Elektriautorubriik
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Olen täpselt samal arvamusel kasutajaga Täpp
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Ma olen siinmail ka paari Teslat tee peal näinud ja nüüd ostis üks "naabrimees" ka endale sellise.
Model S 85 ehk siis selle võimsama akuga. Välja näeb küll kena, eriti nina on ilus. Aga salongis see ristipidi pööratud 4kordse suurusega "iPad" on küll suht harjumatu, mu meelest natuke liiga kobakas. Maksma läks see talle 550 000 nok-i ehk ca 65 000 eurot. Arvestades siinseid CO2 makse on see uue auto kohta ikka päris soodne (F10 bemm maksab umbes 1 mln nok). Ootejärjekord oli 1 aasta. Eks näis, kas tulevikus saan täpsemat infot auto kohta.
Model S 85 ehk siis selle võimsama akuga. Välja näeb küll kena, eriti nina on ilus. Aga salongis see ristipidi pööratud 4kordse suurusega "iPad" on küll suht harjumatu, mu meelest natuke liiga kobakas. Maksma läks see talle 550 000 nok-i ehk ca 65 000 eurot. Arvestades siinseid CO2 makse on see uue auto kohta ikka päris soodne (F10 bemm maksab umbes 1 mln nok). Ootejärjekord oli 1 aasta. Eks näis, kas tulevikus saan täpsemat infot auto kohta.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Loomulikult on selline plaat seal harjumatu
Esmakordne värk et nii suur jublakas topitud armatuurile.
See jäeti spetsiaalselt nii suureks, et nuppudele
pihta saamine oleks võimalik ka ekraanile vaatamata.
Nupud on suuremad kui tavalistes autodes vajutatavad.
Lisaks on jäetud nuppudele paisumisruumi. Pea iga
paari kuu tagant tuleb mõni nupuke kusagile juurde.
Füüsilisi nuppe pole peale auto väljalaskmist võimalik
enam uuendada. Teha kaks eraldi seadet konsooliga
suhtlemiseks (idrive joystick sisendina ja ekraan väljundina)
on mittevajalik, kuna mahutada nad üksteise otsa on parem.
Järjekord kasvab aina suuremaks ja suuremaks
Esmakordne värk et nii suur jublakas topitud armatuurile.
See jäeti spetsiaalselt nii suureks, et nuppudele
pihta saamine oleks võimalik ka ekraanile vaatamata.
Nupud on suuremad kui tavalistes autodes vajutatavad.
Lisaks on jäetud nuppudele paisumisruumi. Pea iga
paari kuu tagant tuleb mõni nupuke kusagile juurde.
Füüsilisi nuppe pole peale auto väljalaskmist võimalik
enam uuendada. Teha kaks eraldi seadet konsooliga
suhtlemiseks (idrive joystick sisendina ja ekraan väljundina)
on mittevajalik, kuna mahutada nad üksteise otsa on parem.
Järjekord kasvab aina suuremaks ja suuremaks
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Ok, kuna mulle vihjati, et siin mingi paras admine käib, siis mõtlesin, et regan ka ära lihtsalt selleks, et paar fakti ka sekka öelda. Ei varja oma nime ning tõenäoliselt meediakajastuses on see nimi nüüd ka seotud selle esimese Model S-ga mis registreeritud.
Tuleb tunnistada, et detailselt ma seda tervet threadi läbi ei lugenud, sirvisin osaliselt ning üritasin tuvastada, et mis siis on peamised küsimused. Võin kohe öelda ette, et kuigi mul enne BMW pole olnud on mu varasemad autod olnud:
Toyota Corolla GT
Subaru Impreza WRX STI '07
Mitsubishi Lancer Evolution X '08
Ehk siis enamuses sportlikud / ralli autod ning pigem olin selline petrolhead kes naudib head autot. Seetõttu ei saanud ka jätta Model S ostmata kuna minu isikliku arvamuse järgi on tegemist ilmselgelt ühe hetkel parima autoga turul (mitte ainult parim elektriauto). Ja seda minumeelest mitmel põhjusel.
Esiteks, kes meist ei tahaks kogu aeg ringi sõita spordikaga Samas elu nõuab aeg-ajalt ohvreid kuna pere/loomad kasvab ning seetõttu on vaja universaali vms ning klassikaline pereauto ning sportauto kipuvad olema pigem ortogonaalsed nõudmised. Eks minagi olin A6 / A5 (kuigi see oli selline so-so kaalutlus kuna eesmärk oli siiski mahutatavust tõsta) kaalumas just nimelt selleks, et ka naine saaks sõita ning mahuksid kõik loomad ja muu träni autosse ära sõites. Model S puhul aga selgub, et seda kompromissi tegema ei pea. Autol on 462hp ning vägagi tige minek ja fun sõitmine. Samas mahutab ta rahulikult 5 täiskasvanut ning jääb lisaks veel tohutu kogus ruumi alles ka kuna esikapoti all on vägagi suur panipaik (seljakott+naise suurem käekott + 4 selveri täis pungil kilekotti ning täis oli ca 2/3 frunkist). Samuti on tagumiste istmete taga ruumi kõvasti kuhu mahuks rahulikult kaks suuremat kasvu koera või parajas koguses kaupa rääkimata panipaigast mis on autodel kuhu ei tellita +2 lasteistet (ja kui tellida, siis on tegemist 7 kohalise autoga).
Teiseks on reaalne kulu. Iizi jne ei anna hetkel õigeid kasko numbreid. ERGO ja IF mõlemad lajatasid alguses 6500-8000 eur aastamaksetega ja sinna nende pakkumised ka jäid. Pärast pikki läbirääkimisi on Swedbank kindlustus nõus pakkuma kõigile Model S-dele kaskot ning see varieerub mudelist ca 2000-3000 eur vahel aastas. Jah, see on hetkel veel 2x kallim kui sarnane Audi/BMW, kuid juba way mõistlikum. Autode arvu dramaatilise kasvuga (hetkel kindlalt teada ca 5 tellitud autot, osad saabuvad juba Jaanuaris, ca 15-20 inimest kes on tellimise tõsise kaalumise juures uurides mult viimaseid tellimise detaile ning see on vaid need keda mina otseselt tean nimeliselt) peaks ka kasko hind kukkuma kuna seal hetkel on siiski mingi eksootilisuse preemia sees. Samas minu arvestuses mis tegin võrdluse jaoks (TCO analüüs https://www.dropbox.com/s/bkqwwhcgehfgj ... a_TCO.xlsx" onclick="window.open(this.href);return false; võite alla tõmmata ja enda jaoks tuunida kuidas tunnete) on sees see kallim kasko ning auto tuleb endiselt igakuise maksena odavam. Võrdleme antud juhul ikka õunu õuntega ehk siis uus auto vs uus auto. Järelturgu võime võrrelda 2-3 aasta pärast kui see tekib, hetkel on Teslade järelturg ca 10-20% kõrgema hinnaga kui uue ostmine lihtsalt sellepärast, et uue auto tarneaeg on ca 6 kuud aga kui keegi müüb sulle auto kohe, siis lihtsalt turumajandus dikteerib sellise hinna.
Kolmandaks on mugavus. Ma pole veel väga palju jõudnud sõita, hetkel spidokal ees ca 600km, kuid ma pole kordagi pidanud isegi mõtlema "tankimise" peale. Õhtul koju jõudes lükkan kaabli sappa ning hommikul lahkun täis akuga (90% peale laetult mis on maksimaalne optimaalne long-term laadimistase, 100% on road-trippide jaoks). Ning arvestades, et ma sõidan hetkel talvistes oludes kõige nõmedama patterniga üldse (10km sõit, 2-6h auto seisab ja kordame), siis on energiatarve ca 60% kõrgem kui nominaal sest lihtsalt auto ei jõua selle 10km linnasõiduga tegelikult ennast stabiilsesse olekusse saada, alati on selle 10km lõpus ta lähedal nominaalsele tarbimisele aga siis ma pargin ta ja pärast hakkab otsast pihta. Ma olen ühe 70km tripi teinud kus alates 20. km sõitsin maanteel (ajaks mil auto oli rahunenud ja termilises tasakaalus) ning tarbimine oli 200Wh/km seejuures oli tegemist selle räme tormise päevaga ning õhutakistuse muutumine muudab päris tugevalt tarbimist. Nominaal arvestatakse 180Wh/km niiet vaid 10% üle selle tuli tarbimine ning seda pehme talve oludes. Eks -10C...-20C juures võib siis +20..+30% arvestada tarbimist kuigi küte kui selline ei ole issue sest auto on ca 1..2 minutiga soe ning hoiab seda päris hästi niiet tegelt pole enamuse ajast vaja kliimat sees hoidagi.
Vastupidavus on asi mida hetkel saab ainult spekuleerida. Tesla puhul on ajalooliseks statistikaks kaks asja võtta:
1) Roadster mis kasutab väga sarnast tehnoloogiat ja oligi proof of concept Model S-le. See on olnud turul 2008 aastast ning leidub roadstere mis on sõitnud 250-300k km. Aku mahtuvus on neil ca 90% algsest.
2) Model S omanikud kes on meeletud sõitjad. Eksisteerib juba 60 000 miili sõitnud autosid ning nende akupaki maht on endiselt 95+% algsest. Käputäis autosid on ka juba ühe talve sõitnud (esimesed tarned hakkasid juuli 2012) seejuures ka Kanadas jne kus on korralikku talve. Probleeme mis erineks teistest või oleks elektriauto spetsiifilised pole olnud. Eks ikka on autost välja külmumisi kui on olnud vihm millele kohe on järgnenud korralik pakane aga siis üldjuhul on kõik oma autodest välja külmunud, mitte ainult Model S omanikud.
Garantii osas annab akupakile Tesla garantii 8 aastat piiramatu arv km. Sõida aastas 50 000km ning sul on 8 aastaga 400 000km ning kui maht langeb liiga palju saad uue akupaki. Kere garantii on 4 aastat ja 80 000km mis vist suht standard. Mäletamist mööda saab osta ka +4 aastat sellele (ja +80 000km), pole uurinud veel, et mis maksab see. Teoreetiline akude kestvus on arvestatud ca 20 aasta kanti peale mida nad lähevad taaskasutamisse (akupakis ei ole midagi mis taktistaks nende taaskasutust ning Tesla plaanib ehitada Gigafactory mille üheks osaks on ka akude taastamine, see võiks akupakkide upgrade hinda oluliselt langetada kui ta valmis on ning see peaks olema valmis ajaks mil esimesed akupakid vajavad vahetamist ehk ca 10-15 aastat).
Laadimise osa on meil siin suhteliselt hea. Ma pole veel ühtegi ELMO jaama jõudnud kuna pole vaja läinud ning seni kuni CHAdeMO adapter pole müüki tulnud on seal laadimine ka veidi aeglane (55km/h minul, kui osta twin charger, siis 110km/h). CHAdeMOga peaks olema ca 240-250km/h mis on selline paras 30 min burgsi peatus, et laadida suurem enamus vajaminevast linnadevahelisest distantsist. Loodetavasti ~2 aasta pärast näeb ka esimesei superlaadijaid.
Mis puudutab konkurentsi, siis Tesla eesmärk on sisse viia elektriautode revolutsioon. Iga konkureeriv elektriauto on Tesla seisukohalt positiivne kuna on samm õiges suunas. BMW i3 ja i8 kahjuks ei ole konkurendid vaid on teistes nissides. i3 on konkurent Leaf-le kuna on linna auto mis on parimal juhul pere teine auto. i8 on luks spordikas mis on hübriid ning konkureerib rohkem porsche hübriidiga kui Teslaga. Küll kunagi tuleb ka konkurente, kuid hetkel Tesla konkureerib bensukatega ning seda suht edukalt. Eile just näitasin autot ühele 750 omanikule ning talle meeldis Model S väga. Seda igast aspektist (hind on odavam, suurem, parema jõudlusega jne jne). Arvas, et tõenäoliselt Jaanuaris tellib ära.
Aga eks näeb kuidas tulevik tegelikult kujuneb. Minu ennustus on, et siis kui esimene hooldus on vajalik on Eestis juba olemas esindus ja remont (ei imestaks kui keretöid teeb Audi või BMW kuna neil on alumiiniumiga töötamise kogemus olemas ning Tesla tavaliselt outsourceb keretööde osa). Soola suhtes vastupidavus peaks 100% alumiinium autol olema parem kui autodel millel on vaid osad alumiiniumdetailid (ainuke mitte alumiinium metall peaks Teslal olema titaan mis on roll cage osa ning mis tegi katuse sissevajutamise test aparaadi katki).
Loodan, et veidi rohkem on vastuseid nüüd ning seda ehk ka autentsemast allikast kuna autoga igapäevaselt sõidan (ning mul pole teist autot ja ei plaani ka, et oleks vajalik kunagi). Üritan teemal silma peal hoida, et kui kellelgi on reaalse kasutamise kohta küsimusi, siis vastan ning eks võib ka millaski korraldada mingi hetke kus olen punktis X olemas, et huvilised saavad ka autoga vähe lähemalt tutvuda. Seniks talveilma nautima kuna tagaveolisega lumistel teedel suht fun
Tuleb tunnistada, et detailselt ma seda tervet threadi läbi ei lugenud, sirvisin osaliselt ning üritasin tuvastada, et mis siis on peamised küsimused. Võin kohe öelda ette, et kuigi mul enne BMW pole olnud on mu varasemad autod olnud:
Toyota Corolla GT
Subaru Impreza WRX STI '07
Mitsubishi Lancer Evolution X '08
Ehk siis enamuses sportlikud / ralli autod ning pigem olin selline petrolhead kes naudib head autot. Seetõttu ei saanud ka jätta Model S ostmata kuna minu isikliku arvamuse järgi on tegemist ilmselgelt ühe hetkel parima autoga turul (mitte ainult parim elektriauto). Ja seda minumeelest mitmel põhjusel.
Esiteks, kes meist ei tahaks kogu aeg ringi sõita spordikaga Samas elu nõuab aeg-ajalt ohvreid kuna pere/loomad kasvab ning seetõttu on vaja universaali vms ning klassikaline pereauto ning sportauto kipuvad olema pigem ortogonaalsed nõudmised. Eks minagi olin A6 / A5 (kuigi see oli selline so-so kaalutlus kuna eesmärk oli siiski mahutatavust tõsta) kaalumas just nimelt selleks, et ka naine saaks sõita ning mahuksid kõik loomad ja muu träni autosse ära sõites. Model S puhul aga selgub, et seda kompromissi tegema ei pea. Autol on 462hp ning vägagi tige minek ja fun sõitmine. Samas mahutab ta rahulikult 5 täiskasvanut ning jääb lisaks veel tohutu kogus ruumi alles ka kuna esikapoti all on vägagi suur panipaik (seljakott+naise suurem käekott + 4 selveri täis pungil kilekotti ning täis oli ca 2/3 frunkist). Samuti on tagumiste istmete taga ruumi kõvasti kuhu mahuks rahulikult kaks suuremat kasvu koera või parajas koguses kaupa rääkimata panipaigast mis on autodel kuhu ei tellita +2 lasteistet (ja kui tellida, siis on tegemist 7 kohalise autoga).
Teiseks on reaalne kulu. Iizi jne ei anna hetkel õigeid kasko numbreid. ERGO ja IF mõlemad lajatasid alguses 6500-8000 eur aastamaksetega ja sinna nende pakkumised ka jäid. Pärast pikki läbirääkimisi on Swedbank kindlustus nõus pakkuma kõigile Model S-dele kaskot ning see varieerub mudelist ca 2000-3000 eur vahel aastas. Jah, see on hetkel veel 2x kallim kui sarnane Audi/BMW, kuid juba way mõistlikum. Autode arvu dramaatilise kasvuga (hetkel kindlalt teada ca 5 tellitud autot, osad saabuvad juba Jaanuaris, ca 15-20 inimest kes on tellimise tõsise kaalumise juures uurides mult viimaseid tellimise detaile ning see on vaid need keda mina otseselt tean nimeliselt) peaks ka kasko hind kukkuma kuna seal hetkel on siiski mingi eksootilisuse preemia sees. Samas minu arvestuses mis tegin võrdluse jaoks (TCO analüüs https://www.dropbox.com/s/bkqwwhcgehfgj ... a_TCO.xlsx" onclick="window.open(this.href);return false; võite alla tõmmata ja enda jaoks tuunida kuidas tunnete) on sees see kallim kasko ning auto tuleb endiselt igakuise maksena odavam. Võrdleme antud juhul ikka õunu õuntega ehk siis uus auto vs uus auto. Järelturgu võime võrrelda 2-3 aasta pärast kui see tekib, hetkel on Teslade järelturg ca 10-20% kõrgema hinnaga kui uue ostmine lihtsalt sellepärast, et uue auto tarneaeg on ca 6 kuud aga kui keegi müüb sulle auto kohe, siis lihtsalt turumajandus dikteerib sellise hinna.
Kolmandaks on mugavus. Ma pole veel väga palju jõudnud sõita, hetkel spidokal ees ca 600km, kuid ma pole kordagi pidanud isegi mõtlema "tankimise" peale. Õhtul koju jõudes lükkan kaabli sappa ning hommikul lahkun täis akuga (90% peale laetult mis on maksimaalne optimaalne long-term laadimistase, 100% on road-trippide jaoks). Ning arvestades, et ma sõidan hetkel talvistes oludes kõige nõmedama patterniga üldse (10km sõit, 2-6h auto seisab ja kordame), siis on energiatarve ca 60% kõrgem kui nominaal sest lihtsalt auto ei jõua selle 10km linnasõiduga tegelikult ennast stabiilsesse olekusse saada, alati on selle 10km lõpus ta lähedal nominaalsele tarbimisele aga siis ma pargin ta ja pärast hakkab otsast pihta. Ma olen ühe 70km tripi teinud kus alates 20. km sõitsin maanteel (ajaks mil auto oli rahunenud ja termilises tasakaalus) ning tarbimine oli 200Wh/km seejuures oli tegemist selle räme tormise päevaga ning õhutakistuse muutumine muudab päris tugevalt tarbimist. Nominaal arvestatakse 180Wh/km niiet vaid 10% üle selle tuli tarbimine ning seda pehme talve oludes. Eks -10C...-20C juures võib siis +20..+30% arvestada tarbimist kuigi küte kui selline ei ole issue sest auto on ca 1..2 minutiga soe ning hoiab seda päris hästi niiet tegelt pole enamuse ajast vaja kliimat sees hoidagi.
Vastupidavus on asi mida hetkel saab ainult spekuleerida. Tesla puhul on ajalooliseks statistikaks kaks asja võtta:
1) Roadster mis kasutab väga sarnast tehnoloogiat ja oligi proof of concept Model S-le. See on olnud turul 2008 aastast ning leidub roadstere mis on sõitnud 250-300k km. Aku mahtuvus on neil ca 90% algsest.
2) Model S omanikud kes on meeletud sõitjad. Eksisteerib juba 60 000 miili sõitnud autosid ning nende akupaki maht on endiselt 95+% algsest. Käputäis autosid on ka juba ühe talve sõitnud (esimesed tarned hakkasid juuli 2012) seejuures ka Kanadas jne kus on korralikku talve. Probleeme mis erineks teistest või oleks elektriauto spetsiifilised pole olnud. Eks ikka on autost välja külmumisi kui on olnud vihm millele kohe on järgnenud korralik pakane aga siis üldjuhul on kõik oma autodest välja külmunud, mitte ainult Model S omanikud.
Garantii osas annab akupakile Tesla garantii 8 aastat piiramatu arv km. Sõida aastas 50 000km ning sul on 8 aastaga 400 000km ning kui maht langeb liiga palju saad uue akupaki. Kere garantii on 4 aastat ja 80 000km mis vist suht standard. Mäletamist mööda saab osta ka +4 aastat sellele (ja +80 000km), pole uurinud veel, et mis maksab see. Teoreetiline akude kestvus on arvestatud ca 20 aasta kanti peale mida nad lähevad taaskasutamisse (akupakis ei ole midagi mis taktistaks nende taaskasutust ning Tesla plaanib ehitada Gigafactory mille üheks osaks on ka akude taastamine, see võiks akupakkide upgrade hinda oluliselt langetada kui ta valmis on ning see peaks olema valmis ajaks mil esimesed akupakid vajavad vahetamist ehk ca 10-15 aastat).
Laadimise osa on meil siin suhteliselt hea. Ma pole veel ühtegi ELMO jaama jõudnud kuna pole vaja läinud ning seni kuni CHAdeMO adapter pole müüki tulnud on seal laadimine ka veidi aeglane (55km/h minul, kui osta twin charger, siis 110km/h). CHAdeMOga peaks olema ca 240-250km/h mis on selline paras 30 min burgsi peatus, et laadida suurem enamus vajaminevast linnadevahelisest distantsist. Loodetavasti ~2 aasta pärast näeb ka esimesei superlaadijaid.
Mis puudutab konkurentsi, siis Tesla eesmärk on sisse viia elektriautode revolutsioon. Iga konkureeriv elektriauto on Tesla seisukohalt positiivne kuna on samm õiges suunas. BMW i3 ja i8 kahjuks ei ole konkurendid vaid on teistes nissides. i3 on konkurent Leaf-le kuna on linna auto mis on parimal juhul pere teine auto. i8 on luks spordikas mis on hübriid ning konkureerib rohkem porsche hübriidiga kui Teslaga. Küll kunagi tuleb ka konkurente, kuid hetkel Tesla konkureerib bensukatega ning seda suht edukalt. Eile just näitasin autot ühele 750 omanikule ning talle meeldis Model S väga. Seda igast aspektist (hind on odavam, suurem, parema jõudlusega jne jne). Arvas, et tõenäoliselt Jaanuaris tellib ära.
Aga eks näeb kuidas tulevik tegelikult kujuneb. Minu ennustus on, et siis kui esimene hooldus on vajalik on Eestis juba olemas esindus ja remont (ei imestaks kui keretöid teeb Audi või BMW kuna neil on alumiiniumiga töötamise kogemus olemas ning Tesla tavaliselt outsourceb keretööde osa). Soola suhtes vastupidavus peaks 100% alumiinium autol olema parem kui autodel millel on vaid osad alumiiniumdetailid (ainuke mitte alumiinium metall peaks Teslal olema titaan mis on roll cage osa ning mis tegi katuse sissevajutamise test aparaadi katki).
Loodan, et veidi rohkem on vastuseid nüüd ning seda ehk ka autentsemast allikast kuna autoga igapäevaselt sõidan (ning mul pole teist autot ja ei plaani ka, et oleks vajalik kunagi). Üritan teemal silma peal hoida, et kui kellelgi on reaalse kasutamise kohta küsimusi, siis vastan ning eks võib ka millaski korraldada mingi hetke kus olen punktis X olemas, et huvilised saavad ka autoga vähe lähemalt tutvuda. Seniks talveilma nautima kuna tagaveolisega lumistel teedel suht fun
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Ahjah, mõned pildid ka. Frunki täituvus (pildilt ei paista, et veel on terve kohvri jagu ruumi kottide taga mis läheb esiklaasi alla):
Lumine Model S (tõsi, hetkel värava taga way lumisem aga ei viitsi minna pilti tegema)
Ka Model S-ga on bensukatesse asja. Kui näiteks kohvi/hotdogi tahta
Eks veel leiab pilte siit veidi: http://www.kahvel.ee/27904/reportaaz-te ... a-valjast/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lumine Model S (tõsi, hetkel värava taga way lumisem aga ei viitsi minna pilti tegema)
Ka Model S-ga on bensukatesse asja. Kui näiteks kohvi/hotdogi tahta
Eks veel leiab pilte siit veidi: http://www.kahvel.ee/27904/reportaaz-te ... a-valjast/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Teretulemast Mario
Hea meel näha autot räpastes tingimustes. Tekitab tunde, et see pole näituste masin
Täpne info kindlustustelt oli meil varem puudulik. Nüüd on sellega samuti asi klaar.
Kas saad öelda kõige negatiivsema asja antud auto puhul. Ma olen lugenud, et kõige
suuremaks miinuseks peetakse tagumise käetoe puudumist ja väga labased päikesesirmid,
need ei võta aga auto ostu valikul isegi pool punni alla
Lisaks minu isiklik mõte, mis painab: kui auto suudab nii hästi regenereerida, et hüdraulilise
piduri kasutamine on väga harv, kas siis Brembo piduriketastele roostekirme peale ei tule
Hea meel näha autot räpastes tingimustes. Tekitab tunde, et see pole näituste masin
Täpne info kindlustustelt oli meil varem puudulik. Nüüd on sellega samuti asi klaar.
Kas saad öelda kõige negatiivsema asja antud auto puhul. Ma olen lugenud, et kõige
suuremaks miinuseks peetakse tagumise käetoe puudumist ja väga labased päikesesirmid,
need ei võta aga auto ostu valikul isegi pool punni alla
Lisaks minu isiklik mõte, mis painab: kui auto suudab nii hästi regenereerida, et hüdraulilise
piduri kasutamine on väga harv, kas siis Brembo piduriketastele roostekirme peale ei tule
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Jah, olen miinuse leidnud. Päiksesirmid on tõesti uselessid meie põhjamaade päikesega talvel mis on enamuse paistvast ajast horisondist mitte väga kõrgel. Tagaistme käetoe osas ei ole puudust tundnud kuna ei sõida kunagi tagaarnis kirjutas:Teretulemast Mario
Hea meel näha autot räpastes tingimustes. Tekitab tunde, et see pole näituste masin
Täpne info kindlustustelt oli meil varem puudulik. Nüüd on sellega samuti asi klaar.
Kas saad öelda kõige negatiivsema asja antud auto puhul. Ma olen lugenud, et kõige
suuremaks miinuseks peetakse tagumise käetoe puudumist ja väga labased päikesesirmid,
need ei võta aga auto ostu valikul isegi pool punni alla
Lisaks minu isiklik mõte, mis painab: kui auto suudab nii hästi regenereerida, et hüdraulilise
piduri kasutamine on väga harv, kas siis Brembo piduriketastele roostekirme peale ei tule
Regen on väga väga imeline. Mul on ta standard seades (mitte low) ning 99% sõitmisest on ühe pedaaliga. Linnaliikluse tsükliline kulg on imeliselt regeniga sõidetav ning pidurit on vaja kasutada kahel puhul:
1) ootamatud olukorrad
2) kiiruse viimine 8km/h -> 0 km/h ning kallakul seismiseks.
Mul on ka creep välja lülitatud mis muidu üritab emuleerida automaatkasti aga olles vahepeal rendikaga automaatkastiga sõitnud ei kannatanud ma seda pidevalt piduril istumist, et hoida autot edasi roomamast.
Mis roostet puudutab, siis kahtlustan, et seda on 2 nädalaga raske öelda Aga seda tavapidurit tuleb siiski kasutada kuna seisma ei saa päris muidu jääda niiet ta saab kerget maintenance kasutust igapäevaselt, kuid mitte piisavalt, et see teda oluliselt kulutaks sest tõesti enamus hoo peatamisest on siiski regeniga. Isegi Tartu maanteelt ca 100km/h -> 50-60km/h maha tulek aeglustusrea kaudu kui vaja keerata on väga ilusti regeniga ajastatav ning gaasipedaali granulaarsus (ja samas mittelineaarsus) on väga väga abiks. Mul pole olnud ühtegi autot mille gaasipedaal võimaldaks nii detailselt käitumist määrata. Kui tahan võin startida rahulikult kasvatades kiirust 1-2km/h kaupa, võin teha kerge spurdi ning samat moodi saab ka regeni kogust väga granulaarselt määratleda ilma, et peaks varbaotsa gümnastikat meeletult tegema. Pedaal on tõesti hästi tuunitud vastama ja väga kerge kontrollida.
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Minu meelest on ka elektriautodel neid positiivseid omadusi palju rohkem kui sisepõlemismootoriga harjunud inimene oskaks üldse ette kujutadagi. Ja kuidas saabki üldse ehituselt 10 korda lihtsam ja 10 korda vähem hooldust vajav mootor olla halvem? Olmeseadmetes, kus elekter on kaabliga olemas, on kasutatud juba üle sajandi elektrimootorit ja sisepõlemismootor pole isegi alternatiivi üritanud pakkuda. Ka trollid, trammid ja elektrirongid hammustavad endale järjest suuremat osa transpordis. Järelikult on elektrimootor oma ehituselt ikkagi nii palju geniaalsem. Lihtsuses peitub võlu. Siiani on probleemiks olnud ainult energia kaasas vedamine kohtadesse kus kaablit ei saa järel vedada. Tesla Model S puhul ei näe ma ka seda probleemi, sest kui palju on ikka neid inimesi kes aastas rohkem kui korra on olukorra ees, et läbida vaja üle 500km ühe jutiga ja siis selleks erandkorraks ei suuda endale näiteks vastavat autot rentida päevaks või nädalaks.
See on jah naljakas kuidas inimesed kohe otsivad põhjuseid mille kallal nokkida. Näiteks nende autode puhul, kus see käetugi on olemas, kiputakse ülevaadetes jälle vinguma selle kallal, et kolmas inimene ei saa keskel mugavalt istuda Võiks ju pigem sedapidi võtta, et kuna käetugi on keskel puudu ja selle asemel on mugavad võimalused kolmele, siis saab keskele võtta hoopis ju mõne neiu ja käe tema sülle panna, kuna käetuge ju poleMario Kadastik kirjutas:Tagaistme käetoe osas ei ole puudust tundnud kuna ei sõida kunagi taga
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Mind häirib väga üks asi, et alumine ring on musta värvi/värvimata plastik. Eriti kole on see heledatel autodel.
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Ei pannud tähele ja googeldada ei viitsi, kui kiirelt see kiirendab 0-100km?
-
- Huviline
- Postitusi: 3725
- Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
- Peamine sõiduk: Metroo
- Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Kiireim oli 4,2 aeglaseim 5.6
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Aln1 kirjutas:Mind häirib väga üks asi, et alumine ring on musta värvi/värvimata plastik. Eriti kole on see heledatel autodel.
Milline?
Tagastange? Heh, see ei püsi heledana isegi puhta päikesepaistelise päevaga.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Ääretult meeldiv siin otseallikast kommentaare lugeda. Kahjuks Eestis meil veel normaalne EVde foorum puudub, seega peab infot killukeste haaval kokku lappama.
Paar küsimust ka omalt poolt. Mis laadimisstandardit Su auto kasutab? Palju sellisele aotole haagise täismassiks lubatakse?
Paar küsimust ka omalt poolt. Mis laadimisstandardit Su auto kasutab? Palju sellisele aotole haagise täismassiks lubatakse?
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Kusjuures keskel istujal on veel see eelis, et kui klassikaliselt on käigukast mis taga keskel istujalt võtab ära jalaruumi niiet ta peab jalad harkis üks ühel teine teisel pool istuma, siis Model S-l on taga terves ulatuses põrand ühtlane tagades palju rohkem ruumi jalgade paigutamiseks kuidas iganes tahtahillarr kirjutas:See on jah naljakas kuidas inimesed kohe otsivad põhjuseid mille kallal nokkida. Näiteks nende autode puhul, kus see käetugi on olemas, kiputakse ülevaadetes jälle vinguma selle kallal, et kolmas inimene ei saa keskel mugavalt istuda Võiks ju pigem sedapidi võtta, et kuna käetugi on keskel puudu ja selle asemel on mugavad võimalused kolmele, siis saab keskele võtta hoopis ju mõne neiu ja käe tema sülle panna, kuna käetuge ju pole
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Nii on ametlik jah. Samas mitte-ametlikult tehtud testid drag strippidel näitavad, et P85 kiirendus on pigem 3.9s kui 4.2sprelude20 kirjutas:Kiireim oli 4,2 aeglaseim 5.6
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Autol on kaks laadimisvõimalust (sama augu kaudu). Kasutab ta Type-II otsikut (ehk Mennekes tüüpi otsik) millele on veidi täiendust lisanud omalt poolt superlaadimiseks. Ehk siis tavaline Type-II otsik töötab autol imeliselt ning sõltuvalt varustusest (single või twin charger) saab laadida kas 3x16A või 3x32A vooluga. Lisaks on Tesla enda superlaadimine mis on 135kW võimsusega aga kahjuks mille jaamu siinkandis veel pole (kuigi viimase nädalaga on ca 7tk saksamaale, shveitsi ja hollandisse tekkinud ja laieneb see võrk pidevalt). Ca 2014 suvi peaks tulema ka CHAdeMO adapter (praegult autot tellides saab selle adapteri juba lisavarustusse valida, minul on eraldi tellitud takkajärgi ja olen ootejärjekorras). Sellega saaks ELMO kiirlaadijates ka seda alalisvoolu kiirlaadimist kasutada mis on 50kW ehk ca 250km/h laadimiskiirus. Sinnani peab piirduma Type-II otsikuga.Muhv kirjutas:Ääretult meeldiv siin otseallikast kommentaare lugeda. Kahjuks Eestis meil veel normaalne EVde foorum puudub, seega peab infot killukeste haaval kokku lappama.
Paar küsimust ka omalt poolt. Mis laadimisstandardit Su auto kasutab? Palju sellisele aotole haagise täismassiks lubatakse?
Ahjaa, autoga tuleb kaasa UMC millel on vahetatavad otsikud. Saab laadida tavalisest seinapistikust kui ka 3x16A punasest tööstusvoolu otsikust.
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
See 3x16A tööstusvoolu jurakas tundub olema kõige optimaalseim "vaese taluniku" valik.
Faaside vahel on ilusti ära jaotatud ja korralik "talupidamise" peakaitse on veel suuremgi.
Haakekonks on kusjuures üks asjadest, mida sellele lisavarustuses ei pakuta minuteada.
Nõudlus sellise auto puhul on üsna väike (v.a. Norra) ja sinna ta jäigi.
Auto mahutab iseenesest väga palju, kuid prusse ja lund sellega jah vedada veel ei saa.
Arvatavasti Norras hakkab mäss ja rahva võim ületab selle, tuleb aftermarket variant
Aga seaduse poolest oli vist umbkaudne kuldreegel, et ilma piduriteta 750kg alati ja
pidurite puhul maksimaalselt auto enda mass, ehk 2100kg.
Faaside vahel on ilusti ära jaotatud ja korralik "talupidamise" peakaitse on veel suuremgi.
Haakekonks on kusjuures üks asjadest, mida sellele lisavarustuses ei pakuta minuteada.
Nõudlus sellise auto puhul on üsna väike (v.a. Norra) ja sinna ta jäigi.
Auto mahutab iseenesest väga palju, kuid prusse ja lund sellega jah vedada veel ei saa.
Arvatavasti Norras hakkab mäss ja rahva võim ületab selle, tuleb aftermarket variant
Aga seaduse poolest oli vist umbkaudne kuldreegel, et ilma piduriteta 750kg alati ja
pidurite puhul maksimaalselt auto enda mass, ehk 2100kg.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Mingi idioot oled jah. Topid ideeauto pilte siia. Need mis tänaval liigivad on kõik alt musta ringiga nagu vanad bemmid või passatid, väga nilbe.arnis kirjutas:Aln1 kirjutas:Mind häirib väga üks asi, et alumine ring on musta värvi/värvimata plastik. Eriti kole on see heledatel autodel.
Milline?
Tagastange? Heh, see ei püsi heledana isegi puhta päikesepaistelise päevaga.
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Mmm... sa äkki näitad mõne pildi kuna faktid kipuvad vähe vastuollu minema su väidetega. Siin juba üks pilt on pandud aga ma jagaks terve suure galerii kus on kõik Model S värvivalikud ja tehtud igasugu eri nurkade alt erinevaid autosid. No ei näe seda mida mõtledAln1 kirjutas:Mingi idioot oled jah. Topid ideeauto pilte siia. Need mis tänaval liigivad on kõik alt musta ringiga nagu vanad bemmid või passatid, väga nilbe.arnis kirjutas:Aln1 kirjutas:Mind häirib väga üks asi, et alumine ring on musta värvi/värvimata plastik. Eriti kole on see heledatel autodel.
Milline?
Tagastange? Heh, see ei püsi heledana isegi puhta päikesepaistelise päevaga.
http://www.mnx.ca/ModelS/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Mõtleb vast seda, et alt ääred on värvimata jäänud.
Üpris lihtne asi, mida parandada, kui nii väga häirib. Või jätaksid selle pärast auto ostmata?
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Asoo. See on tegelikult tõesti üks väga suur asi miks autot ostmata jätta
Krt, olen sadu videosid/pilte näinud ja pole mitte kunagi varem tähele pannud,
et kusagil alumises servas on vaevumärgatav must osa.
Tore, et sa selle nõudlikkusega vähemuse poole peal seisad. Mina küll ei
tahaks, et väga praktiline ja väga ilus auto pärast esimest kilomeetrit
pigiplekkidega kaetud oleks, mis valgel värvil meeldivalt silma paistavad.
Selline soe reaktsioon oli igatahes küll päris atraktiivne:
Krt, olen sadu videosid/pilte näinud ja pole mitte kunagi varem tähele pannud,
et kusagil alumises servas on vaevumärgatav must osa.
Tore, et sa selle nõudlikkusega vähemuse poole peal seisad. Mina küll ei
tahaks, et väga praktiline ja väga ilus auto pärast esimest kilomeetrit
pigiplekkidega kaetud oleks, mis valgel värvil meeldivalt silma paistavad.
Selline soe reaktsioon oli igatahes küll päris atraktiivne:
Aln1 kirjutas:Mingi idioot oled jah.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- siim .j
- Huviline
- Postitusi: 1849
- Liitunud: 06.09.2006 16:44 26
- Peamine sõiduk: F10 535i M Performance
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Eesti nn II Tesla S kuulub vist nn Elisa Kasparile? Edit: Siiski mainib ta videos ära, et katusraamide kinnituskohtade puudumise jne pärast liigub auto soome, mitte ei jää temale.
Motors TV-s siis üleval võiks öelda, et esimesed Tesla S ülevaated Eestis:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Harjumatult pikk ja suur 17" konsool polegi nii nutikas ja jõuline, kui isiklikult arvasin, mõtlen netis browsimist. Kõike muud, mis puudutab selle headuniti menüüsi, võimalusi mida sättida jne. on muidugi kadestamisväärselt võimas,lihtne ja loogiline.
Kaspar mainis ka taskute puudumise polstrites, kuidas küll nii.
Motors TV-s siis üleval võiks öelda, et esimesed Tesla S ülevaated Eestis:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Harjumatult pikk ja suur 17" konsool polegi nii nutikas ja jõuline, kui isiklikult arvasin, mõtlen netis browsimist. Kõike muud, mis puudutab selle headuniti menüüsi, võimalusi mida sättida jne. on muidugi kadestamisväärselt võimas,lihtne ja loogiline.
Kaspar mainis ka taskute puudumise polstrites, kuidas küll nii.
Die Freude am Fahren liefert nur der "i" - N55
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Jah see veebis käimine on piiratud küll.
Ma arvan, et tegu on ohutuse sammuga.
Ilma java ja ilma flashi ja ilma downloadimise
võimaluseta on pahavara saada väga raske.
Lisaks see teema, mis ka BMW-des kimbutab:
võimalus vaadata TV-d sõidu ajal (väikese
tarkvaralise abinõuga). Need on kompromissid.
Ma arvan, et tegu on ohutuse sammuga.
Ilma java ja ilma flashi ja ilma downloadimise
võimaluseta on pahavara saada väga raske.
Lisaks see teema, mis ka BMW-des kimbutab:
võimalus vaadata TV-d sõidu ajal (väikese
tarkvaralise abinõuga). Need on kompromissid.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Kommentaari palun järgmisele:
Kas seal on märkimisväärseid eritingimusi? Kas määratletud, kes-kus taastab, et üldine garantii ei kannata? Kuidas remondi teostaja määratakse vms? Iga võimalik kahjukäsitluse alla kuuluv remont toob eelnevalt ilmselt kaasa vajaduse analüüsida ja hinnata nii auto otseseid, kui ka sõlmedele/süsteemidele mõjuvaid siduskahjustusi. See nn ekspertiis eeldab vastavat pädevust. Kus need asuvad (lähimad), keda Swed katab? See ilmselt ka iga pisema aga nn halva nurga alt saadud müksu korral nädalaid kestev protsess... kas ka asendusauto kuulub sinna paketti?
Kas seal on märkimisväärseid eritingimusi? Kas määratletud, kes-kus taastab, et üldine garantii ei kannata? Kuidas remondi teostaja määratakse vms? Iga võimalik kahjukäsitluse alla kuuluv remont toob eelnevalt ilmselt kaasa vajaduse analüüsida ja hinnata nii auto otseseid, kui ka sõlmedele/süsteemidele mõjuvaid siduskahjustusi. See nn ekspertiis eeldab vastavat pädevust. Kus need asuvad (lähimad), keda Swed katab? See ilmselt ka iga pisema aga nn halva nurga alt saadud müksu korral nädalaid kestev protsess... kas ka asendusauto kuulub sinna paketti?
Mario Kadastik kirjutas: Pärast pikki läbirääkimisi on Swedbank kindlustus nõus pakkuma kõigile Model S-dele kaskot ning see varieerub mudelist ca 2000-3000 eur vahel aastas.
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
- Peamine sõiduk: Tesla Model S
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Ainukene erinõue on see, et kui auto vajab remonti välismaal Tesla juures, siis transport sinna ja tagasi on minu kuludega. Eks remondi teostaja pean ma ise leidma kui ei taha kohe välismaale viia ning jah asendusauto võtsin juurde. Tesla enda claim on, et kui pole tegemist elektrisüsteemi või struktuurse kahjuga võib autot remontida ka Eestis, on vaja lihtsalt kedagi kes oskab juppe vahetada (enamus remonditöökodasid oskab pampreid etc vahetada) ning lihtsalt siis saadab Tesla jupi siia remonditöökotta. Keerukamate probleemide korral nagu elektrisüsteemid jne tuleb jah Teslasse minna mis hetkel Stockholm, järgmise aasta keskpaigast Helsingi ja helesinine lootus, et 2015 on Tallinnttsys kirjutas:Kommentaari palun järgmisele:
Kas seal on märkimisväärseid eritingimusi? Kas määratletud, kes-kus taastab, et üldine garantii ei kannata? Kuidas remondi teostaja määratakse vms? Iga võimalik kahjukäsitluse alla kuuluv remont toob eelnevalt ilmselt kaasa vajaduse analüüsida ja hinnata nii auto otseseid, kui ka sõlmedele/süsteemidele mõjuvaid siduskahjustusi. See nn ekspertiis eeldab vastavat pädevust. Kus need asuvad (lähimad), keda Swed katab? See ilmselt ka iga pisema aga nn halva nurga alt saadud müksu korral nädalaid kestev protsess... kas ka asendusauto kuulub sinna paketti?Mario Kadastik kirjutas: Pärast pikki läbirääkimisi on Swedbank kindlustus nõus pakkuma kõigile Model S-dele kaskot ning see varieerub mudelist ca 2000-3000 eur vahel aastas.
See ustes taskute/panipaikade puudumine tundus mulle ka alguses korra imelik aga siis koos sõbraga (kes praeguseks ka auto tellinud) hakkasime mõtlema, et mida me seal hoidnud oleme aastate jooksul ning jõudsime järeldusele, et see on klassikaline koht kuhu rändab prügi seisma kuni ta on pungil ning seejärel tühjendus. Parimal juhul suutsin joogipudeli välja mõelda mis seal on olnud aga that's pretty much it Niiet effektiivselt midagi sellest saamata ei jää, pigem distsiplineerib prügi kohe ära viskama mitte seda koguma.
Veebi brauseri uimasus on indeed case aga mul on kahtlus, et see on osaliselt taotluslik sest ülejäänud aplikatsioonid on väga väga kiire reaktsiooniga ja tundlikud ning lihtsad kasutada. Niiet kui kaart jne on kiired, siis brauseri aeglus on pigem taotluslik, et see ei oleks muu kui vajadusel info hankimise koht kui oled pargitud.
Motors TV'le andis oma autot proovid jah too II omanik kelle auto nüüdseks soomes (seejuures sama Tallink Star-ga eelmise reisiga ning sinna sõites parkis auto täpselt selle alla kukkunud käkerdise all, scary). Ta ise mainis, et too Motors TV vend kes reviews on ise Leaf-i omanik ning oli ka öeld, et no **** millegi üle pidi vigisema ka, et ei saa olla normaalne, et kõik on perfect niiet uste taskud + soenduse puudumine roolil said nendeks
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Andsin täna allkirja paberile, mille ülemisse otsa oli kirjutatud i3. Eks siis kevade poole saa võrreldamatuid võrrelda
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
See on küll väga põnev uudis! UM siis ikkagi suudab i3-e turustada/hooldada või miskeid teisi kanaleid pidi?
On plaanis miskit foorumiteemat või blogi ka tulevikus pidama hakata ?
On plaanis miskit foorumiteemat või blogi ka tulevikus pidama hakata ?
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
UM neid hetkel ametlikult turustada ei saa, kuigi nende emafirma Rootsis võib. Samas, eraisikul osta midagi Rootsi 25% käibemaksuga on lausmõtetu. Seega tuli kaugemal shoppamas käiia. Õnneks on e-maili ajastul see lihtne.
Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?
Ooo! Kas puhas elekter või i3 range extender?Muhv kirjutas:Andsin täna allkirja paberile, mille ülemisse otsa oli kirjutatud i3. Eks siis kevade poole saa võrreldamatuid võrrelda