SPLIT: Isepaigaldatud Xenon tulededest..

Vaba teema
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Raivo kirjutas:Seletage nüüd lollile, ei saanud täpselt aru.
Kas te vaidlete siin selle üle, kui ma lasen näiteks Patrikul oma autole xenonid installida (ta vist vahetab seal igasugu süsteeme)?
Või on mingi selline süsteem veel, et panen lihtsalt pirnid olemasolevasse pesadesse ja kõik?
Patrik pani ju mingeid mersu süsteeme, kuskilt jooksis siin läbi?

Nende pirnidega võiks huvi pärast valgustugevuse ära mõõta. Kardetavasti ongi selles vufli ja õige asja vahe, et õige asi annab valgustugevuseks samapalju lukse kui halogeen, kuid valgustab paremini.
Vuffel võib vabalt anda selle parema valguse ka suurema valgustugevuse arvelt.

Muideks valgustugevusega on nii, et head laternad normaalvõimsusega halogeenidega on üsna piiri lähedal (nagu umbes tehase toonklaas või nii). 100W pirnidel oli see number pea 1,5 korda suurem.

Eks iga eksootiline asi (olid need ju kunagi E-klassi mersu pärusmaa, 30 tonni tuli jne) läheb tasapisi kättesaadavamaks.

Korralik tootja, et mitte vastutada tagajärgede eest, annab kaasa vastavad instruktaazid või paneb selle pakendile kirja (100W pirnil on pakendil "For off road use only", kataloogides "no E-approval" vms.

Mis sinise valgusega halogeene puudutab, siis need peavad olema normidele vastavad, siin mõni aasta tagasi oli mingi moesuund, kus kõik sõitsid värviliste tuledega, enamik kasutamiseks keelatud muideks. Praegu on sinaka valgusega 60/55W pirnid mingi 125 eek tükk täiesti avalikult müügil, E-heakskiiduga ja täiesti legaalsed tee peal kasutamiseks.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Kusjuures kõige rohkem lumeneid annab välja originaal temperatuuriga pirn ehk siis 4300K.
Mida kõrgem temperatuur seda väiksem valgusjõud.
Sellepärast rääkisingi, et 8000k on mõttetus ja ainult tuuningelement, kuna see on juba potisinine ja teadupärast sinine valgus ei levi eriti.
5000K-6000K on optimaalne lahendus, kuna siis on asjal hea valgustugevus ning tekib ka "tuuning" efekt.
Tuletan veel meelde, et Xenon pirn on 35W mitte 55W ega 100W.

Pilt
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kes tahab teada, mille poolest erineb E32 originaalne ksenoonlatern halogeenist (mõlemad Hella omad), siis kunagi tegin väikese võrdleva anatoomia: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=87524#87524
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

MOTT

BMW on lihtsalt liiga põhjalik tehas, et ülejala tulesid teha.

Kui seda lugu tagurpidi nüüd mõelda, siis pannes ksenoonpirnid halogeeni jaoks mõeldud laternasse tekibki pimestamine.

Mis puudutab E34 "mõttetuid" tulesid, siis olen lugenud kuskil 1993 paiku tehtud võrdlustesti, kus osalesid 2.0 mootoriga kesklassisedaanid ning kus E34 tuled tunnistati kõige paremaks.

Kui teemat edasi arendada, siis läbipõlenud ksenoonlaternatesse istuks ilmselt ilma valgustugevuse probleemideta sisse need ebalegaalsed 100W pirnid, sest nende 55-sest suurem valgusvoog jaotatakse analoogselt ksenooniga suuremale pinnale ja pimestamist ei teki.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta