42. leht 62-st

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 05.04.2016 09:45 45
Postitas Muhv
Jättes vahele pika põhjenduse, pakun et baas saab olema 42000€ ja Muski pakutud keskmine müügihind 50000€.

Esimesed saavad oma auto kätte 2017a lõpus. 300000 tänaseks tellimuse sooritanut loodetavasti 2018 jooksul. Kui homme otsustad, siis ilmselt 2019.

Naljakas on see, kuidas Tesla turundus töötab. 2019 on enam kui tõenäoselt võimalik valida mitmete sarnaste toodete vahel. Bolt on näiteks siis juba mõnda aega saadaval, aga ikka valivad inimesed midagi, mille kättesaamiskuupäevagi ei osata neile öelda. Puhas emotsioonidel toimetamine. Kõva saavutus!

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 05.04.2016 10:28 31
Postitas Henri.
automaailma iPhone SE (oletusel, et S on 6S ja X on 6S Plus). Marketing on vägev, nagu Muhvgi ütles.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 05.04.2016 12:01 35
Postitas ttsys
Tesla on likviidne optsioon. Elementaarne nõudlus-pakkumine ja elav turg on seal, kus on kriitiline mass ületatud. Tase muidugi, sest kui sellest läbi ei näri siis ongi vastav tase hõivatud. ;)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 05.04.2016 23:28 22
Postitas Muhv
Fööni SE-st saan ma väga hästi aru. Selle ka soetasin. Tesla mõistmine või õigemini endale ahvatlevaks mõtlemine võtab veel aega :D

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 05.04.2016 23:39 15
Postitas ttsys
Järelikult puudub tulevikuväärtuse tajumise võime. Jällegi elementaarne. See võime on paljudel puudu, sest kromosoomiga seda ju kaasa ei anta. Foxconn-i liikus tarbeelektroonika eest luts. ;) Samuti elementaarne on see, et väga paljud ei oma vähematki taju, mis on föönidel Taiwaniga pistmist. ;)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 06.04.2016 00:48 38
Postitas Muhv
No ma ei tea, mu meelest prevaleerib föönidel ja autodel eelkõige tarbeväärtus ja kasutusmugavus. Tulevikuväärtus on rohkem või vähem enese petmine.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 06.04.2016 01:04 05
Postitas ttsys
Kust loed välja, et optsiooni võtnud on kõik lõpptarbijad? Isegi fööni ei jaksa kesmine Eesti föönitaja osta vaid võtab selle tilguti otsa... USA-/UK... muidugi samuti tava nähtus, et föön peab up to date olema. :mrgreen:
Pealegi toote tootestamine oli, on, ja kestab seda ka tulevikus edasi neile, kellel sulli ei ole aga tahtmine hea asjaga koos aega veeta. ;) Pangad/liisingfirmad on ainult osa sellest.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 06.04.2016 16:23 16
Postitas Muhv
Eks jah - vale oleks arvata, et kõik need 300000 ka ostjad on. Uudisgruppides tunnistavad inimesed, et jah, nad maksid selle 1000$, aga eks 2019 ole näha - selle raha saab ju tagasi küsida. Sellel ajal on turul uus Leaf, Volt, i5 ja ilmselt on teada, milline saab olema 2020 i3. Ilmselt mõni teine veel. Kõik sarnase läbisõiduga elektrikad. Valik paraneb.

Kas see võimaldab optsiooni rahaks pöörata või mis toimub muude valdkonnasiseste toodete jääkväärtusega, näitab vaid aeg

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.04.2016 04:25 55
Postitas arnis
Ärme ainult oleta, et kõik muud tegelased aastaks 2019 teevad palju palju tööd ja "ju vast" löövad
Tesla põlvili. Nissan valmistas elektriautosid aastast 2010, Mitsu veel varem. Järsku tuli Tesla aastaid
hiljem ja mitte kellegi ei olnud midagi võrdväärset kõrvale panna. Nüüd on möödas Model S-i
väljalaskmisest mitu aastat ja IKKA veel ei ole mitte kellelgi midagi kõrvale panna.
Kolme aasta pärast on Model 3 tootmine käimas. HEAL JUHUL tuleb midagi Model S ja X kõrvale.
Vähemalt üle keskmise innovaatilisem autotootja BMW on midagi lubanud. Model 3 kõrvale
küll midagi siiani teada pole antud. Bolt on konkurent uuele Leafile ja i3-le.

Öelda, et Mitsul või Nissanil on midagi BMW vastu pakkuda (üleüldse, mitte elektriautode perspektiivis)
on ikka väga küsitav. Nissan ei ole seda marki auto, et konkureerida Mersudega. Ja Tesla ei ole Nissani,
Sidruni, Kia vms autotootja konkurent, olgu tegemist elektriautoga või mitte.

Ikka ja jälle tuletaks meelde, et Tesla S, X ja 3, kõik toetavad 120kW-st laadimisvoolu ning on ka
seadmeid, kust sellist asja saaks. Teistel pole ei ühte ega teist. See on väga suur argument.

Ehk siis, valik suureneb, kuid kui akupaki suurus kõrvale jätta, on Tesla ikkagi pika puuga ees,
mitte kui elektriauto, vaid kui auto. Hind aga teistel ei ole pika puuga ees. Kui lõpuks tulevadki
sarnase läbisõiduga elektrikad teistelt tootjatelt, on hind ikkagi samasse auku.

TOP3 argument Tesla kasuks on autopiloot, olgu siis 140 000€ hinnaklass või 40 000 € hinnaklass.

Tesla nõrgim külg on see, et nad ei suuda pakkuda nii palju kui turg on nõus ostma.
Läbi aastate on nad tõestanud, et kõike saab, hilinemisega või ilma, aga saab.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.04.2016 09:37 47
Postitas Muhv
Kas Tesla on hea auto? Nagu autona, selle raha eest? Huvitav - mina nii ei arva. Ja ma pole üksi.

Elektiautosid ostavad siiani need, kes tahavad osta elektriautot. See paneb kõik paika. Ameerikas on näiteks 80% i3 ostjateks BMW jaoks uued kliendid. Nende jaoks on kõik batareidega autod omavahel konkurendid. Minu toodud arutluskäik Leaf versus model 3 versus midagi muud pärines i3 foorumist, i3 omanikelt, kes on tesla 3 sissemakse ära teinud. Enamus neist küll nö igaks juhuks. Igatahes reaalsed ostjad elektriautodele. Kordagi ei võrrelnud nad neid masinaid bensukatega. Ainus põhjus, miks need inimesed võrdlusest Tesla Si välja jätavad on liigne suurus ja kohmakus. Seega võetakse elektriautod, võrreldakse neid esmalt suuruse, siis läbisõidu ulatuse ja alles seejärel mingi muu kategooria alusel, kes margi, kes disaini, kes kiiruse, kes värvi järgi.

Muidugi. Euroopas on asi keerulisem. Meie autod võistlevad veel luksuslikkusega. Selliseid bemareid nagu meie ostame, leidub mikihiiremaal arva. Valdavalt on seal tegu meie mõistes suht baasmudelitega. Ning kuna bemmi ja nissani nahk istmetel on on küllalt sarnane ja miljon korda parem kui uue escalade vakstusisu, siis võibolla polegi mõned vahed nii suured.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.04.2016 11:02 46
Postitas ttsys
Vastupidi. USA-s on luksus autode juures kraad kangem ja seda eriti lisavarustuse lõikes. USA-s toodetud BMW-d on läbi aja väljunud tehasest kõrgema loading-uga ja nende autode peamine turg on USA, Canada.
http://www.aripaev.ee/borsiuudised/2016 ... t=newslink

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.04.2016 11:34 37
Postitas oo7
Täpselt nii

Vanemate masinate puhul vähemalt ei pakutud ka lahjasid mootoreid jne..

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.04.2016 12:50 12
Postitas Raivo
Usas väga alla 6 silindri bemarit väga ei leia vist jah.

Olen ise mitmes osariigis käinud (viimati Texases) ning seal hakkas EU kraami (BMW, Audi, MB) üllatavalt vähe silma, pigem sama harva kui meil US autosid.
Samas nt NY-s ja FL-is on pilt oluliselt kirjum olnud. Kuna US on ülivägamega suur riik siis kontrastid on ka äärmiselt suured ja järeldusi teha on pisut ennatlik.

Viimati mainitud Texases oli Teslat väga väga harva näha, küll veidi rohkem e kui meil siin, aga mitte oluliselt. Nii et Tesla on ikka väga nišikraam isegi seal, võibolla CA on vaid erand.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.04.2016 13:57 02
Postitas ttsys
Vaatluste tegemine on tore aga analüüsi osas 0 tulemusega tegevus, kui USA juriidika matsu ei jaga. Mõned selgitused Tesla müügikonseptsiooni kohta:
http://www.engadget.com/2014/07/17/tesl ... -us-sales/
http://www.treehugger.com/cars/which-us ... -cars.html
Pilt

http://www.automotiveworld.com/analysis ... evolution/
Pilt

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.04.2016 00:14 24
Postitas arnis
Muhv kirjutas:Kas Tesla on hea auto? Nagu autona, selle raha eest? Huvitav - mina nii ei arva. Ja ma pole üksi.
See, et on olemas grupp inimesi, kes arvab teisiti, ei tähenda, et on nii, nagu antud grupp arvab.
Vaadata tuleb ikka pilti suurelt:
Pilt
Jah ma tean et "autode müük langes", all paremas nurgas on kirjas kui palju.
Ja tuletan meelde, et võrreldakse autosid autodega, mitte elektriautosid elektriautodega.
Omas hinnaklassis (70-140 k€) on Tesla ikka julmalt peajagu kõigest üle.
Lisaks protsentidele tuleks vaadata ka numbriliselt autode arvu.

Loogika on lihtne: võtame tabelist ükskõik millise HEA auto. Nüüd vaatame, kas Teslasid müüdi rohkem või vähem. Teeme järelduse, kumb kahest on "parem müügihitt". Müüginumber üldjuhul on "bang-for-a-buck" korrutis. Kui Tesla S-l on näiteks ülimalt halvad põrandamatid, ei ole see piisav argument üldpildis. Kui Lexusel on ülimalt hea esiklaas, ei ole see piisav argument üldpildis; jne. Kuid kui sama segmendi konkurentidel on midagi totaalselt puudu (Autopilot, OTA update vms) siis teised saavad siiski antud rubriigis 0 punti, mis viibki keskmise (auto ostusoovi tõenäosuse kordaja) räigelt alla. Muideks Autopilot, nagu selgub, on märksa tähtsam näitaja kui vihmasensor, mäludega istmed, nahksisu ja muud "varem-moes-olnud" varustuse näitajad.

Võib pilti "veel suuremalt" vaadata, kuid siis väljume Model S tsoonist (võimas preemium sedaan).


BMW i3 ei konkureeri S/X müügiga üldse.

Võin kindla peale öelda vähemalt ühe nüansi, miks BMW kaotab klientuuri: nende müügipoliitika ei ole paljudele meeltmööda:
võtame näiteks 5 seeria. M550d. 6" navigatsioonisüsteem, mis on ostumomendist liiga aegunud, maksab pea 2k€. Soovides 4" suurendust vaja välja käia 2,6€. Täiesti tühja koha pealt küsitakse raha. Või näiteks autonoomne seisusoojendi, 1,5k€. Miks küsida raha asja eest, mis ühel konkurendil on baasvarustuse?
Digitaalsed armatuurinäidikud. What? Mispärast pole elementaarsed asjad baasvarustuses? Jah, sellepärast et hind oleks algselt huvipakkuvam. Kuid tõsiselt mõeldes LCD maksab vähem kui LCD+seierid ja hunnik jubinaid. Majanduslikud arvutused (mida Tesla arvatavasti on teinud) ütleb, et preemium segmendis on mõistlikum pudipadi baasvarustusse lisada. Mida vähem erinevaid konfiguratsioone, seda odavam kokkuvõttes. Vaikselt nagu liigutakse sinnasuunas: istmesoojendused, vihmasensor (ja atm käigukast mõnel) on juba baasvarustuses, kuid kaugel kaugel mõistlikkuse piiridest. 3-seeria puhul täpselt sama. Mispärast üldse pakutakse halogeentulesid? Hinnavahe 2000lm luubiga HID-idega võrreldes on naeruväärne, kuid funktsionaalsus on parem (muideks 3-seeria halogeen sai väga halva tulemuse testides). Ebamõistlikud otsused iga nurga peal. Tahavad rohkem konkurentsi pakkuda, siis tuleb asju muuta.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.04.2016 00:54 20
Postitas hs_
arnis kirjutas:
Muhv kirjutas:Kas Tesla on hea auto? Nagu autona, selle raha eest? Huvitav - mina nii ei arva. Ja ma pole üksi.
See, et on olemas grupp inimesi, kes arvab teisiti, ei tähenda, et on nii, nagu antud grupp arvab.
Vaadata tuleb ikka pilti suurelt:
Pilt
Aga mille järgi antud hetkel see tabeli valim on võetud? Hinna ja uste arvu? Või mis teeb luksusautost luksusauto? Eks arusaadav, et uus auto ja väga popp, tooksin samamoodi paralleeli välja iPhone'dega, et moodsal inimesel on must-be kategooriasse langev asi, kui vaid rahakott lubab.

Ma pole elektriautondusega küll väga kursis, kuid antud hetkel sattusin seda teemat lugema ning avaldan lihtsalt oma arvamust. Aga vaadates näiteks allolevat pilti, siis ma pakun, et pärast esmase vaimustuse üleminekut need inimesed, kes vahetasid välja oma A7, A8, 6 või 7 seeria, LS-i, S-i või mille iganes, või otsustasid osta Model S'i nende variantide vahel valides, siis mingil hetkel nad ikkagi taipavad, et ei võrrelnud sama klassi autosid.
Pilt

Pilt
Samas usun, et seda argumenti on siin teemas juba korra või kaks ka toodud. :D

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.04.2016 07:49 54
Postitas Henri.
Ma sügavalt kahtlen, et keegi vahetaks S-Mersu või LS Lexuse Tesla S-i vastu, et paremat/täiuslikumat luksusautot saada. Pigem tahetakse ikka poppi ja kaasaegset turundusimet. S-Mersu on vanakooli-luksus ja sellelt juba olemasolevaid kliente pelgalt mingi suure telku ning autopiloodiga ei võida.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.04.2016 09:25 05
Postitas Muhv
Arnise protsenditabel on täiesti korrektne - võrreldakse sarnase hinnaklassiga autosid (mitte luksusautosid)
Mida see tabel ei arvesta on poliitilised mõjurid - kui ikka Model s on Norras Ford Mondeoga samas hinnaklassis tänu maksupoliitika erisusele (mitte sakslastega), siis ta müübki tohutult. Samas ei tohiks seda müüki enam seal tabelis arvestada. Sama puudutab ka Eestis Kredexi kaudu ostetuid ja mujual sarnaselt toetatud masinaid, mille tegelik müügihind lokaalsele hinnapoliitikale vastavas valimis grupist välja langeb. Suurlinnade põhilist müügiargumenti - tasuta pääsu carpool lane'ile ei hakka üldse analüüsima. Isegi Eestis on üks 700 omanik käinud poes i3 uurimas, et Pirita teel hommikul ässata saaks :-)

Selge on see, et Tesla kasvab jõudsalt ja on teinud mitu head otsust (internetimüük näiteks), aga tsiteerides näoraamatust loetud ühe kohaliku Tesla omaniku sõnu - luksusauto pole ta mingil juhul ja bmw ning mersuga ma teda ei võrdleks, va perfoomantsi osa. Olen temaga väga sama meelt.

Tulles mudel 3 juurde - kas keegi on pannud tähele, millisest pilust tuleb tagumisse pakiruumi asju suruda (loe lapsevankriga pered on out) ja milline karjuv vajadus on seda tüüpi armatuuri korral heads up displey järele. Ilmselt saadab Musk selle viimase küll interneti teel kunagi juurde kui ise ka aru saab :D

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.04.2016 21:35 22
Postitas Henri.
BMW Klubi foorum, Elektriautorubriik ja mitte ühtegi pilti facelift Tesla Model S-ist? Hämmastav.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.04.2016 22:14 00
Postitas iffiff
selle vean parandan kohe:
Pilt
http://www.teslarati.com/new-tesla-mode ... announced/
uus pamper, lisaks veel led esituled ja x-i salongiõhusüsteem.
spekuleeritakse, et 100 kwh akupakk tulevat kohe-kohe valikusse, koos veelgi kõvema kiirendusega.
s-i alghind hind olevat ka 1500 doltsi kõrgemaks hüpanud kohe.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.06.2016 16:33 31
Postitas hansu
arnis kirjutas:TOP3 argument Tesla kasuks on autopiloot, olgu siis 140 000€ hinnaklass või 40 000 € hinnaklass.
http://majandus24.postimees.ee/3723427/ ... rammimises" onclick="window.open(this.href);return false;
Võimalik et see siiski oli inimese põhjustatud tegu, aga samas artiklis on veel:
See ei ole esimene kord, mil Tesla automaatset juhtimissüsteemi süüdistatakse õnnetuse põhjustamises. Mais teatas Utah osariigis elav Model Si omanik, et poe ette pargitud auto käivitas ennast ise ja sõitis vastu treilerit.

Tesla leidis toona tarkvara analüüsides, et enne juhi autost lahkumist oli aktiveeritud Summon-funktsioon, mis on mõeldud auto juhi abita parkimiseks. Samuti on omanikul võimalik auto Summoni abil näiteks garaažist esiukse ette kutsuda.

Model Si omaniku sõnul ei olnud ta aga ise Summon-funktsiooni sisse lülitanud.
Et siis parkimisabi :roll:

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.06.2016 16:57 12
Postitas arnis
Kui mõni veel ei tea siis võib üle korrata:
Autopilooti või muid abiprogramme HETKEL juhib juht.
Seetõttu igasugune õnnetus on juhi tegematuse tõttu toimunud
(või juhi vale tegevuse puhul, näiteks süsteemi välja lülitamine vms).

Antud juhul logid ütlevad, et auto sõitis 10km/h ja siis vajutati
labidas põhja. Ehk siis tavaline inimfaktor, jälle.


Teiste õnnetuste puhul on kas autopiloot piduriga välja lülitatud
ja SIIS matsu pandud, teostatud automaatset parkimist järelevata vms.

Igal juhul käputäis õnnetusi mitmete tuhandete autode peale kokku
on ikka julmalt hea tulemus. Miljoneid läbitud kilomeetreid ja mõni
üksik plekimõlkimine.

Muideks pole ime, et sellised asjad juhtuvad. Minul on juhtunud korduvalt
tavalise BMW-ga. Lihtsalt 1-2 sekundiga minu auto ei liiguta lillegi,
Tesla saab aga tuima näogu 1-sekundilise pedaalivajutusega 40km/h sisse.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 08.06.2016 21:51 30
Postitas Henri.
BMW’s i3 electric hatch may be struggling to win regular consumers in the US these days, but it managed to win a bid to supply the Los Angeles Police Department (LAPD) with 100 units for its transportation fleet.

Before you crack a joke about the i3’s performance attributes, these loaners won’t be used for televised high-speed chases, but in a “non-emergency” capacity “as transportation vehicles for officers and in community outreach initiatives”.
Pilt
http://www.carscoops.com/2016/06/lapd-c ... del-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.07.2016 13:51 16
Postitas Muhv
Public beta. Prrrrr....
http://jalopnik.com/first-fatal-tesla-a ... 1782916450" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 04.07.2016 13:51 32
Postitas arnis
Väga positiivne, et esimene autopiloodi surm juhtus
1) 2x pikema läbisõidu puhul kui muidu keskmine (mln km per laip)
2) Tesla ei suutnud päästa inimelu märulifilmi stsenaariumi taolises olukorras (auto sõidab rekka haagise sildade vahelt läbi ja lõikab katuse koos sõitjate peadega maha).
3) Süüdi on teine osapool

Ja, vastupidiselt tavainimestega, antud olukorrast autopiloot saab targemaks ja väga suure tõenäosusega sarnases olukorras pidurit siiski vajutatakse. See muidugi ei tähenda, et pidurdusmaast piisab, kuid surma tõenäosus langeb märgatavalt.
Juht on muidugi süüdi, kuna selle asemel, et autopilooti kontrollida, vahtis Harry Potterit; samahästi võime süüdistada lennureisijaid, kes ei kasuta turvavööd, pole nagu eriti tolku.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 04.07.2016 21:03 29
Postitas Henri.
Here’s Tesla’s statement in full:

Neither Autopilot nor the driver noticed the white side of the tractor trailer against a brightly lit sky, so the brake was not applied. The high ride height of the trailer combined with its positioning across the road and the extremely rare circumstances of the impact caused the Model S to pass under the trailer, with the bottom of the trailer impacting the windshield of the Model S.
Ma kahtlen, et sellistes tingimustes see radar oma praeguses implementatsioonis suudaks järgmist avariid ära hoida. Samas on see väga äärmuslik tingimus ja mina näeks pigem süüd juhil kui sellel pööret tegeval rekkal. Kui ikka üldse esiklaasist välja ei vaata ja suurt treilerit ka ei näe, siis ei tohiks aastal 2016 autorooli asja olla. Beetatestimine või mitte. 'reckless endangerment' võiks sellega seotud relvaterminoloogia olla, liiklusterminoloogia korrektse väljendiga pole kursis.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 05.07.2016 10:30 38
Postitas coley
Henri. kirjutas:'reckless endangerment'.
See termin pädeb ka liikluse kohta.
"The charge may occur in various contexts, such as, among others, domestic cases, car accidents..."
Link

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.07.2016 21:12 21
Postitas arnis
Tesla/Mobileye mainisid, et Tesla registreeris küll suure pinna, kuid kuna see radarist/kaamerast kõrgemal, siis filter arvestas selle välja kui liiklusmärk (selline, mille alt läbi sõidetakse, overhead sign).

AEB funktsioon ei aktiviseerunud, kuna on disainitud tagantotsasõidu vältimiseks. Ettekeerajale otsasõiduvältimise loogikat alles koostatakse. See jõuab Euroncap testidesse alles järgmisel dekaadil. Mobileye saab ise selle varem valmis, Tesla pole veel aega maininud, arvatavasti veel varem.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 23.08.2016 23:00 06
Postitas Henri.
Tundub kahtlane, et nendesse autodesse häkiti, pigem vast saadi kuidagi nutitelefon kätte või kloonitud (tundub kordades lihtsam):
http://www.carscoops.com/2016/08/two-te ... thout.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 26.08.2016 11:25 16
Postitas iffiff
tutvustati siis mudel s 100 kwh akuga versiooni. kiirendus on lubaduste järgi 2,5 sekki sajani ning rahuliku liiklemise korral sõidukaugus üle 500 kilomeetri.
https://www.tesla.com/blog/new-tesla-mo ... -car-world
x puhul on kiirendus tagasihoidlikum, ainult 2,9.