E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-130kw
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Nii, sai siis täna proovitud kuidas soojaks läheb auto.
Ilm -13 kraadi
Kohapeal lasin tiksuda umbes minuti, siis 5,5 km linna sõitu ja temp 65 kraadi.
Edasi algas maantee. 80ni tõusis temp. 8(kokku 13,5) km pärast. max temp ehk 87 kraadi saavutasin veel järgneva 4(kokku 17,5) km läbimisel.
Autol lisasoojendus ei tööta ja salongisoojendus oli sisse lülitatud kogu selle aja jooksul.
Sõidu ajal püsis temp koguaeg 87 kraadi juures, mäest alla sõites langes vahepeal mõni kraad ja asulast läbi sõites langes kõige rohkem 82 peale.
Võib rahule jääda Termostaadid mõlemad eelmine aasta vahetatud.
Ilm -13 kraadi
Kohapeal lasin tiksuda umbes minuti, siis 5,5 km linna sõitu ja temp 65 kraadi.
Edasi algas maantee. 80ni tõusis temp. 8(kokku 13,5) km pärast. max temp ehk 87 kraadi saavutasin veel järgneva 4(kokku 17,5) km läbimisel.
Autol lisasoojendus ei tööta ja salongisoojendus oli sisse lülitatud kogu selle aja jooksul.
Sõidu ajal püsis temp koguaeg 87 kraadi juures, mäest alla sõites langes vahepeal mõni kraad ja asulast läbi sõites langes kõige rohkem 82 peale.
Võib rahule jääda Termostaadid mõlemad eelmine aasta vahetatud.
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Ma tegin ka nüüd väikse katse. Kodust Tallinnas on Laagri maksini mul ühe kindla marsruudi järgi 17km ja selle ajaga tõusis temp 82 kraadini. Kuna oli pikem ots Pärnu, siis jälgisin tempi edasi. Sõitsin püsikaga 100km/h ning tsipa enne ääsmäed oli 91 kraadi ilusti ees ja see püsis päris pikalt kuni esimeste möödasõitudeni. Ja kui oligi vaja mööda sõita, siis temp. ka kukkus kohe, kui aga sõitsin mööda ühest kolonnist (3-4 autot), siis kukkus temp isegi 69 kraadini, aga rahulikul sõidul keris päris kiiresti jälle üles.
Ahjaa, autos oli kogu aeg soe ja arvestades, et kliima intensiivsus on iDrive'ist sätitud kõige madalamale tasemele, siis oli isegi liiga soe. Seega, neil kel tõesti sooja ei tule, siis kontrolliga oma termostaate.
Ahjaa, autos oli kogu aeg soe ja arvestades, et kliima intensiivsus on iDrive'ist sätitud kõige madalamale tasemele, siis oli isegi liiga soe. Seega, neil kel tõesti sooja ei tule, siis kontrolliga oma termostaate.
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Täna välistemp +1C ja mootoritemp küündib kuni 84-85C. Kas ongi äkki mingi selline termostaat või ikkagi, ikkagi tuleb vahetama joosta?
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
-20ga vist 80-t kätte ei saaks.alarh kirjutas:Täna välistemp +1C ja mootoritemp küündib kuni 84-85C. Kas ongi äkki mingi selline termostaat või ikkagi, ikkagi tuleb vahetama joosta?
Võimalik et soojamaa termostaat.
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
-18Cga oli 81C käes sama kiiresti kui tänase ilmaga.
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Viimati muutis Raemees, 01.01.2013 23:32 39, muudetud 2 korda kokku.
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Kui auto samas konditsioonis nagu ennem, siis see kaunis võimatualarh kirjutas:-18Cga oli 81C käes sama kiiresti kui tänase ilmaga.
-
- Klubiliige
- Postitusi: 2609
- Liitunud: 26.03.2006 21:10 40
- Peamine sõiduk: BMW E39 530d
- Asukoht: Hiiumaa
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Proovisin ka just. Tallinn, liiklus suht. tagasihoidlik. Pelgulinnast start ja 16 minutit hiljem enne Ortot Suur-Sõjamäel oli temp. 90 kraadi. Õues +1. Täitsa hea.
EBK Kossutiim
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Nüüd, kui sai äsja vahetatud jahutusvedeliku temeratuuriandur, tegin samuti katse.
Väljas oli päeval temperatuur +1. Mootorit soojendasin kohapeal umbes minuti ja pärast 10 km sõitu oli temp 90. Pärast seda jäi sõites 90-93 peale ning seisma jäädes 88-91 peale.
E91 320d 2008 130kW
Väljas oli päeval temperatuur +1. Mootorit soojendasin kohapeal umbes minuti ja pärast 10 km sõitu oli temp 90. Pärast seda jäi sõites 90-93 peale ning seisma jäädes 88-91 peale.
E91 320d 2008 130kW
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Kas andur oli katki? Millest kahtlus tekkis? Kas tead ka kus see sellel mootoril asub?
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Andur asub plokikaane otsas http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15 detail number 7. Vahetada on tegelikult lihtne, vaja vaid mootori plastikust kate maha võtta.Raemees kirjutas:Kas andur oli katki? Millest kahtlus tekkis? Kas tead ka kus see sellel mootoril asub?
OT:
Kõik algas sellest, et iDrive'i tekkis paar nädalat tagasi DPF-i veateade. Vaatasin peidetud menüüst jahutusvedeliku temperatuuri ja numbrid olid selgelt liiga väiksed. Ilma mõtlemata läks kohe termostaat vahetusse (EGR-i termostaati sel masinal pole), aga see ei muutnud mitte midagi.
Siis hakkasin mõtlema, et tegelikult on auto salong kogu aeg väga kiiresti ja korralikult soojaks läinud ja mõõtsin infrapuna termomeetriga lõdvikute pinnatemperatuuri, mis oli kenasti üle 70 kraadi (auto näidik väitis, et on umbes 45). Tundus, et ka kütusekulu oli pisut suurenenud ning REST funktsioon kliimaseadmel ei töötanud.
Vaatasin jahutusvedeliku temperatuuri ka täiesti külma mootoriga. Kui väljas oli temperatuur umbes -5 kraadi, siis jahutusvedeliku temperatuuri näidik näitas -25 ja liikus päris kiiresti mootori soojenedes umbes nulli, pärast seda aeglasemalt edasi, kuid ca 15 km sõidu puhul mitte üle 48 kraadi.
Otsustasin kuni lahenduse leidmiseni teise autoga sõita ja otsisin vahepeal ka välismaa foorumitest sarnaseid sümptomeid. 0 vastust, aga olin veendunud, et asi anduris. Loll oli asja juures see, et mingit veateadet selle kohta polnud - andur töötas, aga valesti. Tore, et BMW uutel mudelitel siiski temperatuurinäidiku armatuurile tagasi otsustas tuua.
Eile sai andur koos kõigi ülejäänud autol vahetamist vajavate osadega vahetatud. Kütusekulu langes pisut, sooja mootori töö on vaiksem ning REST funktsioon töötab samuti jälle kenasti. Suur tänu tehtud töö eest BM Autole.
Ainuke jama on veel DPF, mis endast küll märku annab, kuid probleeme pole veel tekitanud (alates veateate ilmumisest olen sõitnud vaid sadakond kilomeetrit, kiirenduses või kütusekulus veel vahet ei ole). Kui veateade ees, siis ta ise vist regenima ei hakka, seega peaks ilmselt testriga sõitma ja veateate tekkimise korral selle kohe kustutama. Enne proovin aga veel töösooja mootoriga enne veateate saamist maanteele minna.
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Selline küsimus et, kas on normaalne, et D pealt DS peale pannes ja sõitu jätkates samal kiirusel ja sama tempokalt langeb mootori temperatuur ca 5C? Sõites täna D peal näitas 81C (jah, on madal, lõunamaa termostaat arvatavasti, 3k km päarst hoole, siis uurin) ja kui panin DS peale siis kukkus suht tempokalt 75-76C peale. Kas hakkab toimima mingi lisa jahutus, eeldades DS peale lülitades sportlikumat sõitu vms?
-
- Klubiliige
- Postitusi: 2609
- Liitunud: 26.03.2006 21:10 40
- Peamine sõiduk: BMW E39 530d
- Asukoht: Hiiumaa
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Lisajahutusse ma küll ei usu. Täna sõitsin maanteel ja vaatasin, mis toimub DPF gaasidega ja temperatuuridega kui sõita mõndaaega 3,5k pöördega. No loobusin ruttu, sest põletamist mul DPF ei vaja ja temp oli 50 kandis(mul oligi mootor alles 50 kraadi soe) ja ei tõusnud. Nii kui pöörded normi lasin, hakkas ka temp. tõusma. Ilmselt sul ka pöörded tõusid ja see 5 kraadi nüüd küll ei ole muretsemise koht. Kui oleks langenud 50 peale kilomeetri kahega, siis peaks muretsema. Kas muidu jäi pidama seal 75 kraadi juures?
EBK Kossutiim
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Jäi püsima sinna jah. Pöörded olid ehk ca 2200 ja erinevate kiiruste juures säilis konstantne 75-76C.
- Sten
- Huviline
- Postitusi: 996
- Liitunud: 02.07.2007 16:55 24
- Peamine sõiduk: Trafic
- Asukoht: Linn
- Kontakt:
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Pakutakse ainult üht - 88 C avanevat termostaati.alarh kirjutas:lõunamaa termostaat arvatavasti...
Minu auto nüüd läeb soojaks 87 - 88 kraadini , -5 C välistemperatuuriga sõites ca 8 km-ga .
Aga see vastab küll tõele et S kastirešiimis sõites kukub temp alla ca 5 C . Sama võib täheldada ka näiteks möödasõitu tehes . Ei tea täpselt aga " puusalt tulistades võiks arvata " , et see kuidagi seotud hoopis väljalaske ja pööretetõusuga .
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
TereSten kirjutas:Pakutakse ainult üht - 88 C avanevat termostaati.alarh kirjutas:lõunamaa termostaat arvatavasti...
Minu auto nüüd läeb soojaks 87 - 88 kraadini , -5 C välistemperatuuriga sõites ca 8 km-ga .
Aga see vastab küll tõele et S kastirešiimis sõites kukub temp alla ca 5 C . Sama võib täheldada ka näiteks möödasõitu tehes . Ei tea täpselt aga " puusalt tulistades võiks arvata " , et see kuidagi seotud hoopis väljalaske ja pööretetõusuga .
leidsin siit sobiva teema mootori temperatuuri kohta ja loodan ,et keegi ka annab nõu?
Omal ka autoka E91 diisel 130kw .6 käiguline manuaal. M pakett.
Sai ka ,siis varjatud menüüst mootori tem vaadatud .Minu auto sai 88 kraadi kätte alles kuskil 30-35 km-it maantel läbides ja õues -5 C külma. Sellest 88 kraadist üle enam ei läinud. Sõitsin kiirusega 97km/h.
Kas ka termosttat läbi ???
Miks nii kaua aega läheb sell 88C juurde jõudmisega? Ja muidugi ka mitte töösooja mootoriga sõites suurem kütuse kulu.
Soojaks seest läheb küll päris kiiresti .
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Saad abi:
Arvatavasti ei ole termostaat läbi. Kuigi võiksid selle välja võtta ja kontrollida väga lihtne tsekata, vaata minu auto teema tegemisi.
Minu orik termostaat mille kontrollimiseks lahti kiskusin oli nt 87C, Need motod on nii ökoks aetud, et ilmselt sellepärast ei soojenegi piisavalt kiirelt ja arvata võib et ka temp näidik sellepärast kliendi ärritamiseks puudub...
Moment ma ei teagi kust see väide tuleb
Kuigi pean märkima et Tallinna lähistel õue temp -20C ning minu auto jõudis abikaasa sõnul vist isegi 80C 14km linnasõidu millist 5km maantee sõitu, tempi 80 jõudmist ma ise natuke kahtlen aga no las jääb
Arvatavasti ei ole termostaat läbi. Kuigi võiksid selle välja võtta ja kontrollida väga lihtne tsekata, vaata minu auto teema tegemisi.
Minu orik termostaat mille kontrollimiseks lahti kiskusin oli nt 87C, Need motod on nii ökoks aetud, et ilmselt sellepärast ei soojenegi piisavalt kiirelt ja arvata võib et ka temp näidik sellepärast kliendi ärritamiseks puudub...
Moment ma ei teagi kust see väide tuleb
Kuigi pean märkima et Tallinna lähistel õue temp -20C ning minu auto jõudis abikaasa sõnul vist isegi 80C 14km linnasõidu millist 5km maantee sõitu, tempi 80 jõudmist ma ise natuke kahtlen aga no las jääb
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Eks ma proovin selle termostaadi mingi aeg sealt välja võtta ja seda lähemalt uurida .
Kas peab ka kaane vahele uue tihendi tellima või saab vana kasutada?
Kas peab ka kaane vahele uue tihendi tellima või saab vana kasutada?
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Mõistlik on uus panna.
ca 160000km sõitnud mootori tihend paistis ikka tunduvalt madalam kui äsja ostetud uus tihend. See ei maksnud ka midagi erilist.
ca 160000km sõitnud mootori tihend paistis ikka tunduvalt madalam kui äsja ostetud uus tihend. See ei maksnud ka midagi erilist.
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Palju põhjakate aidata võib siis?
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Mul endal eelmine auto oli E46 330d 135kw ja see läks küll väga ruttu soojaks, kuskil 10 km (maantel) oli seier püsti asendis .Olgu mis tahes külmakraadid õues ja varjatud menüüs temp 89-90c .
Uuel autol kõik põhjakatted mis vaja on küljes.
Huvi pärast proovin osaliselt radiaatori eest kinni katta ja vaatan mis on tulemus .
Uuel autol kõik põhjakatted mis vaja on küljes.
Huvi pärast proovin osaliselt radiaatori eest kinni katta ja vaatan mis on tulemus .
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Su autol on ribid radiaatori ees, seega kinnikatmisel pole suurt mõtet.jkj kirjutas:Uuel autol kõik põhjakatted mis vaja on küljes.
Huvi pärast proovin osaliselt radiaatori eest kinni katta ja vaatan mis on tulemus .
Vaata igaks juhuks järgi, mis temperatuuri näitab täiesti külma mootoriga. Ehk siis hommikul kohe pärast auto käivitamist.
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Ribid ribideks aga allpool võib ka õhutusava olla ja seal nt E90 pole mingeid ribisi, vaevalt ka teistel... ja sellest piisab et puhub "külma tormi" mootoriruumi...Hendrik kirjutas:Su autol on ribid radiaatori ees, seega kinnikatmisel pole suurt mõtet.jkj kirjutas:Uuel autol kõik põhjakatted mis vaja on küljes.
Huvi pärast proovin osaliselt radiaatori eest kinni katta ja vaatan mis on tulemus .
Vaata igaks juhuks järgi, mis temperatuuri näitab täiesti külma mootoriga. Ehk siis hommikul kohe pärast auto käivitamist.
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Sai ,siis ära proovitud katsin radika eestkinni (umbes 70%) ja õues -6c .Tulemus oli ainult pluss poolepealt see,et läks natuke rutem soojaks ja üle 88c ei läinud. ?????
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Lao alt ka kinni, minu E90 on ka laotud ja ülevalt ka mõlemad peaaegu kinni, kuna ainult lühikesed sõidud ja ilusti temp läheb lõpuks ka üle 90C...
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Kas keegi teab sellist vastust, kuna need ülemised ribid seal radika ees üldse avanevad?
Krt pane või kaamera sinna filmima
Krt pane või kaamera sinna filmima
- fildeo
- Huviline
- Postitusi: 444
- Liitunud: 08.02.2009 12:47 11
- Peamine sõiduk: 525i m20 e34
- Asukoht: Tartu\Ülenurme
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
kas mitte diislil ei peagi temp üle 88 minema, ma pole enda motol (m57) näinud ei suvel ega talvel et ta oleks üle 88. Korra vist läks kui kummi sai põletatud kunagi. Normaalsõidul pole veel saanud kõrgemale. Põhivärk talvel on ikka et webasto töötaks, kui ta töötab siis pmst 5 minti lased käija -15c, ja kümme minti linna sõitu peale ja on näidik keskel
E39 525d Mustjas hall metallik Läinud ! E39 Topazblau 530d Läinud!
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Miks ta üle 88 peaks olema.
Mul istub koguaeg 87 peal.
Mul istub koguaeg 87 peal.
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: E9* Mootor kui kiirelt linnasõidul soojeneb? 2.0d 120-13
Samas ma ka ei tea miks peaks üle 88 minema
Mäletan, et sügisel oli minu autol isegi näit varjatud menüüst korra 96C kas siis oli eest kaetud või mitte kahjuks seda ei mäleta...
Mäletan, et sügisel oli minu autol isegi näit varjatud menüüst korra 96C kas siis oli eest kaetud või mitte kahjuks seda ei mäleta...