Millised on Eesti rahvaautospordi üritused 3seeriale?
Millised on Eesti rahvaautospordi üritused 3seeriale?
Millised on eestis sellised üritused, mida kannataks 3 esega sõita, milline mootor oleks kõige optimaalsem valik. Kes ise käib, või teab, ehk oskab miskit öelda, kui kõiki neid linke järjest läbi uurida läheb kuramuse palju aega, neid asju ikka siin jagub.
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
kui sa võita tahad siis peab peale sõiduoskuste ka kobadam auto olema, kuid kui niisama närvikõdi siis saad ka ilma eriliselt täiustamata masinaga hakkama
kindlasti võid osaleda veel ametlikel kiirendustel ja otseloomulikult BMW Autocrossingul
Kui on lihtsalt huvi ja närvikõdi vajadus siis tegeldakse eestis ka auto-orjenteerumisega, millest osavõtmiseks ei ole vajalik väga suutlik auto

kindlasti võid osaleda veel ametlikel kiirendustel ja otseloomulikult BMW Autocrossingul

Kui on lihtsalt huvi ja närvikõdi vajadus siis tegeldakse eestis ka auto-orjenteerumisega, millest osavõtmiseks ei ole vajalik väga suutlik auto

E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Alates 2005 aastast pole kiirendustel mõtet käia... vähemalt mitte suhtkoht stock bmw'ga... uued klassid ei soosi väikeseid mootoreid... ja väikese mootori all pean ma silmas kõike, mis on alla 5 liitri =)
Põhimõtteliselt olen ma ise ka ringrajaspordi huviline.. eriti võistlustel ei käi, kuid võtan osa igasugustest Open Track üritustest... näiteks suvel on viimased paar aastat korraldatud 3 korda aastas saugal sellist asja. Samuti ka rapla kardirajal.
Autoringrajast eestis samas eriti rääkida ei saa, kuna ainuke rada, mis selleks vähemalgi määral klassifitseerub on sauga ja seegi ei ole teab mis tiptop korras. Sõita kannatab, kuid rada suht lühike ja võrreldes radadega, mis näiteks soomes, alla igasugust arvestust.
Et isegi rahvarallis saada poodiumikohta, eeldab, et istmiku all on juba modifitseeritud Impreza WRX STI või siis Evo 8... antud stockmasinatega läheb isegi raskeks juba...
Ehk siis teisisõnu on rahvaralli suhtkoht käest ära läinud eestis.
Põhimõtteliselt olen ma ise ka ringrajaspordi huviline.. eriti võistlustel ei käi, kuid võtan osa igasugustest Open Track üritustest... näiteks suvel on viimased paar aastat korraldatud 3 korda aastas saugal sellist asja. Samuti ka rapla kardirajal.
Autoringrajast eestis samas eriti rääkida ei saa, kuna ainuke rada, mis selleks vähemalgi määral klassifitseerub on sauga ja seegi ei ole teab mis tiptop korras. Sõita kannatab, kuid rada suht lühike ja võrreldes radadega, mis näiteks soomes, alla igasugust arvestust.
Et isegi rahvarallis saada poodiumikohta, eeldab, et istmiku all on juba modifitseeritud Impreza WRX STI või siis Evo 8... antud stockmasinatega läheb isegi raskeks juba...
Ehk siis teisisõnu on rahvaralli suhtkoht käest ära läinud eestis.
Mosse liigat ei taha sõita, kuna Mosse kuram laguneb üli kõvasti, Rahvaralli ja auto-orjenteerumise vahel pole ma vahest aru saanud. Siis on veel need autokross, rallispritn, rallikross, superkross kõik on nad ju sarnased. Ma olen neid auto.ee ja rally. eesid uurinud, aga ei saa kusagilt korralikku infot , et mis siis mis on. Mõtlesin, et kui ostaks vanema 323 või 325 E30 . E21 kui kusagilt kobeda leiaks, ei vääriks enam sellist kohtlemist
. 320 ilmselt lahja? Sõita siis lihtsalt lõbu pärast.
Võitu ihkama minna nagunii ei jõua, ei ole sellist finantsi masina alla panna, sikkel ja surf võtavad oma osa ajast ja rahast:P Panin ennast Tartu 4 üritusele ka kirja, nüüd veel rattavarustus ka vaja kevadeks osta:(.
Mis see BMW Autocrossing on? Pole kuulnud
Nii ralli ja autokrossis peab autol olema kaart. See sai selgeks. Aga orienteerumine ja rahvaralli on ju ikkagi nagu üks ja sama asi.?

Võitu ihkama minna nagunii ei jõua, ei ole sellist finantsi masina alla panna, sikkel ja surf võtavad oma osa ajast ja rahast:P Panin ennast Tartu 4 üritusele ka kirja, nüüd veel rattavarustus ka vaja kevadeks osta:(.
Mis see BMW Autocrossing on? Pole kuulnud

Nii ralli ja autokrossis peab autol olema kaart. See sai selgeks. Aga orienteerumine ja rahvaralli on ju ikkagi nagu üks ja sama asi.?
3sega kruusal on nii ja naa. Kui on jäik vedru ja amort siis on jama majas. ei taha üldse teel püsida. BMW ikka asfaldile mõeldus rohkem.
Võrdluseks võin tuua Otepää- kuutsemäe umbes 14km.
E39ga sai sõidetud 10 minutiga
E36ga alla 14ne läheb hulluks higistamiseks ja liiga riskantseks.
Kes on seda teed sõitnud siis need teavad milline lõbu seal lennata on.
Võrdluseks võin tuua Otepää- kuutsemäe umbes 14km.
E39ga sai sõidetud 10 minutiga
E36ga alla 14ne läheb hulluks higistamiseks ja liiga riskantseks.
Kes on seda teed sõitnud siis need teavad milline lõbu seal lennata on.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
BMW on BMW
Põhimõtteliselt oled kõik vastused juba saanud, aga igaks juhuks üle:
1. Kiirendus jaguneb kaheks - 1/4 miili ja miilikiirendus. Peale võib minna tehniliselt korras autoga, sellest hooajast peab vist olema ka litsens (vaata BHRA lehelt järgi). Nagu Meph ütles, pole sealt stock autoga midagi peale kogemuse ja seltskonna otsida, üle keskmise esinemiseks on vajalik autost sõltumata investeerida ca 100 - 200 000.-.
2. Autoorienteerumine - analoogne metsas müttamisega. Ei nõua mingeid erilisi vahendeid peale oskuste ja kogemuse. Auto võiks olla vanem ja tugev - kolkateed on enamasti ikka päris hullud ja aeg-ajalt tuleb hoida olude kohta hullumeelset keskmist kiirust - raskusaste sõltub korraldajast ja trassist ning kõigub seinast-seina.
3. Rahvaralli - ürituste tase ja trasside raskus jällegi seinast seina. Ise käisin näiteks viimati öisel rallil ühele mossemehele kaarti lugemas - startisime 21.45, lõpetasime hommikul enne kaheksat, öösel oli miinust üle 10 kraadi, aga küttesüsteem andis juba legendi kirjutamisel saba, katsete pikkus 2 - 5 kilomeetrini metsa- ja külateedel + jäätunud rajal lamellrehviga - elamusi sai uhkelt ja mõlkis (metsas katusel) autosid ei viitsinud lõpus enam lugeda. Litsens kergesti saadav ja katab kogu hooaja rahvarallis & sprindis, ürituste osavõtumaksud ja kulud muidugi täiendavalt juurde. Kui tahad lõbutseda, on vaja vaid tehniliselt korras autot, koha peale sõit eeldab jällegi investeeringid miinimum 100 - 200 000.- klassist sõltumata. Sellest hooajast käivitub ka ECO liiga, kus sõidetakse tavalist sportrallit lühemalt kaasa. Reeglid ECO autodele on samad mis sportralliski, vaid turvavarustuse osas tehakse mööndusi (istmete, rihmade, riietuse homologatsioon võib olla aegunud, ei pea kasutama turvapaake ja tulekustutussüsteemi jne).
4. Rahvasprint - sisuliselt sama mis eelmine punkt, vaid korralduse & radade tase pole nii kõikuv ja üritused on ühepäevased. Siin räägitud BMW autocrossing on samuti sisuliselt sprindietapp, ainult et seal on võimalus sõita ka BMW poolt välja pandud autodega lihtsamal rajal ja üritus toimub kindlasti asfaldil (sellel aastal 20 augustil Pärnus Sauga ringrajal).
5. Mephi poolt kirjeldatud avatud raja päevad - TQHQ seltskond korraldab Sauga rajal 3-4 korda aastas. Lisaks sellele eri seltskondade stiihilised käigud Eesti ja Soome radadele. Auto peab olema tehniliselt korras (enda ohutuse huvides, seda ei kontrolli keegi) ja teiste omasuguste suhtes tuleb olla viisakas ja mõistlik.
Üldiselt - enda sõiduoskuse parandamise nimel ja tehnikast parema ettekujutuse saamiseks on ükskõik milline neis variantidest rangelt soovituslik ja selle nimel võib proovida neid harjutusi ÜKSKÕIK millise autoga. Kui tahad koha peale kihutada, siis on kõige parem neljasilindriline E30 (318i, 318is, edasijõudnutele 320is, M3) räigelt modifitseeritud kujul ja kombinatsioonis oludele sobivate uute rehvidega. Investeeringud on suured seetõttu, et selle nimel tuleb parandada jõuülekannet (sidur, reduktor, sobiv käigukast), mootori suutlikust (318i puhul oleks stardikomplektiks näiteks Weberid vahetükiga, nukkvõll, torukollektor, parem summuti, vajadusel elementaarne mootori kap-remont, uued küünlajuhtmed ja pudi-padi asendamine), teha tugevaks kere (aukude lappimine, pealekeevitused - tugevndused, kergemaks, turvapuur jms), vedrustus (teised amordid, vedrud, amordipüstikud ees), pidurid ja turvavastus. Suur kuluartikkel on ka rehvindus - juustudega ei tee midagi mitte kusagil. E36 on löögijõus vaid asfaldil, kuid juht peab karmimalt sõitma ja vajalike investeeringute hulk on veel suurem ja kallim teha. Samaväärsete autode korral sama juhi käes on E30 uuemast vennast igal juhul kiirem - märksõnadeks kompaktsus, veidi parem jäikus ja kergus.
Jäärada on sarnane kahe viimase punktiga, ülejäänud kihutamised pole rahvameeste jaoks.
1. Kiirendus jaguneb kaheks - 1/4 miili ja miilikiirendus. Peale võib minna tehniliselt korras autoga, sellest hooajast peab vist olema ka litsens (vaata BHRA lehelt järgi). Nagu Meph ütles, pole sealt stock autoga midagi peale kogemuse ja seltskonna otsida, üle keskmise esinemiseks on vajalik autost sõltumata investeerida ca 100 - 200 000.-.
2. Autoorienteerumine - analoogne metsas müttamisega. Ei nõua mingeid erilisi vahendeid peale oskuste ja kogemuse. Auto võiks olla vanem ja tugev - kolkateed on enamasti ikka päris hullud ja aeg-ajalt tuleb hoida olude kohta hullumeelset keskmist kiirust - raskusaste sõltub korraldajast ja trassist ning kõigub seinast-seina.
3. Rahvaralli - ürituste tase ja trasside raskus jällegi seinast seina. Ise käisin näiteks viimati öisel rallil ühele mossemehele kaarti lugemas - startisime 21.45, lõpetasime hommikul enne kaheksat, öösel oli miinust üle 10 kraadi, aga küttesüsteem andis juba legendi kirjutamisel saba, katsete pikkus 2 - 5 kilomeetrini metsa- ja külateedel + jäätunud rajal lamellrehviga - elamusi sai uhkelt ja mõlkis (metsas katusel) autosid ei viitsinud lõpus enam lugeda. Litsens kergesti saadav ja katab kogu hooaja rahvarallis & sprindis, ürituste osavõtumaksud ja kulud muidugi täiendavalt juurde. Kui tahad lõbutseda, on vaja vaid tehniliselt korras autot, koha peale sõit eeldab jällegi investeeringid miinimum 100 - 200 000.- klassist sõltumata. Sellest hooajast käivitub ka ECO liiga, kus sõidetakse tavalist sportrallit lühemalt kaasa. Reeglid ECO autodele on samad mis sportralliski, vaid turvavarustuse osas tehakse mööndusi (istmete, rihmade, riietuse homologatsioon võib olla aegunud, ei pea kasutama turvapaake ja tulekustutussüsteemi jne).
4. Rahvasprint - sisuliselt sama mis eelmine punkt, vaid korralduse & radade tase pole nii kõikuv ja üritused on ühepäevased. Siin räägitud BMW autocrossing on samuti sisuliselt sprindietapp, ainult et seal on võimalus sõita ka BMW poolt välja pandud autodega lihtsamal rajal ja üritus toimub kindlasti asfaldil (sellel aastal 20 augustil Pärnus Sauga ringrajal).
5. Mephi poolt kirjeldatud avatud raja päevad - TQHQ seltskond korraldab Sauga rajal 3-4 korda aastas. Lisaks sellele eri seltskondade stiihilised käigud Eesti ja Soome radadele. Auto peab olema tehniliselt korras (enda ohutuse huvides, seda ei kontrolli keegi) ja teiste omasuguste suhtes tuleb olla viisakas ja mõistlik.
Üldiselt - enda sõiduoskuse parandamise nimel ja tehnikast parema ettekujutuse saamiseks on ükskõik milline neis variantidest rangelt soovituslik ja selle nimel võib proovida neid harjutusi ÜKSKÕIK millise autoga. Kui tahad koha peale kihutada, siis on kõige parem neljasilindriline E30 (318i, 318is, edasijõudnutele 320is, M3) räigelt modifitseeritud kujul ja kombinatsioonis oludele sobivate uute rehvidega. Investeeringud on suured seetõttu, et selle nimel tuleb parandada jõuülekannet (sidur, reduktor, sobiv käigukast), mootori suutlikust (318i puhul oleks stardikomplektiks näiteks Weberid vahetükiga, nukkvõll, torukollektor, parem summuti, vajadusel elementaarne mootori kap-remont, uued küünlajuhtmed ja pudi-padi asendamine), teha tugevaks kere (aukude lappimine, pealekeevitused - tugevndused, kergemaks, turvapuur jms), vedrustus (teised amordid, vedrud, amordipüstikud ees), pidurid ja turvavastus. Suur kuluartikkel on ka rehvindus - juustudega ei tee midagi mitte kusagil. E36 on löögijõus vaid asfaldil, kuid juht peab karmimalt sõitma ja vajalike investeeringute hulk on veel suurem ja kallim teha. Samaväärsete autode korral sama juhi käes on E30 uuemast vennast igal juhul kiirem - märksõnadeks kompaktsus, veidi parem jäikus ja kergus.
Jäärada on sarnane kahe viimase punktiga, ülejäänud kihutamised pole rahvameeste jaoks.
-
- Huviline
- Postitusi: 260
- Liitunud: 24.06.2004 16:55 59
- Asukoht: tallinn
Tegelikult ei jää 325 välja aga selle kasutamine heal tasemel eeldab auto nina palju kergemaks tegemist. 323 on oma väiksema võimsuse tõttu. Parema kaalujaotuse nimel tuleks loobuda roolivõimust, metallist kapotist ja kapoti mehhanismidest ning lukustussüsteemist jne.Rein kirjutas:Et siis 323 ja 325 6 silindrilised valikust välja. Kas siis mootor on nii palju raskem, et juhitavust oluliselt kahandab?
Tänud, sarjade selgituse eest , mina sain küll palju targemaks, ja ma arvan, et nii mõnedki huvilised veel.
Lill on sõitnud 2,5/2,7 mootoriga ja üpris edukalt.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Autoorienteerumisega olen viimased 4 aastat tegelenud. AO on kõige väiksemate kuludega ala. Võistlejakaart aastaks 50 kr, muu raha läheb põhiliselt bensiini peale. Sõidetakse igasugustel teedel, mis on sõiduautoga läbitavad. Sõit käib täpsuse (joon) ja teekonna planeerimise oskuse (valik) peale. Umbkihutamine sihile ei vii. Kiiret sõitu on vaja teha joonel, kui peaksid eksima. Valikus on vaja suht nobedalt liikvel olla.
Auto peab kannatama kehvadel teedel sõitu (treppis tee), olema piisava kliirensiga ja hea manööverdusvõimega. Öisel sõidul on tuled tähtsad. Parem on nelik- või esivedu. Seda just paksu lume korral või libedates oludes.
Seega sportvedrustusega BMW unusta ära, liiga jäik ja lühikese vedruga. nt IS ei sobi üldse, treppis tee peal laguneb algosadeks
Tavavedrustusega BMW, mille puhul sa ei põe, kui oks külge kriibib või teravam auk juhtub olema või põhi maad kraapsab või esipõll kõksu saab, sobib küll. Karterikaitse tuleb kasuks. Neljasilindriline kolmene peaks kärama: kerge, kompaktne ja vilgas.
Mõned lingid. Praegu käib tegevus
http://www.rajaajaja.ee/
Varasem
http://www.raudroos.ee/ao/index.php?sitesig=AO
Päris vana
http://www.auto.ee/sport/orienteerumine/index.html
foorum
http://www.auto.ee/sport/rahvaralli/foorum_index.html
Auto peab kannatama kehvadel teedel sõitu (treppis tee), olema piisava kliirensiga ja hea manööverdusvõimega. Öisel sõidul on tuled tähtsad. Parem on nelik- või esivedu. Seda just paksu lume korral või libedates oludes.
Seega sportvedrustusega BMW unusta ära, liiga jäik ja lühikese vedruga. nt IS ei sobi üldse, treppis tee peal laguneb algosadeks

Mõned lingid. Praegu käib tegevus
http://www.rajaajaja.ee/
Varasem
http://www.raudroos.ee/ao/index.php?sitesig=AO
Päris vana
http://www.auto.ee/sport/orienteerumine/index.html
foorum
http://www.auto.ee/sport/rahvaralli/foorum_index.html
Sõidurõõm