Elektriautorubriik
Re: Elektriautorubriik
Natuke toores nagu oleks veel... http://www.techmbob.com/tesla-drivers-a ... be-2154899" onclick="window.open(this.href);return false;
E46 328 Touring 2000a
Re: Elektriautorubriik
CCS võrk on lähieuroopas aasta jooksul arenenud muljetavaldava kiirusega. Tundub, et isegi i3 BEViga on nüüd võimalik rahulikult üle Soome-Rootsi keskeuroopasse seiklema sõita. Kui kellelegi sihuke asi üldse pinget peaks pakkuma.
http://ccs-map.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ccs-map.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Elektriautorubriik
Vähhh. ChaDeMo-ga ka ei saa baltimaadest läbi.
Vahepeal uuendus, et autopiloot on nüüd saanud loa igal pool (sh. EU, va. Jaapan).
Ja nagu ma ennustasingi, kurvi kiiruse vähendamine tuleb kohe esimese parandusena:
Vahepeal uuendus, et autopiloot on nüüd saanud loa igal pool (sh. EU, va. Jaapan).
Ja nagu ma ennustasingi, kurvi kiiruse vähendamine tuleb kohe esimese parandusena:
Autopilot 1.01 coming soon: curve speed adaption, controller smoothness, better lane holding on poor roads, improved fleet learning!
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Elektriautorubriik
Baltikum jah... Kogu Baltikumi peale on sama palju CCS laadijaid nagu Gotlandi saarel. Mahajäämus ja ääremaastumine suureneb.
Re: Elektriautorubriik
Tere
Teema Pilv vs Eraldiseisev masin: Masin peaks hakkama saama ilma Pilveta. Samas on Pilv kasulik näiteks navigeerimisotsuste tegemisel ummikute vältimiseks. Seega võiks see olla kasutaja seadistatav võimalus.
Privaatsusteemal on mul raske vastu vaielda, kuna ma olen ise juba waze serveritesse 73772.2 km oma sõitusid edastanud. Waze teab kohati isegi minust täpsemalt mis päeviti ma õhtul millises kaupluses käin ning mis päev on tarvis pärast tööd veel kuskil käia.
Privaatsusest olulisem on minu meelest turvalisuse küsimus. Kui autol ei ole võimalust välismaailmaga suhelda, siis on temasse ka märksa raskem sisse murda. Küllap mitmed on näinud videot, kuidas FIAT'i kontserni masinasse mindi kaugelt ligi ning liigutati auto vaikselt kraavi. Märksa ebameeldivam oleks, kui KÕIK maailma autod ühel päeval enese püsikad 250km/h tööle paneks. Isegi 50km/h oleks paanika, kui seda kuidagi peatada ei saaks.
Endal kahjuks kogemus joonejälgijatega puudub. Proovinud olen ühe teise sakslase adaptiivset püsikiirushoidjat ning selle tarkvara suutsin paar korda tunniajase testisõidu ajal segadusse ajada. Ei äratanud veel ülemäära usaldust, kuid andis lootust.
jJanno
Minu meelest on siin lõigus kõik oluline öeldud. Meie langetame oma juhtimisotsused peamiselt silmade kaudu tuleva info põhjal. Tehnoloogia eelis on see, et on võimalus jälgida ka nähtava valguse piirist välja jäävat elektromagnetlainetust. Kõik ülejäänu on juba tarkvara kirjutamise teema.arnis kirjutas:99% sisendinformatsioonist autojuhi siseneb kahe pisikese pupilli kaudu.
Need pupillid muudavad oma suunda. Kõik.
Põhimõtteliselt on võimalik ainult kaamerate abil auto sõitma panna.
Kuid asja eesmärk ei ole asendada inimene. Asja põhiline eesmärk on
olla parem kui inimene. Inimene ei näe läbi udu. Inimene ei ole kiire.
Teema Pilv vs Eraldiseisev masin: Masin peaks hakkama saama ilma Pilveta. Samas on Pilv kasulik näiteks navigeerimisotsuste tegemisel ummikute vältimiseks. Seega võiks see olla kasutaja seadistatav võimalus.
Privaatsusteemal on mul raske vastu vaielda, kuna ma olen ise juba waze serveritesse 73772.2 km oma sõitusid edastanud. Waze teab kohati isegi minust täpsemalt mis päeviti ma õhtul millises kaupluses käin ning mis päev on tarvis pärast tööd veel kuskil käia.
Privaatsusest olulisem on minu meelest turvalisuse küsimus. Kui autol ei ole võimalust välismaailmaga suhelda, siis on temasse ka märksa raskem sisse murda. Küllap mitmed on näinud videot, kuidas FIAT'i kontserni masinasse mindi kaugelt ligi ning liigutati auto vaikselt kraavi. Märksa ebameeldivam oleks, kui KÕIK maailma autod ühel päeval enese püsikad 250km/h tööle paneks. Isegi 50km/h oleks paanika, kui seda kuidagi peatada ei saaks.
Endal kahjuks kogemus joonejälgijatega puudub. Proovinud olen ühe teise sakslase adaptiivset püsikiirushoidjat ning selle tarkvara suutsin paar korda tunniajase testisõidu ajal segadusse ajada. Ei äratanud veel ülemäära usaldust, kuid andis lootust.
jJanno
exTouring
Re: Elektriautorubriik
Masin saabki pilveta hakkama. Nagu ma ütlesin, siis netiühendus ei ole piisavalt
kiire ja stabiilne, et selle peale autot juhtima panna.
Tesla sõidab vastavalt programmile. Omanikud räägivad, et öösiti, kui auto on
koduses WiFi võrgus, toimub korralik andmevahetus. Arvatavasti auto jagab
oma kokkuvõtted ja saab (kui on) uued juhised autopiloodile, parandamaks seda.
Kuid ühendus on ka sõidu ajal, dünaamiliste andmete tarvis (ummikud, ilmaolud).
Autopiloodi baaskoodi ei saagi sõidu ajal muuta, see paneks pange.
kiire ja stabiilne, et selle peale autot juhtima panna.
Tesla sõidab vastavalt programmile. Omanikud räägivad, et öösiti, kui auto on
koduses WiFi võrgus, toimub korralik andmevahetus. Arvatavasti auto jagab
oma kokkuvõtted ja saab (kui on) uued juhised autopiloodile, parandamaks seda.
Kuid ühendus on ka sõidu ajal, dünaamiliste andmete tarvis (ummikud, ilmaolud).
Autopiloodi baaskoodi ei saagi sõidu ajal muuta, see paneks pange.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Elektriautorubriik
Ahoi
Tänud täpsustuste eest.
jJanno
Tänud täpsustuste eest.
Ega hobuselgi sadulat sõidu ajal vahetatudarnis kirjutas:Autopiloodi baaskoodi ei saagi sõidu ajal muuta, see paneks pange.
jJanno
exTouring
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=25651
Vastutulevate tulede foon lööb autopiloodile augud, foore ei tunne... ehk vaadake ise. Tehnoloogiat on vaja kindlasti lisada. Pakun, et lidar on vaja lisada, et tee jälgimine multioperatiivseks muuta.
Vastutulevate tulede foon lööb autopiloodile augud, foore ei tunne... ehk vaadake ise. Tehnoloogiat on vaja kindlasti lisada. Pakun, et lidar on vaja lisada, et tee jälgimine multioperatiivseks muuta.
Re: Elektriautorubriik
bmw tegelased ütlevad, et on otsustamas kas i5 hakkab olema "pikendatud i3" või sedaan, mis suudaks teslale konkurentsi pakkuda.
arvatakse, et toomiseni jõutakse 2020. aastal.
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... nal-stages
arvatakse, et toomiseni jõutakse 2020. aastal.
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... nal-stages
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautorubriik
Esimese asjana tuli GTA meelde......arnis kirjutas: Juba sõidetud ja kaardistatud täpsemini kui standardkaart:
Re: Elektriautorubriik
Ootasingi juba millal Teslade põhjendamatult suured võimsuse numbrid paika loksuvad ja nüüd see siis juhtus:
Model S P85D senine jõunäitaja koosnes esisilla mootori võimsusest 262 hj pluss tagasilla mootori võimsusest 510 hj, ehk kokku 772 hj kuid elektriauto akupakk ei suuda mõlemat mootorit korraga täisvõimsusel töötamas hoida, seega peab Tesla võimsusnumbreid maha võtma.
Uus “akupiiranguga maksimaalne mootorivõimsus” on Model S P85D-l 539 hj, Model S 85D-l 422 hj ja Model S 70D-l 332 hj.
http://www.accelerista.com/tasubteada/t ... naitajaid/" onclick="window.open(this.href);return false;
Model S P85D senine jõunäitaja koosnes esisilla mootori võimsusest 262 hj pluss tagasilla mootori võimsusest 510 hj, ehk kokku 772 hj kuid elektriauto akupakk ei suuda mõlemat mootorit korraga täisvõimsusel töötamas hoida, seega peab Tesla võimsusnumbreid maha võtma.
Uus “akupiiranguga maksimaalne mootorivõimsus” on Model S P85D-l 539 hj, Model S 85D-l 422 hj ja Model S 70D-l 332 hj.
http://www.accelerista.com/tasubteada/t ... naitajaid/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Nojah, kui see teema 2 kuud tagasi tõstatati (LINK), siis ma ei hakanud seda siia postitamagi, teades et ühel viskab kindlalt kaane maha ja loetakse konspiratsiooniteooriaks. 2 kuud hiljem on siiski tõsiasi, et numbreid kärbitakse.
Re: Elektriautorubriik
Ise vaatasin videosi, kuidas P85D sõitis Panamera Turbo, RS7 jms kõvemate bensapõletajate vastu. Lasin simulaatoris ka mõned sõidud. Oli näha, et mingil põhjusel Teslal pole seda võimsust, mida algselt reklaamiti.
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1775
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
Re: Elektriautorubriik
Olen ka varem selle video siia lisanud aga väidetavalt 700hj Tesla hoopealt kiirendades 430hj M4 vastu ei saa: " onclick="window.open(this.href);return false; Eks ka kaaluvahe suur aga 700hj peaks võitma igal juhul.
- oo7
- Huviline
- Postitusi: 4507
- Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
- Peamine sõiduk: BMW 330Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautorubriik
Mis Arnisest saanud on, tulemused polegi seekord kallutatud ?
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Selline põnev uudis mikimaalt. BMW on lehemeestega kampa löönud:
http://www.carscoops.com/2015/12/bmw-ni ... -fast.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW and Nissan have joined forces in order to offer customers DC Fast charging at 120 locations across 19 states in the US, further supporting Nissan LEAF & BMW i3 drivers.
The 50kW fast charging stations can charge your Nissan or BMW EV up to 80% in just 20-30 minutes - which is a significant improvement over the typical Level 2 (240V) chargers.
http://www.carscoops.com/2015/12/bmw-ni ... -fast.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW and Nissan have joined forces in order to offer customers DC Fast charging at 120 locations across 19 states in the US, further supporting Nissan LEAF & BMW i3 drivers.
The 50kW fast charging stations can charge your Nissan or BMW EV up to 80% in just 20-30 minutes - which is a significant improvement over the typical Level 2 (240V) chargers.
Re: Elektriautorubriik
Märgiline uudis igatahes. Huvitav, mis standardiks saab?
Muidu võimsus saab olema enam- vähem sama, mis meie vabariigis. Meil lihtsalt on praktikas osad laadijad nõrgemad - võrkude ümberehituskulud oleks muidu käest ära läinud.
Muidu võimsus saab olema enam- vähem sama, mis meie vabariigis. Meil lihtsalt on praktikas osad laadijad nõrgemad - võrkude ümberehituskulud oleks muidu käest ära läinud.
Re: Elektriautorubriik
Hämmastav - GM tegigi Teslale 1:0 ära! Täna tutvustati tootmisküpset versiooni Bolt'ist. 320km range ja 30000$. Model 3 peab nüüd ikka modagi erilist tulema, et kuidagigi pildile jõuda. Isesõitev?
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautorubriik
Vbl. Nagu tavaline auto,laadimisega 500-800km....
Mitte lubatakse 300 ja saad 100 või vähem..
Mitte lubatakse 300 ja saad 100 või vähem..
Re: Elektriautorubriik
Kuno - sinus kõneleb vanakool. Tunnistan, et ei suuda naftapillides enam miskit erutavat näha peale seda kui asjaliku särtsukaga sõita sain. Juba ainuüksi sõit vaid üht pedaali kasutades on nii nakatav.
Ilmselt see 320 on külmas tegelikult siiski pigem 280, aga ka see on täiesti ok. Elektriautolt pole mõtet 1000km nõuda. Seda võid nõuda diislilt, mille tankimine on tüütu, määriv ja haisev tegevus kuskil teeveeres eraldi ehitatud katusealuse all. Elektrika pistad töö või kodu ukse ees traadi otsa mõne sekundiga ja siis unustad.
Riia vahet sõitmiseks on mõistlikum kasutada bussi. Tegin just selle elementaarse avastuse ja olen juba rahul. . Diisel F15 on küll hea auto, aga juhiga suur buss on ikka parem.
Bolt pole avaldanud oma akupaki suurust, aga pakun, et tegu on 45-50kW/h
Ilmselt see 320 on külmas tegelikult siiski pigem 280, aga ka see on täiesti ok. Elektriautolt pole mõtet 1000km nõuda. Seda võid nõuda diislilt, mille tankimine on tüütu, määriv ja haisev tegevus kuskil teeveeres eraldi ehitatud katusealuse all. Elektrika pistad töö või kodu ukse ees traadi otsa mõne sekundiga ja siis unustad.
Riia vahet sõitmiseks on mõistlikum kasutada bussi. Tegin just selle elementaarse avastuse ja olen juba rahul. . Diisel F15 on küll hea auto, aga juhiga suur buss on ikka parem.
Bolt pole avaldanud oma akupaki suurust, aga pakun, et tegu on 45-50kW/h
Re: Elektriautorubriik
BMW’s Future Predictions! – CES 2016:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Elektriautorubriik
Tegin mõni päev tagasi ekstreemika läbi.
Tulin Virtsust -18C Tallinna. Kui suvel tavapärase ilmaga sõidan selle otsa enam-vähem rahulikult läbi (138km), kuuma ilmaga pean vähendama sõidukiiruse 80km/h peale, siis seekord oli nalja rohkem. Kuna ei raatsinud eelsoojenduseks ELMO külmkapile täiendavat raha loovutada, hakkasin külma akupakiga liikuma. Lasin salongi soojaks. Kiiruse valisin 70km/h. Umbes 20km järel lülitasin soojenduse välja - jäädes lootma sõidust tuleneva jääksoojuse peale. See kukutas temperatuuri salongis ca 10C peale. Selge oli, et linna ühe hooga kuidagi ei jõua, seega istusin 2,5 tundi Ristil kuniks auto end kogus (Eestis pole ikka veel Euroopa süsteemis kiirlaadimist ) Seejärel koju. Tavapärasest 140km läbisõidust oli seega praktiliselt alles 90km. Kui oleksin autot hoidnud komfordi peal, siis oleks alles olnud ca 80km.
Moraal - igaks tööks kasuta oma õiget tööriista Linnaautona on i3 jätkuvalt super - soe, väle ja rohkem kui piisava sõiduulatusega.
Tulin Virtsust -18C Tallinna. Kui suvel tavapärase ilmaga sõidan selle otsa enam-vähem rahulikult läbi (138km), kuuma ilmaga pean vähendama sõidukiiruse 80km/h peale, siis seekord oli nalja rohkem. Kuna ei raatsinud eelsoojenduseks ELMO külmkapile täiendavat raha loovutada, hakkasin külma akupakiga liikuma. Lasin salongi soojaks. Kiiruse valisin 70km/h. Umbes 20km järel lülitasin soojenduse välja - jäädes lootma sõidust tuleneva jääksoojuse peale. See kukutas temperatuuri salongis ca 10C peale. Selge oli, et linna ühe hooga kuidagi ei jõua, seega istusin 2,5 tundi Ristil kuniks auto end kogus (Eestis pole ikka veel Euroopa süsteemis kiirlaadimist ) Seejärel koju. Tavapärasest 140km läbisõidust oli seega praktiliselt alles 90km. Kui oleksin autot hoidnud komfordi peal, siis oleks alles olnud ca 80km.
Moraal - igaks tööks kasuta oma õiget tööriista Linnaautona on i3 jätkuvalt super - soe, väle ja rohkem kui piisava sõiduulatusega.
Viimati muutis Muhv, 08.01.2016 15:01 05, muudetud 1 kord kokku.
Re: Elektriautorubriik
Kuno - ma ei kiida ega laida - räägin nii nagu asjad on.
Eks poliitika on meil kõiges määrav. Kirjutasin siin eespool kuskil, et võtsin kokku eelmise aasta 14000km läbisõiduks kulutatud elektri maksumuse, arvestades ka ülikallist ELMO laadimist. Sain ~200EURi. Pole paha! Tegelik võit tuleb hoopis ajaline. Proua ütleb, et ta võidab i3 tööl käies iga päev üle poole tunni reaalset aega tänu bussiridadele. Lisaks tasuta parkimine südalinnas. See kõik on sajad eurod kuus. Seega tavalisele linnainimesele on elektrikas täna igati mõistlik valik. Samas siiani on lisaks olnud vaja nö maalkäimise autot. See Bolt peaks ka selle mure lahendama, seega igati tore asi TÄNASE POLIITIKA juures
Eks poliitika on meil kõiges määrav. Kirjutasin siin eespool kuskil, et võtsin kokku eelmise aasta 14000km läbisõiduks kulutatud elektri maksumuse, arvestades ka ülikallist ELMO laadimist. Sain ~200EURi. Pole paha! Tegelik võit tuleb hoopis ajaline. Proua ütleb, et ta võidab i3 tööl käies iga päev üle poole tunni reaalset aega tänu bussiridadele. Lisaks tasuta parkimine südalinnas. See kõik on sajad eurod kuus. Seega tavalisele linnainimesele on elektrikas täna igati mõistlik valik. Samas siiani on lisaks olnud vaja nö maalkäimise autot. See Bolt peaks ka selle mure lahendama, seega igati tore asi TÄNASE POLIITIKA juures
Re: Elektriautorubriik
Kuno_T kirjutas:Kas see oli nüüd elektrikäru kiitus või laitus, ?
Ma arvestasin veidi kütuste hindasid ja autokütuseks kasutatava vedelkütuse kwh kohta on aktsiis 10 korda suurem kui elektril. Nii, et "autokütuseks" kasutava elektri odavus on tingitud pigem maksudega manipuleerimisest.
Elektriaktsiis 0,00447€/kWh
Diiselkütuse aktsiis 0,44€/l= 0,045€/ kWh, kui kütteväärtus on 9,7kWh/l. Ehk erinevus on kümnekordne. Selle eelistuse likvideerimiseks piisab väikesest aktsiisiseaduse manipulatsioonist, mida tehakse tavaliselt pimedas ja teki all ning pärast pannakse fakti ette.
Kas selle nimel, et elektriautodel ei oleks enam soodsam sõita kui diislikärul, oled sa nõus loobuma elektri kasutamisest oma kodus, tööl ja muude eluks vajalike tegevuse juures, sest hind on liiga kallis?
Aktsiisi vahe on ju mõistetav, sest olgugi, et kütust kasutatakse palju, siis elektrit kasutatakse koguseliselt veelgi rohkem ning on veel suurem elementaarsus kui vedelkütused.
Nagu näha, siis mõelda ju oskad, ja arve kasutada. Siis selle asemel, et nuriseda, et miks on sellel eelis, kui mina kasutan toda ja need eelised peaks ära muutma. Siis võiksid äkki vaadata üle oma kasutuse ning kasutada see eelis ära? Mõtle kui palju raha on võimalik säästa .
ning lisaks PS: elekter on üks väheseid "kütuse" liike, mida on võimalik lihtsa vaevaga ka ise toota. Selleks on variante oi oi kui palju, olenevalt kus kandis oled. Tuulikud, päikesepaneelid, vesiveskid jne. Oled sa proovinud ise diislit villida? Kas tahad hakata naftamagnaatidega konkureerima?
Elektriautot kiita või laita ikka võib. Sellel on ju nagu igal teiselgi asjal, omad plussid ja miinused. Hetkel laiatarbe elektriautod on väga spetsiifilise kasutusega autod, ning kui kellelgi on selleks vaja autot, siis on ideaalne lahendus, kuid kui inimese eeldus on, et peab olema võimalik igapäev Tallinn-Tartu-Tallinn sõita, siis selle jaoks teised autod.
Lihtne matemaatika ning enese analüüs teeb selle kõik suht kiiresti selgeks.
BMW 320d M-Tech II
Re: Elektriautorubriik
Elekter ei ole siiski roheline energia, nagu suurem osa inimestest arvab.antti22 kirjutas:
Kas selle nimel, et elektriautodel ei oleks enam soodsam sõita kui diislikärul, oled sa nõus loobuma elektri kasutamisest oma kodus, tööl ja muude eluks vajalike tegevuse juures, sest hind on liiga kallis?
Aktsiisi vahe on ju mõistetav, sest olgugi, et kütust kasutatakse palju, siis elektrit kasutatakse koguseliselt veelgi rohkem ning on veel suurem elementaarsus kui vedelkütused.
Nagu näha, siis mõelda ju oskad, ja arve kasutada. Siis selle asemel, et nuriseda, et miks on sellel eelis, kui mina kasutan toda ja need eelised peaks ära muutma. Siis võiksid äkki vaadata üle oma kasutuse ning kasutada see eelis ära? Mõtle kui palju raha on võimalik säästa .
ning lisaks PS: elekter on üks väheseid "kütuse" liike, mida on võimalik lihtsa vaevaga ka ise toota. Selleks on variante oi oi kui palju, olenevalt kus kandis oled. Tuulikud, päikesepaneelid, vesiveskid jne. Oled sa proovinud ise diislit villida? Kas tahad hakata naftamagnaatidega konkureerima?
Elektriautot kiita või laita ikka võib. Sellel on ju nagu igal teiselgi asjal, omad plussid ja miinused. Hetkel laiatarbe elektriautod on väga spetsiifilise kasutusega autod, ning kui kellelgi on selleks vaja autot, siis on ideaalne lahendus, kuid kui inimese eeldus on, et peab olema võimalik igapäev Tallinn-Tartu-Tallinn sõita, siis selle jaoks teised autod.
Lihtne matemaatika ning enese analüüs teeb selle kõik suht kiiresti selgeks.
Re: Elektriautorubriik
Tauri_J kirjutas:Elekter ei ole siiski roheline energia, nagu suurem osa inimestest arvab.antti22 kirjutas:
Kas selle nimel, et elektriautodel ei oleks enam soodsam sõita kui diislikärul, oled sa nõus loobuma elektri kasutamisest oma kodus, tööl ja muude eluks vajalike tegevuse juures, sest hind on liiga kallis?
Aktsiisi vahe on ju mõistetav, sest olgugi, et kütust kasutatakse palju, siis elektrit kasutatakse koguseliselt veelgi rohkem ning on veel suurem elementaarsus kui vedelkütused.
Nagu näha, siis mõelda ju oskad, ja arve kasutada. Siis selle asemel, et nuriseda, et miks on sellel eelis, kui mina kasutan toda ja need eelised peaks ära muutma. Siis võiksid äkki vaadata üle oma kasutuse ning kasutada see eelis ära? Mõtle kui palju raha on võimalik säästa .
ning lisaks PS: elekter on üks väheseid "kütuse" liike, mida on võimalik lihtsa vaevaga ka ise toota. Selleks on variante oi oi kui palju, olenevalt kus kandis oled. Tuulikud, päikesepaneelid, vesiveskid jne. Oled sa proovinud ise diislit villida? Kas tahad hakata naftamagnaatidega konkureerima?
Elektriautot kiita või laita ikka võib. Sellel on ju nagu igal teiselgi asjal, omad plussid ja miinused. Hetkel laiatarbe elektriautod on väga spetsiifilise kasutusega autod, ning kui kellelgi on selleks vaja autot, siis on ideaalne lahendus, kuid kui inimese eeldus on, et peab olema võimalik igapäev Tallinn-Tartu-Tallinn sõita, siis selle jaoks teised autod.
Lihtne matemaatika ning enese analüüs teeb selle kõik suht kiiresti selgeks.
Kogu see "rohelisus" on üldse suur mull, tänu millele Sinu käest rohkem raha kätte saada. Aga see selleks.
Ma ei arva küll, et auto valimisel näiteks minul endal oleks esimene prioriteet vaadata, et kui "roheline" see valik on, vaid esmalt vaataks ikka enda rahakoti seisukohast.
BMW 320d M-Tech II
Re: Elektriautorubriik
Aktsiiside teemal. Elektri puhul vaevalt et nad aktsiise väga tõstma hakkavad. Miks peaks? Aktsiisi asemel on sinu arve peal ju selline tore rida nagu "võrgutasu/võrguteenus" . Mis moodustab enamasti suurema osa sinu elektri arvest kui reaalne elektri hind. Sellest tulnud rahast võtab riik dividende keskmiselt 60-100 miljonit eurot aastas. Kuna jõuab ju raha samasse auku, siis kas ei tundu sarnasena aktsiisile/maksule/koormisele ?Kuno_T kirjutas:See kõik on kusntlikult loodud eelis ja loll on see, kes seda ei kasuta.Muhv kirjutas:Kuno - ma ei kiida ega laida - räägin nii nagu asjad on.
Eks poliitika on meil kõiges määrav. Kirjutasin siin eespool kuskil, et võtsin kokku eelmise aasta 14000km läbisõiduks kulutatud elektri maksumuse, arvestades ka ülikallist ELMO laadimist. Sain ~200EURi. Pole paha! Tegelik võit tuleb hoopis ajaline. Proua ütleb, et ta võidab i3 tööl käies iga päev üle poole tunni reaalset aega tänu bussiridadele. Lisaks tasuta parkimine südalinnas. See kõik on sajad eurod kuus. Seega tavalisele linnainimesele on elektrikas täna igati mõistlik valik. Samas siiani on lisaks olnud vaja nö maalkäimise autot. See Bolt peaks ka selle mure lahendama, seega igati tore asi TÄNASE POLIITIKA juures
Ma oma eelmises aktsiiarvestuses unustasin diisli aktsiisi kasuteguriga (ca 0,4) läbi jagamata, selle võrra on diisli aktsiis elektri omast veel kõrgem ehk aktsiiside hinnanguline erinevus taandatuna ratastele kantavaks energiaks ca 25-kordne.
Sellest me vist vaikime, kuidas akude tootmine Hiinat saastab?
Küll nad võivad ka seda tõsta, ning tõstetaksegi, aga sellest ei kaota elektriautode omanikud, vaid kõik elanikud ja ka diiselautode omanikud.
BMW 320d M-Tech II
Re: Elektriautorubriik
Ise ka praeguste pakastega -15C ja isegi kord -19C-ga, pikkasid otsasid sõitnud küll ja küll (ei ela linnas).Muhv kirjutas:Tegin mõni päev tagasi ekstreemika läbi.
Tulin Virtsust -18C Tallinna. Kui suvel tavapärase ilmaga sõidan selle otsa enam-vähem rahulikult läbi (138km), kuuma ilmaga pean vähendama sõidukiiruse 80km/h peale, siis seekord oli nalja rohkem. Kuna ei raatsinud eelsoojenduseks ELMO külmkapile täiendavat raha loovutada, hakkasin külma akupakiga liikuma. Lasin salongi soojaks. Kiiruse valisin 70km/h. Umbes 20km järel lülitasin soojenduse välja - jäädes lootma sõidust tuleneva jääksoojuse peale. See kukutas temperatuuri salongis ca 10C peale. Selge oli, et linna ühe hooga kuidagi ei jõua, seega istusin 2,5 tundi Ristil kuniks auto end kogus (Eestis pole ikka veel Euroopa süsteemis kiirlaadimist ) Seejärel koju. Tavapärasest 140km läbisõidust oli seega praktiliselt alles 90km. Kui oleksin autot hoidnud komfordi peal, siis oleks alles olnud ca 80km.
Moraal - igaks tööks kasuta oma õiget tööriista Linnaautona on i3 jätkuvalt super - soe, väle ja rohkem kui piisava sõiduulatusega.
Kui suvel 93-ga sõites saab 120km täpselt (150-160km linnasisene) siis jaheda ilmaga (kuni -10C) saab ala 100km sõita. Edasi Leafi soojuspump annab alla -15C -16C (sealkandis vahest tarbib 2200W sealjuures COP ~1,2 ) ja edasi mugavaks kulgemiseks kulub umbes 2750-3000W elektrikerist (-17C ~ -19C). Liites juurde veel külma akukeemia, peabki piirduma 80km-ga maanteel (ega linnas märgatavalt rohkem ei saa, kuna küte on tugevamalt seotud ajaga kui kiirusega). Mina muidugi saan külmkappe kasutada ka -30C-ga. Ja kui ühe korra juba külmikut kasutada, siis saab soojenendust akupakist umbes 5-10% ulatusele juurde. Ei ole moraaliga nõus: talv elektriautodele rohkelt probleeme ei tekita (kui vaid õige laadija tee ääres on). Suvi vs Talv on "kusagil Ristil" külmkapiga vaja 1-2 minutit kauem vahekorras olla, muud ei midagi.
See roheline maania väga ei liiguta, raha aga küll. Kohekohe on poolteist aastat juba ja kohekohe on ka 50Mm täis tiksunud. Isegi 90 sendise diisliga ja 6 liitrise keskmisega (elektriauto tõttu alla 20km otsad on haruldased) on IKKAGI mõnusam kulgeda särtsupilliga, kulgeb iga ilmaga eeskujulikult. Vot et 2meetrist nurgariidekappi transportida ei saa, see on kurb, seetõttu ongi kõrvalt võtta teistsuguse funktsionaalsusega transpordivahend.
Keda huvitab, siis aku jääkmahtuvus on 95,7%, viimane protsent läks samakiiresti kui esimesed kolm.
Oi kui kuri ma olen, et auto veesärk pole nii nutikalt ehitatatud nagu Teslal. Nimelt sõidu ajal tekkiv inverteri ja mootorite jääksoojus pumbatakse salongiradika eelkütteks. Nii ongi, et 90% kasuteguriga saab 1kW/h tasuta sooja talvel.
Bolt-il on võimalus ennast tõestada. Ja CCS pistikuga on USAs sama jama nagu Eestiski, Muhv just seletas, kui tore kõik on. Seega pole sellest poldi 40% suuremast akust alati tolku.
Muhv, Bolti hind ei tule 30 000$, vaid 35 000$. Ja võid kindel olla, et selle raha eest ei saa soojuspumbagi.
Seetõttu ma ei mõista, millega see Teslale ära tegi. Pigem arvan, et teeb Nissanile ära, kes pakkus eelmisel aastal juba 30kWh akut; 2017 jõuavad nad heal juhul 40ni (hinda tõstmata).
Kas tõesti M57N/M47N probleemid (ja nende derivaadid) on nii pärikarva? Pakutakse lahendust, mis töötab ja ajab kõik mõistlikud asjad ära nii, et peale garantiiaega uut ei pea ostma (sh käigukast). Miks siis mitte leppida pisikese nüansiga, kui positiivseid omadusi nii palju on (ärme rohelusele tähelepanu pööragi)?Kuno_T kirjutas: Selle teema võiks üldse kõrvale panna seniks, kuniks reaalselt elektrikärud 1 laadmisega koos kõigi mugavustega (küte, kont, aktiivne sõidustiil jne) 1000 km sõidavad, mitte teoreetilised 300.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Kuno võrdleb 300 000km sõitnud bemmi 50 000km sõitnud Hondaga. Tüpoloogia nagu ikka.
Vist ei ole vaja lisada, et 300 000 sõitnud Honda on tõsine haruldus ja EV-de osas ei ole Honda sisuliselt kuhugi jõudnud.
Vist ei ole vaja lisada, et 300 000 sõitnud Honda on tõsine haruldus ja EV-de osas ei ole Honda sisuliselt kuhugi jõudnud.
Re: Elektriautorubriik
Kui nüüd natuke üleüldiselt heietada, siis on veidi kurb, et nafta barrel nii odav on. See ei motiveeri nii palju alternatiive otsima ja kõiki neid särtsupille kiirelt paremaks tuunima. Kahtlen sügavalt et kui barrel poleks 135$ maksnud, siis Tesla nii hoogsalt oleks arenenud. Ja teistele latti ette pannud ning neid omakorda arenema sundinud.
Täna tundub nii et üks pill võib olla särtsakas, aga teine peaks olema siiski matsakas. St linnas ajad asjad ära aga kui tuleb pikem sõit, lund tuiskab ja kraad näitab -25C, siis on hoopis teine tera liigelda massiivsema, 4wd ning sooja ja sõiduulatust mitte kartva fossiilipõletiga
Täna tundub nii et üks pill võib olla särtsakas, aga teine peaks olema siiski matsakas. St linnas ajad asjad ära aga kui tuleb pikem sõit, lund tuiskab ja kraad näitab -25C, siis on hoopis teine tera liigelda massiivsema, 4wd ning sooja ja sõiduulatust mitte kartva fossiilipõletiga
GS