
Vihjeks: põhjamaadele pidavat see kasutajasõbralikkust lisama.
Ma olin ise ka üllatunud, et vanad numbrid nii madalad olid, eriti arvestades
fakti, et tegemist on vesijahutusega akupakiga.
Model 3-e arendus ei ole veel tule all, oodatakse X-i turule peale lendamist.
Muideks, Freemonti tehase uus värvitsehh, mille peale kulus päris palju klotsi,
peaks olema maailma tipptasemel NING toetab 10 000 sõiduki värvimist nädalas.
See tähendab, et värvitsehh on Model 3 jaoks valmis. Tootmisliinide võimekust on
tõstetud, kuid nendest jätkub ainult S-i ja X-i tootmiseks.
Lisaks aretati välja midagi huvitavat Superchargerite puhul (ärme värvilahendust vaata):
Vana:
Kes ära arvab ilma googeldamata
Vihjeks: põhjamaadele pidavat see kasutajasõbralikkust lisama.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Elektriautorubriik
Ja jälle kurvad uudised kõigile mitte elektrilistele võimsatele autodele
Viimane Tesla Model S uuendus enne Model X turule paiskamist:
nr1) Turule tuleb ka ainult tagarattaveoline 70, maksab mitu kilo vähem, 62 400€.
See on 8 000€ rohkem kui miinimumvarustusega BMW 530d, kuid on täpselt
samasuguse kiirendusega, 5,8 sekundit 0-100km/h.
nr2) Soetada saab 85kWh aku asemel 90kWh aku, 2 700€.
nr3) "Insane" kiirendusrežiimi asemel saab soetada "Ludicrous" režiimi,
mille tõttu 0-100km/h saab kindla peale 3 sekundi jooksul. Veerandmiil 11,7
asemel 10,9 sekundit ja 250km/h saavutatakse 20% kiiremini (vähem kui 30sek).
Tehniliselt asendatakse mõni komponent "kangema kraamiga". Näiteks
aku kontaktor saab 1200A asemel läbi jooksutada 1500A.
Olemasolevatele P85D sõidukitele saab võimsuse suurendamist retrofittida,
küll aga 90kWh akut retrofittida ei saa. Aku mõõtmed on samad, muutus anoodi keemia.
Lisaks on teada, et varsti ilmnev linnamaastur saab ka endale ebamõistliku
võimsuse, mille tulemusel Elon ennustab 0-100 aega 3,2 sekundit.
Märkimisväärne: Elon ennustas 4½ aastat tagasi, et Model S saab endale 90kWh-se aku:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja paari nädala pärast tuleb betasse avalikuks kasutamiseks "pole vaja rooli katsuda"
režiim ühel maailma kõige nõmedamal kiirteel 405, USAs.
Isiklikult arvan, et sealt algab lumepalli efekt: inimesed kasutavad autopilooti, Tesla
saab värskeid andmeid ja kui keegi lõpuks panebki matsu, siis sealt saab õppida vigu.
Täispauk Tesla Model S maksab nüüd kõigest 129 tuhat Eesti eurot, mis on rohkem kui
kaks korda rohkem, kui kõige odavam Tesla.
Viimane Tesla Model S uuendus enne Model X turule paiskamist:
nr1) Turule tuleb ka ainult tagarattaveoline 70, maksab mitu kilo vähem, 62 400€.
See on 8 000€ rohkem kui miinimumvarustusega BMW 530d, kuid on täpselt
samasuguse kiirendusega, 5,8 sekundit 0-100km/h.
nr2) Soetada saab 85kWh aku asemel 90kWh aku, 2 700€.
nr3) "Insane" kiirendusrežiimi asemel saab soetada "Ludicrous" režiimi,
mille tõttu 0-100km/h saab kindla peale 3 sekundi jooksul. Veerandmiil 11,7
asemel 10,9 sekundit ja 250km/h saavutatakse 20% kiiremini (vähem kui 30sek).
Tehniliselt asendatakse mõni komponent "kangema kraamiga". Näiteks
aku kontaktor saab 1200A asemel läbi jooksutada 1500A.
Olemasolevatele P85D sõidukitele saab võimsuse suurendamist retrofittida,
küll aga 90kWh akut retrofittida ei saa. Aku mõõtmed on samad, muutus anoodi keemia.
Lisaks on teada, et varsti ilmnev linnamaastur saab ka endale ebamõistliku
võimsuse, mille tulemusel Elon ennustab 0-100 aega 3,2 sekundit.
Märkimisväärne: Elon ennustas 4½ aastat tagasi, et Model S saab endale 90kWh-se aku:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja paari nädala pärast tuleb betasse avalikuks kasutamiseks "pole vaja rooli katsuda"
režiim ühel maailma kõige nõmedamal kiirteel 405, USAs.
Isiklikult arvan, et sealt algab lumepalli efekt: inimesed kasutavad autopilooti, Tesla
saab värskeid andmeid ja kui keegi lõpuks panebki matsu, siis sealt saab õppida vigu.
Täispauk Tesla Model S maksab nüüd kõigest 129 tuhat Eesti eurot, mis on rohkem kui
kaks korda rohkem, kui kõige odavam Tesla.
Viimati muutis arnis, 18.07.2015 14:16 25, muudetud 1 kord kokku.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Ma loen küll siit hoopis teistmoodi välja:arnis kirjutas:Olemasolevatele P85D sõidukitele saab võimsuse suurendamist retrofittida,
küll aga 90kWh akut retrofittida ei saa.
"Existing P85D owners can have the upgrade retrofitted in their cars for $5,000 and only in conjunction with the new, larger 90kWh battery pack which increases the range by 5%, bringing the total figure up to 300 miles."
Re: Elektriautorubriik
See ei vasta tõele. Lobasaidid panevad tihti puusse. 90kWh aku annab üksiku protsendi piikvõimsust.
Minnes tagasi, siis SuperChargerite uuendus oli vesijahutusega kaabel, mis on peenem, pehmem ja võimsam. Elon ütles, et külma ilmaga on paks vase pundar liiga jäik ja ei ole nii mugav nagu uus kaabel.
Ja seoses kaablitega, Elon lubas eelmisel aastal, et arendab välja ussitaolise laadimiskaabli, mis ise ennast liigutab. Siin see siis on, prototüüp on juba valmis.
http://www.bbc.com/news/technology-33794085" onclick="window.open(this.href);return false;
Kes ütles, et juhtmega auto laadimine on saatanast ja ohtlik ning juhtmevaba on "see õige"?
Ja kes ütles, et see nii ei ole, kuna juhtmevaba ei ole kunagi nii efektiivne
Loomulikult hakkab see seade maksma rohkem kui tavaline EVSE, kuid juhtmevaba süsteem maksab ka
ning peale mõnd aastat kasutamist isegi 1-2%-ne juhtmevaba energiakadu maksab rängalt kätte.
Tegelikkuses on kadu märksa suurem kui 2%, eriti kui juhtmevaba seade ei ole ennast "lähemale toov".
Teiseks, juhtmevabad lahendused ei saagi üldse pakkuda 11kW ja üles võimsusi ja veel enam alalisvoolu.
Juhtmevaba / juhtmega on umbes sama vaidlus nagu akuga vs vesinikuga elektriauto.
Minnes tagasi, siis SuperChargerite uuendus oli vesijahutusega kaabel, mis on peenem, pehmem ja võimsam. Elon ütles, et külma ilmaga on paks vase pundar liiga jäik ja ei ole nii mugav nagu uus kaabel.
Ja seoses kaablitega, Elon lubas eelmisel aastal, et arendab välja ussitaolise laadimiskaabli, mis ise ennast liigutab. Siin see siis on, prototüüp on juba valmis.
http://www.bbc.com/news/technology-33794085" onclick="window.open(this.href);return false;
Kes ütles, et juhtmega auto laadimine on saatanast ja ohtlik ning juhtmevaba on "see õige"?
Ja kes ütles, et see nii ei ole, kuna juhtmevaba ei ole kunagi nii efektiivne
Loomulikult hakkab see seade maksma rohkem kui tavaline EVSE, kuid juhtmevaba süsteem maksab ka
ning peale mõnd aastat kasutamist isegi 1-2%-ne juhtmevaba energiakadu maksab rängalt kätte.
Tegelikkuses on kadu märksa suurem kui 2%, eriti kui juhtmevaba seade ei ole ennast "lähemale toov".
Teiseks, juhtmevabad lahendused ei saagi üldse pakkuda 11kW ja üles võimsusi ja veel enam alalisvoolu.
Juhtmevaba / juhtmega on umbes sama vaidlus nagu akuga vs vesinikuga elektriauto.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Elektriautorubriik
Maailm liigub universaalse induktiivlaadimise poole ja seda eirata ei saa:
http://news.sky.com/story/1534209/uk-to ... ctric-cars" onclick="window.open(this.href);return false;
Igasugu uss-kaablid on eilne päev.
http://news.sky.com/story/1534209/uk-to ... ctric-cars" onclick="window.open(this.href);return false;
Igasugu uss-kaablid on eilne päev.
Re: Elektriautorubriik
Ja me oleme Eesti.Eesti teedevõrgu kogupikkus oli 2012. aasta alguse seisuga 58 487 kilomeetrit, sellest 16 443 kilomeetrit riigimaanteid ning 23 647 kilomeetrit kohalikke teid
Muhv, kas sul peaks nupp nokkima, mitu kg elektrijuhti on vaja asfaldi alla matta, et katta
kõige elementaarsemate põhimaanteede kõige põhilisemad jupid? Ehk a'la 1% maanteedest?
Ja nüüd kui me tahaksime katta 1% tervest Euroopast. Kui sa vähekenegi mõtled ja arvutad.
Mingi eriti märg unenägu on see induktiivne maantee. Ilma akuta EV olla ei saa (sest järgneva
100 aasta jooksul 90% maanteedest niikuinii pole võimalik elektrifitseerida). Ja kui juba on
aku, siis mille jaoks topelt mingit s*tta tee sisse toppida? Mis eesmärk on? Arusaadav kui
sõiduk on statsionaarne, aga sõidu ajal? Sul elektrialast haridust peaks olema. Kas sa ikka saad
aru teoreetilist maksimaalset kasutegurit (sellist kasutegurit mida mitte kunagi kätte ei saada)?
Isegi kui see märg unenägu arvab, et piisab kui teha piisav lõik aku laadimiseks, siis aku laadimise
maksimum on ja jääbki sinna ~~30 min kiiret laadimist korraga juurde. 30 minuti puhul vaja katta
45km asfaldit. Mitu kg elektrijuhti läheb tarvis 45km maanteele mõlemas suunas 1 sõidurada?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Elektriautorubriik
Tere
jJanno
Küsime siis pigem, et ligikaudu mitu protsenti teeks see kallimaks Kose - Mäo teelõigu ehituse, mis on täpselt 45 kmarnis kirjutas: Mitu kg elektrijuhti läheb tarvis 45km maanteele mõlemas suunas 1 sõidurada?
jJanno
exTouring
Re: Elektriautorubriik
maailm...võibolla jahMuhv kirjutas:Maailm liigub universaalse induktiivlaadimise poole ja seda eirata ei saa:
http://news.sky.com/story/1534209/uk-to ... ctric-cars" onclick="window.open(this.href);return false;
Igasugu uss-kaablid on eilne päev.
Eesti, kohe kindlasti mitte
Re: Elektriautorubriik
Kahjuks küll. Meil peetakse isegi laadijate võrgu ehitust mõttetuks. Vahel.