2. leht 3-st
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 02.02.2012 22:51 54
Postitas testivoitja
Asja point on selles, et ennem käivitamist ärata aku unest ülesse
Siis lased tal uuesti vähe kosuda ja annad starterit. Kui aku enamvähemgi korras on siis asi toimib, aga kui aku juba nii läbi on, et see tuledega mängimine viimasegi võtab, pole midagi enam teha.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 02.02.2012 22:54 51
Postitas Fred
Ma ei tea täpselt, mis seal aku sees toimub, aga ju selline eelnev "äratus" annab talle märku, et nüüd oleks ennast käivitusvoolu tarbeks vaja ette valmistada.
Ka
siin dokumendis punkt 11 soovitab seda näiteks.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 02.02.2012 22:55 57
Postitas aadi
Lugu järgmine:02.02 2012 kell 06:30,Uusikaupunki,Soome.Temperatuur -25 Esimese proovimise peale vedas auto rasked pool tiiru.Teise proovimise ajal käis pops,polnud õiget ühendust enam ja mitte üks vool autos ei liigu.Akule ligi ei pääse,kuna lukuauk jääsodi täis.Sõber tegi siis kapoti alt täkku,sain auto käima aga kuna nii külm oli siis ei tahtnud elektroonika kuidagi toimida...kliimat ei saanud tööle.Tuuleklaasilt jääd kraapides ja kõike maapõhja vandudes pidin veel kibedusega vaatama kuidas Herr Kosoma oma garaazisooja Z4-ga minust töölekiirustades mööda tuhises.Kui mootori töösoojaks sain siis hakkasid kliima ja raadio ka ilusti toimima.Tööle jõudes lasin autol seal parklas tunnikese kohapeal tiksuda et kõik asjad ikka lahti sulaks.Lõunale minnes nägin kuidas vastasmaja parklas üks vennike üritas tulutult oma E 46 pagassi sisse saada.Ootasin oma auto mootori soojenemist ja suitsetasin seal kui vaatasin et see tüüp hakkas vaikselt miskit tagaistmel pusima,mõistes kuhu koer on maetud sõitsin ligi pakkusin abi ja haarasin oma täkujuhtmed.Esialgu üritas see murest murtud põhjanaaber mulle selgitada et tal aku pagassis ja mu juhtmetest ja abist on vähe tolku,suht suureks läksid ta silmad kui talle kapotialust plussi näitasin ja ütlesin, et pole muret nii saab ka.Päeva heategu tehtud
Nüüd peaks äkki minemagi ja väikse tiiru tegema et auto korraks veel soojaks ajada.Hommikuks pakub siia -30-t ehk on homme siis leebem...
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 02.02.2012 23:01 17
Postitas Pille
Selge, püüan meeles pidada. Kuigi seni 13 aasta jooksul pole kunagi akut enne käivitamist äratanud. Homme on vaja autoga sõitma minna ehk homme käivitan oma auto, mis on nädal aega seisnud parklas. Vähemalt nädal tagasi see käivitus kenasti, enne seda oli ka nädal aega seisnud. Aku vanusest ma ei tea midagi, sest minu 1,5 aastat on see seal juba olnud ja eelmise omaniku käest unustasin küsida. Eks näis. Kui käima ei lähe, siis kukun helistama igale poole, kes võiksid tulla appi.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 02.02.2012 23:17 14
Postitas maestro
Enda auto seisis 2 päeva ja täna oli tarvis käima panna. Ennem käivitamist andsin 4x küünalt, natuke ta jauras ja käim ta läks. 2 akut on ikka 2 akut.
See eest ämma auto on täitsa surnud. Naisterahvale tõmmati suvel kott pähe kui pandi ta autole 74Ah aku, kuigi tehase manuaal näeb ette 100Ah. Eks homme üritan talle leida Pärnust uue aku.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 02.02.2012 23:52 02
Postitas Volum
Pori lähedal on stabiilselt -25
Auto on nädal aega garaazis seisnud, homme vaja poes käia, eks näeb kuidas auto käivitamisel käitub, proovin ka seda "aku äratamist".
Vähemalt esmaspäeval läks kuidagi vaevaliselt, siis nii külm veel polnud
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 11:57 55
Postitas randos
Aku äratamisest ka selline uskumatu lugu:
Kui aku juba nii tühi, et korralikult starterit ringi ei aja, ehk siis uimaselt veab, siis tuleb paarikümneks sekundiks järgi panna auto kõik voolutarbijad. Kõik tuled mis vähegi võimalik põlema, raadio mängima, aknasoojendused sisse, kõik mis voolu kasutab järgi lükata. Ja peale paarikümment sekundit kogu see jama välja lülitada ja siis uuesti proovida käivitada.
Järgi proovitud suvistes oludes, kus muusika kuulamisega aku liiga tühjaks oli läinud, et esimese hooga käima ei vedanud. Ise ma ka ei uskunud seda jama, kui üks sõber sedasi kõrvalt targutama hakkas, aga...
no töötas.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 12:38 09
Postitas siiim_k
Väidetavalt peaks see ka aku eluiga pikendama.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 15:11 25
Postitas hansu
Diisli pole vaja tuledega jännata, selle töö teevad ära eelsüüteküünlad
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 15:23 48
Postitas Chris_P
e46 käibvitu ilusti selle külmaga.e36 oli seisnud 2 päeva selle külmaga ja õli nagu või
.
Touringul on tuledepesuri juurest lõhki külmetanud. tilgub välja ja tule juurde, seest jumala jääs ja tuleklaasile mõra tekitanud
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 16:57 15
Postitas AARE540
Katsun bemmil täna veel aku kätte saada ja tuppa tuua, kuigi tean, et ka see läheks 100% käima, olenemata kü,mast. 9-5 läks küll esimese laksuga käima, kuigi oma nädal aega vist pole sõitnud ja öösiti viskab ka siin oma -30 ära
Proovisin ka seda "aku äratamist", vbl oli ka sellest kasu, aga tont seda teab
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 17:07 36
Postitas Margusja
Klaasipesuvedelik külmus ära
Toonitan, et tegu on talvise tootega
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 17:22 17
Postitas Rain.
Margusja kirjutas:Klaasipesuvedelik külmus ära
Toonitan, et tegu on talvise tootega
Kui sul seal see -15 kraadine oli, siis pole ime, et ära külmus. Mina ostan talveks alati seda -40-st ehk siis seda kõige kangemat ja pole veel ära külmund.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 17:25 48
Postitas Margusja
Spetsifikatsiooni järgi on mul seal -22C, toode, mida Selver müüb tavakasutajale. Ei, ega ma ei kurda, peab lihtsalt nüüd põhjamaa toodetele orienteeruma
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 18:26 48
Postitas Sceleton
Siin sama asi, sidur läheb automaatselt alla ennem kui käivitama hakkan.
Ma arvan, et see tulede lülitamise asi on see teema, et kui akule ühendada taha mingi voolu tarbiv asi, siis tekib reaktsioon ja samas ka mingi soojus, ning see niiöelda "äratab" aku ülesse.
Olen tähele pannud, et uutel autodel lähevadki ju tuled automaatselt kohe põlemaenne käivitamist kui süüde sisse keerata, ehk ongi see selle pärast nii tehtud.
Endal siis BMW 518i, E34 ja pärast 5 päevast seismist(-20 kraadi keskmiselt) läks käima poolest pöördest, mitte mingit probleemi
Pille kirjutas:Sidur käib all koguaeg käivitamise ajal. Olgu või südasuvi väljas. Ma ei teagi miks - ilmselt sellepärast, et mu esimene auto oli sigull.
Aga seda tulede lülitamise (või mille iganes lülitamise (tuled ei ole mul automaatselt ja makk ka ei tööta enne kui ma panen paneeli ette)) asja kuulen ma küll esimest korda. Mis särtsu sa sellele akule enam annad? Palun selgitage, kes oskab.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 21:48 04
Postitas Riivo
ostsin siinsest Alexelast -40st klaasipesukraami ja igasugune esiklaasi jääprobleem on seni murtud olnud
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 03.02.2012 23:57 23
Postitas Muhv
Peab täheldama, et viimastel päevadel on pidanud Webastol laskma tavapärase 10min asemel 15min töötada. Muidu on salong ebameeldivalt jahedavõitu. No ja siis START, rooli ja istmesoojendused sisse ning minekut. BMW on mõnus
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 08:31 56
Postitas RaimoVillems
Täna hommiku -27 proovisin lihtsalt kas minu auto läheb käima v mitte, üllatus keerasin süüdet ja auto käis
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 10:29 13
Postitas eix22
Fred kirjutas:Polegi vist tegelt väga oluline, millega akut ellu äratab, peaasi, et suraka ära saab. Kui autol aktiveeritud automaatsed tuled, siis ei peagi manuaalselt ise midagi tegema.
Õiged automaattuled aktiveeruvad auto käivitudes, mitte süüte sisse keeramisel. Kohe põlema minevad tuled on odav lahendus
See aku elluäratemine on juba vana teema, siduri all hoidmine samuti, iga arusaaja inimene saab selle vajalikkusest aru. Autokoolis isegi õpetatakse nii, vähemalt 10a tagasi küll.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 10:54 39
Postitas jargo
tänapäeva masinatel ei ole jah vahet kas hoiad sidurit alla või mitte,kuid vene sigullil oli vahet tunda küll.seal oli ka kastis korralik tavott sees.talvel sidurit all hoides said auto käima,kuid nii kui sidurit lahti hakkasid laskma võttis ikka korralikult mootoril pöörded maha.teinekord tahtis isegi masinat liigutada.kui sidurit all ei hoia,siis liigutab ju vedavat võlli kaasa.vähemamt vanematel masinatel oli see nii.uuemate käikareid ei ole isiklikult lammutanud-remontinud.
eks see siduri all hoidmine on ikka mingist ajast harjumuseks saanud
.samas ega ta ju paha ka tee!
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 12:34 14
Postitas siiim_k
jargo kirjutas:tänapäeva masinatel ei ole jah vahet kas hoiad sidurit alla või mitte,kuid vene sigullil oli vahet tunda küll.seal oli ka kastis korralik tavott sees.talvel sidurit all hoides said auto käima,kuid nii kui sidurit lahti hakkasid laskma võttis ikka korralikult mootoril pöörded maha.teinekord tahtis isegi masinat liigutada.kui sidurit all ei hoia,siis liigutab ju vedavat võlli kaasa.vähemamt vanematel masinatel oli see nii.uuemate käikareid ei ole isiklikult lammutanud-remontinud.
eks see siduri all hoidmine on ikka mingist ajast harjumuseks saanud
.samas ega ta ju paha ka tee!
e36 veel mõjus see sidur igatahes.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 13:05 55
Postitas eero
eix22 kirjutas:Fred kirjutas:Polegi vist tegelt väga oluline, millega akut ellu äratab, peaasi, et suraka ära saab. Kui autol aktiveeritud automaatsed tuled, siis ei peagi manuaalselt ise midagi tegema.
Õiged automaattuled aktiveeruvad auto käivitudes, mitte süüte sisse keeramisel. Kohe põlema minevad tuled on odav lahendus
Krt ma räägin, et see bemm on üks odav ja s..t auto.
X5 vähemalt lööb oma xenonid põlema kohe ja põlevad ka starteri kerimise ajal.
Käivitumisega igatahes muret pole olnud. Ka rullikas käima karanud seni kõik talved ja iga külmaga.
Meie tingimustesse sobiv õigesti valitud aku ja korras mootor ja iga auto käivitub alati.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 13:43 26
Postitas siiim_k
eero kirjutas:eix22 kirjutas:Fred kirjutas:Polegi vist tegelt väga oluline, millega akut ellu äratab, peaasi, et suraka ära saab. Kui autol aktiveeritud automaatsed tuled, siis ei peagi manuaalselt ise midagi tegema.
Õiged automaattuled aktiveeruvad auto käivitudes, mitte süüte sisse keeramisel. Kohe põlema minevad tuled on odav lahendus
Krt ma räägin, et see bemm on üks odav ja s..t auto.
X5 vähemalt lööb oma xenonid põlema kohe ja põlevad ka starteri kerimise ajal.
Käivitumisega igatahes muret pole olnud. Ka rullikas käima karanud seni kõik talved ja iga külmaga.
Meie tingimustesse sobiv õigesti valitud aku ja korras mootor ja iga auto käivitub alati.
Huvitav, kas selle kalli ja korraliku süsteemi lahendusel põlevad tuled ka siis kui auto nööri otsas on? Mootor ju ei tööta.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 16:45 43
Postitas TiitR
siiim_k kirjutas:
Huvitav, kas selle kalli ja korraliku süsteemi lahendusel põlevad tuled ka siis kui auto nööri otsas on? Mootor ju ei tööta.
No, aga tuled annab ju alati nupust maha keerata?
Ega need sinna kinni keevitatud pole!
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 17:19 31
Postitas siiim_k
Selle odava(millega tuled töötavad ka enne mootori töötamist) süsteemiga annab kruttida jah. Aga ühes foorumis üks „tark” tegi ise endale selle kallima süsteemi, millega tuled hakkavad tööle koos mootoriga ja kustusid mootoriga ja kui kasvõi kütus otsa sai siis tuled lihtsalt puudusid.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 17:21 41
Postitas TiitR
siiim_k kirjutas:Selle odava(millega tuled töötavad ka enne mootori töötamist) süsteemiga annab kruttida jah. Aga ühes foorumis üks „tark” tegi ise endale selle kallima süsteemi, millega tuled hakkavad tööle koos mootoriga ja kustusid mootoriga ja kui kasvõi kütus otsa sai siis tuled lihtsalt puudusid.
Selline süsteem pole mitte "kallis" vaid "lollus"!
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 17:31 25
Postitas siiim_k
TiitR kirjutas:siiim_k kirjutas:Selle odava(millega tuled töötavad ka enne mootori töötamist) süsteemiga annab kruttida jah. Aga ühes foorumis üks „tark” tegi ise endale selle kallima süsteemi, millega tuled hakkavad tööle koos mootoriga ja kustusid mootoriga ja kui kasvõi kütus otsa sai siis tuled lihtsalt puudusid.
Selline süsteem pole mitte "kallis" vaid "lollus"!
Omajagu jah.
Mul tuli see lihtsalt meelde seoses selle kallima süsteemiga:D
Kui ma ei eksi siis oli see foorum kolksvaagen või see kallim rõngastega kolksvaagen.
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 17:50 56
Postitas Priitamg
Eile oli -41,1 ja täna hommikul -41,8
Sain tunda õigeid webasto rõõme kaks päeva tagasi, kui see enam hommikul tööle ei läinud. Alguses kahtlustasin, et webasto rikkis kuid sõidu ajal töötas ilusti siis sai selgeks, et webasto ikkagi korras ja viga akus. Laadisin terve öö õues auto akut laadijaga, kuid see tulemusi ei andnud ja nüüd on ta soojas hoones koos uue 5 seeria bmw-ga ja uue s-klassi mercedesega - kõigil sama viga akud tühjad
Kuid see selleks, tahtsin öelda, et need kaks päeva kui webasto ei töötanud ei jäänud muud üle kui külmkäivitus teha. Eile kui käivitasin siis käivitushetkel oli temperatuur mingi -35 või -36 aga täna hommikul juba -39. Imekombel läks mõlemal korral esimese korraga käima ja umbes 4 sekundiga, mootor tegi küll kahtlast häält ja see hirmutas natuke(kui auto saaks omaniku karistada, siis oleks ta sellise asja eest mul silmad siniseks löönud) :
Ühe kilomeetri pidi sõitma teise käiguga, kõrgemat keeldus vahetamast ja kindlasti kui oleks pedaali põhja löönud, oleks kastiga hüvasti jätnud
Et auto normaalselt sõidaks ja töötaks on vaja enne maanteele minemist umbes 20-30min vaikselt linnavahel tiirutada.
Asun siis hetkel Venemaal Kandalakša linnas ja autoks on E53, 2004a, 3,0D
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 18:25 36
Postitas Drenkhaano
Kas see siduri all hoidmine aitab ka e34 2.4 tdl ?
Re: Esimene külm:)
Postitatud: 04.02.2012 18:31 44
Postitas Pille
Olgugi, et mu lume alla mattunud auto nägi välja nagu iglu, nii seest kui väljast, igatahes see käivitus. Igaks juhuks tegin seda aku äratamist ka 15 sekundi jagu. Kas sellest oli abi, seda ju ei tea. Igaks juhuks enne kui suuna maanteele võtsin, tegin enne tänavatel 3 km ringi, et auto pisut soojeneks enne kui maanteel kiirest sõitma hakata. Käigud olid tavapärasest raskemad, vedrustus oli nagu päris kardil. Aga ei ole hullu. Sain sihtpunkti ja tagasi ka