28. leht 62-st

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 09.11.2014 20:52 43
Postitas Muhv
arnis kirjutas:Paranoia on see, mitte isadus.
Ja oot oot, räägi mulle sellest "sama tarnija" ja "täpselt sama tehnoloogia" jutust :roll:
Pane üks 5-6 a poiss rooli taha toimetama ja jälgi, mida ta on võimeline korraga vajutama ja mida mitte ning milline on erinevate sündmuste toimumise tõenäosus.

Ma ei viitsi praegu googeldada üht ca kuu tagasi (kui Tesla neliveoline turule tuli) loetud artiklit, mis kirjeldas Tesla autopilooti jms. Mainiti ka süsteemide ja tarkvara tootjat ning viidati, et sama ettevõtte tehnoloogiat on BMW edukalt juba aastaid kasutanud.

Ma arvan, et sulle ei tule üllatusena, et paljudes autodes sama taustaga vidinaid kasutatakse?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 04:59 38
Postitas arnis
coley kirjutas:Krt Arnis osta oma Tesla ükskord ära - mida sa kiibitsed siin foorumis. Kui see nii hea on siis miks sa ikka veel oma E39'ga sõidad? Süda läheb pahaks juba sellest tekstist siin. :evil:
Ma olen paari kuuga 10 000km elektriautoga ära sõitnud. Vajad arstiabi?

2XX5:
Kui huvitab auto umbkaudne omamise hind, siis lihtsalt arvuta kokku:
BMW, 4.4L mootor = X-eurot auto + ~30 000€ kütust 200 000 km läbimiseks.
Tesla akuga = Y-eurot auto + ~3 000€ kütust 200 000 km läbimiseks.

Sellisel juhul võib aku arvestada auto hinda (aku on kui kütus elektriautos, no tähendab 90% kütusest,
ülejäänud 10% on reaalne kütus, ehk elekter).

Muhv, tõenäosus, et laps vajutab pidurile ja valib käigu samaaegselt, on võrdne tõenäosusega,
et laps vajutab pidurile ja vajutab start-nuppu.
Ehk siis:
B∧(D∨R) = B∧S
kus:
B- pidur
D - käiguvalik
R - käiguvalik
S - start-nupp

Tõenäosus, et pärismaailmas üks või teine juhtub, on veidi suurem, kui et poiss võtab issi püstoli kinnisest seifist ja laseb õpetaja koolis maha - olemas ja vältimatu. Start nupp on kui 8 kohaline PIN seifi uksel - kui juba 4-kohaline on teada, on ka 8-kohaline.

Kui see ei ole teadus, siis on see emotsioon

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 09:25 31
Postitas Muhv
Arnis - mõttekäik õige, aga su näites Tesla juba sõidab, BMW veel mitte - käik pole sees. MOTT

Mis puudutab arvutuskäiku elektriauto kulu versus bensukas, siis siin võib arvutama jäädagi. Elu on näidanud, et reaalselt kulutab ev näites toodust rohkem (kasvõi tänu meie elmo laadijatele) ja eelkõige - kapitalikulu on täna kõrge. Investeerides see täiendav 27000€ 10a (200000km) jooksul võib olla ka auto terve hind tagasi teenitud. Kas siis võime öelda, et X auto oli sootuks tasuta? See on mõttetu vaidlus.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 12:13 00
Postitas Annely
Oh jah, arnis, teoorias oled sa endiselt kõva käpp :) Aga päris lapsi sa vist lähedalt näinud pole? Sul tõesti pole aimugi, milleks lapsed võimelised on, mis? :) Ja ega nad siis paha pärast, ikka heas usus või uudishimulikkusest...
Alles hiljuti ühe isa 5-aastane poeg tahtis isale üllatust teha ja tema auto puhtaks pesta. "Pesta". Švamm oli, vett käepärast mitte. Arva ise, mis edasi sai.

Piduripedaal+nupp on turvalisem juba seetõttu, et lastel pole nii head koordinatsiooni, et teha kahte tegevust korraga. Suurte jaoks tundub see kombinatsioon ülilihtne, aga lapse jaoks on see päris korralik pusimine, mis üldjuhul ei õnnestugi. Ja kui laps on juba nii suur, et suudab rööprähelda, siis on tal juba ka nii palju mõistust peas, et ei ürita ise autot käima saada.

Aga üks küsimus ka: mis vanadest akudest saab? Ma olen kuulnud, et mingeid akusid maetakse 70m sügavusele maa alla, kas need ongi elektriautode akud? Kui jah, kas see pole siis way too kõrge hind elektriauto omamise eest? (keskkonda selline tegevus küll kuidagi ei säästa)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 15:26 35
Postitas arnis
Sellest ma räägingi, et nupp ei takista last. Lapsed õpivad nuppude vajutamise
suht esimese asjana ära :D
Küll aga tegelikkuses on Tesla liikuma saamine üsna ebatõenäoline protsess:
esiteks, peab issi võtme lapsele kinkima. Teiseks, peab laps ukse avama.
Kolmandaks, peab ta istuma tooli peale. Neljandaks, peab ta vajutama piduri-
pedaalile, olles ikka veel tooli peal (issi toolipositsioonis on see arvatavasti võimatu).
Viiendaks, peab ta veel lisaks sellele, et istub tooli peal ja hoiab pidurit peal, tõmbama
ka käiguvaliku nuppu - selline harjutus on palju keerulisem kui nupu vajutus.
Meetrimees ei saa istuda istmel, hoida pedaali ja tõmmata kangi samaaegselt :D

Muhv, tubli, jätsin selle spetsiaalselt mainimata :)

Jap, elektriauto kasutamise hinda hetkel ei saagi konkreetselt läbi mõelda, puuduvad
korralikult kasutatud elektriautod.
Võttes näiteks mingi 5. seeria BMW UM-ist ja võttes 5a vana auto24-s, hind on
rohkem kui poole väiksem. Elektriauto puhul 5a jooksul aku resurss langeb eeldatavasti
15-30%, hind aga ei saa üle 50% langeda (turu nõudluse tõttu): võtame näiteks Tesla S,
mis sõidab 300km vana akuga, see on 2x rohkem kui Leaf, samas auto on igatepidi parem.
Ehk siis elektriauto hind langeb esimestel aastatel aeglasemalt, viimastel aastatel
(enne aku surma) kiiremini. Tavaautodel on vastupidi, esimese paari aastaga
langeb hind kolossaalselt ja E60 esimeste aastate autodel pole enam palju jäänud kukkuda.

Või võtame VW e-up, hind ~25000€ ja bmw 1. seeria odavaim ~25000€. Kui e-up on 8a vana,
siis ei saa olla selle hind 7500€, nii nagu seda on vana 1. seeria. See tuleb puht selle pealt, et
kui eUP-iga saab sõidetud veel 100 000 km, on auto ennast kinni maksnud kütusega. Lisaks on fakt, et
8a vana BMW vajab päris palju jubinaid, olgu mootor, turbo või käigukast, pluss vana hala juurde,
nagu mootoriõli ja uus käivitusaku :lol:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 15:41 21
Postitas ttsys
Kas pärlid on kõrge hinnaga seetõttu, et nende järgi on suur nõudlus naiste poolt? ...või nad on kõrge hinnaga seetõttu, et nende järgi on vaja sügavale sukelduda? Või veel midagi? ;) Vasta see ära ja siis räägime elektriauto hinnast (tulevikuväärtusest jne).
Küsitud akude taaskasutus teemal. Tesla enda akude tehas on valmimisjärgus ning uute tehnoloogiate kasutamine on täna võimaldanud saavutada juba 85-95% efektiivsuse akude taaskasutuse osas. See on piisavalt hea tulemus, et a la diislitootmine kotti tõmmata ning keskkonnanormide piigid lamedaks teha.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 16:55 44
Postitas arnis
Jap, akud võivad küll ära vananeda, kuid nende sisu jääb aku sisse ja seda
saab uuesti kasutada (vaja ainult kemikaalid läbi töödelda).
Samas akupakke hakatakse kindla peale kasutama statsionaarsetes ülesannetes
ja reaalselt aku läheb taastöötlemisele vast 20-25 aasta pärast, siis kui sellest
enam TÕESTI midagi võtta ei ole.

Arusaadav, et elektriautode hind võiks olla veidi kõrge nende vähese pakkumise tõttu.
Nende nõudlus kasvab, kasvab ka nende pakkumine. Küll aga pakkumine jääb
kindla peale maha, nii nagu on Tesla-l praegu. Ja kuna äri on äri, siis hind ei prantsata
põhjendamatult alla, isegi siis kui akud muutuvad 50-60% odavamaks (Gigafactory).
Tesla 3 võibolla tõesti hakkab olema üks esimestest, mille ost mitte ainult ei tasu
ennast ära, vaid tasub ennast ära väga lühikese ajaga (võrreldes masuudipressidega).
Teised tootjad vaevalt oma kasumit hakkavad kärpima niisama. Teistel tootjatel pole
hetkeolukorras vaadates akusid sadadeks tuhandeteks elektriautodeks. Kui ollakse nõus maksma
e-Golf-i eest x% rohkem, siis sinnamaani, kuni toota suudetakse rohkem kui nõudlust jagub,
hind ei lange. Elon Musk mainis, et selliseid Gigafactoreid on vaja sadu, et elektrifitseerida
kõikide uute autode ajamid tänase seisuga. Loomulikult 15 aasta jooksul seda ei juhtu.
Ma küll loodan kolme pöidlaga, kuid 2030 aastal ei oota ma, et elektriautosid ostetakse
rohkem kui pistikhübriide+masuudipresse, pigem 2035.

Arvatavasti isegi oma ala professionaalid ei suuda seda ennustada. Mina toetun põhiliselt
sellele, kui palju suudetakse akusid toota. Autod jäävad praktiliselt identseks (e-Golfi näide),
küll aga akupakk vaja teha. Ühe gigafactory ehitus võtab aastaid, olgu see Tesla või BMW
või GM või Panasonic. Ja vaevalt suurimatel autotootjatel jätkub resursse, et ehitada 10 tehast
üheaegselt. Pigem tehakse 1-2 tehast ja toodetakse 5-10kWh akusid pooltele autodele.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 17:11 35
Postitas ttsys
Lase lahti lineaarsest mõtlemisest. Tulevik ei ole mineviku lineaarne trend, seda eriti veel tehnoloogias.
Sa ei vastanud pärli teemal lõpuni. Lisaks ütle, mis seis juhtub siis, kui selliseid pärle, mida naised täna jumaldavad, saab välja karanud tehnoloogiaga igaüks oma koduaias kasvatada? Mis saab siis, kui 5 aastane tüdruk neid liivakastis sõpradele jagab? Kas ta on ülirikas või neil on värvunud mustusetüki väärtus?
Kapitali koondumise juurde ei ole me muide veel jõudnud!
Ja veel intrigeeringut. Akud ei ole kõige A&O vaid tehnoloogia perekond. Näiteks juhtmevaba trollibuss ei vaja mingit erilist akut. Või lennuk võib vedela kütuse asemel energiamuundurit kanda jne. Keegi ei tea seda, mis otstarbel on nafta/gaasi puurkaevud või tehased tulevikus rakendatud. Milleks üldse naftat kuhugi koguda ja transportida? Võibolla on puurkaevu omanikul kasulikum sellele "jurale" ise hakata lisaväärtust andma+looma? Me ei tea seda 2014. Samahäsi võib küsida, kui mitut akude tehaste valmistamise tehast on vaja, et aastas 10, 50, 200, 500 tehast aastas valmistada? :cool:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 18:12 27
Postitas arnis
Pärleid on erinevaid. Kasvatatud ja ise kasvanud. Erinev aeg kulub: pikk ja väga pikk.
Kasvatamine ja "kaevandamine" kumbki pole odav.
Akud ei ole otseselt sellised, kuid akud ei ole tehtud plastkujukesega rannaliivast.
Aeg on näidanud, et kui asja saab teha väga kergelt, tulevad kusagilt euronõuded,
mis ei luba mingil ülikergel meetodil asju teha.
Ma usun, et igal asjal on omad plussid ja miinused ja kokkuvõttes oleks asi nagu
täiesti null (summas)*. Ehk kui saab toota energiat akumuleerivat seadet naeruväärselt
odavalt ja lihtsalt, siis selle taga on mõni konks. ALATI on. Näiteks on selline tootmine
väga keskkonnavaenulik või on nii madala töökindlusega, et selle kasutamine on
taunitav (tuumaelektrijaam, puhas, tore, aga pauk käib siis on jama väga väga suur).
Eks see on põhjusega, et arenenud Euroopa lõpetab stagnaaegsete tuumajaamade ehitamise.

Lineaarne kindlasti ei ole, aga eksponentsiaalselt lõputult asi ei kiirene. Hetkel oleme
ikka haiglaselt kiires tempos. Lisaks tuleks arvestada, et vähem on rohkem. 90-ndate autod
kestavad ka 20 aastat. 2010a autot vast nii kaua ei kesta, kuid 2030a autod ei tohiks
kesta 5a, see oleks liiga kulukas ja keskkonnavaenulik. Mulle õpetati isegi koolis sellist jama :D
Kui autod kestavad praegu 10-15a, peaksid nad ka 30a pärast kestma 10-15a. See aga dikteerib,
kui kiiresti saab "vana auto ära visata ja uue osta".

* Zero theorem või yin yang, heal lapsel mitu nime.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 18:20 31
Postitas ttsys
Pärlid on vaid mudelina mängu toodud. Mudel, mis toob mängu selle "miski", mida sa jätad absoluutselt välja/kõrvale ning ei taha selle faktoriga ka arvestada.
Kasutan sama mudelit ja sõnastan hoopis nii: kas naised jätkuvalt jumaldaksid neid pärleid, kui lapsed neid ehetena kasutavad ja nad ei õhka enam mingit sõnumit?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 20:20 38
Postitas arnis
Kui lapsed neid ehetena kasutaksid, siis ei oleks pärlid palju väärt.
Tähendab vastupidi, kuna pärlid pole kallid, siis lapsed kasutavad
neid ehetena JA naised neid ei jumaldaks. Aga mitte vastupidi.

Kas vastab tõele, et olla keskkonnasõbralik on moodne?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.11.2014 21:14 15
Postitas ttsys
Maslovi püramiidi tipus on kõik moodne. Ka keskkond. Driver on see, et mass-inimene on edev ja samal ajal mitte piisavalt jõukas, et neid 2 asja korraga turjal kanda. "Diisel-hall-metallik-ideaalne-linnaauto" on massidele suunatud "auto" täna ja selles on otsene seos inimeste valikutele. Alati on pioneerid olnud. Täna on "Teslad" valitud seltskonna jaoks nagu a la kunagi oli MNT mobiiltelefon. See vajas samuti infrat ja ka staatust/rahakotti. Täna on see vidin igal lapsel. Sama tehnoloogia lõpppeatus on juba tühisel ühekordsel haavaplaastril.
Selles mõttes polegi läbinisti tark seda võrrelda tänapäeva mõiste all tuntud "autoga". Ei ole ka keskkonna surve see põhiline, mis elektriautosid loob. Seal on ka see "miski" high-end, mis alles hoogu saab ja ratastel multimeediakeskuste evolutsioon on alles sündimas.
PS: Tehnoloogia ja infra käivad käsikäes. Tulevad vastavad auto-pilot trassid ja siis on loogiline hakata sinna rajama ka elektri-infrat. http://www.youtube.com/watch?v=7quu551ehc0

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.11.2014 12:30 06
Postitas Rist0
Lugupeetud moderaatorid! Hetkel jääb minul arusaamatuks,miks on see täiesti bmw-ga mitteseonduv teema siin foorumis?Algul oli siin tõesti huvitavat juttu lugeda,kuid nüüd on ju muutunud see täiesti labaseks ilaks,mida üks kodanik siin jahub!Samamoodi võiks ju siis vahetada ost/müügi teemas ka teiste automarkide juppe või autosi bmw-de vastu.Sellised teemad tavliselt kustutatakse või lukustatakse.Küsimus siis,et mis on sellel Teslal seost Bmw-ga nii palju ,et see loba pole siin kinni pandud?


Edit Henri. -sul on õigus, teema on esialgse küsimuse püstitusest märksa enam laialivalgunud. Seetõttu on nüüdsest ka nimi teine.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.11.2014 14:03 02
Postitas ttsys
BMW elektriauto osaleb evolutsioonis, mida rajult mõjutab see, mida Tesla täna ja igasugused muud "teslad" lisaks tulevikus teevad. Korjatakse patente ja jagatakse patente. See kõik mõjutab, et kasvõi näha i3 arengut aastaks 2017, kui saabub turule Model III, mida loetakse täna ähvardavalt just i3 'killeriks'.
Selle vihjatud 'kodaniku ila' on otseselt kõige sellega seotud, mis puudutab BMW tulevasi käike ja muutusi, sh koostööd.
PS: Vihake mängu - mitte mängijat! Vahel leian ma just ennast mõttelt, et "Arnis'eid" võiks igas valdkonnas olla ja isegi rohkem, et võtmetegijad paksuks, ülimugavaks ning laisaks ei muutuks. ;)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.11.2014 14:28 11
Postitas oo7
Teslat on natuke aega juba valmistatud küll. Selge see, et uuena seda meist suuremjagu siit ei osta (isegi Arnis pole ostnud).

Mis seis muidu sellega järelturul on ? On midagi saada ka ja mis hinnad teevad ?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.11.2014 14:45 00
Postitas Muhv
Rustisan - ehk pole mõtet kurjustada. Sisuliselt tuleb õige varsti sellele foorumile teha terve BMW elektriautode alamsektsioon, kus ka see käesolev teema võib rahulikult olla.
Miks ma nii arvan - alles mõned päevad tagasi imbus välja BMW juhatusest pärinev info, et ca 10a pärast on kõik BMW mudelid vähemal või rohkemal määral "elektrifitseeritud". Pole mõtet arvata, et see meid ei mõjuta.

Tesla on religioon, kuna tal on kõik religioonile viitavad tunnused. Tänu sellele tunduvad isegi (kohatised) tehnilised mahajäämused imetabase innovatsioonina. Samas, nagu ka religiooni puhul, ei saa väita, et seal poleks tegelikku sisu ja selgeid imesid.

Teemasse tagasi.
Jälgides Tesla praktikat, siis Model III ei tule välja enne 2018 aastat. Võib võtta mürki, et see on mitmeti edasi arenenum kui 2013a BMW i3. Samas ca 2019-20 tuleb välja uus i3, mis on enam kui tõenäoselt Model III killer, kuna lisaks elektritehnilistele iseärasustele on ta ka materjaliinnovatsioonilt kaugemale jõudnud.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 11.11.2014 15:33 06
Postitas arnis
See on küll väga hea uudis, et BMW tuleb uuema i3-ga välja, kuid minu arvates on i5
(5. seeria asendus) rohkem teretulnud kui veel parem 3. seeria kubatuuriga auto.
Hetkel on see lahter veel tühi. Ülemises otsas on Tesla, Fisker ja muud hullumajad,
alumises otsas on i-Miev, e-Up. Gramm ülespoole on Leaf, e-Golf, i3. Vahepeal tühjus.
Ja millised plaanid on BMW-l oma gigavattide tootmiseks igal kuul iga ilmaga?
Selge on see, et kui plaani kirja panna palju palju autosid ja veel tagasihoidlikult
lisada 80-100kWh akudega autosid, siis allhankena on veidi totter neid sisse osta.

Või on BMW plaan oma B-perekonna mootoreid toppida pistikhübriididesse ja 5-10kWh
akusid tagavararatta asemele pressida? Mootorid võivad olla tegelt eriti kiftid, aga
nagu Elon ütles, hübriidid ei tee ühte ega teist eeskujulikult :?

Teema nime muudatus on täitsa okei. Hääletus niikuinii läheb kinni, erinevaid autosid
tuleb juurde ja juurde; pealkiri jääb üsna kitsaks.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.11.2014 21:37 55
Postitas Muhv
oo7 kirjutas: Mis seis muidu sellega järelturul on ? On midagi saada ka ja mis hinnad teevad ?
Kuna neid masinaid on ikka suht vähe, siis on ka järelturg üsna olematu. Üldiselt tundub, et ei midagi kummalist. Eks ta vaikselt ikka kukub. Iga asi kulub.

http://www.blocket.se/goteborg/Tesla_Mo ... m?ca=3&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
1170000 sek -> 844000 sek. Aastaga.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 11.11.2014 23:57 00
Postitas arnis
P85D pressib vana P85 hinna järsemalt vanema S85 kanti, kuna P85 kui "hetkel parim S staatus" kaob.
Seda toredam :D
Ka S85 hinna peaks uus S85D grammikene alla pressima, kuna D maksab liiga vähe, et seda mitte võtta.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.11.2014 09:39 44
Postitas oo7
http://www.auto24.ee/used/1871291" onclick="window.open(this.href);return false;

Eestis ka üks 17000 LS täitsa saada ;)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.11.2014 12:58 41
Postitas Donald
9000 sõitnud P85+ on ka müüki pandud
http://www.auto24.ee/used/1876874

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.11.2014 13:04 56
Postitas oo7
Pilt

Juhi istme naha on 9000km-ga juba kortsu ära tõmmanud :roll:

Võrrelge 100 000+ km sõitnud BMW-dega

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.11.2014 15:57 54
Postitas Madis.
USA autol on USA auto kvaliteet.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.11.2014 17:00 40
Postitas ttsys
Alla 10k km sõitnud neljas. USA-s toodetud kannarid istusid seal? :D
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... HER&noec=1

Pilt

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.11.2014 18:00 45
Postitas oo7
119 000 sõitnud 6ne :lol:

Pilt


Tesla on seest küll kahjuks mingi Honda Civicu tasemel asi, olgugi et pm 100 000 EUR auto :roll:

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.11.2014 18:06 47
Postitas ttsys
Sõitsin täna 140k km sõitnud USA autoga ja hele nahk oli super. Mis me sellest järeldame?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.11.2014 18:10 45
Postitas oo7
Et Teslat müüja on fat ***** ? :lol:

Küll Arnis ära põhjendab, miks see hea on ;)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 13.11.2014 12:03 48
Postitas jargo
oo7 kirjutas:
Küll Arnis ära põhjendab, miks see hea on ;)
Põhjendus: Meie ostame bensiini-Tesla omanik vahetab nahka :D Tuleb siiski veel soodsam!

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.11.2014 21:29 52
Postitas taunod
Vot nii: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og- ... /23340013/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.11.2014 22:42 33
Postitas iaanek
Kalmõki keeles ei leidnud midagi? :roll: