Saksamaal trahvitakse liiga väikese pikivahe eest
Saksamaal trahvitakse liiga väikese pikivahe eest
Ei tea millal asi meieni jõuab.
Saksamaal trahvitakse liiga väikese pikivahe eest
15.05.2006 00:01
Margus Mihkels, toimetaja
Alates maikuust on Saksa liikluspolitseil õigus trahvida autojuhte, kes ei hoia eesliikujaga piisavat pikivahet.
Küllaldase ehk ohutu pikivahe hoidmise eesmärk on anda juhile aega reageerida eesliikuja manöövritele. Just liiga väikesest pikivahest on tingitud suurem osa kõige sagedasematest avariidest ehk tagant otsasõitudest.
Ohutu pikivahe arvutamiseks kasutavad Saksa liikluspolitseinikud lihtsat valemit. Auto liikumiskiirus jagatakse pooleks ja pikivahe peab olema vähemat 40 protsenti sõidukiirusest meetrites.
Niisiis peab kaheksakümnekilomeetrise tunnikiirusega sõitev autojuht hoiduma eesliikujast vähemalt 20 meetri kaugusele.
Kui pikivahe on väiksem, võib politsei uljast autojuhti karistada rahatrahviga kuni 40 eurot ehk veidi rohkem kui 600 Eesti krooni.
Lisaks rahatrahvile määratakse juhile üks karistuspunkt.
Karmistuvad trahvid
Mida väiksemat pikivahet juhid Saksamaal hoiavad, seda suurema trahviga nad riskivad.
Kui 80-kilomeetrise tunnikiirusega sõites on pikivahe 16 meetrit, võidakse trahvida juba 60 euroga ja 12-meetrise pikivahe eest saja euro ehk rohkem kui 1500 Eesti krooniga.
Viimasel juhul teenib juht lisaks koguni kolm trahvipunkti.
Karistus on seotud ka auto sõidukiirusega. Näiteks sajakilomeetrise tunnikiirusega sõites ja 15 meetri pikkust pikivahet hoides kaotab autojuht kuuks ajaks juhtimisõiguse.
Kui kiirus on suurem kui 100 kilomeetrit tunnis, kasvab trahvisumma juba 150 euroni (peaaegu 2500 Eesti krooni).
Saksamaal trahvitakse liiga väikese pikivahe eest
15.05.2006 00:01
Margus Mihkels, toimetaja
Alates maikuust on Saksa liikluspolitseil õigus trahvida autojuhte, kes ei hoia eesliikujaga piisavat pikivahet.
Küllaldase ehk ohutu pikivahe hoidmise eesmärk on anda juhile aega reageerida eesliikuja manöövritele. Just liiga väikesest pikivahest on tingitud suurem osa kõige sagedasematest avariidest ehk tagant otsasõitudest.
Ohutu pikivahe arvutamiseks kasutavad Saksa liikluspolitseinikud lihtsat valemit. Auto liikumiskiirus jagatakse pooleks ja pikivahe peab olema vähemat 40 protsenti sõidukiirusest meetrites.
Niisiis peab kaheksakümnekilomeetrise tunnikiirusega sõitev autojuht hoiduma eesliikujast vähemalt 20 meetri kaugusele.
Kui pikivahe on väiksem, võib politsei uljast autojuhti karistada rahatrahviga kuni 40 eurot ehk veidi rohkem kui 600 Eesti krooni.
Lisaks rahatrahvile määratakse juhile üks karistuspunkt.
Karmistuvad trahvid
Mida väiksemat pikivahet juhid Saksamaal hoiavad, seda suurema trahviga nad riskivad.
Kui 80-kilomeetrise tunnikiirusega sõites on pikivahe 16 meetrit, võidakse trahvida juba 60 euroga ja 12-meetrise pikivahe eest saja euro ehk rohkem kui 1500 Eesti krooniga.
Viimasel juhul teenib juht lisaks koguni kolm trahvipunkti.
Karistus on seotud ka auto sõidukiirusega. Näiteks sajakilomeetrise tunnikiirusega sõites ja 15 meetri pikkust pikivahet hoides kaotab autojuht kuuks ajaks juhtimisõiguse.
Kui kiirus on suurem kui 100 kilomeetrit tunnis, kasvab trahvisumma juba 150 euroni (peaaegu 2500 Eesti krooni).
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Olen ka ise Rootsis selle eest trahvi saanud, kuna rekkaga hiilisin õiget momenti, et aeglasemast rekkast mööda saada, kuid kuna teed olid nii käänulised ja tiheda liiklusega ning teatavasti enamus rekkade kiirus piiratud max 91 km/h, läks selleks ikka päris jupp aega- õigemini seda õiget aega ei tulnudki, kuna enne hakkas eravärvides mendiauto taga diskot tegema. Trahvi sain 800 SEK ehk meie rahas ca 1250 EEK... 

No ma ei tea, mida sellest arvata. Paljud autojuhid tõmbavad enne mööda sõitu möödasõidetavale autole üsna lähedale, et siis õigel hetkel möödasõitu alustada. LE järgi peaks seda muidugi küllaldase pikivahe ja kiirust ületamata tegema, aga tegelikkus on ju midagi muud. Kas nüüd igaüht trahvitakse möödasõidul kiiruse ületamise eest? Sama vist peaks toimima ka selle pikivahe kohta. Muidugi on ka selliseid, kes mööda ei lähe, vaid lihtsalt istuvad sul piixus.
Eriti mõnus on see õhtuti ja pimedas.

-
- Huviline
- Postitusi: 515
- Liitunud: 16.12.2004 17:59 39
- Asukoht: Tallinn
Kui sa nüüd hoolikalt mu teksti uuesti läbi loed, siis leiad, et seda väidan minagi. Lihtsalt kontstateerisin seda, mida mitmed juhid teevad ja mida ise näinud olen. Loomulikult võib möödasõitu teha "kuklasse hingamata" ja kiirust ületamata, aga see eeldab omakorda üsna pikka vastassuuna vaba olemist (üle kilomeetri ilmselt). Kui paljud meist nii või naa sõidavad, on igaühe enda südametunnistuse asi, vähemalt senikaua, kuni härra sinimunder seda reguleerima ei hakka, nagu Saksamaal siis nüüd arvatavasti tehakse. Tänan tähelepanu eest.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Mis minu case'i puutub, siis rekkaga seda ei saanud kahjuks, kuna kiiruste vahed on üsna väikesed... Rootsis on näiteks max minu läbitav maa teisest rekkast möödumisel olnud ca 10km, seda siis kiirteel küll... Saksamaal see küll võimalik ei ole, kuna sealsed juhid kipuvad sellisel juhul kohe mobiili näppima...Mihkel(Kops) kirjutas:Möödasõitu saab väga edukalt teha ka nii, et ei hinga eessõitjale kuklasse
Vabandage härra, kuid kas Teie olete sõitnud mõne näiteks diiselkaubikuga ?Mihkel(Kops) kirjutas:Möödasõitu saab väga edukalt teha ka nii, et ei hinga eessõitjale kuklasse
Möödasõit ilma kuklasse hingamata eriti rekkast on sama mis oodata kunas rekka seisma jääb. Kõik autod ei ole BMW-d .
Viimati muutis Cardo, 15.05.2006 23:24 11, muudetud 2 korda kokku.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kas tegu oli 2- või 4-realise kiirteega? Kas rekkad ei tohi sõita ainult kõige äärmises vasakpoolses reas? Kui ridu on rohkem kui 2, siis ju möödasõiduga probleeme ei teki. Saksamaa kontektsis muidugi peale korralike kiirteede muid teid ei leidugi.AARE530 kirjutas:Mis minu case'i puutub, siis rekkaga seda ei saanud kahjuks, kuna kiiruste vahed on üsna väikesed... Rootsis on näiteks max minu läbitav maa teisest rekkast möödumisel olnud ca 10km, seda siis kiirteel küll... Saksamaal see küll võimalik ei ole, kuna sealsed juhid kipuvad sellisel juhul kohe mobiili näppima...Mihkel(Kops) kirjutas:Möödasõitu saab väga edukalt teha ka nii, et ei hinga eessõitjale kuklasse

- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Rootsis teatavasti rohkem kui 2-realisi kiirteid ei ole, ehk siis kaks ühes ja kaks teises suunas. Õnneks oli tol korral küll tegu õhtuse ajaga, suht Lõuna-Rootsis, kus väga tihe liiklus ei ole ning rootslane üldse rahulik hing, nokib vaikselt nina seal taga ja pole probleemi. Tegemist oli nii minu kui möödasõidetava rekka puhul 25,25m ehk Euroopa mõistes ülipikkade rekkadega 
Muuseas, rekka ei tohi sõita kaugemal teisest reast, seega probleemi ei olnud
Samas, eks Saksamaal sai rekkade möödasõidukeeldu ka eiratud päris mitmel korral... 

Muuseas, rekka ei tohi sõita kaugemal teisest reast, seega probleemi ei olnud


Viimati muutis AARE540, 15.05.2006 23:35 58, muudetud 1 kord kokku.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Noh, mina olen, ja tavaliselt kasutan sellist nõksu (olenemata siis auto margist või kütusest): Hoian normaalselt pikivahet, et saaks ka vajadusel pidurdada, samas piilun ümber eessõitva auto, et millal tuleb vaba hetk, kui näen, et vastu tuleva auto taga on piisavalt ruumi, et möödasõit ära teha, lükkan suuna sisse ja hakkan juba omas reas kiirendama, siis kui vastutulev auto on minust möödunud vahetan rida, teen endiselt kiirendades möödasõidu ja naasen esimesel võimalusel omasse sõiduritta samas jättes tagumisele piisavalt ruumi, lasen gaasi lahti ja ootan, et kiirus vajuks minu soovitud piirini, seejärel sõidan omas taktis edasi.Cardo kirjutas:Vabandage härra, kuid kas Teie olete sõitnud mõne näiteks diiselkaubikuga ?Mihkel(Kops) kirjutas:Möödasõitu saab väga edukalt teha ka nii, et ei hinga eessõitjale kuklasse
Möödasõit ilma kuklasse hingamata eriti rekkast on sama mis oodata kunas rekka seisma jääb. Kõik autod ei ole BMW-d .
-
- Huviline
- Postitusi: 515
- Liitunud: 16.12.2004 17:59 39
- Asukoht: Tallinn
Just sedasi teen ka mina. Minu arust on just nii kõige ohutum möödasõite teha.Kristjan_K kirjutas:Noh, mina olen, ja tavaliselt kasutan sellist nõksu (olenemata siis auto margist või kütusest): Hoian normaalselt pikivahet, et saaks ka vajadusel pidurdada, samas piilun ümber eessõitva auto, et millal tuleb vaba hetk, kui näen, et vastu tuleva auto taga on piisavalt ruumi, et möödasõit ära teha, lükkan suuna sisse ja hakkan juba omas reas kiirendama, siis kui vastutulev auto on minust möödunud vahetan rida, teen endiselt kiirendades möödasõidu ja naasen esimesel võimalusel omasse sõiduritta samas jättes tagumisele piisavalt ruumi, lasen gaasi lahti ja ootan, et kiirus vajuks minu soovitud piirini, seejärel sõidan omas taktis edasi.
Jah härra Cardo ma olen sõitnud diiselkaubikuga. Võiks lausa öelda, et suur osa minu tööajast möödub telliskivikujulise 62kW diiselmootoriga kaubiku roolis ning ainuüksi selle kuu jooksul on maanteekilomeetreid kogunenud tublisti üle tuhande. Ja kuna kaubik on mõeldud ikkagi kauba veoks, siis ei ole maanteel rekkast möödasõit just kõige meeldivam asi, kuid kasutades sellist möödasõidutaktikat nagu Kristjan_K kirjeldas saab ka sellega hakkama.Cardo kirjutas:Vabandage härra, kuid kas Teie olete sõitnud mõne näiteks diiselkaubikuga ?Mihkel(Kops) kirjutas:Möödasõitu saab väga edukalt teha ka nii, et ei hinga eessõitjale kuklasse
Möödasõit ilma kuklasse hingamata eriti rekkast on sama mis oodata kunas rekka seisma jääb. Kõik autod ei ole BMW-d.
Kairi kirjutas:Aga linnadzunglis hiilides on pikivahe hoidmine raske, sest nii kui sa natsa suurema vahe jätad, üritab mõni kindlasti ennast sulle mõnuga ristirästi ette ja vahele keerata, nii et sina kui korralik liikle´ja pidurdad nii, et must jutt taga
Kahjus on Tallinnas tõesti nii, et sujuvat sõitu ei ole võimalik teha. Kui ees põleb fooris punane tuli ja sa veered vikselt teades, et kohe läheb foor roheliseks, siis leidub ikka mõni autojuht, kes sind sellise käitumise eest karistab ning ette trügib. See on nagu F1`s karistuseks mõeldud stop & go peatus.AARE530 kirjutas:Kairil siin täitsa õigus- linnaliikluses peaks vist pikivahe olema 25 m- ma muidugi kujutan ette, et kui see nii oleks, siis oleks terve linn kogu aeg stabiilselt autosid täis Aga jah, sellist pikivahet Tallinnas loota oleks suht mõttetu...
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Kusjuures üritan Tallinnas oma sõitmisi nii planeerida, et ma ilgelt rabelema ei pea ning ma ei lase end igasugu idiootidest väga häirida- eks vahel lendab mõni rope sõna ka huulte vahelt välja, kuid 3sek hiljem löön käega ning lasen oma taktis edasi
Eks vahel tuleb tuju ja kiiremini sõita ning ka vahel sõeluda, kuid siiski austan ka teisi liiklejaid.
P.S. Kaubik kaubikuks, kuid kas keegi rekkaga on üritanud möödasõitu teha (nagunii on nüüd arvamused, et milleks seda vaja on jne), kui eessõitja venib sul 80-85 km/h, siis mingi 200km seal taga küll uimata nagu ei taha...? Tallad pedaali põhja, kuid saad kiiruse ainult 90ni, ning vastutulija läheneb meeletu kiirusega ning sul on selja taga 19 meetrit ning 40 tonni...

P.S. Kaubik kaubikuks, kuid kas keegi rekkaga on üritanud möödasõitu teha (nagunii on nüüd arvamused, et milleks seda vaja on jne), kui eessõitja venib sul 80-85 km/h, siis mingi 200km seal taga küll uimata nagu ei taha...? Tallad pedaali põhja, kuid saad kiiruse ainult 90ni, ning vastutulija läheneb meeletu kiirusega ning sul on selja taga 19 meetrit ning 40 tonni...
10 meetrist siiski piisab, kui saksa valemit kasutada (50/2x0.4=10m). Ehk siis jämedalt 2 autopikkust, mis on suhteliselt tervislik pikivahe. IMHO linnas ei ole nii palju tagumikusrippujaid kui maanteel.AARE530 kirjutas:Kairil siin täitsa õigus- linnaliikluses peaks vist pikivahe olema 25 m
Reegel on see, et nädalavahetusel Keila suunas sõites kohtab 20km jooksul vähemalt kolme kaskadööri, kes ennast ahtrisse kleebivad


Rekkad käituvad samas väga mõistlikult. Eriti siis kui neil koorem taga on. Aga, kui ei ole, siis on mõnel mehel vist sama tunne nagu noorel vasikal kevade saabudes

Ju siis mina ei saa aru kuidas õieti sõita, aga ma ei suuda küll ühtegi möödasõitu teha kui minu jõud on 50kw ja pean koguaeg pendeldama 20 m ja rekka saba vahel, üldiselt hoian enne möödasõidukatset 10 m vahet ja proovin tuulde saada vabaks momendiks. 20 m vahega on mersud ja toyotad kohe mööda süstimas.
Siiamaani ei ole minu sõiduüle keegi nagu nurisenud ja tähtsam on sujuv liiklemine mitte teoorias meetrite taga ajamine, sellised kes sabas sõidavad niisama on jah halvad juhid, aga äkkpidurduste tegemine viitab rullnoklusele. Isiklikult viimasel ajal eriti ei pööra tähelepanu erivajadustega juhtidele, mina neile mõistust pähe panema ei hakka ja laas surevad rahus, kas postiotsas või ängistuskrampides. Edu neile.
Siiamaani ei ole minu sõiduüle keegi nagu nurisenud ja tähtsam on sujuv liiklemine mitte teoorias meetrite taga ajamine, sellised kes sabas sõidavad niisama on jah halvad juhid, aga äkkpidurduste tegemine viitab rullnoklusele. Isiklikult viimasel ajal eriti ei pööra tähelepanu erivajadustega juhtidele, mina neile mõistust pähe panema ei hakka ja laas surevad rahus, kas postiotsas või ängistuskrampides. Edu neile.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Olen nõus, et sujuv liiklemine on kõige alus ja meetreid ei ole mõtet taga ajada. Samas ei saa mingil juhul sujuva liikluse huvides ohvriks tuua seda, et ohu korral ei jõua sabas sõitja keelt ka hammaste vahelt välja võtta ja põrutab eesliikujale selga, põhjustades tont teab millise magnituudi ja inimohvritega avarii. Äkkpidurdust loomulikult ei tohi mingil juhul teha, olen siiani ainult tulede näitamist kasutanud. Õnneks on enamik sellest aru saanud.Cardo kirjutas:sellised kes sabas sõidavad niisama on jah halvad juhid, aga äkkpidurduste tegemine viitab rullnoklusele. Isiklikult viimasel ajal eriti ei pööra tähelepanu erivajadustega juhtidele, mina neile mõistust pähe panema ei hakka ja laas surevad rahus, kas postiotsas või ängistuskrampides. Edu neile.
Samuti ei pea õigeks tolerantsi liiklushälvikute suhtes, sest seda aktsepteerides soodustad sama mõttemalli juurdumist. Küsimus on muidugi, kuidas anda viisakalt, aga samas resoluutselt inimesele vihje, et ta on midagi valesti teinud. Oja Petsi stiilis pesulakaklus pole kindlasti mingi lahendus.
sama siin, ei roni ka mina teise auto tagumikku enne möödasõitu - sealt ei näe ju mitte midagi (eriti kui buss/veoauto ees sõidab).Mihkel(Kops) kirjutas:Just sedasi teen ka mina. Minu arust on just nii kõige ohutum möödasõite teha.Kristjan_K kirjutas:Noh, mina olen, ja tavaliselt kasutan sellist nõksu (olenemata siis auto margist või kütusest): Hoian normaalselt pikivahet, et saaks ka vajadusel pidurdada, samas piilun ümber eessõitva auto, et millal tuleb vaba hetk, kui näen, et vastu tuleva auto taga on piisavalt ruumi, et möödasõit ära teha, lükkan suuna sisse ja hakkan juba omas reas kiirendama, siis kui vastutulev auto on minust möödunud vahetan rida, teen endiselt kiirendades möödasõidu ja naasen esimesel võimalusel omasse sõiduritta samas jättes tagumisele piisavalt ruumi, lasen gaasi lahti ja ootan, et kiirus vajuks minu soovitud piirini, seejärel sõidan omas taktis edasi.
Eemalt on hea vaadata kuidas mõni piixus istuja muudkui ootab ja ootab kuid mööda sõitma ei hakka (kuigi juba kümme möödasõidu võimalust olnud).
Ning siis ei jää muud üle kui sobival hetkel kiirendamaa hakata ning peale vastutulija möödumist mõlemast lihtsalt mööda sõita.
Igatahes saab kiiremini mööda kui juba möödasõidu alustades 100/110 sees on, mitte ei pea oma 1,6l mootoriga möödasõidu ajal kiirendama hakkama.
Ning kui keegi vahepeal minust mööda sõitis (möödasõidu võimalust oodates), siis tuleb lihtsalt temaga arvestada (mökutama jäädes tuleb ka temast mööda sõita).
Miks sa arvad, et kiirtee mingi imerohi on? Kiirtee (2+2, 3+3 rida) ehitatakse siis, kui liiklustihedus seda nõuab. Järelikult, saab ka kiirtee reeglina olema koormatud, mis tähendab ühtlast autodejoru ja suhteliselt väikseid pikivahesid.tanelp kirjutas:Kas tegu oli 2- või 4-realise kiirteega? Kas rekkad ei tohi sõita ainult kõige äärmises vasakpoolses reas? Kui ridu on rohkem kui 2, siis ju möödasõiduga probleeme ei teki. Saksamaa kontektsis muidugi peale korralike kiirteede muid teid ei leidugi.Seal ei tohiks pikivahe hoidmine sõiduautole ülejõu käivaks katsumuseks osutuda. Kui Eestisse tulevad Tallinn-Pärnu, Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva vahele kiirteed, siis mina olen pikivahe seadusega nõus.
Sõidurõõm
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Saksamaast ei ole mõtet üldse rääkida- sakslased on üldse idioodid- nad oskavad Stau'sid tekitada täiesti lambist- sõidad rahulikult liiklusvoolus näiteks 100 km/h ja mingil hetkel- ÄKKPIDURDUS! Põhjus ka tavaliikluse puhul suht lihtne- aeglasemad möödujad ei reastu tagasi oma ritta ja tekib tropp ette, mis takistab sujuvat liiklust. Aga see siis Saksamaal... Ka pikivahe puudumisest tekkinud avariisid nähtud seal, aga kuna Saksamaa on nii suur, siis arvan, et seal neid avariisid ikka meeletult on... Aga aitab nüüd OTst 
