E46 318i Pidurid

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
RagnarSk
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 10.07.2023 14:30 43
Peamine sõiduk: BMW 318i

E46 318i Pidurid

Postitus Postitas RagnarSk »

Tervist!
Kirjutan probleemiga millele mul lahendust ei õnnestu leida.
Auto 318i '02, N42 mootoriga.
Varasemalt oli sõidu pealt pidurdades pedaal tavaline kuid peale esimest vajutust muutus pedaal raskeks, peale kiirendamist kordus sama. Hiljuti sai vahetatud mootor kuid peale mootori vahetust on piduri pedaal raske koguaeg ning vajutamise ajal kuulda on sellist "mulisevat" heli kapoti alt, sellist "mulisemist" tunneb ka jalaga piduri pedaali all hoides.

Ennem kui hakkan "võibolla asjatult" osi vahetama, on äkki kellelgi sarnane kogemus ja oskab öelda mis täpselt seda põhjustada võib?
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1522
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas LEDBeam »

Mootorist peab tulema võimendile vaakum. Kas tuleb? Võta ots lahti ja pista näpp ette, kas imeb sisse rõhuga vähemalt 0,5 kg/cm2. Kui aru ei saa, võrdle korras autoga või parem, ühenda vaakummeeter külge (-0,5 kuni - 0,7 bar). Mis täpselt muliseb, äkki pidurivõim- pead täpsemalt selgeks tegema.
BMW without faults is not BMW
Kasutaja avatar
tymm
Huviline
Postitusi: 288
Liitunud: 31.05.2012 20:03 53

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas tymm »

sama mootor läks peale? vahetuse käigus jäi vbl pumba voolik üldse ühendamata või siis on toru, pump või pumba tihend pekkis või siis pump üldse valesti nuka küljes/küljest ära
RagnarSk
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 10.07.2023 14:30 43
Peamine sõiduk: BMW 318i

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas RagnarSk »

tymm kirjutas: 04.02.2024 19:59 40 sama mootor läks peale? vahetuse käigus jäi vbl pumba voolik üldse ühendamata või siis on toru, pump või pumba tihend pekkis või siis pump üldse valesti nuka küljes/küljest ära
Vahetati sama tüüpi (N42) mootor. Voolikud on kõik ühendatud.

Välismaa foorumis arvati et vaakum pump võib olla õli välja lasknud pidurivõimendisse, kontrollin seda varianti.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1522
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas LEDBeam »

Kuidas ta seda saab teha, kui õhu liikumine/ imemine on pumba suunas?
BMW without faults is not BMW
Kasutaja avatar
tymm
Huviline
Postitusi: 288
Liitunud: 31.05.2012 20:03 53

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas tymm »

kui vana moto veel alles ja uus on ka 85/105kw, siis saab pumba vahetust proovida kui õigesti külge panna ja ülejäänud torud/konverter ka veel üle vaadata?
MairoG
Huviline
Postitusi: 827
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas MairoG »

RagnarSk kirjutas: 05.02.2024 12:49 55

Välismaa foorumis arvati et vaakum pump võib olla õli välja lasknud pidurivõimendisse, kontrollin seda varianti.
Kunagi üsna ammu aastaid tagasi käis ka mul tööl töökojas üks N seeria bensukas, millel pidurivõimendi oli õli täis praktiliselt.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1522
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas LEDBeam »

Tagasilöögi klapp siis lasi läbi ja mootori väljasuretamise järel imes õli vaakumpumbast võimendisse?
BMW without faults is not BMW
RagnarSk
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 10.07.2023 14:30 43
Peamine sõiduk: BMW 318i

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas RagnarSk »

tymm kirjutas: 05.02.2024 15:02 17 kui vana moto veel alles ja uus on ka 85/105kw, siis saab pumba vahetust proovida kui õigesti külge panna ja ülejäänud torud/konverter ka veel üle vaadata?
Vana mootoriga oli sama probleem.
Martin750
Huviline
Postitusi: 348
Liitunud: 26.03.2008 21:46 28
Peamine sõiduk: Volvo S80 P3
Asukoht: Tallinn

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas Martin750 »

Kunagi üks Range rover mulises samamoodi ja pidurivõimendi oli mootoriõli täis. Kontrollida ju lihtne, vaakumtoru lahti ja vaadata, kas on miski vedelik sees või mitte. Võimendi pada peab olema seest täiesti kuiv.
Kasutaja avatar
tymm
Huviline
Postitusi: 288
Liitunud: 31.05.2012 20:03 53

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas tymm »

ok ma kiiruga vist pooli asju ei lugenudki üldse :D aga siis vast muud ei saa olla kui jagaja/võimendi mingi kala sees
RagnarSk
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 10.07.2023 14:30 43
Peamine sõiduk: BMW 318i

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas RagnarSk »

LEDBeam kirjutas: 05.02.2024 19:54 00 Tagasilöögi klapp siis lasi läbi ja mootori väljasuretamise järel imes õli vaakumpumbast võimendisse?
Välismaa foorumis seletati, et sinna hakkab mootoriõli tekkima kuna vaakumpumba tihendid kuluvad ära. Pidavat N42/46 tüüpviga olema.
Kontrollin täna Martin750 mainitut ja annan teada.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1522
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas LEDBeam »

Neid välismaa foorumeid loe vähem ja lülita mõtlemine sisse, kui ise vana masinaga tahad jantida. Lisaks need tihendid ei kulu ära, vaid muutuvad kõvaks ja tingivad mootori seistes pumbas oleva õli lekkimise pumbast välja. Pumbas peab õli olema, muidu jookseb kokku. Ainukese variandi võimendisse õli sattumiseks panin kirja, tuleb võimendilt vaakumvoolik koos klapiga ära sikutada ja kaamera võimendisse ajada. Kui seal õli, võimendi ja tagasilöögiklapp (asub võimendile tuleva plasttoru küljes, seega toru koos temaga) vahetusse. Samuti tuleb vaakumpumba toimimist kontrollida nagu kirjutasin.
Viimati muutis LEDBeam, 06.02.2024 20:54 19, muudetud 1 kord kokku.
BMW without faults is not BMW
RagnarSk
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 10.07.2023 14:30 43
Peamine sõiduk: BMW 318i

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas RagnarSk »

LEDBeam kirjutas: 06.02.2024 18:25 42 Neid välismaa foorumeid loe vähem ja lülita mõtlemine sisse, kui ise vana masinaga tahad jantida. Lisaks need tihendid ei kulu ära, vaid muutuvad kõvaks ja tingivad mootori seistes pumbas oleva õli lekkimise pumbast välja. Pumbas peab õli olema, muidu jookseb kokku. Ainukese variandi võimendisse õli sattumiseks panin kirja, tuleb võimendilt vaakumvoolik koos klapiga ära sikutada ja kaamera võimendisse ajada. Kui seal õli, võimendi ja tagasilöögiklapp (asub võimendile tuleva plasttoru küljes, seega toru koos temaga) vahetusse. Samuti tuleb vaakumpumba toimimist kontrollida nagu kirjutasin.
Panin plastikkõrre sisse ja võib julgelt öelda, et üle poole pumbast on õli täis. Eks hakkan siinse rahva soovitusi realiseerima ja tegutsema.
Ma vaatan enamasti kõiki foorumeid, et leida mitmeid arvamusi. Olles ise algaja viin end samm-sammult kurssi asjadega.
Tänan siiski abi eest! :)
Martin750
Huviline
Postitusi: 348
Liitunud: 26.03.2008 21:46 28
Peamine sõiduk: Volvo S80 P3
Asukoht: Tallinn

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas Martin750 »

Eks mul oli õigus taas, tõmba nüüd see õli miski süstla või mõne muu asjaga enamvähem tühjaks ja hakka põhjust mootori poolt otsima. Samas kui eelmine mootor seda põhjustas, pole mõtet liialt higistada. Tõmba võimenddi tühjaks ja võimalik, et korras.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1522
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas LEDBeam »

Mootor seda ei põhjustanud. Võimendis on kummist membraan, mis pole õlikindel. Võimendi tuleb vahetada. Ja toru ka koos klapiga, nagu kirjutasin.
BMW without faults is not BMW
Kasutaja avatar
tymm
Huviline
Postitusi: 288
Liitunud: 31.05.2012 20:03 53

Re: E46 318i Pidurid

Postitus Postitas tymm »

üle 50% pumbas või võimendis?
Vasta