1. leht 11-st
Re: Liikluskaebused
Postitatud: 17.03.2008 23:23 59
Postitas Indrek_M
diislijoodik kirjutas: Kõik, kes te ei ole rahul omale määratud karistusega selles mõttes, et tõesti käituti alatult (mis on otsene liiklusjärelevalve tõhustamise tagajärg alates mai 2007), vaidlustage oma kas väärteomenetlused või kiirmentlused kohtus.
Just
Teeme nii, et kui keegi saab politsei käest mingi (väidetava/tegeliku) rikkumise eest karistuse, ja ei ole selle karistusega või politsei käitumisega rahul, siis ta vaidlustab/esitab pretensiooni vastavale ametile, mitte ei tule foorumisse ropendama, sülge pritsima, kõvatama.
Sellised teemad ei anna foorumile midagi juurde - läheb mõttetuks pori loopimiseks.
diislijoodik kirjutas:Ahjaa, rahandusmninisteerium oma koduleheküljel kilkab, et selle aasta 2 esimese kuuga on trahvide ülelaekumine. Selge signaal, et peaks pidurit tõmbama
Ärgem siis andkem väga põhjust enda arvelt trahve sisse kasseerida
Postitatud: 17.03.2008 23:45 30
Postitas hollow
loetud nädalapäevad tagasi võttis mind rajalt maha pollar pirni ja paldiski mnt ristmiku lähedal... väitis, et ma sõitsin punasega üle ristmiku.
Asi ise oli siis sedasi... hommikul laulasmalt tulles viin tavaliselt naise tööle ja siis lähen ise... sõitsin mina siis möda paldiski mnt'd kolmandas sõidureas. Lähenedes Pirni tänava ristmikule vaatasin eemalt, et politsei passib. Võtsin jala kaasipedaalilt maha, et juhul kui roheline hakkab vilkuma, et siis seima ikka jääda. Minu taga olev auto keeras minu kõrvale vasakule ja keeras Selveri parklasse kus punase fooritule taga seisis politsei masin. mina liikusin selle autoga ristmikule kõrvuti, minust paremal oli troll. Kui olin jõudnud keset ristmiku oli foor pime. Jõudes hipodroomi risti oli vilkuritega politsei mul seljataga. Teiselpool ristmiku peatusin teeääres nii nagu vaja, lasin akna alla ja lendas minu kõrvale üks "emane sauaga sõber", kes ei tutvustanud ennast ega midagi. Esimene küsimus: Kas tead mille pärast me su peatasime, mina vastasin, et tean küll.
Kutsuti autosse küsiti, et teeme siis protokolli... ma muidugi olin nõus aga ütlein ka, et kiirmenetlusega ei lepi ja ühelegi paberile ühtegi sõna ei kirjuta. Küsisin ka, et kas nad on teatanud kuhu vaja, et seal foor ei põle... öeldi et on teatanud... seda kinnitas ka teine ment autos, kes oli roolis. OK sain sealt minema, viisin naise tööle läksin ise samuti ja tööl helistasin AS Signaali... ja teatasin, et foor ei tööta... tund hiljem helistasin ja küsisin, et kes ja mis kell on esmakordselt teatanud et see foor ei tööta, öeldi, et 10:30 tuli esimene teade selle kohta kelleltki liiklejalt. Selge see olin mina... aga protokoll koostati 9:43, seega politsei valetas, et nad on sellest teatanud. Siis kui ma ka autos istusn ja mulle paberit vormistati küsisin, et kas neil on ka video materjal olemas, et ma tõesti punasega üle ristmiku läksin... öeldi et ei ole. Protokolli läks kirja, et PUNASEGA sõidsin üle ristmiku... kuigi kõige hullemal juhul võis see olla just syttinud kollasega... mida politsei ei saanud aga mitte kuidagi näha, sest need 3 foori mis töötasid olid enne ristmiku ja see foor mis ei töötanud oli peale ristmiku... aga need mendid said näha ainult seda foori mis oli teiselpool ristmiku. Tehes signaali järelpärimise oldi lahkelt nõus saatma selle aja fooritsükkli graafik kust pealt on selgelt näha, et nii selferisse keerav rida kui otse liikuv rida olid samale tsüklile lülitatud ja minust paremal olev troll tuli minuga koos üle ristmiku, siis sellele toetudes rikkus LEd vähemaalt 3 sõidukit... huvitaval kombel ei võetud rajalt maha seda autot mis keeras politsei kõrvalt mööda... samuti ei tehtud seda ka trolliga. Samuti kinnitati signaalist, et pirni ja paldiski mnt ristis suunaga linnapoole üle ristmiku asuva foori kollane tuli ei põlenud... ja foori tsüklist vaadates tekib aga 4 sekundit pikk hetk kus foor on täiesti pime (loe: ei tööta). 2 foori mis oli mul peakohal ei saa ma läbi auto katuse näha ja kuna paremal pool oli troll ei saanud ka paremal olevat foori näha... seega pidin juhinduma nendest fooriest mida ma näha sain ja teistest autodest... seda enam et mina olin peateel... mentnikud küsisid, et miks sa siis seisma ei jäänud kui foor ei põlenud.
igaljuhul pretensioone on mul kuhjaga ja ei kavatse ma seda otsust edasi kaebamata jätta
samal päeval kirjutasin ka vastulause ära ja rääkisin ka Peeter Võsaga sellel teemal (tema kui kunagine politsei ametnik) lootsin saada head infi... aga ta arvas, et sellest võiks loo teha ja mentidel harja punaseks ajada
igaljuhul hiljemalt 04.04 paistab mis saab sellest asjast
Postitatud: 17.03.2008 23:59 35
Postitas hollow
vastulause saatsin sama päeva õhtul ära... autos ei kirjutanud meelega mitte millelegi alla, et saaks täpselt läbi õelda mida neile ette heita... kokku sain 11 punkti. ja kuna tänapäeval on nende autos salvestusseadmed, siis mainisin vastulauses ära ka selle, et nad kasutaksid seda... et aga politsei kindlasti salvestaks meie jutuajamist, siis selle pärast keeldsingi nende paberitele midagi kirjutamast... siis on kindel, et nad salvestavad selle osa, et ma keeldusin paberile midagi kirjutamast
EDIT: loodetavasti salvestati ka see osa kus nad väidsid, et nad teatasid mitte töötavast foorist ja ka see, et neil ei ole mittemmingisugust videotõestus materjali...
Postitatud: 18.03.2008 00:32 52
Postitas hollow
diislijoodik kirjutas:Muideks, protokollis on ka pol amet-nike nimed, ka need võik põhjendatud kaalutlusel siia märkida, saaks selgemaks, kes personaalselt menditsevad. Muideks, sõna ment ei ole halvamaiguline, selle kohta peaks olema isegi Riigikohtu lahend.
Vanemkonstaabel Aivi Saareoks ja konstaabel Siim Aljas
ma ei ole eriti kade inimene
Postitatud: 18.03.2008 08:25 15
Postitas aise
mul mõõdeti silma järgi kiirust järvel ükskord
sõitsin 60ga ja mõõdusin pollari autost, tulid järgi ka kohe, viljandi maanteel peeti kinni, et mida ma kihutan
tema silmaga mõõtis minul 70
kiiruse eest trahvi ei saanud aga kindlustus oli just läbi saanud (Seesami pläkk) ja sain ikkagi trahvi 1200,-
Postitatud: 18.03.2008 12:42 55
Postitas Karol
Viimasel ajal on mind päris tihti kinnipeetud ja olen ka pidanud nendega vaidlema. Kõigerohkem ajas vihale, kui olin võistlusautoga, millel on kirjad peal ja arusaadavalt peaks olema selge, et millega on tegemist. Mulle heideti ette, et ÄKKI on müra liiga suur ja on OMAVOLILINE väljalaske süsteemi ümberehitus. Taheti saata kordusülevaatusele. Auto on korduvalt läbinud seejuures tehn. kontrolli ja ka loomulikult ülevaatusi. Peale seda kui palusin mendil seista auto tagumise otsa juurde pildistamiseks, olukord muutus. Mina põhjendasin, et olen nõus minema koheselt kordusülevaatusele, kuid tõestamaks, et ma vahepeal ei muuda midagi summuti juures, teeme pildi või tulete koos minuga ülevaatusele. Ähvardasin muidugi sellega, et kui auto on tehniliselt korras siis leiame lahendi kohtus. Lisaksn küsisin, et mis § alusel te üritate mind karistada. Autol võib ehitada tegelikult ümber väljalaske süsteemi, kui sellega ei saastata loodust ja müra ei ületa lubatut. Minul ei ole kummagagi probleeme ja müra jaab veel tugevalt alla normi. (seda on mõõdetud 5m kaugusel, 3000 rpm pealt) Vaadati peale seda mind nagu hullu aga igaksjuhuhuks peeti targemaks minema lasta.
Teine juhus oli muide BMW-ga. Peeti lambist enne Tartut kinni ja peale minupoolset küsimust, et mille vastu ma eksisin, kähvati vastuseks, et mis tuled mul ees on
Mina vastu, et mis see teie asi on! (Kõik on 100% originaal) Seejärel enam äkki tuled teda ei huvitanud, vaid küsis ohutus varustust. Tahtis näha tulekustutit, tõkiskingi, ja autoapteeki!!! Näitasin need ette. Peale seda küsisin, et miks te mind ikkagi peatasite, tuli vastuseks, et LASE MINEMA JA ÄRA TAKISTA SIIN LIIKLUST
Vot niipalju meie abivalmis aitajatest ametnikest liikluses. Mina ei saa aru nendest inimestest, kes väidavad, et politseid nähes tekib turvatunne. Ma ei tea kas mul on midagi viga aga minul kaob turvatunne neid nähes ja tekib vastupandamatu soov neile vähemalt midagi krõbedat öelda....
Postitatud: 18.03.2008 15:23 51
Postitas MuiduMees
hollow, palju sulle siis ära väänata taheti ?
Postitatud: 18.03.2008 17:21 01
Postitas wirx
Mu viimane kiiruseületus jääb pea 2a tagusesse aega...
Läksin õhtul 22 paiku kinno ning tagasi tulin sama teed kaudu nii 1 paiku öösel. Tallinna ringteele olid tekkinud 50 märgid, võtsin hoo umbes 70 peale ja kohe nägin ka sini-puna värvilist tuledemängu, saadi kiiruseks vististi 74km/h...rõõmsalt tugeva aktsendiga rääkivate mentide autosse ning kohe hakati trahvi kirjutama, ei lugenud ükski vabandus neile, pidavat olema tee tööd ja äkki ma sõidan mõne teetöölise surnuks vms(olgugi, et ühtegi teetöölist näha polnud...ainult augud olid) Ütles kohe selge sõnaga, et trahvi sa saad niguinii...ma siis mõtlesin, et kui ma nii või naa saan, siis egas mul kaotada pole midagi. Lasin neil LE-st välja otsida kohad, mida ma rikkusin...selgus ka selline asi, et neil oli mingi lühendandatud LE õpik, kus ei olnud kiirusepiirangu märgist pilti, oli ainult viide, et joonis nr 63, aga sellist joonist polnud kusagil...nii ma nendega seal vaidlesin. Pea kohe peale minu peatamist võeti ka teine auto maha...seekord A8(mina oli 750ga), selle juht oli keegine venku, kes läks lõpuks väga närvi, lubas minema sõita ja 100 ime asja veel teha(vahepeal jäin täitsa üksi mendi autosse...mõtlesin veel, et lükkaks kässari maha ja veereks mäest alla
) Kõige pullim oli see, et leidsin 25 kroonise taga istme pealt ja ütlesin, et kas te tahate mulle altkäemaksu anda või, sellepeale ment ütles(ta arvatavasti ei kuulnud mind selgelt), et ainult 25 krooni altkäemaksu? Kui sai lõpuks aru, siis kadus raha kiirelt ta taskusse...eks mõni eelnev ohver oli sinna unustanud. Lõpuks peale 1h+ autos viibimist läksin minema(vabandasin veel teise trahvitava ees aja veetmise pärast) trahvi kviitung näpus...
Hommikul tööle min
Ehk siis saab ka nii näkku neile panna...kui endal kiire pole, siis laske neil kõik põhjalikult ette näidata ja ära seletada, see on teie õigus...Tänu minule jäid kindlasti mitmed "liba teetööde 50" alas trahvimata...
Postitatud: 18.03.2008 18:21 02
Postitas veljoj
Minu parim lugu kahtlasest otsusest juhtus ühel vihmasel suveööl Sõpruse pst-l. Sõitsin rahulikult paremas reas linna poole, kui järsku nägin, et mingi hull tahab otse auto ette joosta. Kuna seisma poleks jõudnud jääda, tõmbasin vasakusse ritta ja sealt isegi muru peale - aga see hull jooksis ikka edasi ja päris kõva pauguga mulle külje pealt sisse. Uks oli ikka päris mõlkis. Kuna ta jäi sinna keset teed lamama, sõitsin igaks juhuks tema taha, et keegi pimedas rohkem temast üle ei sõidaks. Kohe sai ka selgeks, et ta oli lebama jäänud täpselt keset ülekäigurada. Kui kiirabi viis kiirelt mehe ära, siis politseile pidin üle helistama, et kuhu nad jäävad..? Kui politsei lõpuks kohale jõudis, võeti ka kõrval sõitnud sõbralt load ära, kes oli väga joobes, kuna arvati, et tema oli hoopis roolis.
Hiljem komisjonis selgus, et sellel 68-aastasel vanamehel, kes minu alla ajas oli 1,6 promilline joove ja õnneks ainult kerge kehavigastus. Ise ta muidugi kohale tulla ei suvatsenud. Küsiti minult siis, kui kiiresti sõitsid? mina vastu, et no mingi 50ga. MIS???
50ga ülekäigurajal???
Loomulikult ei huvitanud kedagi ka vanamehe joove, vihmane ilm ega pime kellaaeg....
Lõpuks jäingi mina süüdi, kuna:
jalakäial ei ole määratud kiirust, kui kiiresti ta võib üle tee minna!!!
Karistus - 3 kuud jala. Kuna läksin just sõjaväkke ja lube nagunii vaja ei olnud, ei viitsinud edasi kaebama hakata.
Postitatud: 18.03.2008 19:38 12
Postitas Madis.
Liikluseeskiri kohustab igaljuhul ülekäigu raja ees kiirust vähendama ja vajadusel peatuma, hoolimata sellest, kas keegi läheb üle tee või mitte.
Postitatud: 18.03.2008 19:59 15
Postitas 525touring
Aastaid tagasi, kui piiratud juhtimisõiguse kätte sain pidas politseid mind kinni Carman'i platsi kõrval Paldiski mnt'l. Liikusin suunaga linnast välja.
Seal on kolm rida, sõitsin rahulikult esimeses reas. Pidas kinni ning väitis, et mina sõidan bussireas. Kuna olin noor ja loll, ei osanud midagi vastu öelda. Nad piirdusid suulise hoiatusega.
Peale seda sõitsin Paldiski mnt läbi alates Selverist, ning mitte kusagil ei olnud bussirea märistust!
Praegu ajab mind naerma mu enda reaktsioon
Arvan, et kindlasti oleks asja edasi ajanud, kui nad oleksid karistanud!
Ei oska midagi öelda selle asutuse kohta.. Ment on ment.
Postitatud: 18.03.2008 22:19 28
Postitas hollow
MuiduMees kirjutas:hollow, palju sulle siis ära väänata taheti ?
ähvrdati autos, et kui kiiresti asjaga yhelepoole saada ei taha, siis saan maksimumi... ehk siis 3k
vaatame kes seda otsust tegema hakkab... kui need samad kes protokolli tegid, siis läheb asi põhimõtteliseks... kasutan kõiki tuttavaid ja sõpru kellel selle teemaga mind kuidagi aidata võimalik, et 2 idioodile koht kätte näidata
Postitatud: 18.03.2008 22:26 15
Postitas hollow
525touring kirjutas:Aastaid tagasi, kui piiratud juhtimisõiguse kätte sain pidas politseid mind kinni Carman'i platsi kõrval Paldiski mnt'l. Liikusin suunaga linnast välja.
Seal on kolm rida, sõitsin rahulikult esimeses reas. Pidas kinni ning väitis, et mina sõidan bussireas. Kuna olin noor ja loll, ei osanud midagi vastu öelda. Nad piirdusid suulise hoiatusega.
Peale seda sõitsin Paldiski mnt läbi alates Selverist, ning mitte kusagil ei olnud bussirea märistust!
Praegu ajab mind naerma mu enda reaktsioon
Arvan, et kindlasti oleks asja edasi ajanud, kui nad oleksid karistanud!
Ei oska midagi öelda selle asutuse kohta.. Ment on ment.
aga seal ongi yhistranspordi rada see esimene... ühistranspordi rada eraldataakse teekatte märgistusega laia katkendliku joonega kui sa sõidad päeval seal siis vaata1 ja teise sõitu rea vahel on paksud jooned ja 2 ja 3 rea vahel on peenike katkend joon... samuti on ga need tagasi pöörde kohad eraldatud 3 sõidureast tavalise kitsa joonega
Postitatud: 19.03.2008 08:12 31
Postitas Karol
Hakkasin praegu otsima seda seadust mis keelaks peatamise ilma mingi mõjuva põhjuseta. On ju olnud sellisest asjast piisavalt juttu. Kuskil see peaks siiski olema ja arvan, et seda saaks kasutada ka enesekaitseks. Samas kui "prott" tehakse, siis tuleks alati sinna märkuste lahtrisse kirjutada, et pole nõus ülaltooduga.
Lisan veel ühe loo. Sõitseme seltskonnaga ja minu autoga. Pidas meid kinni mingi elektrisinine škoda!! Hakati väitma, et pole turvavöösi peal. Tegelikult olid küll ja isegi tagaistujatel. Kõik hakkasid protesteerima ja lõpuks põhjendas see vöötorav, et äkki ta siiski ei näinud heledaid turvavöid. Aga kui ma oleks üksi olnud siis oleks ilmselt äratehtud. Kuuldes vahel ka ise nende slängi, jääb mulle mulje ,et liiklejad on jahiloomad ja politsei, jahimehed. Siit küsimus.
Kas mõnda foorumikasutajat on kasvõi kordki mõni politseinik aidanud? Mind ei ole.
Postitatud: 19.03.2008 08:42 00
Postitas 525touring
hollow kirjutas:525touring kirjutas:Aastaid tagasi, kui piiratud juhtimisõiguse kätte sain pidas politseid mind kinni Carman'i platsi kõrval Paldiski mnt'l. Liikusin suunaga linnast välja.
Seal on kolm rida, sõitsin rahulikult esimeses reas. Pidas kinni ning väitis, et mina sõidan bussireas. Kuna olin noor ja loll, ei osanud midagi vastu öelda. Nad piirdusid suulise hoiatusega.
Peale seda sõitsin Paldiski mnt läbi alates Selverist, ning mitte kusagil ei olnud bussirea märistust!
Praegu ajab mind naerma mu enda reaktsioon
Arvan, et kindlasti oleks asja edasi ajanud, kui nad oleksid karistanud!
Ei oska midagi öelda selle asutuse kohta.. Ment on ment.
aga seal ongi yhistranspordi rada see esimene... ühistranspordi rada eraldataakse teekatte märgistusega laia katkendliku joonega kui sa sõidad päeval seal siis vaata1 ja teise sõitu rea vahel on paksud jooned ja 2 ja 3 rea vahel on peenike katkend joon... samuti on ga need tagasi pöörde kohad eraldatud 3 sõidureast tavalise kitsa joonega
924. Lai katkendjoon. Märgis:
1) eraldab aeglustus- (joonised 8 ja 10) ja kiirendusrada (joonis 10) sõidutee põhiradadest;
2) eraldab eri rada (jalgrattarada, ühissõidukirada jt) sõidutee põhiradadest (joonis 8).
Märgist tohib ületada mõlemalt poolt.
Hollow, teadsin et kiirendus ja aeglustus rida eraldatakse sellega, kuid ühistranspordi rida on tõesti "kahesilmavahelele" jäänud!
Kui liiklen seal jälgin seda laia katkendjoont.
Kusjuures, võmmid teevad aktsiooni koguaeg Paldiski mnt'l, kuid enam küll ei ole torgitud sellega, et esimeses reas sõidan suunaga linnast välja..
Postitatud: 19.03.2008 08:46 31
Postitas hollow
mind on politseinikud aidanud... väikese möendusega... siinkohal tervitaks oma lapsepõlve sõpra Priitu.... kahjuks või õnneks ei tööta ta enam politseis. Tervitused saadaks ka Guidole ja Aarele
aga kui tõsiselt rääkida, siis et oleks politsei täpselt minupärast seisma jäänud et abi oakkuda seda ei tule meelde mittte ükski episood... kui kunagi mustamäel elasin ja öösiti aknapeal suitsu tegin jäi alailma ette autodesse piilujaid ja ka konkreetselt vargaid... isegi siis ei sutnud nad piisavalt kiiresti reageerida, et kohale lennata ja tyyp otse teolt tabada... ühe korra tõesti olid nad kohal ennem kui ma olin telefoni kõne katkestanud... ja konkreetselt selle öö jooksul oli neil minu maja ette veel asja 2 korral kui kokku peeti kinni 4 varast kellest üks oli kongis hommikuks ennast üles poonud.
Samas Abipolitseinikud mustamäevahel on abiks olnud, kui emal varastati mobiiltelefon ära, siis nägin kahte abipolitseiniku, kelle ma oma autosse kutsusi ja mustamäel ringi tiirutasime... nemad kasutasid oma raadiosaatjaid, et anda infi veel lähedal olevatele patrullidele... nii me seal lasime miski tunnike ringi, kahuks ei tabanud neid vargaid aga telefoni nägin ino kaja juures olevas lombardis aknapeal umbes 3-4 päeva hiljem.
Postitatud: 19.03.2008 08:52 01
Postitas hollow
525touring kirjutas:
924. Lai katkendjoon. Märgis:
1) eraldab aeglustus- (joonised 8 ja 10) ja kiirendusrada (joonis 10) sõidutee põhiradadest;
2) eraldab eri rada (jalgrattarada, ühissõidukirada jt) sõidutee põhiradadest (joonis 8).
Märgist tohib ületada mõlemalt poolt.
Hollow, teadsin et kiirendus ja aeglustus rida eraldatakse sellega, kuid ühistranspordi rida on tõesti "kahesilmavahelele" jäänud!
Kui liiklen seal jälgin seda laia katkendjoont.
Kusjuures, võmmid teevad aktsiooni koguaeg Paldiski mnt'l, kuid enam küll ei ole torgitud sellega, et esimeses reas sõidan suunaga linnast välja..
oles hästi tihedalt seotud autokooliga, siis ma võin sind lohutada... see on suhtaliselt tavaline, et see on üks nendest asjadest mida eriti meelde ei jäeta... värsked juhid mõtlevad esimee hooga, et mis neil sellest ühistranspordi rajast
Sinkohal teeks väikese üleskutse vähemalt foorumi kasutajatele... leidke võimalus ja lugege läbi ja mõelge samalajal kaasa lgedes LE mingit raamatut... te võite üllatuda kui palju on asju mida te reaalselt ei ole tähele pannud seal või mida te enam lihtsalt ei mäleta. Ma arvan, et see võib natukene parandada meie liikluskultuuri ja ja BMW mainet(imelik, et ma muretsen bmw maine pärast kuigi mul endal ei ole bmwd juba pea aasta olnud
).
Aga see arvatavasti hüüdja hääl kõrbes
Postitatud: 19.03.2008 10:05 39
Postitas Cardo
Kas paljalt katkendlik joon teeb sõidurajast ühistranspordi raja ? Näiteks Nõmme teel on asi selline, et jooned on, kuid muud märgistust ei ole.
Postitatud: 19.03.2008 10:14 14
Postitas hollow
Cardo kirjutas:Kas paljalt katkendlik joon teeb sõidurajast ühistranspordi raja ? Näiteks Nõmme teel on asi selline, et jooned on, kuid muud märgistust ei ole.
Cardo... vaata see LS punkt on välja toodud ... olgu see rada seal ükskõik mis rada ka lisa märgi puudumisel mis teeb sellest kas ühissõiduki või jalgratta raja on see rada siiski eraldatud (näiteks aeglustus ja kiirendus rajaks millele ei ole lisa märki vaja) siis tähendab see seda, et selle rajapeal lihtsalt niisama sõita ei tohi... seaduses selgelt ka ära toodud, et kiirendus rajalt tuleb lahkuda
Postitatud: 19.03.2008 11:18 25
Postitas mel76
kollerimees kirjutas:Hakkasin praegu otsima seda seadust mis keelaks peatamise ilma mingi mõjuva põhjuseta. On ju olnud sellisest asjast piisavalt juttu. Kuskil see peaks siiski olema ja arvan, et seda saaks kasutada ka enesekaitseks. Samas kui "prott" tehakse, siis tuleks alati sinna märkuste lahtrisse kirjutada, et pole nõus ülaltooduga.
Lisan veel ühe loo. Sõitseme seltskonnaga ja minu autoga. Pidas meid kinni mingi elektrisinine škoda!! Hakati väitma, et pole turvavöösi peal. Tegelikult olid küll ja isegi tagaistujatel. Kõik hakkasid protesteerima ja lõpuks põhjendas see vöötorav, et äkki ta siiski ei näinud heledaid turvavöid. Aga kui ma oleks üksi olnud siis oleks ilmselt äratehtud. Kuuldes vahel ka ise nende slängi, jääb mulle mulje ,et liiklejad on jahiloomad ja politsei, jahimehed. Siit küsimus.
Kas mõnda foorumikasutajat on kasvõi kordki mõni politseinik aidanud? Mind ei ole.
Noh sellinne lugu....
Tulin Eestisse ja ise teadsin et ülevaatus hiljaks jäänud.(oma moka)
Järgmine päev siis ülevaatuspunkti poole minemas ,politseiautost mööda ja vähe aja pärast auto sabas ,tuled peal jne.Tuli siis viisakalt,tutvustas ennast,küsis pabereid,keerutas kaks korda ja räägib et "Tead et sul pole ülevaatust ja kindlustust?"Krt krt krt môtlesin,ülevaatusest tean aga kindlustus??????Hakkasin vaatama ja ongi nii,see ka just läbi saanud!
Rääkisin siis asja ära et eile tulin eestisse,ülevaatusest tean aga kindlustuse kohta arvasin et see peaks küll veel kehtima.Ja et olen just minemas ülevaatusele ja saab seal siis kohe ka kindluse pikendatud.Mida politsei????Mõtles vähe aega ja vastas et ole hea mees ja mine aja oma asjad korda.Et teen hoiatuse ja kui kohtan täna veel siis kontrollin kas ikka tegid!Soovis head reisi ja läks oma teed!!!!
Nii et minu puhul pole neile küll midagi ette heita.Ja üldiselt pole mul varemgi nendega suuremaid probleeme olnud.
Postitatud: 19.03.2008 14:59 30
Postitas Relk
Midagi samasse valdkonda:
Sõitsin aasta tagasi vägagi määrdunud autoga millel ei olnud võimalik numbrimärki juba ammu välja lugeda. Politsei peatas loomulikult kinni. Vaatas auto dokumendid üle ja kui kõik oli korras ütles, et kas teeme trahvi või pesed kohe auto puhtaks. Kuna teine pakkumine kõlas paremini siis öeldi, et jätab tehnilise passi enda kätte ning lubas tagasi anda, kui auto ära pesen ja samasse kohta tagasi tulen.
Sõitsin siis pesulast läbi ja 15 minutit hiljem oli pass jälle käes ja kõik korras.
Postitatud: 19.03.2008 15:32 30
Postitas Bailando
Minul ka politseiga pigem head kogemused.
Kõige esimene kord ületasin golfiga kiirust natuke, politsei tuli vastu ja vilkur peale. Tähetorni tee on kitsas BRC juures ja sõitsin ikka oma 200m ja keerasin paremale pöördekohas ära ja seisma. Politseid sattusid ka koomikud olema. Mingi 5min komöödiat ja lasid hoiatusega minema. Est ära sõitmise ja relvaga rehvi tulistamise naljad käisid:D
Teine kord 535ga fooritagant pärnu mnt viadukt linnas. Gaas põhja ja läks kiirus korraks 70ni. Politsei siis ka kiirendas, sõitis viaduktil minu ette ja pidurdas mu hoo 50ni. Ja fooride ja asjade kiuste sõitsime kuni lauluväljakuni peaaegu kõrvuti (linnaringile minek ja ei hakand ära keerama). Seal siis võttis maha, käis ümber auto ringi, kontrollis pabereid ja tegi hoiatuse:D Aga nii ilusat naispolitseinikut kui see politsei auto kõrvalistmel oli, pole ma enne ega hiljem näinud.
Kolmas kord jälle 535ga, kindlustus oli just lõppenud ja meelest läinud. Kutsuti autosse, seletati asi ära et trahv kuni 3K. Siis ütles et kui sul rikkumisi pole siis teeme 150.-. Kontrollis rikkumised üle ja tegi 300.- Pärast kiirmenetlust ütles, osta selle trahvi summa säästmise eest omale kütust, sul läheb seda vist vaja:D
Postitatud: 19.03.2008 16:40 30
Postitas veljoj
Madis_M kirjutas:Liikluseeskiri kohustab igaljuhul ülekäigu raja ees kiirust vähendama ja vajadusel peatuma, hoolimata sellest, kas keegi läheb üle tee või mitte.
Seda seal küll kirjas ei ole, et hoolimata sellest, kas keegi tahab minna üle tee minna või mitte. On hoopis:
§ 46. Lähenedes reguleerimata ülekäigurajale, peab juht vähendama kiirust või peatuma, et anda teed ülekäigurajal teed ületavale või ülekäigurajal teeületamisvõimalust
ootavale jalakäijale.
Mida ma seal pidurdama peaks, kui kedagi näha pole....
See sama liikluseeskiri ütleb ka:
§ 31. Reguleerimata ülekäigurajal peab jalakäija enne sõidutee ületamist
hindama läheneva sõiduki kaugust ja kiirust,
andma juhile võimaluse kiiruse sujuvaks vähendamiseks või peatumiseks ja
veenduma, et juht on teda märganud ning tee ületamine on ohutu.
polegi midagi lisada....
Postitatud: 19.03.2008 19:03 42
Postitas Seigo
Juss kirjutas:Midagi samasse valdkonda:
et jätab tehnilise passi enda kätte ning lubas tagasi anda, kui auto ära pesen
tead seda et selline asi on keelatud ? mis siis oleks saanud kui sind oleks järgmine pollar kinni pidanud ja küsinud et kulla mees kus su auto teh pass on?
Postitatud: 19.03.2008 20:53 15
Postitas Jaanus_P
Mina eeldan, et politsei teeb mulle trahvi kui ma seadust rikun ja ma olen sellega nõus
.
Enam maanteel ma ei anna kiirust mõõtvatest politseinikest teada ja ei vilguta tuledega kui kellelgi tuled ei põle.
Põhjus... kui sul tuled ei põle on võimalik, et oled joobes ja unustasid seoses sellega tulesid sisse lülitada. Kui nüüd tuleb politsei ja peab su kinni ning sa oled kaine siis üldiselt piirduvad nad hoiatusega.. kui alkoholijoobes siis saad täiega.
Kui sa maanteel kiirust ei ületa siis ei ole sind ka millegi eest hoiatada. ma ju ei hoiata sind selle eest, et ees on pikk sirge
.
Natuke läks teemast mööda, aga üldiselt politseinike töö igati õigustatud.
Postitatud: 19.03.2008 21:36 21
Postitas Reili
525touring kirjutas:hollow kirjutas:525touring kirjutas:Aastaid tagasi, kui piiratud juhtimisõiguse kätte sain pidas politseid mind kinni Carman'i platsi kõrval Paldiski mnt'l. Liikusin suunaga linnast välja.
Seal on kolm rida, sõitsin rahulikult esimeses reas. Pidas kinni ning väitis, et mina sõidan bussireas. Kuna olin noor ja loll, ei osanud midagi vastu öelda. Nad piirdusid suulise hoiatusega.
Peale seda sõitsin Paldiski mnt läbi alates Selverist, ning mitte kusagil ei olnud bussirea märistust!
Praegu ajab mind naerma mu enda reaktsioon
Arvan, et kindlasti oleks asja edasi ajanud, kui nad oleksid karistanud!
Ei oska midagi öelda selle asutuse kohta.. Ment on ment.
aga seal ongi yhistranspordi rada see esimene... ühistranspordi rada eraldataakse teekatte märgistusega laia katkendliku joonega kui sa sõidad päeval seal siis vaata1 ja teise sõitu rea vahel on paksud jooned ja 2 ja 3 rea vahel on peenike katkend joon... samuti on ga need tagasi pöörde kohad eraldatud 3 sõidureast tavalise kitsa joonega
924. Lai katkendjoon. Märgis:
1) eraldab aeglustus- (joonised 8 ja 10) ja kiirendusrada (joonis 10) sõidutee põhiradadest;
2) eraldab eri rada (jalgrattarada, ühissõidukirada jt) sõidutee põhiradadest (joonis 8).
Märgist tohib ületada mõlemalt poolt.
Hollow, teadsin et kiirendus ja aeglustus rida eraldatakse sellega, kuid ühistranspordi rida on tõesti "kahesilmavahelele" jäänud!
Kui liiklen seal jälgin seda laia katkendjoont.
Kusjuures, võmmid teevad aktsiooni koguaeg Paldiski mnt'l, kuid enam küll ei ole torgitud sellega, et esimeses reas sõidan suunaga linnast välja..
Sõidan seal Paldiski mnt'l igapäevaselt ja olen ka korduvalt näinud kuidas ühissõidukireast on autosid maha võetud (üritatakse küll leida selline koht kus ei segaks ühissõidukeid, mõned ärakeeramiskohad nt ja just seal selveri juures) ühekorra reastusid ka mulle järgi, kui reastusin korraks sinna, et ära keerata kuid järgi ei tuldud vaid sõitsid edasi ilmselt järgmise ohvri lootuses.
Postitatud: 19.03.2008 22:11 54
Postitas Mirko
Eile õnnestus ka minul politseiauto tagaistet soojendada ja seda metsas. Nimelt eile umbes 18.00 sõitsin oma väiketraktoriga(ATV) mööda põlluteid, lihtsalt uurisin vanu veneaegseid põllukuivatus ja niisutus kraave. Kuna õues hakkas pimenema hakkasin tagasi kodupoole sõitma, aja kokkuhoiu ja turvalisuse huvides otsustasin sõita läbi metsa, jõudmaks Via Balticani(ei tahtnud pimedas seiklema hakata). Umbes 20 meetrit enne magistraali sõitis mulle risti ette Opel, millest kargasid välja kaks meest räusates: "Mootor seisma! **** te ikka aru ei saa, et siin ei tohi sõita! Palju teid veel on?" Suretasin mootori välja ja küsisin milles probleem? Nemad kohe vastu, et on keskkonnaametnikud ja te sõidate looduskaitsealal. Mina vastu, et olin teadlik looduskaitseala asukohast, kuid ei teadnud seda, et ka antud alal olevaid teid ei tohi kasutada. Nemad siis kohe kutsusid kohale politsei eriüksuse, mis käsutas mind kohe autosse. Seal kontrolliti andmeid ja juhiluba, kõik oli loomulikult korras. Kuid väärteoprotokoll koostati ikka, liikluseeskirja prg. 17 alusel, mis keelab juhtida mootorsõidukit väljaspool teed.
Koju jõudes hakkasin natuke seadustes tuhnima ning leidsin looduskaitseseadusest järgmise paragrahvi:
§ 15. Liikumine kaitstaval loodusobjektil
(1) Kaitseala sihtkaitse- ja piiranguvööndis või hoiualal olevad või kaitstava looduse üksikobjekti juurde viivad teed ja rajad on päikesetõusust päikeseloojanguni avalikuks kasutamiseks ning nende olemasolu korral peab kinnisasja valdaja tagama nimetatud ajal inimeste juurdepääsu kaitstavale loodusobjektile.
Milles on kirjas, et antud tee/rada, kus viibisin on avalikuks kasutamiseks päikesetõusust päikeseloojanguni, kinnipidamise hetkel liikusin antud alalt välja maantee poole(kirjas ka protokollis). Samuti on protokolli märgitud see, et ei tekitanud väärteoga mingit kahju.
Võttes välja Looduskaitseseaduse § 77. Loodusobjektile tekitatud kahju sissenõudmine
(3) Loodusobjektile tekitatakse kahju, kui:
1) kaitstava loodusobjekti piires raiutakse või raadatakse puittaimestikku keelatud ajal või tehakse seda kohas, kus kasutatav raieliik või raadamine on keelatud, või rikkudes kehtestatud raietingimusi;
2) kaitstava loodusobjekti piires kahjustatakse ebaseaduslikult pinnast;
3) kaitstava loodusobjekti piires põhjustatakse puit- või rohttaimestiku põlemist;
4) kaitstava loodusobjekti ala risustatakse või saastatakse ebaseaduslikult;
Mina aga ei rikkunud ühtegi punkti. Seega mida ma valesti tegin? Samuti lubati kõik minu andmed anda keskkonnaametisse, kust omakorda minuga ühendust võetakse. Politseiraadiost kuulisin kui dispetšer ütles, et ka nemad tahaksid mind menetleda. Ühesõnaga olen nüüd mina see inimene, kes puhtsüdamlikult oma tegu kahetses, süüd tunnistas, kõik vajalikud andmed edastas ning kelle kaela tahetakse kogu ATV-de põhjustatud rikkumised ajada. See on sama hea, kui hakata kõiki autojuhte kinni pidama ja trahvima, sest üks inimene sõitis purjuspäi ja niikuinii olete kõik ühesugused! Homme lähen Pärnu politseiosakonda ja tahan, et mulle tehtaks täpselt selgeks, mida ma valesti tegin. Pagan enam ei julge metsa seenelegi minna!
Postitatud: 20.03.2008 08:11 00
Postitas Karol
Mirko. Su jutt ju räägib endale vastu. Kõigepealt kirjutad, et hakkas pimenema. See tähendab, et sa viibisid seal peale päikeseloojangut. Loodusradadeel ja ka eravaldustes võid valduse tähistamata jätmise korral tõesti viibida ilma maa omaniku loata, päikesetõusust- loojanguni. Kuid seda ilma mootorsõidukita. Loe LE§ 17 korralikult läbi ja veelparem, võta kommenteeritud väljaanne. Kui nüüd maaomanik esitab protesti Sinu vastu siis võib see sulle vägagi kalliks minna.
Samas saan ka aru ATV meestest ja niisama polegi neil praktiliselt võimalik sõita. Aga Sinul tuleb arusaada ka maaomanikest. Sa ei tea üldjuhul, et mis sinna on istutatud. Minul sõitis üks selline mees 2 mägimändi pooleks. Tuttaval sõideti mööda maarjakase istandust ja lõpuks on üles songitud suusarajad. Mõtle ise edasi. Mis need mendid siis Sinuarust oleks pidanud tegema?
Postitatud: 20.03.2008 08:14 47
Postitas hollow
mina saan aru sedasi et seaduses on kirjas, et alates sellest hetkest kui päike tõuseb kuni selle hetkeni kuni päike on loojunud.... võta sama päeva kalender ette ja vaata mis kell tõusis päike ja mis kell loojus... kui see kellaaeg on hilisem kui see mis sul on protokolli peal, siis kirjuta kaebus ja see tühistatakse kuna väärteo koosseis puudub
Postitatud: 20.03.2008 08:55 05
Postitas Tauri
To Mirko:
§ 15. Liikumine kaitstaval loodusobjektil
(1) Kaitseala sihtkaitse- ja piiranguvööndis või hoiualal olevad või kaitstava looduse üksikobjekti juurde viivad teed ja rajad on päikesetõusust päikeseloojanguni avalikuks kasutamiseks ning nende olemasolu korral peab kinnisasja valdaja tagama nimetatud ajal inimeste juurdepääsu kaitstavale loodusobjektile.
Siin on silmaspeetud, et liikumine loodusobjektil käib jala! Ka on osadel looduskaitsealadel täpsustavalt ära määratletud inimeste hulk, kes võivad korraga loodusobjektil viibida- seda kõike selleks , et kaitsta pinnast ja loodusobjektil elavaid liike!
Kuna see, et kaitstavatel loodusobjektidel liikumine peaks käima jala aga mitte me kõik ei näe seda ühtemoodi siis on samas seaduses ka täpsustused!
§ 27. Looduskaitseala
(2) Looduskaitseala võimalikud vööndid on loodusreservaat, sihtkaitsevöönd ja piiranguvöönd.
Kuna ilmselgelt sa ei olnud loodusreservaadis sest:
§ 29
(3) Inimeste viibimine loodusreservaadis on lubatud järelevalve ja päästetööde ning loodusobjekti valitsemise ja kaitse korraldamise eesmärgil.
sihtkaitsevöönd ja piiranguvööndis on aga liikumine mootorsõidukiga keelatud sõltumata päikese paiknemisest maa suhtes!
§ 30. Sihtkaitsevöönd
(2) Kui kaitse-eeskirjaga ei sätestata teisiti, on sihtkaitsevööndis keelatud:
5) sõiduki, maastikusõiduki või ujuvvahendiga sõitmine;
§ 31. Piiranguvöönd
(2) Kui kaitse-eeskirjaga ei sätestata teisiti, on piiranguvööndis keelatud:
10) sõidukiga, maastikusõidukiga või ujuvvahendiga sõitmine, välja arvatud liinirajatiste hooldamiseks vajalikeks töödeks ja maatulundusmaal metsamajandustöödeks või põllumajandustöödeks
On veel võimalus, et tegemist oli hoiualaga! Ka siin on öeldud:
(2) Hoiualal on keelatud nende elupaikade ja kasvukohtade hävitamine ja kahjustamine, mille kaitseks hoiuala moodustati ning kaitstavate liikide oluline häirimine, samuti tegevus, mis seab ohtu elupaikade, kasvukohtade ja kaitstavate liikide soodsa seisundi.
teisisõnu ATV ei klassifitseeru kindlasti aparaadiks millega seal sõita tohiks!
Siit teeks ka üleskutse kõigile ATV omanikele, et kui te lähete kusagile sõitma siis tutvuge eelnevalt piirkonnaga ja kui tervet seadust ei viitsi läbilugeda siis selle postitusegagi!