2. leht 3-st

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 13.11.2015 11:55 52
Postitas Henri.
Ma olen ka täiesti kindel selles, et probleeme ei tule. Aga need sinu ülal väljatoodud 10-15% (kasko jaoks) ma loeks pigem tõenäosuseks, et jahutussüsteemiga midagi juhtub. See teeks siis 1x iga 6-10nda 4000-5000km tripi jooksul. Kahjuks ei ole seda võimalik ette näha, kas see 1x 6st kuni 10st korrast juhtub kohe esimese tripi ajal või mitte. Isegi kui konkreetselt lekkima ei hakka, siis B-korkide jms tõttu on sedavõrd vanal BMW-l vaja tihtipeale jah.ved. peale valada.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 13.11.2015 14:38 04
Postitas Aaro
Tripile minnakse E46-ga. Arnisega nõus, põhjatu ämbriga ei jõua võistelda aga E46 on teada tuntud oma jahutusvedeliku maapoole laskja kuulsusega. Isegi E46 omanud ja ei jätnud ka see probleem mind külastamata. Paisupaak otsustas lihtsalt lõhki minna. Kanku kaasas on abiks ikka, saab kuhugi maale ära sõita ja paisupaagi pragu ei tee süsteemi kuivaks vaid viib taseme allapoole miinimumi nõuet.
Ise kui Saksamaa tuuril käisin (ka E46-ga) võtsin vedeliku kankud kaasa, tiba traati jumal teab mis vaja sidumiseks ja peotäis võtmeid.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 13.11.2015 15:01 14
Postitas arnis
Kui oled täiesti kindel, et probleeme ei tule, siis loe teema pealkiri uuesti
läbi ja ütle teemaalgajale, et ta võtaks Maximast 3x5L jahutusvedelikku kaasa.

10-15% et jätab teele, mitte et jahutussüsteemiga tekib probleeme.
Sinna 10-15% sisse mahub nael rehvis ja pihusti ja purunenud vedru.

Tõenäosus, et jahutussüsteemiga midagi juhtub 8000km jooksul on umbes 3%*.
Tõenäosus, et kanku aitab reisi jätkata selle 3% puhul on umbes 10%, seega
on kankust abi 0,3%. Arvutused on suure tolerantsiga, kuid antud juhul võiks
90%-se tõenäosusega öelda, et ülemine piir üle 0,9% ei lähe.
Nendes olukordades, kus kankust abi on reisi jätkamiseks (10% probleemidest)
on võimalik peaaegu täiel määral (>90%) asendada igahommikulise taseme
kontrollimisega (või kui autol on jahutusvedeliku taseme andur, siis sellega).
Seega on kankusoovitus lähenemas tühisele numbrile (suurema tõenäosusega
saavad kõik liiklusõnnetuses surma kui et kankust abi on jah.ved. kontrollivale juhile).

Põhihariduseta kogemustega autosõitjad ei tohiks statistiliste näitajate arvutamises
sõna võtta, kui nad just vahepeal matemaatilise statistika kursusi läbinud pole.

*antud sõiduk

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 13.11.2015 15:08 37
Postitas darklight
Pilt

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 13.11.2015 15:17 49
Postitas Aaro
arnis kirjutas: Põhihariduseta kogemustega autosõitjad ei tohiks statistiliste näitajate arvutamises
sõna võtta, kui nad just vahepeal matemaatilise statistika kursusi läbinud pole.
Endast räägid või? Statistilisi keskmisi loobid sina meil siin varukast. Inimene küsis nõu mida kaasa võtta, mitte statistilisi keskmisi.

Aga teemaalgatajale, Arnise stiilis reisile minnes, kui häda käes saab paisupaaki ka kuseda ja mootorisse toiduõli valada.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 13.11.2015 15:29 01
Postitas Tauri_J
:lol: :lol:

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 13.11.2015 15:47 02
Postitas Chico
Õhtune meelelahutus on siin teemas juba :D

Aitäh kõigile vastajatele!
Kindlasti annan teada kuidas reis läks :cool:

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 13.11.2015 18:15 50
Postitas Aaro
Omast kogemusest rääkides, elades kohas kus euroopalik autoteenindus on unistuste piir, siis mis soovitan. Et ei tekiks tee peal olukorda, et näe näiteks kütuse voolik läks puruks ja ahastades vaatad seal kõrval ja korrutad endale pidevalt ei saa olla, ei saa olla, kuna statistiliselt sellist asja ju ei saa toimuda. Siis võta kotitäis võtmeid kaasa. Lehed, padrunid jne. Kera traati, krt sõidad ise või sõidetakse sul stange küljest, saad traadiga ta ajutiselt külge siduda. Vedelikke kankuga kaasa, on vaja ei ole vaja, ruumi nad ka suurt ei võta. Jupp kütusevoolikut, mägi aivari teipi. Toruklambreid erinevas suuruses, kruve, mutreid ja polte peotäis. Tungraud kaasa kindlasti ja pump rehvi pumpamiseks. Tagavara ratas üle kontrollida ja ega muud ei olegi. Kui käed p.rsest välja ei kasva siis saab nende asjadega enamvähe väikese veaga edasi liikuda. Kui on suurem viga, ega siis ei aita ka poole töökoja kaasa vedamine, abi tuleb ikka kuskilt kõrvalt leida.
Unustasin, peotäis kaitsmeid ka igas suuruses. See on must to be!

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 13.11.2015 18:50 43
Postitas Henri.
arnis kirjutas:Tõenäosus, et ..
Teooriakuningas on rääkinud :lol: :lol: :lol:

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 13.11.2015 18:54 10
Postitas hansu
Tee autoabi leping , mis kehtib terves euroopas.
Uuri siit näiteks greenwave.ee

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 04:19 44
Postitas arnis
Aaro kirjutas:Omast kogemusest rääkides, elades kohas kus euroopalik autoteenindus on unistuste piir, siis mis soovitan. Et ei tekiks tee peal olukorda, et näe näiteks kütuse voolik läks puruks ja ahastades vaatad seal kõrval ja korrutad endale pidevalt ei saa olla, ei saa olla, kuna statistiliselt sellist asja ju ei saa toimuda. Siis võta kotitäis võtmeid kaasa. Lehed, padrunid jne. Kera traati, krt sõidad ise või sõidetakse sul stange küljest, saad traadiga ta ajutiselt külge siduda. Vedelikke kankuga kaasa, on vaja ei ole vaja, ruumi nad ka suurt ei võta. Jupp kütusevoolikut, mägi aivari teipi. Toruklambreid erinevas suuruses, kruve, mutreid ja polte peotäis. Tungraud kaasa kindlasti ja pump rehvi pumpamiseks. Tagavara ratas üle kontrollida ja ega muud ei olegi. Kui käed p.rsest välja ei kasva siis saab nende asjadega enamvähe väikese veaga edasi liikuda. Kui on suurem viga, ega siis ei aita ka poole töökoja kaasa vedamine, abi tuleb ikka kuskilt kõrvalt leida.
Unustasin, peotäis kaitsmeid ka igas suuruses. See on must to be!
Vot täpselt selline näebki välja E30, E36 ja muude VAZZide KAMazzide lisavarustus. Sõidad koos ämbritäie pasaga ringi, lootes, et ehk täna padrunit 36 tarvis ei lähe, kuna eile jäi garaažis kanalisse kell 3 öösel.

Ikka jõhkrad kogemustega tegijad. Unustasite oma "mina oskan" mullides ära, kuidas pärismaailmas
inimesed inimesi aitavad. Pealegi siin mõni isegi ÜRITAS kõik ette lugeda ja ikka mööda.

Pistke padrunid ükshaaval p*rse, alustades kõige väiksemast; peale seda minge poodi ja ostke
krokodillid ja pukseerimisnöör. Siis lugege läbi, kuidas peab automaati pukseerima.

Kannan ise alati neid viimaseid kaasas. Mitte iseendale, vaid ämbritäie poltidega sõitvatele seltsilistele,
kellel on kogu töökoda kaasas, aga vot no ei saa autot liikuma mudas tühja akuga.

kuna statistiliselt sellist asja ju ei saa toimuda
Palusin põhihariduseta kogemustega juhtidel statistilistel näitajatel mitte meelt avaldada põhjusega.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 06:30 34
Postitas Aaro
arnis kirjutas: Pistke padrunid ükshaaval p*rse, alustades kõige väiksemast
Kas sa härra ei arva, et see foorum on sinu intelligentsi jaoks liiga madal ja labane, milleks oma kallist aega siin raisata? Statistiliselt keskmist "Teie" sarnast on siit raske leida. Vastik on lugeda Teie ülbusest nõretavaid postitusi peaaegu igas teemas.

Vat seda ma küll ei teadnud, et E39 saab tee peal remontida "statistilise keskmise" koefitsendiga. Milleks mõtetut kola kaasa vedada? Piisab sellest kui oled piisavalt vaimselt ennast meelestanud, et sajast autost ainult ühel midagi juhtub ja see üks ei ole ju sina!

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 09:41 42
Postitas PeeterA
Pilt

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 10:12 16
Postitas oo7
Mul endal on 28a vana BMW millega ma suviti sõidan ~10 000km ja mis muide väga heas korras on. Julgen väita, et tõenäoliselt paremas, kui su e39

Kui nii vana auto on täielikult restaureerimata siis sellel võib juhtuda tõsimeeli mingeid vooliku/lõdviku jne, purunemisi ja hunjaad mida uuematel autodel ei juhtu. Muideks ka sellel on laes tulukesed mis näitavad vedelike sealhulgas ÖL ja Küchlwasser taset.

Pagassis olev jahutusvedeliku kanku on mind muide päästnud mitu korda, samuti on tolku tööriista kohvrist. Korralikult kokku pandud tööriistad ei tähenda seda et nüüd terve auto mingit kasjakki täis on. Üldiselt ühel vähegi õigel mehel võiks oma tööriista kohver olemas olla, mitte, et üldse millegagi hakkama ei saa.

P.S Arnis, mul on TTÜ-st tehnikateaduste magister ja töötan insenerina ;) Vanad autod on omaette hobi ja sellega tegelemisel tuleb selliste asjadega arvestada.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 11:24 01
Postitas Aaro
Arnis on teooria mees, kui midagi teepeal juhtub siis usun, ei oska härra kruvikeerajatki õigetpidi käes hoida.
Mürgine vihje E30 ja E36 suunas, ehee noormees, kas sa tõesti arvad, et äpud sõidavad tänapäeval veel E30-ga, kuna parema masina jaoks raha ei jatku (nt E39?) Need masinad on suuresti jäänud ainult asjaarmastajate kätte kes teavad kuidas hooldada ja vajadusel ka tee pealt ära saada kui midagi juhtub.

Aga minu poolt vabandust teema püstitajale ja lõpp trolli toitmisel.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 12:42 55
Postitas arnis
oo7. Mil viisil on sind kanku aidanud? Ehk mind huvitab see, miks
konkreetselt vedeliku tase langes. Nendest kõikidest juhtumitest
peaks leidma iseärasused ja sellest tulenevalt saaks selgeks,
kas oleks kanku mõistlik antud eurotripil või mitte sinu kogemustest.
Üks ühele kogemused ühelt teisele visata on ikka ja jälle naiivne.
ei oska härra kruvikeerajatki õigetpidi käes hoida.
Võimatu. Vastavalt Teie põhjalikule loetelule, seda pole vaja kaasas kanda.

PS! Alles nüüd lugesin, et teemaalgaja kasutas sõna "vana" teema pealkirjas.
See on antud kontekstis (ämbritäis polte pagassis) vale väide. 2003 pole vana.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 19:44 04
Postitas tonisk
Arnisele peaks anda puhkust foorumist, läheb isiklikuks.

Foorumis on keelatud teiste kasutajate ründamine, mõnitamine, solvamine, halvustamine ja alandamine. Reegli rikkujaid karistatakse foorumist eemaldamisega määratud või määramata ajaks.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 20:14 32
Postitas paradiisivares
Konkreetne näide: M73 mootoril hakkas lekkima veepumba rõngastihend, piisas 1,5 L vedeliku lisamisest ja sõitsin ilusti koju. Puksiirköie ja krokodillide toppimisest paisupaaki ilmselt erilist kasu ei oleks olnud. Ka padrunitest on kunagi kasu olnud kui E32 geneka rihm pooleks lendas. Mis nende padrunite pe*se toppimisse puutub, siis nojah...... eks ole igasugu fantaasiaga inimesi olemas, ainult et nende fantaasiate avaldamiseks on olemas teised foorumid.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 21:22 23
Postitas randos
Oleks see võti minu käes, ma keeraks selle teema lukku. Sisulist arutelu pole juba ammu ja vajalikud vastused antud küsimusele on kõik antud.
Muretut trippi. ;)

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 22:00 49
Postitas rynno300
Kirjutan ka enda kogemusest.
~1 kuu tagasi tulin Saksamaalt sealt ostetud autoga (Audi a4 2,5tdi) Eesti suunas. Poola kiirteel kütust tankides tühikäigul suri mootor välja ja oli kinni. Kuna eelnevalt oli teada, et RV pumbast oli õli leke, siis kahtlustasin kohe lamerihma rihma. Kapott lahti ja koheselt oligi näha, et rihm lännu. Eeldasin, et rihm nüüdseks rihmaratta vahel kinni ja katted eemaldades oligi näha, et see nii oli. Et rihm kätte saada sealt vahelt, siis igatsesin samuti tööriistu. Tanklast, kus olin oli võtta ainult kindad ja näpitsad, muud mulle vajalikku seal ei olnud. Need asjad said ka ostetud, aga tolku nendest kahjuks ei olnud- või ka õnneks, sest lõpuks sain mingi remondimehe numbri, kes tuli treileriga järgi ja viis oma garaazi. Lahkamisel selgus ka tõsiasi, et hammasrima oli üle visanud. Tehti see pull mul korda muidugi 1 ööga, aga maksis see elu 420€+hotell.
Samas, kui hammasrihm oleks ellu jäänud, oleks Eestini ilmselt ilma lamerihmata ära tulnud (selline oli plaan- olime 2 autoga ja oleksime akusid vahetanud).
Kui Eestist minek ja tööriistad olemas, siis see liigutus teha, et need auto peale panna pole küll liiast ma arvan. :roll:

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 14.11.2015 22:02 48
Postitas TarmoV12
Olen oma autodega kolmel korral pikema tripi ette võtnud põhja suunas, iga kord 4-5000 km, 2x E38 ja 1x E66.
Alati on kaasas olnud paras hulk võtmeid-tööriistu, nipukaid, teipi jms elementaarset, täkujuhtmed, taskulamp, veidi vedelikke (jahutusvedelikku ja õli). Ühte koma teist on ikka vaja läinud, nii vedelikke kui tööriistu, ja mitte ainult auto tarbeks (telgi remont jms) :D

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 15.11.2015 10:14 59
Postitas m2x
Mina ei saa üldse aru, millest jutt käib. Omanud kahte E34'ja, praegune on üle 30Mm aastaga läbi sõitnud ja no ei ole teele jätnud, tee mis tahad. Igapäevasõidukit peab korrapäraselt jälgima ja hooldama, ma tean täpselt mis mul kapoti ja põhja all tegemist tahaks ja kui kaua see veel minimaalselt vastu peaks.
Jahutusvedelik on kaks korda välja pursanud, kord kummalgi autol, esimesel oli minu kehv remont põhjuseks, teisel eelmise omaniku peidetud piix. Kumbki kord sai 100+ km koduni sõidetud käepäraste vahenditega remontides.
Igaks petteks on minul ka väike tööriistakast pagassis, aga ega eriti ei saa öelda, et vaja läinud on. Vaadake oma autod põhjalikumalt üle, kui hommikul toast autosse minnes ja ei tule neid üllatusi ka väga ette.
Õige ta aga on, et pikemale tripile elementaarsed vahendid kaasa tuleb võtta, endal lõbusam sõita ka, ei pea koguaeg mõtlema et misnüüdjuhtub kohekohe...

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 15.11.2015 10:46 40
Postitas MargusA
Eks oleneb sellest ka kas sõita autoga iga päev 150 km või panna 3000 km mootorile puhkust andmata.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 15.11.2015 11:21 49
Postitas paradiisivares
Tegelikult ei juhtu selle vanema diisliga suurt midagi. Olen omanud praeguseks 4a ja u. 200 Mm M57 diislit ning pole veel ühtki sellist viga tekkinud millega koju ei lonkaks. Paisupaak hakkas immitsema, samas peale kallates sai 50 km kaupa sõita. Neid paake müüakse igas euroopa riigis ning vahetus pole ka keeruline. Veepumba laager jooksis kokku, samas hoiatas ta seda juba kuu aega ette, et läheb....isiklik laiskus ja pohhuism minu poolt. Ka seda pole raske vahetada kui enamvähem tööriista komplekt kaasas on. Ülejäänud vead on seotud veermikuga ja koliseva stabika kondi või katkise vedruga tuled koju tagasi ikka. Mina võtaks kaasa tööriista komplekti, kannu dosooli, geneka rihma ja küttepumba......need asjad ruumi eriti ei võta ning võid peaaegu kindel olla, et lähima linnani end välja vead kust saad osta vidinad mida vaja.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 22.11.2015 12:30 36
Postitas WhoIsTheMaster
tõmban ka endapoolt saagi edasi.
Ise sõidan natukene teist marki autoga, millel originaalis bmw tds vahel(ka põhjus miks siin foorumis eksisteerin). Ka minul on hulga tüüpvigu, mis autot on vaevanud. Kuid kui ise oled kõik vead eemaldanud, siis on auto ju ilmselgelt korras ja ootamatusi ei tohiks tekkida. Ma olen möödund suve jooksul käinud Leedus ja Poolas umbes 7-8 korda.
Minu baas varustusse kuulub varuratas, tung, rattavõti, tõkisking, ohukolmnurk, sleppimis köis ja tulekustuti, ehk asjad mis tegelikult peaksid kõikidel baas varustuses olema.
Lisaks pooltühi kanister aknapesuvedelikuga.
Krokodillid.
Kõik need asjad on mul tegelikult kogu aeg kaasas olenemata, kus sõidan.
Kuna Leedus käin peamiselt auto ärikate tarbeks, siis ka diangostika seade.
Lisaks vedeleb mul üldiselt kaasas kaks tööriista kohvrit, kuid see on pigem seetõttu, et eestis paiknen kahe koha peal, kus mul tööriistad on vajalikud.
Kõige esimene kord sai Leetu mindud 2014 suvi, lekkiva jahutusradiaatoriga. See lekkis mul juba varem. Väike põdemine küll oli, et kuidas siis nii ikka saab, radikas tuleks välja vahetada. Kuid kiire arvutus, et viimased 4k km polnud mitte midagi juhtunud sellega, tekitas küsimuse, miks peaks siis mingisuguse 1500km tripil midagi juhtuma. Ja ei jutunudki kusjuures. (radika vahetamiseks polnud raha, kuna olin just kaitseväest tulnud ja töötu).
Minu auto on 5 aastat vanem, kui pealkirjas mainitud "vana" auto. Nagu sa isegi esimeses postituses ettepaneku tegid, siis jah lase teeninduses kõik üle kontrollida. Ja mitte nii et vaadatakse peale, et see on korras vaid lase neil kõik torud, lõdvikud ja juhtmed jõuga läbi väntsutada. Kui on kaktki minemas- puruneb kohapeal ja võimalik kiirelt ümber vahetada.
Aga kui tõsisemalt juurdlema hakata, siis vb ongi vanema autoga reisimine mõistlikum. Vähem asju mida kontriollida enne reisi ning veel vähem võimalusi millegi riknemiseks. (Eelnevalt mainitud pihusti vedru näiteks). Praegu sõidaks külma kõhuga oma TDSiga kasvõi siberisse.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 30.11.2015 18:59 52
Postitas karl1
Ma ei julgeks TDSiga isegi Tartusse sõita :D
Aga huvitav teema.
Alati võiks tööriistakohver autos vedeleda ja muud elementaarsed asjad, kasvõi kellelgi teisel abi vaja.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 18.01.2016 14:26 22
Postitas Chico
Nii. 17. dets peale terve päeva kestnuid eksameid, sai lõpuks õhtul kell 7 tallinnast Sikupillist starditud. Mustamäel 5+ tanklas paak täis ja minek. 18. detsember u kl 1-2 olime Tšehhis. Sõit kestis 19h ja sinna sisse mahtus hulganisti peatusi. Lõpp oli päris raske, kõrval oli küll ergutaja olemas kuid siiski. Päris kapsas oli olla. Autoga sai viimased 5-6h pidevalt 150+ sõidetud, üpriski stabiilne auto. Roolilatis kerge lõtk andis tunda sellistel kiirustel, kuid muidu oli igati OK. Isegi 200 pealt toimetas rahulikult.
Tšehhis sai magatud, ning järgmine päev pidutsetud, ning siis juba sõitma hakatud.
Tšehhi-Austria-Sloveenia-Horvaatia-Bosnia ja Hertsegoviina-Serbia-Ungari-Rumeenia. Läbi sõitsime veel Slovakkia ning muidugi mõista Poola, Leedu ja Läti. Igas maas sai oldud u 2-3 päeva.
Plaanis oli käia Montenegros, kuid kahjuks jääb see järgmisesse korda. Mõni maa, näiteks Sloveenia, üllatas oma looduse ja mäestikuga, jäime liiga kauaks sinna. Samamoodi Bosnias, kui Sarajevos oli nii suur sudu, mis viimati oli nii hull 70ndatel, ei lastud linnas kedagi eriti liikuma, lisaks olid õnnetused iga nurga peal.. Seega pidime jääma veel üheks päevaks sinna kohalikega jooma. :D
Kuna igalpool oli madalhooaeg, oli inimesi vähe ja mõnus oli käia kõikjal. Tänu kohalikele inimestele, kes kuidagi moodi olid tuttavad kellelegi, saime külastatud ka mitte niiväga turistikaid, väga kift.
Jõulud sai veedetud Horvaatias, Splitis, hommikul autost ärgates.. See juhtub, kui jõuad kuskile, mõtled sõpradega, et hea küll, vaatame korra linna, teeme paar õlut ja otsime ööbimiskoha.. aga läheb lappama :D. Ei läinud ka auto hommikul käima, keegi ei tea/mäleta miks. Küllap sai kuulatud muusikat liiga kaua Aastavahetus oli Budapestis. (Y)
Kõige enam meeldisid Rumeenia mägiteed. Kiired teed, kiirused küündisid ka seal kuni 150ni, tänud muidugi mingile kohalikule, kes hakkas kihutama kui nägi mind tema sabas sõitmas. Näha oli, et teadis tundis teed, seega sai järgnetud. Väga adrenaliinirohke sõit oli, lõpuks Kanadast üks kutt ei pidanud autos enam vastu ja palus vaiksemalt sõita, mida ma loomulikult tegingi siis.

Oehh, kõike ei jõua kirjutadagi, tuleks vist mingi pisike raamat.
8. Jaanuaril kl 12 jõudsime Eestisse. Vägaväga piinarikas sõit oli 7. jaanuar oli kõigil õhtul veel hull pohmakas, sõitsime koos sõbraga kordamööda tagasi, 300km kaupa, rohkem ei jaksanud lihtsalt. Aa, Tsehhis enne sõitma hakkamist sai valatud paar sada ML jahutusvedelikku peale, samuti Eesti jõudes paar päeva hiljem. Keti tald või miski on suuremat häält hakanud tegema, peab viima hooldusesse. Samuti mingi kobin esisillas kui tee on ikka väga konarlik.

Ja kaasa sai võetud ainult 4l jahutusvedelikku ning tööriistakohver, viimast vaja ei läinudki, oli täiesti üleliigne :D

Mida ma teistele soovitaks, on klaasipesuvedelikku kaasa võtta. Igalpool oli see mega kallis, ka nn "odavates" riikides. ikka 3-5 korda kallim kui siin.
Plaanisime 30€ päev (kütus, söök-jook, ööbimine). Tuligi nii välja, mõni päev ei kulunud üldse eriti raha, ööbisime tuttavate Erasmuse tudengite juures jne. Muidugi mul isiklikult kulus märgatavalt rohkem raha, ei lugenud sente ja sai pidevalt joodud ja raha kulutatud.. :D
Läksin sellele tripile naelrehvidega, trahvi ei saanudki, tsehhis saime 45€ trahvi, et kleepsu polnud aknal, kiirteemaks.

Ja veel.. horvaatias sai veini joodud terve õhtu, siis mekitud kangemaid nende jooke.. lõpuks oli vaja kluppi sõita ikka mul kui kõik juba magasid :D Politsei pidas kinni, küsis kas olen joonud, ma ütlesin, et jah, 1 õlle õhtul, ei 2 õlut ikka öösel mõni aeg tagasi. Vastuseks sain dokumendid tagasi ja sooviti kõike head.
Igas riigis on politseinikud jätnud väga abistava ja heatahtliku mulje, ei soovita kohe trahvi teha või näpuga näidata. Muidugi liikluskultuur on ka midagi hoopis teistsugust. Liikluses ei tõmmelda ja aeglasemad autod sõidavad eranditult paremas reas. (Y)(Y)

Igaljuhul.. Sain selle tripiga kõvasti sõidukogemust juurde. Soovitan teistelegi!
Ning korralikult hooldatud autoga ei pea tõesti midagi kartma. Kui kardad, et auto ei pea vastu, ära mine! Päris halb oleks pidevalt karta oma auto pärast, et äkki ikka juhtub midagi.

Nael rehvi!


Karl

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 19.01.2016 00:39 52
Postitas arnis
Palju masuuti ostma pidid? Ehk keskmine kulu paagi ja pardaarvuti põhjal.

Klaasipesuvedeliku ja grammi jahutusvedeliku asemel võib kasutada puhast vett.

Järgmine kord kui uisapäisa "kiirust proovid", vaata ikka rehvide kiiruseindeks üle,
ei tahaks meelde tuletada tõenäosust hauda koperdamiseks.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 19.01.2016 12:38 52
Postitas toomik
Tembeldage mind jobuks kui tahate, aga tõsiselt vastu hakkab selle jutu lugemine. Kõik lõigud selle kohta, kuidas sai joodud, sõidetud juua täis peaga, ja sõidetud pohmas peaga. See ongi põhjus, miks iga politsei reid meil kümneid purjus idikaid roolist ära korjab.
Ma saan aru, et vägitegusid sai tehtud, kuid tulla autoteemalisse foorumisse sellega eputama, kuidas sa purjus peaga politseile vahele jäid ja hea jutuga ära said, on puhta rumal.
Selleks, et veinise ja natuke kangemaga napustatud peaga kluppi saada on olemas taksod. Sul oli ju "märgatavalt rohkem" raha kaasas. Mõne taksosõidu oleks võinud ju ikka endale lubada.

See politseinik oleks pidanud su auto võtmed esimesse jõkke viskama. Purjus peaga sõitmine on arulagedus ja sellele EI OLE vabandust.

Re: Vana BMWga euroopa tripp

Postitatud: 19.01.2016 20:04 34
Postitas Chico
Neid paagitäisi ei mäletagi, kuid pardaarvuti näitas keskmiseks 5,5, kuid reaalsuses oli ikka 6,6-7. Olenes siis kui mägine tee oli ja palju gaasi anti.
Eks saigi veega segatud ja kõike tehtud, vahepeal sai seguga valearvestus tehtud ja jäätus ära ka.
Enne käigukasti softi uuendust näitas linnas pidevalt 7,5 umbes, nüüd näitab 6.0. Huvitav, kas enne oli reaalne näit ja soft tegi pardaarvuti lolliks?


Keegi ei sõitnud juuatäis peaga, nende veinitamine ja kange mekkimine ei ole nii nagu Eestis - mekitakse mitu liitrit ja nii, et midagi aru ei saa. Ja nende õhtu on üpriski lühikene võrreldes tavapärase "eesti õhtuga". Kui võetakse, võetakse rahulikult, siin oleks sama ajaga joodud ära 10x rohkem.
Ja pohmakas oli mul, tagasi sõitmist alustas siiski sõber, kes oli vinks vonks. Mina hakkasin öösel sõitma peale mitut tundi magamist.
Enamus aega kulus siiski vaatamisväärsustega tutvumiseks, pildistamiseks jms turistidele omase tegevusega, , mitte joomisele.
Vabandust, et selline mulje jäi hr toomik, nüüd ise lugedes vaatan ka, et väheke kiirustades kirjutatud.