Tervitus, mure siis järgmine. Nimelt ei taha sõbra M43 mootoriga 316 kuidagimoodi tühikäigul töötada.
Arvuti näitab lambda regulatsiooni vahemiku ületamist. Olen vahetanud/puhastanud õhulugeja, vahetanud süütepooliploki, uued küünlad, proovinud vahetada teise auto küljest tühikäigumootorit/klappi ja tulemus on null. Mingit muutust. Mootor näib pisut rahunevat kui õhulugeja tagant ühendada. Aga üldiselt on nii, et käivitub ja siis peab kohe gaasipedaaliga mängima hakkama ja pöördeid üle 2000 rpm hoidma. Muidu sureb maha või jääb kusagil 200 rpm-ga turtsuma ja vahest võtab jälle tuure juurde kuni lõpuks ikka välja sureb. Lambda andurit väga ei süüdistaks kuna see ei tohiks teda niimoodi mõjutada. Kui hoida pöördeid u. 2000 rpm juures paigal siis sekundi või paari pärast hakkab pöördeid alla kakkuma ja gaasi juurde pannes saab elus hoida. Samuti hakkab mootor vahele jätma justkui 1-2 silindrit oleks tagant ära. Kas võib tõesti viga olla nüüd süütejuhtmetes? Kõiksugused torud ja voolikud on terved, vaakumilekkeid ei ole. Mootori soojenedes asi paraneb kuid nn vahele jätmine jääb alles. Üle 2000 rpm juures töötab väga hästi, allapoole seda raputab ja turtsub-plärtsub. Veakoodiks on aeg-ajalt ka 201/9 mis viitab ikkagi lambda andurile kuid vahelejätmist ei tohiks see ju põhjustada. Sel põhjusel ei ole veel lambda kallale läinud.
BMW 316i E36 tühikäik
Re: BMW 316i E36 tühikäik
Ise küsin ise vastan. Põhisüüdlane oli ikkagi vildakalt paigaldatud õlikork. Tõmbas sealtkaudu läbi karteri tuulutusvooliku sisselaskesse lisaõhku. Puhta juhuslikult avastasin selle kui hakkasin voolikuid suvaliselt kinni pigistama. Tuulutuse toru kinni pigistamisel mootori töö normaliseerus. Kork ilusti peale ja voilaa. Abi oli kindlasti ka uutest küünaldest ja õhulugejast kuid peamine murekoht oligi see õlikork. Sellise asja peale ei oleks osanud tullagi, istus see ju pealtnäha ilusti omal kohal. Külje pealt vaadates oli näha väikest kallet. Lõpp hea kõik hea.