E46 328 külm
E46 328 külm
Nimelt olen autol ära vahetanud nii salongifilti kui ka reostaadi aga ikkagi puhub kuidagi kehvalt sooja, kui panna puhur maksimaalse pöörete peale.Mootor läheb ise kiiresti soojaks.Aru ma ei saa.Äkki keegi teab. NB!Lambda viga ei ole
-
- Huviline
- Postitusi: 259
- Liitunud: 03.05.2008 13:19 38
- Peamine sõiduk: 540i/6
Re: E46 328 külm
1.Pane jahutusvedelikku juurde ning õhuta korralikult.
2.Kontrolli ega soojaklapid kinni pole jäänud.
2.Kontrolli ega soojaklapid kinni pole jäänud.
Re: E46 328 külm
1.Jahutusvedeliku norm paigas(muidu milline vedelik sinna käib ?)
2. Aga soojaklapid? Kus asuvad ja kuidas kontrollida?
2. Aga soojaklapid? Kus asuvad ja kuidas kontrollida?
Re: E46 328 külm
Tänan kõiki vastajaid.Võib lukku panna
Re: E46 328 külm
ega vot ei teagi, pean targemate poole pöörduma
Re: E46 328 külm
reostaat ehk siil
Re: E46 328 külm
E46 323 99 ei lähe üldse soojaks, termostaat vahetatud uue vastu, ikka sama lugu. Õhutatud on ka vastavalt TIS juhendile. Mille kallale järgmisena minna, kas soojakraani (water valve)? Kuidas seda kontrollida?
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
- marek555
- Huviline
- Postitusi: 2913
- Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
- Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
- Asukoht: Tartu
Re: E46 328 külm
Soojaklapp oleks järgmine loogiline samm jah.
Enda 328i-l tuli ka suht vaevaliselt sooja. Lammutasin klapi lahti ja panin kokku tagasi. Igatahes hakkas sooja tulema
Proovisin algul kontrollida niisama, et kas on tunda kui seda klappi kinni lööb (süüde sisse ja keegi näpib seest soojendust). Aga ei saanud midagi aru (E36-l oli väga hästi tunda kui klappi kinni lõi).
Kindlalt saad teada siis, kui võtad klapi maha ja paned pistiku taha ja regullid siis soojendust ja vaatad kas klapp hakkab ennast liigutama.
Võid igaks juhuks enne mõõta üle , kas pistikusse pinget ikka tuleb.
Enda 328i-l tuli ka suht vaevaliselt sooja. Lammutasin klapi lahti ja panin kokku tagasi. Igatahes hakkas sooja tulema
Proovisin algul kontrollida niisama, et kas on tunda kui seda klappi kinni lööb (süüde sisse ja keegi näpib seest soojendust). Aga ei saanud midagi aru (E36-l oli väga hästi tunda kui klappi kinni lõi).
Kindlalt saad teada siis, kui võtad klapi maha ja paned pistiku taha ja regullid siis soojendust ja vaatad kas klapp hakkab ennast liigutama.
Võid igaks juhuks enne mõõta üle , kas pistikusse pinget ikka tuleb.
Re: E46 328 külm
Täna ikka ei saanud targemaks. Võtsin teiselt autol kindlasti toimiva klapi ja panin sellele külge, ei mingit muutust. Proovisin kontrolllambiga ka pistikut, ent pirn põlema küll ei hakkand. Proovisin ka teisel autol kontrolllambiga, ent ka seal ei hakkand pirn põlema. Millal sinna vool peab tulema, kas koguaeg kui auto töötab ja soojendus on sees? Mida järgmisena kontrollida, kui veeklapp ka ok on? Suure radika juures ülemine lõdvik läheb kuumaks, aga alumine mitte, kuskil oleks nagu mingi plokk.. Tahaks tuba ikka soojaks saada.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: E46 328 külm
ei hakanud uut teemat tegema aga mul järgmine probleem, autoks on 96a 325 tds.
puhur olgu mis asendis(tugevusel) tahes, mingit sooja salongi puhumist ei toimu, samas heli on küll selline et midagi ometigi peaks puhkuma. samas kui lülitan sisse konditsioneeri siis külma puhub tugevalt..
ja armatuuri pealt kus esiklaasile sooja puhub, sealt puhub ilusasti sooja, ka siis kui lülitan esiklaasisoenduse järgi puhub päris korralikult...
küsimus olekski selles et mida peaks vaatama või uurima et kõrvaldada viga, mille tõttu salongisoendusavadest üldse sooja ei puhu?
salongifilter on paar kuud tagasi vahetatud.
puhur olgu mis asendis(tugevusel) tahes, mingit sooja salongi puhumist ei toimu, samas heli on küll selline et midagi ometigi peaks puhkuma. samas kui lülitan sisse konditsioneeri siis külma puhub tugevalt..
ja armatuuri pealt kus esiklaasile sooja puhub, sealt puhub ilusasti sooja, ka siis kui lülitan esiklaasisoenduse järgi puhub päris korralikult...
küsimus olekski selles et mida peaks vaatama või uurima et kõrvaldada viga, mille tõttu salongisoendusavadest üldse sooja ei puhu?
salongifilter on paar kuud tagasi vahetatud.
Re: E46 328 külm
Fred kirjutas:Täna ikka ei saanud targemaks. Võtsin teiselt autol kindlasti toimiva klapi ja panin sellele külge, ei mingit muutust. Proovisin kontrolllambiga ka pistikut, ent pirn põlema küll ei hakkand. Proovisin ka teisel autol kontrolllambiga, ent ka seal ei hakkand pirn põlema. Millal sinna vool peab tulema, kas koguaeg kui auto töötab ja soojendus on sees? Mida järgmisena kontrollida, kui veeklapp ka ok on? Suure radika juures ülemine lõdvik läheb kuumaks, aga alumine mitte, kuskil oleks nagu mingi plokk.. Tahaks tuba ikka soojaks saada.
Minu teade peaks see klappidesüsteem sedasi töötama, et mida soojemaks keerad temperatuuri salongis, seda tihedama intervalliga elektri-impulsid klappidele lastakse, ehk see klapp avaneb lihtsalt mingite aegade tagant, et sooja jahutusvedelikku taas salogiradiaatorisse lasta.
Kõige kindlam on sul kontrollida kaitse üle algatuseks. Keerata siis mootor tööle ja puhur puhuma ning max kuumuse peale. Siis teed kindlaks, milline pin klappide pistikust on õige kontrollimiseks.
Vastuse jään võlgu, et kas kliimaplokist juhtimiseks on negatiivne või positiivne poolus aga selle saad ka kindlaks teha samuti kontrollimise teel.
E: Eraldi pumpa seal abiks ma ei suutnud tuvastada, et elektroonilise pumba viga ei saaks olla.
Kas klapp ise töötab, kui pingestada?
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Re: E46 328 külm
Klapp on jah töökorras ja liigub ilusti. Tegin korpuse lahti ja puhastasin ta ära ka. Kui auto soojaks lasta, siis veeklapi külge käivad mõlemad voolikud on ka soojad, s.t klapp laseb vee ilusti läbi. Aga mingi jama peab ikka kuskil olema. Õhutanud olen 3-4 korda ja ikka selle juhendi järgi:Cert85 kirjutas:E: Eraldi pumpa seal abiks ma ei suutnud tuvastada, et elektroonilise pumba viga ei saaks olla.
Kas klapp ise töötab, kui pingestada?
1. Mootor külm
2. Süüde sisse, salongi temp maksimumi, ventilaator nr 2 asendisse. mootorit mitte käivitada.
3. õhutuskork/korgid lahti
4. Valada sisse nii palju kui läheb, st kõrini täis, oodata kuni tase alaneb, valada veel, jne kuni tase ei alane enam ja õhutuskorgist õhumulle ei tule. Kannatlik olla, võtab aega.
5. õhutuskork kinni, paisupaagi korki mitte sulgeda
6. Mootor käima, 4-5 korda teravalt tuuri anda 4500 pöörde kanti. Mitte soojaks lasta!
7. Mootor seisma, kontrollida taset, vajadusel korrigeerida normaalse nivooni.
8. Sulgeda paisupaagi kork.
Mis veel võimalik on? Salongiradikas umbes?
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: E46 328 külm
Seestpidiselt ta väga umbes ei saaks ehk olla, kuna jahutusvedelik teda ikka läbib, kui välja tulev voolik ka soe on.
Tagasi tulevat voolikut kuidagi lahti ei saa jätta ja kõrgemal hoida (et vedelik radiaatorist välja ei valguks ning siis vaadata, palju reaalselt sealt seda klapist ja radiaatorist läbi tuleb? Külma õhku puhub ilusti?
Sest külm õhk läbib samuti salongiradiaatorit. Kui see oleks väliselt umbes, et tohiks salongi jõuda ka jahedat õhku.
Kui külma õhku tuleb salongi ilusti, siis tuleb veenduda ikka, et õhku süsteemis poleks, klapp avaneb ilusti, miskit umbes poleks.
Kas ka siis ei tule miskit sooja, kui natukese rohkem pöördeid mootorile anda?
Tagasi tulevat voolikut kuidagi lahti ei saa jätta ja kõrgemal hoida (et vedelik radiaatorist välja ei valguks ning siis vaadata, palju reaalselt sealt seda klapist ja radiaatorist läbi tuleb? Külma õhku puhub ilusti?
Sest külm õhk läbib samuti salongiradiaatorit. Kui see oleks väliselt umbes, et tohiks salongi jõuda ka jahedat õhku.
Kui külma õhku tuleb salongi ilusti, siis tuleb veenduda ikka, et õhku süsteemis poleks, klapp avaneb ilusti, miskit umbes poleks.
Kas ka siis ei tule miskit sooja, kui natukese rohkem pöördeid mootorile anda?
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Re: E46 328 külm
Külma puhub nii kõvasti kui ette nähtud, aga isegi kui temp seier keskel, ei grammigi sooja, gaasiga nagu ülinatuke tuleks miskit. Tundub tõesti õhumulli moodi olevat, aga no 4 hommikut õjutanud ja ikka sama seis, kahtlane värk..
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: E46 328 külm
Ma endal mingi 2 nädalat tagasi vahetasin siili ära, nüüd on autos küll palav
1,8l E46 coupé 12/1999
Re: E46 328 külm
Siil viga on juhul, kui ventilaator ei tööta. Siin on aga olukord, kus kõik võik töös olla aga sooja õhku ei saada.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Re: E46 328 külm
kas väsinud veepump ei võiks põhjuseks olla(ei tekita piisavalt tsirkulatsiooni)?
Re: E46 328 külm
Võib olla.
Aga need hakkavad üldjuhul lekkime eelnevalt.
Arvan, et sellise tsirkulatsiooni puudumisel võiks ka mootor juba kuumenemise märke näidata. Selle olekski tarvis kontrollida reaalset läbivoolu salongi radiaatorist, jättes siis tagasivoolu radiaatorist lahti.
Aga need hakkavad üldjuhul lekkime eelnevalt.
Arvan, et sellise tsirkulatsiooni puudumisel võiks ka mootor juba kuumenemise märke näidata. Selle olekski tarvis kontrollida reaalset läbivoolu salongi radiaatorist, jättes siis tagasivoolu radiaatorist lahti.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Re: E46 328 külm
Leidsin riiulist ühe veepumba ja kindluse mõttes vahetasin ka selle ära. Ikka ei mingit vahet. Testisin ka tagasivoolu ära jättes veeklapi alumise lõdviku lahti. Vedelik jooksis välja ja tundus, et tsirkulatioon on olemas. Nüüd on kõll mõistus otsas.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
-
- Huviline
- Postitusi: 259
- Liitunud: 03.05.2008 13:19 38
- Peamine sõiduk: 540i/6
Re: E46 328 külm
salongi radikas umbes?
Re: E46 328 külm
Jääb mulje, et mine või töökotta!
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Re: E46 328 külm
Kummaline tõesti. Täna õhutasin ka veel igaks juhuks külma mootoriga ja homme proovin ka. Võibolla tahab kõrgemaid pöördeid ja natuke sõitmist, aga hetkel selle autoga liikuda ei saa. Ehk järgmine nädal saab proovida.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: E46 328 külm
Kontrollisin üle, on kerge surve olemas ja kork tundub ka ok olevat (originaal).
Märkasin veel sellist asja, et kui salongis panin näiteks tempi 30 kraadi peale ja vajutasin "auto", siis puhus ainult kahe kriipsu jagu õhku. Nagu auto arvaks, et jube soe on salongis juba. Mootor oli täiesti töösoe ja isegi kui panna esiklaasile puhuma, tuli ikka ainult külma/leiget õhku..
Märkasin veel sellist asja, et kui salongis panin näiteks tempi 30 kraadi peale ja vajutasin "auto", siis puhus ainult kahe kriipsu jagu õhku. Nagu auto arvaks, et jube soe on salongis juba. Mootor oli täiesti töösoe ja isegi kui panna esiklaasile puhuma, tuli ikka ainult külma/leiget õhku..
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: E46 328 külm
Nu kliimaautomaatik on piisavalt tark, et ei hakka külma õhuga salongi kütma, et seda 30 kraadi saavutada.
Re: E46 328 külm
Mu naise autol täpselt sama jama, mootoriks küll 1,9, 87 kw.
Vahetasin ära termostaadi, mis ei olnud üldse mitte odav. Tulemuseks see, et mootor läheb kiiremini soojaks, kuna vanal termostaadil oli tihend kuskile ringlusesse läinud ja lasi läbi, kuid salong soojaks ikka ei läinud.
Järgmisena küsisin ühe diagnostiku nõu. Tema väitis, et raudselt veepump on väsinud ja labad libisevad. Tundus kahtlane, kuna mootori temp oli ilusti paigal aga igaks juhuks vahetasin ikkagi ära, õnneks oli poole odavam ,kui termostaat. Veepumpa vahetades ühendasin ka klapi küljest lõdvikud lahti, mis salongiradikasse jooksevad ning proovisin puhkuda ühte lõdvikusse, kuid õhk läbi ei käinud. Seejärel puhusin tugevamalt, kuni takistus eest ära tuli ja lõpuks hakkas õhk ilusti vabalt läbi radika käima. Mõtlesin, et nüüd peaks küll korda saama. Õhutasin süsteemi ilusti ära ja on parem, kui enne aga ikkagi pole nii soe, kui enne jamama hakkamist, järelikult on salongiradikas ikkagi mingit sodi täis. Lisaks on selline anomaalia, et kõrvalistuja avast puhub täitsa jahedat, mujalt leiget õhku, mis pidavat klapi viga olema.
oskab keegi äkki mingit vahendit soovitada, millega radikat läbi saaks loputada? esialgu üritaks nii, et radikat maha ei võta.
Vahetasin ära termostaadi, mis ei olnud üldse mitte odav. Tulemuseks see, et mootor läheb kiiremini soojaks, kuna vanal termostaadil oli tihend kuskile ringlusesse läinud ja lasi läbi, kuid salong soojaks ikka ei läinud.
Järgmisena küsisin ühe diagnostiku nõu. Tema väitis, et raudselt veepump on väsinud ja labad libisevad. Tundus kahtlane, kuna mootori temp oli ilusti paigal aga igaks juhuks vahetasin ikkagi ära, õnneks oli poole odavam ,kui termostaat. Veepumpa vahetades ühendasin ka klapi küljest lõdvikud lahti, mis salongiradikasse jooksevad ning proovisin puhkuda ühte lõdvikusse, kuid õhk läbi ei käinud. Seejärel puhusin tugevamalt, kuni takistus eest ära tuli ja lõpuks hakkas õhk ilusti vabalt läbi radika käima. Mõtlesin, et nüüd peaks küll korda saama. Õhutasin süsteemi ilusti ära ja on parem, kui enne aga ikkagi pole nii soe, kui enne jamama hakkamist, järelikult on salongiradikas ikkagi mingit sodi täis. Lisaks on selline anomaalia, et kõrvalistuja avast puhub täitsa jahedat, mujalt leiget õhku, mis pidavat klapi viga olema.
oskab keegi äkki mingit vahendit soovitada, millega radikat läbi saaks loputada? esialgu üritaks nii, et radikat maha ei võta.
Re: E46 328 külm
Tundub, et sul see tihend nüüd kuskil tropina ees.maniaco kirjutas:kuna vanal termostaadil oli tihend kuskile ringlusesse läinud
Kahtlustan ka enda autol, et mingi jumpstükk on kuskil jalus.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: E46 328 külm
autopoodides müüakse jahutussüsteemi läbipesemis keemiat. selle valad jahutussüsteemi (koos veega vist) ja lased mootoril käia 10min, lased sodi välja ja siis uus tosool sisse. Mingi selline protseduur.
Re: E46 328 külm
Just. Kui seal midagi enam läbi ei käi, siis see keemia sinna ka ei jõua.
Jään ka huviga tööst pilte ootama.
Jään ka huviga tööst pilte ootama.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!