2. leht 2-st

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 12:56 18
Postitas Juss1
ttsys kirjutas:Ainus ja õige info on BMW süsteemist saadav ja sellega seonduv. BMW ISTA ütleb, mida ja millist akut on võimalik mingile autole paigaldada. Näitab, millise akuga on auto tehasest välja tulnud ning millist/milliseid akusid saab retrofit (kodeeringuga) muuta/lisada. Ühtlasi puudutab see uue aku autole registreerimist.
95Ah aku ei sobi sisuliselt ühelegi 2005+ BMW sõidukile.
Ka sellest on abi:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1986

Testida ja vajadusel akut laadida õigete vahenditega on alati põhjendatud.
Tänud õige aku kohta käiva info eest!

Jääb veel küsimus, et kui oleks soovi akut siseruumides testida ja laadida, kas selles võib ka mingeid probleeme tekkida ja kas hiljem võib olla vajadus midagi resettida. Jätame hetkeks auto peal laadimise ja läbi BMW diagnostika testid kõrvale.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 13:02 02
Postitas ttsys
Jah võib. Palju ebameeldivaid asju saab juhtuda. CAS võib auto "ära unustada" ja ei lase mootorit käivitada, rooliasend võib valeks minna ja palju muid sigadusi, mis on põhjuseks, miks ei ole tark akut meelevaldselt lahti ühendada. Kui ühendad lahti nagu kirjeldasin siis sigaduse tekke tõenäosus nullilähedane.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 14:23 25
Postitas Riivo
kas abi oleks mõne teise toite sinna seniks ühendamine auto seismise ja aku laadimise ajaks?..nii et vooluring ei katke..

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 14:28 04
Postitas ttsys
Jah on aga ainult siis, kui seda oskuslikult teha. Kuna + klemm käib mooduliteks siis reeglina ei taibata seda oskuslikult tagada ja see teeb kõik ainult hullemaks. Kui autol telemaatikat või mingit peenemat süsteemi pardal ei ole siis pigem nn sleep mode-st power-off katkestus teha, kui klemmidega seal säristada.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 15:37 03
Postitas Juss1
ttsys kirjutas: Eraldi teema on nende 95Ah akudega. Teatavasti ei ole see õige aku, mis seal olema peab. Kahetsusväärne, et sellest mööda minnakse. Sellel autol peab seal olema 90Ah või 110Ah aku, mõlemad hape või AGM.
Nüüd esimese hooga on küllalt keeruline leida mitte-OEM 90 Ah AGM akut. Veel kummalisem on, et varuosakoodi otsingu järel pakub nii 90, 92 kui 95 Ah akusid. Ja tagatipuks pakub UM mulle samuti, et sellele autole võiks panna 92 Ah aku :D Kas eelkõneleja arvates on tõesti ainus ja õige viis osta 440-eurose letihinnaga OEM 90 Ah aku?

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 15:42 07
Postitas ttsys
90Ah AGM täiesti olemas. Banner 900 CCA. Ilmselt parim aftermarket aku, mis BMW-le üle-üldse saada. Alles hiljuti paigaldasin ühe sellise.
PS: Ma tõesti ei saa aru, miks sinna 92Ah, 95Ah, 100Ah jne akut keegi paigaldab. Kodeerida või retrofit-da sellist akut BMW-le ei ole võimalik ja seda peab UM väga hästi teadma.
Pilt

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 16:54 00
Postitas siim .j
Rekrol näiteks täitsa müüb seda 90Ah AGM BA59201 mudelit:
http://rekrol.ee/tooted/akud-patareid/b ... efb#pp/18/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ka enda F10nele otsisin sügisel 1:1le vastavat AGM-i ja mällu oli jäänud paari aasta tagusest ajast kõige lähedasem aftermarket Banneri 92Ah, kuid googeldades andis ka vastsena selle 90Ah sama asja ning Rekroli müüa väitel (sügusel 2016) olevat see asi alles hiljuti juhtunud, kui Banneri AGM 92Ah seeria akud 90Ah nende lattu saabuma hakkasid, st et edasipidi toodetaksegi neid 90Ah, mis BMWle väga hästi sobivad ;)

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 20:20 57
Postitas Riivo
Ma ei tea mida selles Banneris leitakse...vbl on sõidukate ja suuremate eutode maailm erinev aga vähemalt suures maailmas ei kesta need küll...pigem panustatakse Varta, Exide või Yuasa peale

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 20:51 14
Postitas Raemees
Minu kadunud autole 320D 2008a. Peetri esindus paigaldas aku ja tegid nad kõik mis vaja, kaasa võtsin AGM 95Ah Varta, keegi ei ütelnud et ei sobi ja mis iganes... Tehti töö ära, maksin arve ja kõik.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 20:55 10
Postitas ttsys
:D Kui klient tahab siis võib kasvõi sprotiõliga tihendeid määrida. :d

Akude kohta: Oleneb, kus toodetud. Euroopas odav-pesas toodetud Exide peamiselt sõiduautode divisjoni tooted ei ole sama kvaliteedi-yield'a, mis mõnes USA tehases (kust tulevad ka BMW-le toodetavad Excide akud).
Sama teema Yuasa-ga. Vale või vaga vale on pelgalt brändi nime järgi selle valdkonna tooteid valida. Teiseks Varta, Bosch, Moll jpt väga head aga puudub BMW-le sobiv parameeter. Banner omab seda klassi, sest on selle aku BMW-ga kahasse välja töötanud. Neid valdkondi on veelgi nagu näiteks Beru või Pirelli või omal ajal oli Castrol.

PS: milleks 95Ah 850CCA vale ja nõrgem Varta, kui saab 90Ah 900CCA õige ja võimsama Banner-i?
http://www.varta-automotive.com/en-gb/b ... 901+080%7C" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 21:14 52
Postitas Riivo
ma ei vaidlegi võimsustes ja asjades, pigem teema just kestvustes...a no maiteagi palju meie turul neid mikimaa tehaste tooteid esineb, enamus ikkagi kohaliku kontinendi toodang.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 21:22 58
Postitas PeeterA
E keretähisega bemmidele võib tavalise odava happeaku kah peale visata. Mingi 2-3 aastat(garantiiaeg) ikka kestab ära. Kui Start-stop automaatikat, Webasto seisusoojendust vms ei kasuta, siis mõttetu raha tuuldeloopimine nende 200+ eur AGM akudega.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 21:26 49
Postitas ttsys
Banner premium kvaliteet. Nr1 BMW jaoks pretsedenditult.
BMW orig akud Excide kirjadega ainult USA koostetehasest. BMW orig akud Euroopast Banner ja Varta.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 21:33 24
Postitas PeeterA
Mu bemmil kestis Banneri happeaku 3 talve. Ju siis oli mingi Poola-Banner, mitte USA-premium-Banner :mrgreen: Isa 2009a. Peugeot Partneril(diisel) on tehasest paigaldatud happeaku siiamaani veel peal. Selle tootjat pole uurinud.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 22:50 18
Postitas ttsys
Täpselt nii. Happeaku saab 6 kuuga p***e keerata ja olgu selleks kasvõi ulme-USA-premium-Banner. :mrgreen:
See ongi põhjus, miks BMW hakkas 2008+ AGM-i kasutama. Vaja oli kriitiline mass omas aias hoida, sest juhtoinaste paraad, kes diislitega linnas toimetama asus ning happeaku puudused esile tõid hakkas mandreid juba liigutama. ;)

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 14.02.2017 07:24 53
Postitas Juss1
Hea info siin. Aga nüüd küsimus, et kas AGM akule on iseloomulik säärane pinge langus, nagu ma täheldasin (enne käivitust, süüde sees 11,3-11,4 V) ja kuidas pinge on mõjutatud näiteks temperatuurist, kui õues on -15 C ja rohkem miinust. Üritan aru saada kas sümpomid viitavad sellele, et aku on vaja vahetada või tahab lihtsalt korralikku täislaadimist. Tänud!

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 14.02.2017 09:25 54
Postitas ttsys
Võimatu on selliste sümtomite järgi hinnata aku jõudlust ja kasutegurit. Jõuetus on nii laadimist vajava kui ka lõppeva aku ilmingud. Akutestrid on selle jaoks, et numbrite keeles olevat analüütikat tõlgendada.