7. leht 62-st

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 09.12.2013 20:02 03
Postitas pancho villa
AARE530 kirjutas: Selge on see, et ka sisepõlemismootoriga kasvab kütusekulu talve tulekul, kuid pidevalt pikemaid sõite tehes kaldub kaalukauss ikkagi tavaauto (eriti diisli) poole
**** on see tesla, poolhaaget sappa ei pane ja tagumist silda ka ei tõsta, täiega mõttetu pann..

seda "pikkade otsade" jahumist vaadates tundub, et kolmveerand eestlastest käib igapäevaselt põlvast tallinnas tööl ja kui pakane tuleb siis on hambad, enam teslaga päevast ringi ära ei tee.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 09.12.2013 22:41 44
Postitas arnis
Kui eestlased keskmiselt kolmveerandit, siis BMW omanikud lausa 90% :D
Jõhker hala tõesti. Norra on tontteab kui palju suurem ja seal on vähem
hala kui meil. Tainad oleme siis suht. Vähemalt 90% meist siis.


AARE530, 5 minutit küll mitte. Sellistes oludes oleks intervall umbes selline:
iga nelja tunni sõidu peale ligikaudu 20 minutit puhkeaega (mitte ooteaega).
Ja edasi on siiski mitte 250km minimaalselt, vaid 350km, kuna auto on juba
soe. Sama kehtib ka kodust startimisel. Kui eelnevalt soojaks, siis 350km.

Aga olge nüüd palun ausad ka lõpuks, 40 000 on teie aastane läbisõit, mitte kuu.
Need vähesed, kes sõidavad kuus 40 000 ei sõida tegelikult F10-ga seda ;)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 09.12.2013 22:42 19
Postitas Muhv
Ok teemasse,

Saksakeelne tekst google abiga ingliskeelseks panduna:
Miks on BMW i3 akud oluliselt paremad ja kauem kestvamad kui Tesla omad?

http://translate.google.com/translate?d ... terschied/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 09.12.2013 22:59 24
Postitas ooDDoo
Pigem pooltel pole majaees kuhugi koguaeg parkidagi. Rääkimata laadimisest.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 00:29 21
Postitas arnis
Muhv kirjutas:Ok teemasse,

Saksakeelne tekst google abiga ingliskeelseks panduna:
Miks on BMW i3 akud oluliselt paremad ja kauem kestvamad kui Tesla omad?

http://translate.google.com/translate?d ... terschied/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wow, huvitav. Aga ma ei saa aru, mis tehnoloogiast jutt käib :roll:
Miks seal ei räägita konkreetsetest numbritest, nagu W/kg või midagi.
Kas see on jälle mingi "tulevikuteema?"

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 01:27 08
Postitas hillarr
Minul tekkisid kah täpselt samad mõtted - WOW. Palju juttu, aga ei ühtegi andmelehte ega parameetrit tehnika inimestele. Kahju, et pildile üks ainus mees on mahtunud, sest ma olen kindel, et seal ruumis oli tegelikult neid rohkem ja sekka lisaks mõned ilusad naised veel, kelle ees esineda, sest mulle näib see jutt rohkem seda moodi, kuidas nad omavahel kõnelesid et temal on ikka suurem kui teistel. Raske uskuda kui madalale on valmis mõned inimesed kasumi nimel langema.

Ilmselgelt üks firma on suures jamas oma äsja ilmutatud i3'ga Tesla ees, kui mõlemad annavad sisuliselt sama garantii akudele, aga üks sõidab ühe laadimisega läbi 500km suures sedaanis ja teine hädised 190km mingis ostukärus ning et naiste ees nüüd mitte liiga lühikese raudvaraga häbisse jääda peab ütlema, et mul võib ju olla lühike aga vaata kestab teine 20 aastat :D

Normaalne artikkel, mis ma muud oskan kosta.

Mis puutub turvalisusse, siis minu silmis on kolm põlema süttinud Teslat ennast oma turvalisuses tõestanud. Kõikidel juhtudel oli süüdlaseks omanik ja reaalne õnnetus. Lisaks auto ka hoiatas piisavalt ette, aga no kui juht ei võta kuulda siis pole midagi teha. Ma tahaks näha sellist bensiini autot mis ütleb, et ma lähen varsti põlema või plahvatan, palun peata auto koheselt ja eemaldu võimalikult kaugele.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 09:28 19
Postitas Muhv
Te ei saa pointile pihta. Tesla suur välp saavutatakse vaid suure akude kogusega. Kui i3 ka silmini täis laduda, saaks samuti 1000 km maha veereda. Küsimus on aku osades ja nende juhtimises. See on valdkond, mis paneb paika akude eluea. Viimane peaks olema, laboritestide alusel, uuel tehnoloogial 2 korda pikem kui vanal. Loomulikult - eks aeg näitab, aga 20a jooksul mahtuvuse lang 20% on igatahes midagi ülivõimast. Tuletan meelde, et sama palju on mahtuvus langenud paar aastat ja 100000km sõitnud Tartu Leaf taksol.

Miks on 20a saavutamine oluline - just nii pikaks peetakse auto max eluiga. Kui (artikli andmetel) Tesla aku kestab 6-8a, siis seisab kellegi ees akude vahetamine. Ma lihtsalt ei usu, et Tesla raud oleks nii niru, et kogu auto selleks ajaks küpse on.

"First off, Tesla has a battery that works. But the battery in the BMW i3 is a quantum leap in comparison. BMW has an industrially manufactured, engineered part with it tuned cells, not a laptop, cell that has been modified for an automotive application. That's a huge difference. Tesla will have a problem because the customer will be ready after five or six years, hardly spend time just 20,000 euros for a new battery."

Ah jaa - mees on akude spets juhtides üht maailma suurimat akutootjat, mitte i3 pressiesindaja, tibi.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 10:24 54
Postitas hillarr
Minule teada olevalt on huumori rubriik endiselt keelatud või on miskit vahepeal muutunud?

Selle Sven Bauer'i jutus on nii palju "naised saunas rääkisid" stiilis juttu ja loogikavigu, et see ei näi absoluutselt usutav ja pigem mustamine ajakirjanduse kaudu. Mehed kellel ka tegelikult selline tehnoloogia pakkuda on ei pea ajakirjanduses sarnaseid tekste üllitama ja teiste kulul oma tooteid reklaamima. Otseloomulikult on Sven Bauer'i huvi ülistada BMW'd ja teha maha Teslasid, kuna tal on otsene kasu ju sees.

Kas teile ei tundu imelik, et kui aku eluiga on 20 aastat, siis miks BMW pakub endiselt sama palju garantiid kui Tesla? Milleks siis mitte pakkuda näiteks 10 aastat või 15 kui asi nii kindel on? Oleks vähemalt ilus ümmargune number. Kas teil ei hakka alarm tööle, et miskit on jutus väga mäda?

Mis krt sellest 20 aastast kasu on, kui läbisõit on olematu. Tesla puhul oli teil esimene argument, et selle 500km'ga ei ole midagi teha ja nüüd BMW ideaaltingimustes 190km on järsku OK? Kui tesla akud isegi 8 aasta jooksul kaotavad 20% siis on see ikka kaks korda rohkem kui i3 suudab ühe laadimisega läbida.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 11:57 04
Postitas arnis
BMW ei ole mitte kunagi arvestanud oma auto elueaks 20 aastat, miks ta nüüd järsku peaks selle
peale raha kulutama. Lifetime oil käigukastides ja diferentsiaalides on heal juhul 250 000 km.
Ja enne kui nad 20 aastaks garantiid ei anna, ei ole mõtet jahuda ju, et meie aku peab
miljon korda rohkem vastu. Tesla annab 8 ja ütleb ausalt, kui palju selle aja jooksul on
oodata aku mahtuvuse langust ja mis tingimustel garantii ei kehti.
Igal juhul ma ei tahaks uskuda, et ülihead elemendid alustavad oma elu autodega. Ma olen suht
kindel, et kaasaskantavate seadmete tootjad on sinna kõvasti rohkem investeerinud.
Sülearvutid ja pihuarvutid ja tabletid - kõik tootjad nutavad parema aku järele aastaid, nüüd
BMW-l läks akut vaja ja pauhti, paugupealt olemas parem aku kui kõikidel teistel, what :D

Artikkel annab mulle vähemalt lootust, et BMW teeb täie rauaga üks päev ära,
aga praegu pean piirduma sellega, et ma seda tulevikujuttu pole lugenudki.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 13:15 22
Postitas oo7
Üks minu BMW on 19a vana ja teine 26a.

Sõidavad väga hästi ;) Kevadel tuleb 20a ära :lol: ja küllap ta veel aastaid sõidab. Alles eile lihvisin sellega poole ööni jäärada (üks 1989a E34 samuti)


Niiet vanemad mudelid ikka kestavad küll, vaata siin foorumis ringi, ma arvan, et leiad palju ilusaid ja korralike enne 1993a toodetud autosi.

Mina usun, et kui korrapäraselt on E34/E32/E36 hooldatud, kestab see 20a


Ära unusta, et kunagi olid mudelti tootmisajad väga pikad näiteks E30 toodeti 1982-1994 jaanuar. S.t esimene oli juba 12a vana. või E24 1976-1989.

Seega auto pidi kestma ikkagi vähemalt uue mudelini ära.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 13:22 32
Postitas Indrek J
?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 13:59 23
Postitas oo7
arnis kirjutas:BMW ei ole mitte kunagi arvestanud oma auto elueaks 20 aastat, miks ta nüüd järsku peaks selle
peale raha kulutama.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 16:42 07
Postitas Muhv
hillarr - mis sa põled? Süüdistad maailma ühe suurima akufirma juhti omakasus kui ta kiidab konkurendi, Samsung toodangut? Isegi kui jutt oleks ta enda ettevõtte toodangust, siis sellel tasemel üldiselt niisama juttu ei aeta. Kui aetaks, oldaks järgmine päev tänaval. See pole burksiputkatagune paukumine.

Fakt on, et akude areng toimub päev, päeva järel ja pole mingi ime, kui vanem Tesla omab vanemat lahendust.

Läbisõidu teema on otsene prioriteetide küsimus. i3 maksab 40000.-€. Lisame (teoreetiliselt) topelt paki akusid, et läbisõit võrduks Teslaga, saame auto hinnaks 60000.-€. Tesla maksab 80000.-€ See 20000.- vahe on täpselt selle eest, et Tesla on suurem auto, ruumikam jne.

Minu meelest on hinnad väga täpselt paigas. Üks on linnaauto, mis ei vaja "euroopa tuuri" välpu. Teine on klassikaline pereauto, millega käiia maavanaema juures kartult võtmas. Vastavalt on kujundatud ka akupakkide mahtuvused.

Akude ajaline kestvus on olnud elektriautode juures seni selgelt nõrgimaks lüliks, millest suisa ei julgeta rääkida. See on viinud olukorrani, kus mitmes riigis ei julgeta neile kasutusliisingut anda, kuna jääkväärtuseks 5a pärast peetakse 0.-€. Renault juurutas seetõttu suisa akude rentimise poliitika. Need hirmud peaks hakkama nüüd kaduma.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 18:00 55
Postitas hillarr
Jah, ma olen lugenud juba aasta-kaks tagasi uudist 20 aastase elueaga Liitium akudest ja õigupoolest tuleb iga aasta erinevaid uudiseid uutest revolutsioonilistest edusammudest akude maailmas. Paljud neist patentidest jõuavad kahjuks selliste firmade omandusse, kes ei ole huvitatud akutehnoloogia revolutsioonilisest arengust. Nii et reaalses elus kasutame endiselt neid suuri, raskeid, väikese mahtuvusega ja suht tagasihoidliku elueaga akusid. Ja akude arengut viimase 10 aasta jooksul võib võrrelda pigem teo liikumisega sellel taustal kuidas ülejäänud elektroonika areneb.

Muhv, kas sa oled minuga nõus, et midagi on mäda ja kõik ei klapi selles sinu saadetud artiklis ja BMW garantiitingimustes. BMW ütleb garantiiks 8 aastat, 100 000 miili ja aku kuulub vahetusse kui originaalmahtuvusest on säilinud vähem kui 70%. Sven Bauer aga ütleb 20 aastat ja 80% säilivust.
Ka võib lugeda foorumitest kuidas BMW Active E kasutajad on täheldanud liiga kiiret akude mahtuvuse vähenemist:
http://activeemobility.blogspot.nl/2013 ... ns-94.html

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 20:09 25
Postitas Muhv
Väga huvitav artikkel ja ka joonealused kommentaarid! Nüüd oleks huvitav teada, kas Active E ja i3 akud tulevad sama tootja käest ja on sama tehnoloogiaga. Muidu on raske midagi võrrelda.

Mis puudutab BMW garantiid, siis enamus uued autod, mis olen UMist ostnud on tulnud 2 aastase tehasegarantiiga. Kohalik esindus on andnud omalt poolt ühe aasta lisaks. Samal ajal Hundail on garantii olnud 5 aastat. Poliitika? Kvaliteedinäitaja? Ma ei tea.

Eks lõplik tõde selgub ajaga. Mis puudutab akude arengut, siis jah - oma esimese 19kW/h akupanga majapidamise tarvis ostsin ma 7 a tagasi - AGM NAPS Solarsystemsi asjad. Kui sel aastal uut komplekti otsisin, siis jäi põhimõtteliselt tunne, et füüsiliselt on kõik täpselt sama. Küll ehitasin ma seekord paigalduskoha põhjalikult ümber ja ka juhtimine on teisiti lahendatud. Loodetavasti kestavad paremini. Mida tahan öelda - tegelikult sõltub ka akude juures siiski väga palju kasutusviisist ja kohast.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 20:41 29
Postitas Kustas
hillarr kirjutas:Ja akude arengut viimase 10 aasta jooksul võib võrrelda pigem teo liikumisega sellel taustal kuidas ülejäänud elektroonika areneb.
Kuhu see elektroonika nüüd täpsemalt arenenud on viimase 10 aastaga? Nutitelefone mõtled? Puutetundlik ekraan, uuu, old news.

Moore-i seaduse järgi jah transistorite arv sama ala peal mikrokontrollerites pidevalt kasvab aastatega, mis võimaldab aina rohkem neid igalepoole toppida, aga nüüd mingit ulmet revolutsiooni ei ole küll viimase kümne aasta jooksul elektroonikas toimunud. Elektroonika insener õpib koolis tänasel päeval täpselt sama asja, mida õppisid elektroonika insenerid 10 aastat tagasi. Vot grafeen saab olema revolutsiooni läbiviia.

Anywho, BMW ja Toyota töötavad usinasti liitium-õhk akude kallal ja väidetavalt selline tehnoloogia tõstaks i3-e võimekuse sama kaalu juures 320 kilomeetrini.

http://www.electric-vehiclenews.com/201 ... m-air.html

https://www.youtube.com/watch?v=pUVrUIV4xu4

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 21:43 26
Postitas hillarr
Kustas kirjutas:Kuhu see elektroonika nüüd täpsemalt arenenud on viimase 10 aastaga? Nutitelefone mõtled? Puutetundlik ekraan, uuu, old news.
Milleks kõik arvavad et maailmas on ainult nutitelefonid ja puutetundlikud ekraanid, kus üritatakse tarbijatele näidata et iga aasta toimub areng?

Eks muidugi midagi fundamentaalset pole muutunud nagu näiteks kvantelektroonika võidukäik, aga ühte koma teist siiski on ja igal juhul rohkem kui akude vallas. Ka see on omaette saavutus, et oluliselt on vähenenud mõõtmed ja energiatarbivus ja samas kasvanud arvutusvõimsus. Ilmunud on laiatarbe kasutusse terve rida erinevaid solid state sensoreid, ilma milleta tänapäeva auto ei oleks see mis ta on. Sama moodi on igaühele taskukohased võimekad mikrokontrollerid, ARM protsessorid, FPGA'd. Ole ainult mees, omanda oskused ja loo intelligentseid inimest abistavaid süsteeme. Ka erinevate ekraanitehnoloogiate areng ei ole sugugi paha olnud ega vähemtähtis (OLED, e-ink).

Ka on suudetud teha näiteks rotiaju baasil ise mõtlev ja õppimisvõimeline roboti prototüüp. Kes teab mida kõike veel hetkel praegu katsetatakse ja milles edusamme on tehtud. Ega olulised on ka avastused laboritasandil. Kasvõi näiteks sinu poolt nimetatud grafeen.

Loodetavasti hakkab lähiajal ka akudega jää liikuma. Siiani on edasiminek piirdunud ainult energiasäästlikumale elektroonikale üle minekuga, efektiivsema mootori juhtimisega, vähem energiakadusid kontrolleris ja rohkem taasgenereerimist.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 22:00 10
Postitas arnis
Rõõm näha, et raha kulutatakse õigesse auku :)

It valdkonnas võib tunduda, et 120nm transistori vähendamine 22nm transitori peale
on mõttetu, kuid vahe on meeletu :D Akude maailmas tegelikult nii mitmekordset
kasvu ei ole olnud. Kui nüüd kümne aasta pärast tuleb, siis on supervärk :)
Senimaani on lõppemas 2013. aasta ja hetkel peame leppima sellega, mis meil on.
Meil on stabiilne ja heade omadustega aku. Kuna Li-air on "avatud süsteem" (õhku
võetakse atmosfäärist), siis ei kujuta ma ette, kuidas seda hapnikku õhust välja
filtreerida nii, et ei peaks filtreid ja muid agregaate külge toppima, mis vajaksid
hooldust iga saja või tuhande laadimise järel. Hetkel pusitaksegi selle kallal, et
Li-air aku püsiks samasuguse väljundvõimsusega kui tutikana. Mahtuvus küll ei
vähene väga, aga väheneb väljundvõimsus. Selle tulemusena ei saa sellest 320kW
mootorile piisavalt särtsu ning ei ole võimalik poole tunniga täis laadida. Kui aga 10
aasta pärast on kindel laks et asi töötab, siis tekib Li-ion-ile konkurent, mis viib
selle "vanaaegse" tehnoloogia hinna veelgi alla. Osta aku iga 10 aasta tagant 7000€
eest on nagu osta automaatkast mõnele kallile masuudipressile.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 10.12.2013 22:29 06
Postitas ttsys
Teaduse sümbioos on vajalik, et elektroonikatööstuses mingis suunas murrangut märgata. Materjalide ja pindade arengu-ja arendustulemused on need, mis annavad ja kannavad ka elektroonikateaduse tulemusi. See pole kõik 1 teadusteema luua ja saavutada.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.12.2013 16:35 57
Postitas siim .j
i3 on parem kui Tesla S, vähemalt antud persoonile siin loos :cool:
http://www.bmwblog.com/2013/12/10/tesla ... est-drive/" onclick="window.open(this.href);return false; :D

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.12.2013 19:16 13
Postitas oo7
Pilt


See on seest veel hullem kui väljast :roll: Rool oleks nagu tagurpidi

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.12.2013 19:23 53
Postitas prelude20
Nuh pool Berlingo disaini on olemas juba. Kong veel puudu. Reaalselt- peletis. Elektri viguritega F30 oleks kunagi isegi mõeldav.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.12.2013 19:35 00
Postitas Kustas
oo7 kirjutas:See on seest veel hullem kui väljast :roll: Rool oleks nagu tagurpidi
Fucks given: 0

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.12.2013 19:42 38
Postitas arnis
Njh. Rool on kõige kahtlasema välimuse seestpoolt. Aga siiski, mina sisedisaini nulliga ei võrdsustaks.
Väliselt on tiba kahtlasem. Loodan et rooli saab valida.
See pole reaalselt ülevaadegi. Mees ütles, et tal pea oli vastu lage ja SAMAS, "ma ei hakanudki istet
allapoole laskma" - WTF nagu, tainas oled ju :D Nojah, 50-aastane, pole ime et 320kW on liiga palju :?
Eesti on täis igasuguseid Miosid ja Riosid, kus kaabuga onud maanteel 75-ga sõidavad, nagu mul täna :mrgreen:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.12.2013 19:52 01
Postitas oo7
Mis tal siis parem on kui Teslal ?


Ma saan hetkel aru et see on aeglasem, koledam, sõidu-ulatus väiksem ?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.12.2013 20:15 09
Postitas hillarr
Pole sellel i3 disainil midagi häda. E60 ja E65ga ahhetati alguses sama moodi kui need välja tulid. BMW pole lihtsalt selliseid mulli kujulisi autosid pärast Isettat vahepeal teinud. Kui oma maitsele meeldivate värvidega kombineerida, siis on ikkagi BMW tasemel täiesti kvaliteetne sisustus:
http://www.youtube.com/watch?v=2lv8EWM5css

Arusaadav, et sellele vanamehele meeldis i3 rohkem, kuna see on ikkagi palju rahulikum sõiduvahend kui Tesla ja minimull on juba oma olemuselt palju praktilisem ja ratsionaalsem valik. Kui saaks ainult sinna selle vajaka jääva paarsada kilomeetrit läbisõitu juurde, ilma et hind lakke ei keriks, oleks superluks. Praegu sobib see siiski ainult linnasõiduks või teiseks pereautoks. Üks ActiveE blogi kah elektriauto huvilistele:
http://activeemobility.blogspot.nl/

Juhtusin ühe huvitava Tesla video otsa kah.
http://www.youtube.com/watch?v=XZ5PqPeOPT0
Pole see karmides tingimustes talvesõit midagi nii hull nagu paljud arvavad ja lisaks pakub ka funni talvesõpradele.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.12.2013 21:23 17
Postitas Kustas
oo7 kirjutas:Mis tal siis parem on kui Teslal ?
Ma saan hetkel aru et see on aeglasem, koledam, sõidu-ulatus väiksem ?
Koledam? Kuule see on ikka rohkem nagu tühine subjektiivne lahmimine, kui reaalsus. Sul ei ole vaja igal leheküljel leierdada sama asja ning oma väikest maailmavaadet demonstreerida. Sorry.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 11.12.2013 23:24 21
Postitas Muhv
Kuulu järgi on 2 i3 Eestisse juba tellitud. Mai kuus saab oma silmaga vaadata.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 12.12.2013 01:13 09
Postitas arnis
Huvitav, kumba poole aasta pärast rohkem on, kas i3 või S. Mõlemad on sellised, mida me "ei ostaks" :D

Tegelt mul pole i3-e rooli vastu palju öelda. Rool on isegi väiksem kui kojameeste kang :lol:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 12.12.2013 09:15 58
Postitas täpp
Ohsapühap*rse.
Midagi muud ei oskagi selle võrdlemise ja pushimise peale öeldagi.
Miks võrreldakse autotestides 5-seeriat audi a6 ja mb e-klassiga? Sest nad ON võrreldavad.
See i3 vs Tesla võrdlus on täiesti ajuvaba, ühised nimetajad on 4 ratast, rool ja elekter. Üks on suur rätsepülikond, teine on kaubamaja t-särk. Tesla eesmärk polegi kunagi saada samasuguseks massiautoks nagu on näiteks 5 seeria. i3 ei saa samuti massiautoks, kuna nn noobelmarkide väikeautod pole ükski massiautoks saanud ja need pole selleks otseselt ka planeeritud. Samatargalt võiks ju 4 seeriat võrrelda uue dacia disasteriga. Ehk siis Tesla ja i3 ei ole võrreldavad - klass on erinev, eesmärk on erinev, sihtgrupp on erinev, otstarve on erinev. Ma saan aru, et praeguses ajas on äge ja popp mõelda "out of the box", aga proovigem siiski kasti lähedale jääda.
Lisaks subjektiivne ilumeel. Ilu on ajas muutuv arvudes mõõtmatu näitaja, mis oleneb taustsüsteemist. Kui Bangle selle 5 seeria valmis joonistas ja see müüki tuli, öögiti siinsamas foorumiski, et mis õudus see nüüd on, tänapäevane reaalsus linnapildis on aga see, et seda õudust on liikumas kordades rohkem kui e30-t. Ka lugejate teemade alla ilmub neid teemasid antud jurakas pidevalt juurde. Enam ei olegi kole?

PS! E46 on ka kole, M-pakett teeb seda natukene talutavamaks, aga mitte ilusaks. Siiski ma ostsin omale ühe sellise. Miks? Sest see katab mu vajadused ja vastas minu võimalustele. Samas kui ma praegu aknast välja vaatan ja seda kõrvuti rio, ceedi, kahe sportage ja esimese generatsiooni a3-ga parkimas näen(täitsa kannis mis masinapark naabritel on?!??), siis selles pundis on tegu minu silmis kõige ilusama autoga.