2. leht 2-st

Postitatud: 12.08.2005 21:00 00
Postitas bimmer099
Charly kirjutas: Kui kütuse hind hakkab üle pea minema, ostab arukas inimene ökonoomsema auto ja mure lahendatud.
Arukas inimene ostab 10% säästlikuma auto asemel 40-50% odavamat (sinist) kütet ja sõidab rõõmsalt oma "võimsa" autoga edasi.

Postitatud: 12.08.2005 23:07 23
Postitas bizarrini
bimmer099 kirjutas: Arukas inimene ostab 10% säästlikuma auto asemel 40-50% odavamat (sinist) kütet ja sõidab rõõmsalt oma "võimsa" autoga edasi.
Tõesti, milleks üldse makse maksta? Ilma on ju hoopis odavam? Ja teede remondi ning eelarve augud las plekivad teised eeslid kinni.. Solidaarsus, eetika ja vastutustunne on need sõnad, mis teatud kontingendil tuleks sõnaraamatu abiga läbi töötada.

Postitatud: 13.08.2005 15:04 43
Postitas Ivar
bizarrini kirjutas:
bimmer099 kirjutas: Arukas inimene ostab 10% säästlikuma auto asemel 40-50% odavamat (sinist) kütet ja sõidab rõõmsalt oma "võimsa" autoga edasi.
Tõesti, milleks üldse makse maksta? Ilma on ju hoopis odavam? Ja teede remondi ning eelarve augud las plekivad teised eeslid kinni.. Solidaarsus, eetika ja vastutustunne on need sõnad, mis teatud kontingendil tuleks sõnaraamatu abiga läbi töötada.
Ärme sellist teemat küll siin tõstatama hakka, ca 5 kr liitri kütuse pealt läheb riigile, pluss muud maksud, mis riigile lähevad, et ma sõita saaksin ei ole küll normlaalne. Minu tööst läheb 33% sotsmaks + 24% tulumaks = 57% minu töötasust läheb riigile, krt me oleme orjad siin. Ma tõesti ei ohiks, kui ma sõidaksin korralikul teel, krt eesti riik tellib teeremondi aga kvaliteeti tegijatelt ei nõua, minge sõitke vabaduse pst-l, mõni aeg tagasi tehtud tee, auto väriseb täiega seal, kaane kohtades võid kummid puruks sõita jne, pärnu mnt remont järve selveri juures !!! sõidad mööda teed nagu laevas, tõuseb ja langeb, tõuseb ja langeb. Krt see ajab nii närvi, mina ei võtaks sellist tööd üldse vastugi. Ning siis mõtlen siin, mina ju kaudselt selle töö eest maksin, siis kas minu käest küsitakse, kas ma nõus? Lühidalt, ma saan aru, et solidaarsus jne, aga kvaliteeti ka selle eest vaja!

Postitatud: 13.08.2005 16:33 46
Postitas Kalmer K.
Üldiselt olen sihukese kontrolli poolt. Siin maakohas tuuakse ikka vahel sihukest solki üle, et selle vedajale lööks naela pähe kinni. On kokkupuuteid olnud ;)

Postitatud: 13.08.2005 17:41 30
Postitas Ivar
Kalmer K. kirjutas:Üldiselt olen sihukese kontrolli poolt. Siin maakohas tuuakse ikka vahel sihukest solki üle, et selle vedajale lööks naela pähe kinni. On kokkupuuteid olnud ;)
Antud kontrollis ju nn toojateni ei jõuta, tarbija saab täiega. Või mõtled seda kaudset skeemi, et kui tarbija ei tarbi, siis toojal pole pointi tuua? Üldiselt oleks ma happy, kui tanklates oleks pidev kontroll ja tagatud kvaliteetne kraam. (pole ise kordagi sinist kütust tankinud, kuid tangiks küll, kvaliteedi pärast)

Postitatud: 13.08.2005 18:06 48
Postitas Toomas
Ivar kirjutas:Üldiselt oleks ma happy, kui tanklates oleks pidev kontroll ja tagatud kvaliteetne kraam.
Eks tanklaidki kontollitakse järjepidevalt maksu- ja tolliameti poolt, kas siis laekunud vihjete või riskianalüüsi põhjal. Diisli väävlisisaldus ühe kilogrammi diisli kohta on lubatud 50 milligrammi ja vahepeal pressist ikka läbi käib, et mõnest tanklast mittekvaliteetset kütust on avastatud.

Postitatud: 13.08.2005 19:58 43
Postitas bimmer099
bizarrini kirjutas: Tõesti, milleks üldse makse maksta? Ilma on ju hoopis odavam? Ja teede remondi ning eelarve augud las plekivad teised eeslid kinni.. Solidaarsus, eetika ja vastutustunne on need sõnad, mis teatud kontingendil tuleks sõnaraamatu abiga läbi töötada.
Kui saaks sõita normaalsetel teedel, siis selle nimel võiks tõesti kallist kütet osta, aga paraku tambitakse kütuseaktsiisiga kinni hoopis 10-ne miljoni $ afääre ja miljardi eeguseid suhkrutrahve :evil:

Postitatud: 13.08.2005 20:06 41
Postitas bizarrini
bimmer099 kirjutas:
bizarrini kirjutas: Tõesti, milleks üldse makse maksta? Ilma on ju hoopis odavam? Ja teede remondi ning eelarve augud las plekivad teised eeslid kinni.. Solidaarsus, eetika ja vastutustunne on need sõnad, mis teatud kontingendil tuleks sõnaraamatu abiga läbi töötada.
Kui saaks sõita normaalsetel teedel, siis selle nimel võiks tõesti kallist kütet osta aga paraku tambitakse kütuseaktsiisiga kinni hoopis 10-ne miljoni $ afääre ja miljardi eeguseid suhkrutrahve :evil:
Ja lahendus on mis? Et ostame kõik sinist ja teed saavad kuidagi ise korda? ;) Loomulikult tuleb kvaliteeti nõuda ja igasugune riigi (meie endi) raha tuulde loopimine häirib mindki väga, aga see pole õigustus aktsiisist kõrvalehoidmiseks.

MIDA TE VIRISETE

Postitatud: 14.08.2005 21:22 11
Postitas hhhannes
ostke kütust eestist -ja maksud jäävad eestisse-EI lähe lätisse.meil eestlastel on rootslastelt niii palju õppida .rootslane ei osta mitte midagi enne kui ei ole kindel et mõni tene rootslane ei müü seda asja.JA JUST SELLE PÄRAST ON ROOTSIS HEA ELADA. MINU TÄDI SAAB (KOOS KOGUMIS PENSIONIGA-MIDA SIIN ERITI EI PRAKTISEERITA- 18000 SEK IGA KUU OMA ARVELE.JA NÜÜD VAATA SEK`I KURSSI JA MÕTLE PALJU SINA PALKA SAAD.....ENAM SUUREMATE TÄHTEDEGA EI SAA--- MAKSKE MAKSE!!!!!!!!!!

Re: MIDA TE VIRISETE

Postitatud: 14.08.2005 22:40 22
Postitas Ivar
hhhannes kirjutas:ostke kütust eestist -ja maksud jäävad eestisse-EI lähe lätisse.meil eestlastel on rootslastelt niii palju õppida .rootslane ei osta mitte midagi enne kui ei ole kindel et mõni tene rootslane ei müü seda asja.JA JUST SELLE PÄRAST ON ROOTSIS HEA ELADA. MINU TÄDI SAAB (KOOS KOGUMIS PENSIONIGA-MIDA SIIN ERITI EI PRAKTISEERITA- 18000 SEK IGA KUU OMA ARVELE.JA NÜÜD VAATA SEK`I KURSSI JA MÕTLE PALJU SINA PALKA SAAD.....ENAM SUUREMATE TÄHTEDEGA EI SAA--- MAKSKE MAKSE!!!!!!!!!!
Teema läheb vähe OT-ks, aga sõber, uuri miks paljud edukad rootlased end teistesse riikidesse regavad - Rootsi hullude maksude pärast :)

Postitatud: 15.08.2005 00:08 40
Postitas Viljo
Mind on tolli poolt kontrollitud Saaremaal. Kui küsisin miks te mind üldse kinni pidasite, ütlesid nad, et riskigrupi auto(tumedad klaasid, BMW jne.) tundus nagu väga veider. Tegelikult ma olen suht kindel, et keegi vihjas(oi neid kadedaid saarlasi) kuna käituti minuga üsna veidralt, nt. küsiti, et mis selline auto maksis jne. Muidu oli mul sinine paagis küll aga nad ei saanud tilkagi kätte. Sinist kütust ostan seepärast, et valge pole oma hinda väärt...Olete te sõitnud autoga millel on saksa diisel paagis?!?

Postitatud: 08.01.2006 15:37 02
Postitas Raino
Eile kell 16.30 Eesti piiri ületades käis Eesti Toll jälle voolikuga minu paagis.
Järjekordselt kontrolliti siis.
Küsiti veel kah viimste tankimiste tsekke kas siis Eesti omi või selle välis riigi oma kus viibisin.

Postitatud: 08.01.2006 15:49 03
Postitas toivoku
Raino kirjutas:Eile kell 16.30 Eesti piiri ületades käis Eesti Toll jälle voolikuga minu paagis.
Järjekordselt kontrolliti siis.
Küsiti veel kah viimste tankimiste tsekke kas siis Eesti omi või selle välis riigi oma kus viibisin.
kui palju inimesi hoiab tsekid alles peale tankimist? eraisikuid mõtlen siis.

Postitatud: 08.01.2006 17:02 38
Postitas AARE540
Ise kärutan küll bensukaga ringi, nii et see ET teema mind ei puuduta, õnneks :P Aga mis puutub tsekkidesse, siis arvan, et oluline on siiski see, mis paagis kontrollimise hetkel on. Kusjuures sinise v punasega sõitmise koha pealt tean nii palju öelda, et näiteks punane toimis metsamasina puhul küll päris hea mitu aastat ja mitte midagi ei juhtunud, iga 400l ''punase'' kohta mingi hea törts kahetaktilise mootori õli määromisomaduste parandamiseks ja tuld! ;) Muuseas arvan, et ka puhta diisliga ei tee see 2-taktiõli paha :)

Postitatud: 08.01.2006 17:11 03
Postitas Raino
üldiselt mul vedelevad küll tsekid kodus alles mingi kuu jagu alati sest ma teen alati koku võttet nii sama oma huvideks palju ma olen aastaga liitreid ning kroone maha sõitnud.

Kahe taktilise õli proportsioon on 1 liiter õli 100 liitri kütte kohta.

Postitatud: 08.01.2006 17:31 20
Postitas Jaanus_P
aga mis juhtub siis kui ma lisan 2T õli diislile ja toll voolikuga sealt sinise välja tõmbab? 2T õli peaks tegema ilusa sinise värvi diislile! kas ma saaks edasi sõita? või pean auto maha jätma? kui lätis käisime mõni aeg tagasi siis vaadati küll mis kütus masinas on eestisse tagasi sõites (kõik oli ok).

Postitatud: 08.01.2006 17:36 37
Postitas AARE540
Ei ole küll täheldanud, et see õli eriti diisli värvi muudaks, see on ju põmst ainult kübe selle koguse kõürval, mis paagis on. Ja teoreetiliselt,kui see isegi oleks nii- kedagi ei saa süüdistada enne kui süü ka tõestatud on...

Postitatud: 08.01.2006 17:59 49
Postitas Toomas
efekt kirjutas:aga mis juhtub siis kui ma lisan 2T õli diislile ja toll voolikuga sealt sinise välja tõmbab? 2T õli peaks tegema ilusa sinise värvi diislile! kas ma saaks edasi sõita? või pean auto maha jätma? kui lätis käisime mõni aeg tagasi siis vaadati küll mis kütus masinas on eestisse tagasi sõites (kõik oli ok).
No teoreetiliselt kui see 2T isegi annab sinise värvi kütusele - saadetakse siiski proov ekspertiisi ja küll seal tuleb välja, kas tegu on erimärgistatud kütusega või mitte.
Kui erimärgistatud kütusega vahele jääda, siis autot seisma ei panda. Saab kenasti edasi sõita aga 24 tunni jooksul peab küttesüsteemist erimärgistatud kütuse eemaldama.

Postitatud: 08.01.2006 18:02 28
Postitas Raino
Sa võid selle kütuse kas või sinise tindiga siniseks värvida.
Trahvi teha enne ei saa kui on tehtud eskpertiis mis näitab kas on kütes erimärgistust tähistava värvi komponendid või ei.

Õli ei värvi mitte mingit moodi kütet siniseks.

Postitatud: 08.01.2006 18:09 17
Postitas Jaanus_P
tegelesin kunagi kardiga ja kasutasin bensiinis valvoline 2T õli (tume sinist värvi)mis oli bensiini sisse panemiseks mõeldud ja bensiin oli küll mul ilus sinine. voolikud olid kardil läbipaistvad ja tunne oli nagu sõidaks aknooliga (nüüd võiks öelda, et tartu GIN-iga). siis diisel on midagi muud ja ei muuda värvi?

Postitatud: 08.01.2006 18:51 48
Postitas ravia
Tunnen üht semu,kes hoidis punast kütet 2L läbipaistvates pudelites valguse käes,mille tulemusel punane küte muutus valgeks kütteks.
Keemik :) .

Postitatud: 08.01.2006 18:55 44
Postitas Toomas
sama juhtub ka sinisega aga suht enese petmine kuna erimärgistusained ei kao lihtsa pleegitamisega kuhugi

Postitatud: 09.01.2006 07:25 55
Postitas Andu
kuidas selle sinisega ostmisega on üldse tanklast? minuteada seda niisama ei müüda tavainimesele, peab siis mingi tõend vms ette näidata olema, et see küte läheb traktorile vms?

Postitatud: 09.01.2006 09:02 59
Postitas Kristjan_K
Andu kirjutas:kuidas selle sinisega ostmisega on üldse tanklast? minuteada seda niisama ei müüda tavainimesele, peab siis mingi tõend vms ette näidata olema, et see küte läheb traktorile vms?
Müüakse küll, ainult isikukood ja nimi pannakse kirja..
(me kütame maja sellega vahest)

Postitatud: 10.01.2006 03:30 25
Postitas Andu
niiet siis kui ostad ei tohi kohe paaki lasta :P

Postitatud: 10.01.2006 09:09 59
Postitas AARE540
Põhimõtteliselt küll, seaduse järgi on sinine mõeldud ainult põllumeestele ja punane, vist oli kütteks v midagi säärast.

Postitatud: 10.01.2006 17:04 53
Postitas margo74
Andu kirjutas:niiet siis kui ostad ei tohi kohe paaki lasta :P
Kunagi oli Jõgeval Mokteri tanklas isegi "sinise kütuse" tankuri küljes suur silt PALUME KÜTUSE PAAKI MITTE TANKIDA vms :cool: