SPLIT: Isepaigaldatud Xenon tulededest..

Vaba teema
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

SPLIT: Isepaigaldatud Xenon tulededest..

Postitus Postitas hollow »

oll001 kirjutas:Heip!
Kas neid bi-xenoni komplekte H1 kah on voimalik saada?
H1 pirnid on ju ühe hõõgniidiga pirnid... lähituled on yes laternas ja kaugtuled teises laternas... võtad 2 komplekti... 1 lähituledeks teine kaugtuledeks
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

HID pirni kaugtuledesse panna on suhtkoht mõttetus,
kuna HID pirn ei ole ettenähtud tihedalt põlema panna ja ära kustutada.
Optimaalseks loetakse 4x tunnis, vastasel juhul hakkab pirni tööiga vähenema.
Pealegi HID pirnil on ka soenemisaeg.

H4 bi-xenoni puhul pirni ära ei kustutata vaid liigutatakse pirni ümber asuvat katikut.

Mis Firma toodetega on tegu ja kui hästi plokid niiskust kannatavad?
Palju kahe H1 pirni eest eraldi küsid?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Nende ksenoonpirnide panek tavalistesse laternatesse on tehnonõuetega muideks keelatud. Korraliku müüja karbi peal on see kirjas ka (nagu on 100W pirnil kirjas "for off-road use only".

Tehase laternad on sootuks teistsugused kui tavalise pirni omad, seal on sees automaatne kõrguseregulaator, mis ei lase auto kõikumisel teisi pimestada.

Üldiselt tuleks toetada tegevust, mis kaotab ära need igasugu suvaliselt reguleeritud fikseeritud tuledesse topitavad ksenoonid, mis teisi pimestavad (nagu ka 100W pirnid).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Korralikult reguleeritud Xenon pimestab vastusõitjat kordades vähem kui mingi Hiina 100W pirn.
Nende originaal H1 pirnidega E34 laternas ei näe mitte midagi, udukad näitavad ka paremini.

Kusjuures need automaatreguleeringuga uute autode Xenon laternad ei näita ka osad normaalselt, sest elektroonika reguleerib need nii maha.

Mina ei keela teistel osta ka Xenoneid, las pimestavad siis mind vastu (elan üle).
Pimestavad ka uute autode Xenon tuled.
Investeerin enda turvalisusesse ja lasen ka kaassõitjate heaolu silmas pidades tuled hiljem ära reguleerida.

Ja vaevalt need E34 seasilmad ka HID pirniga kedagi pimestavad, praegu sõidan valgustamata kohtades kaugtuledega, sest tavatuled on nagu parktuled.
Ja ei kavatsegi neid laternaid 3x päevas lapiga puhastama hakata.

Et vältida kisa on reflektorid täiesti korras ja puhtad, üks tuli on isegi peaaegu tutikas.
Klaasidel pole isegi kivitäkkeid.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

M-Tech kirjutas:Korralikult reguleeritud Xenon pimestab vastusõitjat kordades vähem kui mingi Hiina 100W pirn.
ma ju rääkisin, et need on ühtmoodi taunitavad.
ja need odavad ksenoonid ei ole hiina omad :lol:
Nende originaal H1 pirnidega E34 laternas ei näe mitte midagi, udukad näitavad ka paremini.


Osta 4000 kroonise komplekti asemele endale 2tk 1000 kr maksvaid korralikke laternaid, mitte ära pimesta teisi oma ksenooni värvi teed tegelikult mittevalgustavate seasilmadega :!:
Mina ei keela teistel osta ka Xenoneid, las pimestavad siis mind vastu (elan üle).
Sind võib mitte segada, aga teisi segab. Samat juttu ajavad need 100W tuledega sõitjad ka muideks.

Pimestavad ka uute autode Xenon tuled.
Investeerin enda turvalisusesse ja lasen ka kaassõitjate heaolu silmas pidades tuled hiljem ära reguleerida.
Ei pimesta need "teiste" tuled midagi. Pimestavad igasugu tjuuningumeeste valesti reguleeritud illegaalsed tuled. Mille valgusjõud on selline, et sõites 2 inimest tagaistmel pimestavad need juba.

See, et sa laternaid ei puhasta, on sinu probleem. Ja kuivanud poriga kaetud laternaklaasi taha võib ka kaks ksenooni panna, ilma et need midagi valgustaks.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
slippery
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 16.10.2003 23:29 37

Postitus Postitas slippery »

kule aare ära kõvata igas teemas.

kommentaar selle kohta on õige, et tahetakse hakata ka "isetehtud" ksenoontulesid kontrollima ja keelama
Kasutaja avatar
Mario153
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 08.08.2005 21:31 24

Postitus Postitas Mario153 »

Uue seaduse järgi ei või ka paigaldada xenone autole kus puuduvad tuledepesurid. Xenon-i valgusvihud pidid musta tule klaasi korral hakkama tohutult valesti murduma ja seega pimestavad teisi juhte. :cool:
E39 525DA -01 Touring
Car is to transport your a$$...not a christmas-tree!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Mario153 kirjutas:Uue seaduse järgi ei või ka paigaldada xenone autole kus puuduvad tuledepesurid.
Millise uue seaduse?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Mario153
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 08.08.2005 21:31 24

Postitus Postitas Mario153 »

Paar nädalat tagasi Ärilehest lugesin. Võibolla pole veel välja kuulutatud, aga vastu võetakse.
E39 525DA -01 Touring
Car is to transport your a$$...not a christmas-tree!
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Aare kirjutas:Tehase laternad on sootuks teistsugused kui tavalise pirni omad, seal on sees automaatne kõrguseregulaator, mis ei lase auto kõikumisel teisi pimestada.
Tegelikult kõikidel see ei ole standardis - 1994-1997 Audi A6/S6 seda automaatset kõrguseregulaatorit ei olnud. Ja ei olnud seal ka mingeid keerukaid amorte mis autot iga koormusega horisontaalselt hoiaksid.

Arvan et sama kehtib ka muude algusaegade xenoniga varustatud autode kohta.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
heigosan
Huviline
Postitusi: 495
Liitunud: 16.11.2003 23:45 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas heigosan »

:roll:
Viimati muutis heigosan, 06.03.2006 18:18 41, muudetud 1 kord kokku.
E34 M5
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Mina viitasin 100W pirnide juures tavalisi Xenon Effect Ultra Mega Super Turbo Nitro pirne.

Paljugi mis on keelatud aga tehakse ikkagi.
Olen näinud ka E32 originaal Xenon laternaid.
Seal ei olnud mingist automaatsest tulede regullist HAISU ka.

Ja pimestamise vastu on uuematel autodel ise regullitav tulede kõrguse reguaaltor.
Kui seda kasutada oskad on no problemo.

Eelmise tööautoga tõmbasin maanteel 5 inimest autos istudes ja pagass ääreni täis tuled 2 astet allapoole regulatorist ja
üksgi auto Otepäält Tallinnani enam ei vilgutanud, et ma neid pimestanud oleksin.
Aga minul kaugtulede kasutamise vajadus puudus.

2002a A6 Xenon esituled ei näita ilma kaugtuledeta (xenonid keeratakse siis üles) maanteel mitte halligi.
Kardetakse vist jälle seda pimestamist.

Aare kas sul on mingi isiklik vaen inimeste vastu, kes 100% Eesti seadusi ei täida.

Normaalne ülevaataja saab ka aru, et kui tuled on korralikult reguleeritud on inimene investeerinud ise enda ohutusse.
See et linnavahel nüüd tuled mingis rämedas lohus korra taevasse käivad ei tapa kaassõitjat.

Ise eelistan küll Venemaal valmistatud Xenon komplekte, kuna need on ka meie kliimasse mõeldud.
Siiani mitu komplekti jaapani plokke niiskuse tõttu saba andnud.

Ja seaduse kohta nii palju, et mis nad siis teevad, kui ma E32 originaal xenonid ette installin?
Et saksamaal kõlbas nendega ilusti sõita aga Eesti on ju nii Hi-Tech riik, et siin hakkab igat Ladat pimestama see tuli?

Minu poolt kõik, ei taha teise inimese teemat ära solkida.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

M-Tech kirjutas:Olen näinud ka E32 originaal Xenon laternaid.
Seal ei olnud mingist automaatsest tulede regullist HAISU ka.
Õige ta on. Ainult et kõik ksenoonidega E32-d tulid tehasest nivooamortidega taga.
M-Tech kirjutas:Aare kas sul on mingi isiklik vaen inimeste vastu, kes 100% Eesti seadusi ei täida.
Ma arvan, et asi pole EV seaduste täitmises. Aga need, kes oma halogeenlaternatesse H1-ksenoonid installivad, investeerivad oma turvalisusesse kaasliiklejate arvelt. Kui pole nii palju raha, et korralikud ksenoonlaternad ette osta, siis võiks parem üldse tegemata jätta.
M-Tech kirjutas:Ja seaduse kohta nii palju, et mis nad siis teevad, kui ma E32 originaal xenonid ette installin?
Et saksamaal kõlbas nendega ilusti sõita aga Eesti on ju nii Hi-Tech riik, et siin hakkab igat Ladat pimestama see tuli?
Ja nii ma ka ise teha kavatsen, aga asja mõte ongi, et sel juhul on täiskomplektne ksenoonlatern ja valgusgeomeetria selleks mõeldud.
PS väide, et E34 halogeenid per-se midagi ei näita, on ka suhteliselt kohatu.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Minu silmis on E34 tulede probleem selles, et klaasi pind on väike ja 55W pirn kuumutab seda päris palju.
Sodi mis tule klaasile satub kuivatatakse sinna kohe kinni.
Oleks tule pind suurem ei laheks tuled ka nii mustaks.
35W Xenon pirniga peaks asi olema vähe parem, kuna soojust tekib vähem ja pirni valgusjõud on suurem.

Igapäev linnas ringi sõites ei märka nagu küll, et erinevate autode ise paigaldatud Xenonid mind nii väga pimestaks.

Ja et seda teemat veel pikemaks ja isiklikumaks muuta siis meeldivad Xenonid ka välimuse pärast :lol:
(Aga ma nüüd saan :roll: )
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

e34 puhul on xenoniga ja ilma nagu öö ja päev
minu omal olid ees ja ei olnud mõtet kaugtulesid kasutadagi kuigi seal olid sees 100w pirnid
need tegin ainult kollase täpi muu valguse sisse
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
ArgoV
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 25.11.2004 20:17 08
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ArgoV »

Raiki kirjutas:e34 puhul on xenoniga ja ilma nagu öö ja päev
minu omal olid ees ja ei olnud mõtet kaugtulesid kasutadagi kuigi seal olid sees 100w pirnid
need tegin ainult kollase täpi muu valguse sisse

Ja mina rumal mõtlesin, et kaugtulede mõte on ikka kaugele valgustamises... :)
Kui sul lähituli näitab sama kaugele kui kaugtuli, siis pimestad sa isegi vastutuleva rekkamehe ära, rääkimata madalamal istuvast sõiduautojuhist. Lähitule valgustugevus loomulikult xenoniga paraneb, kuid ega ta sellepärast veel kaugemale näitama hakka.
E83 X3 2,0dA 2010.a.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Raiki kirjutas:e34 puhul on xenoniga ja ilma nagu öö ja päev
No see ei vaja tõestamist, et HID vs halogeen on valgusviljakus alati HID-i kasuks. Mina tahan väita, et korras ja õigesti reguleeritud DE-laternad, milliseid ka E34 kasutab, valgustavad teed täiesti korralikult.
Ja ksenoonvalguse vastu pole mul ka midagi, aga see tuleb siis ka korralikult teha. Vähim, mida saab teha, on paigaldada õiged laternad. Automaatne nivoo ja pesur on juba step 2.
IMHO, paigaldada H1-te HID pirnid ja siis need veel maha ka keerata, on rohkem nagu ksenooni panek väljanägemise, mitte funktsiooni pärast.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

huvitav kui nad rekkamehi pimestavad siis miks keegi tuledega ei vilgutanud?
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Võib-olla ma siis lihtsalt ära harjunud sellega, et teistel kasutuses olevatel autodel Xenonid.

Kaugtuled valgustavad teed ju ülevalt poolt, lähituled maalähedalt.
Xenoni valgustugevus on lihtsalt suurem kui tavalise hõõgpirni oma.
Asja ei saa nii võtta, et kui HID pirn näitab sama hästi kui hõõgpirniga kaugtulelatern,
et siis see HID võrdub kohe kaugtuli ja kõik vastutulijad on pimedad.

Aga kas siis välimus ei või parem olla?

Maitse ja vanuse asi muidugi ;)

Sama hästi võiks öelda, et need Hiina LED-idega "tuuning" tagatuled pimestavad tagasõitjat, need on ka eredad aga siiski lubatud.

Me ilmselt võiksimegi vaidlema jääda aga fakt on see, et väga suur arv inimesi Eestis sõidab aftermarket xenonitega ja isegi mõned autoesindused paigaldavad neid.
Äkki toote laipade ja vigastatute arvu ka välja, mis on tingitud aftermarket xenonitest Eestis?
Või siis pigem nende inimeste arvu, kes ilma helkurita teeääres tuiates tänu autojuhi investeeringule ellu jäid?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Noh, meil ju treivad ka E39 mehed pidurikettaid ja E38 4L V8 mehed otsivad kasutatud veepumpa.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

No see on muidugi üldine probleem, et ostetakse auto aga ei mõelda sellele, kas seda pärast hooldada ka jõuab.

Näiteks mul tagumised pidurikettad aasta tagasi vahetatud aga kuna NK tootega tegu siis on kõveraks vist läinud.
Tagant pidurdamisega hästi vähe tunda et nagu nõksutab.
Ma leian, et odavam on tutikad kettad osta (~500 paar) kui hakata treima praeguseid sirgeks (paar kolm sotti kindlasti).
Mis siis et praegused kettad pole ilmselt 15k läbimisega eriti kulunud.

Aga pöördudes Xenonite juurde tagasi, siis ma leian et ma olen ohutum inimestele pigem siis,
kui ma neid näen aga võibolla natuke pimestan, mitte siis kui ma sõidan pimei või küünlavalgel.
Need kellel on prillid teavad, et öösel on prillidega ebamugavam sõita.

Ma olen kohanud autoteeninduses ka inimest, kes installib kord aastas E39-ale kasutatud amorte alla.
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

Vaheküss - elemendid, mis valgust annavad, asuvad H1 ja aftermarket xenonite seades ju ikkagi samas tulepesas? Ning tulel ju valgusvoogu lõikav plekkserv mis peaks välistama vastu tuleva liikleja pimestamise? Või olen paigaldusnüanssidest valesti aru saanud?
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

Kui palju xenonid siis paremini valgustavad? kas tasub nende eest 4000.- maxta?
Niipalju kui mina kuulnud xenon pirnid pidid silmi kõige rohkem väsitama.. pikalt pimedas sõites...eriti talvel.
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Niipalju kui mina Xenon -itega sõitnud olen, on minu silm pigem puhkand kui väsinud.
Juhtus kord, et istusin ühest tavaliste pirnidega autost ümber autosse, millel põles ainult üks pirn (xenon muidugi) ja see üksik pirn näitas ka rohkem valgust, kui kaks täiesti töökorras tavalist pirni.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

M-Tech kirjutas:Mina viitasin 100W pirnide juures tavalisi Xenon Effect Ultra Mega Super Turbo Nitro pirne.
kas sul on mingi isiklik vaen inimeste vastu, kes 100% Eesti seadusi ei täida.
Kaasliiklejatega arvestamine ja elementaarne normidest kinnipidamine on selline valge ühiskonna tunnus. Teine võimalus on näiteks AK-74-"seadust" teha nagu Etioopias. :| Ei mingit isiklikku vaenu....

Ma ei pea silmas Sind konkreetselt, vaid selle "ksenoonidega" seltskonda, kes on need lambid installinud Ladast Asconani ja mööda linna "ohutult" liikleb. Vabandan, kui see sedasi välja kukkus, mõtlesin seda ksenoonitamist üldiselt. Ja nagu Eestis ikka, väikse lollikarja patud nuheldakse korraliku selga (korralike hulka kuulud loodetavasti Sina).
Ja seaduse kohta nii palju, et mis nad siis teevad, kui ma E32 originaal xenonid ette installin? Et saksamaal kõlbas nendega ilusti sõita aga Eesti on ju nii Hi-Tech riik, et siin hakkab igat Ladat pimestama see tuli?
Vähemalt endises ASC-s olid E34 originaal ksenoontuled täiesti müügil, olen neid isegi kliendi käes näinud. Kahtlen, kas nad koosnevad E34 tavalisest laternast ja arvatavasti tänavakasutuseks mittemõeldud/tüübikinnituseta hiina/vene ksenoonlambist.

Tehnonõuetes on selgelt kirjas, et olemasolevaid laternaid võib asendada sama automudeli muude tehaselaternatega. Ehk kui E34 on toodetud tehasest ksenoontuledega, siis võib täiesti ametlikult osta need originaaltuled, panna vanade asemele ja õiendava ülevaataja kuu peale saata. Ja olen enam kui kindel, et valgusnäitajate/pimestamise koha pealt on tegemist sootuks teise teemaga.

Selles osas olen Priiduga nõus, et kui pole raha osta korralikke, tuleks võimaluse korral jätta parem asi pooleli.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

M-Tech kirjutas:Minu silmis on E34 tulede probleem selles, et klaasi pind on väike ja 55W pirn kuumutab seda päris palju.
Sodi mis tule klaasile satub kuivatatakse sinna kohe kinni.
Oleks tule pind suurem ei laheks tuled ka nii mustaks.
Lähevad tõesti kiiresti mustaks. Aga selleks on ka väga hea lahendus, kui ei ole tuledepesurit. Statoil kütusejaamasid on piisavalt palju Eestis, et teha üks väike peatus ja pesta tuled puhtaks. Nii palju kui mina neid külastanud olen, on igal pool väljas kapis ämbrike koos varre otsas oleva harjakesega. Ja seda võid teha kasvõi ülikonnas käsi määrimata ja märjaks tegemata.

Ja tulede kvaliteet on siiski suhteliselt hea ka H1 pirnidega. Nagu mitmes teemas mainitakse, tuleks ikkagi tuled ära pesta ka seest. Kui ikka klaas on kriimuline või reflektor mingite võimsate pirnidega ära põletatud, siis tee aastateks investeering ja osta uued. Ning kolmandaks osta poest parimad saada olevad originaalvõimsusega H1 pirnid.

Ja ka E34 lähituled hakkavad näitama korralikult.
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Olen sinuga enamuses nõus.
Tõesti 80% inimesi panevad need Xenonid ainult välimuse päras ja 8000k temperatuuriga, mis näitavad tumesinist valgust ja veel vähem valgustavad kui originaal laternad.
Mina kui normaalse inimese mõistes "autopede" üritan ühendada vajaliku meeldivaga.

E34 ei ole kindlasti kõige hullemate tuledega auto aga kui inimene on paremaga harjunud, siis paratamatult hakatakse viletsama kallal norima.

Aga palju reaalselt on identse auto tavalaternasse paigaldatud HID pirni ja originaal laterna HID parameetrite ning pimestamise vahe?
On kellelgi äkki mõnda asjalikku linki pakkuda, saaks ennast harida.

Luuptuledega autol peaks pimestamise oht väiksem olema kui lihtsalt reflektortulel.

Enda auto tuled saaksin kindlasti paremaks, kui need korralikult ära reguleeriksin, kuna nad on mõned korrad auto küljest ära käinud.
Aga valgustugevust ei mõjuta ainult reguleerimine.

Kõige rohkem mind häiriv faktor nende tulede juures ongi see, et nad lähevad sigakiiresti mustaks.

Siiani Xenoneid kasutases olen ka loomulikult kaasliiklejate ohutusele mõelnud, et ma neil otseselt silmas ei istuks.
Aga kui pole märku antud, et et ma neid pimestan, ju siis ei pimesta ka.
Teeääre teeb xenon näiteks 3x valgemaks, inimesed ning teemärgistus on palju paremini nähtav.
See ei ole ju kuritegu teiste inimeste ohutuse arvelt?
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

To hillarr:

Külastasin just paar tundi tagasi Statoili ja tegin tuled puhtaks.
Asi on muidugi kõvasti parem aga mitte väga hea.
Häirib asi just selle pärast, et kui head asja tahta pean ma õhtu jooksul 3x tulesid pesemas käima.

Ja ma arvan, et leidub ka teisi kes ütlevad, et "ükskord xenon, alati xenon".

Ka eelmise komplekti tuledega oli nii, et kui udukad põlesid ja lähituled ära kustutasin, siis nagu vahet põhimõtteliselt ei olnudki.
Eelmine talv oli asi ehk selles, et pimedas sõitsin udukatega ja siis oli valgust ju topelt.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Seletage nüüd lollile, ei saanud täpselt aru.
Kas te vaidlete siin selle üle, kui ma lasen näiteks Patrikul oma autole xenonid installida (ta vist vahetab seal igasugu süsteeme)?
Või on mingi selline süsteem veel, et panen lihtsalt pirnid olemasolevasse pesadesse ja kõik?

Aga eks nende regulliga on nii nagu on, kuna ka hinnad on päris odavaks läinud, siis ostavad neid ka juba siuksed tegeleased nagu Automaailma reklaamis, kes konservikarbist õlifiltri teevad. Ehk mis parata, 1% lolle võib 99% inimeste maine alla tõmmata, ehk siis nende, kes teevad korraliku paigalduse vs tjüningmehed.
530d
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

Igal tulel on ettenähtud oma valgusvihk, mille määrab kasutatava reflektori ja klaasi koostöö. Juhul kui samasse pesasse panna võimsam või teist tüüpi lahendus (xenon) siis oleks soovitatav küll tulede kontrollis käija, kuid loogika ütleb siiski seda, et uus install annab lihtsalt rohkem valgust ja kogu lugu :!: Muidugi võib xenon valgusvihk murduda natuke teise nurga alla, kuid mina pole kindel, et murdumisnurk suureneb.

On ammu teada, et xenon tuli pimestab vähem kui tavaline hõõglamp, kuid arvestage ka sellega, et ükskõik kumba valgusallikasse otse vaadates pimestavad nad mõlemad. Ajal kui xenonid tulid siis muust ei räägitudki, kui et pimestab- tegelikult oli asi uus ja huvitav ning kõik vahtisid vastutulevale autole otse tuledesse!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Vasta