e30 325i kuumeneb üle ja sooja ei puhu.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

e30 325i kuumeneb üle ja sooja ei puhu.

Postitus Postitas Joosep325i »

Et jah, täna linnas käis nagu auruvedur. :lol:
Sai siis mingi maja ette viidud ja vaatasin et jahutusvedelikku ei ole vabsee. Valasin juurde, aga ikka keeb ja sooja ventikast linnas tiksudes ei tule. Kui kanalisse keerasin ja natuke pöördeid andsin ja kiiremini sõitma hakkasin, siis hakkas kohe sooja puhuma ja temp jahtus ka seieri järgi maha, kui aga tagasi aeglaselt liikuvasse autode jorusse läksin siis hakkas jälle kapoti alt aurama ja sooja ka eram ventikast ei tulnud. Jahutusvedelikku on ka juba natuke kuhugi kadunud... :|
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Aastaid tagasi pea iga nädal probleemiks olnud teema. Otsi foorumi keldrist!
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

Ok otsin.
Aga natuke feedbacki. Käisin nüüd, kui mootor maha jahtunud, asja veel uurimas. Niisiis, täna hommikupoole valatud jahutusvedelik on kuhugi ära kadunud. :lol:
Panin nüüd mootori tööle ja lasin tal natuke aega tuksuda, mootor ise läks soojaks ja radikas jäi kohapeal seistes külmaks. Siis andsin kohapeal natuke aega pöördeid ca 2000 peal. Mingil imekombel hakkas ka ventikast sooja tulema ja üldse kõik tundus klappivat. Tegin siis testiks ka väikse rallitiiru, et mootor korralikult ülesse tuuritada. Lasin 2 käigupeal 80 km/h ca 800 meetrit + tagasitee normaalselt sõites. Tagasi kojujõudes avasin kapoti ja radika altosast tuli ikka vaikselt tossu juba. Asi läks vist liiga kuumaks. Ei tea kas veepump ei tööta, kuigi sealt paagist, kuhu jahutusvedelikku sisse valan kaob seda nagu tina tuhka.
Kasutaja avatar
Kaido325i
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 21.07.2007 13:17 27
Asukoht: tartu

Postitus Postitas Kaido325i »

veepump ei tööta :!: jahutusvedelik kaob, sest plokikaane tihend on läbi või plokikaan kõver. aga arvatavasti mõlemat :idea:
...:::hardstyle Is The Music That I Can't Explain. hardstyle Is The Music Running Through My Veins:::...
...:::hardstyle Is The Music That I Can't Explain hardstyle Is The Music Makes Me Insane:::...
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

Oi oi, see küll väga **** lugu kui plokikaas kõver. Nii lihtsalt lähebki? :mad:
Kasutaja avatar
Tarmo_K
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 02.08.2006 11:57 48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo_K »

Joosep325i kirjutas:Oi oi, see küll väga **** lugu kui plokikaas kõver. Nii lihtsalt lähebki? :mad:
Läheb jah. Mul endal terve mootor vahetuses sellepärast.
Endine BMW omanik
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

Tarmo_K kirjutas:
Joosep325i kirjutas:Oi oi, see küll väga **** lugu kui plokikaas kõver. Nii lihtsalt lähebki? :mad:
Läheb jah. Mul endal terve mootor vahetuses sellepärast.
Ma loodan et mul ikka ainult tihendis asi :P
Kasutaja avatar
Kaido325i
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 21.07.2007 13:17 27
Asukoht: tartu

Postitus Postitas Kaido325i »

Joosep325i kirjutas:
Tarmo_K kirjutas:
Joosep325i kirjutas:Oi oi, see küll väga **** lugu kui plokikaas kõver. Nii lihtsalt lähebki? :mad:
Läheb jah. Mul endal terve mootor vahetuses sellepärast.
Ma loodan et mul ikka ainult tihendis asi :P
kui sa taga sõitsid, siis väga vähe tõenäoline. aga plokikaane lihvimine pole ka väga kallis. omaasi kas pidama ilusti jääb.
...:::hardstyle Is The Music That I Can't Explain. hardstyle Is The Music Running Through My Veins:::...
...:::hardstyle Is The Music That I Can't Explain hardstyle Is The Music Makes Me Insane:::...
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

Kui temp paigas ära viskus, siis sõitsin esimese parkimiskohani ja lasin maha jahtuda...
rasmus23
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 16.06.2006 14:47 47
Peamine sõiduk: Volvo FH12/ODIN
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas rasmus23 »

Joosep325i kirjutas:Kui temp paigas ära viskus, siis sõitsin esimese parkimiskohani ja lasin maha jahtuda...
kas seier oli siis punases???
ja kas jätsid kohe mootori seisma??
kui vastasid mõlemale küsimusele jaatavalt, siis üpris kindlalt võid hakata kaane lihvimisele mõtlema.
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

rasmus23 kirjutas:
Joosep325i kirjutas:Kui temp paigas ära viskus, siis sõitsin esimese parkimiskohani ja lasin maha jahtuda...
kas seier oli siis punases???
ja kas jätsid kohe mootori seisma??
kui vastasid mõlemale küsimusele jaatavalt, siis üpris kindlalt võid hakata kaane lihvimisele mõtlema.
Seier pold veel punases. Seier oli eelviimasest kriipsust natuke üle.

Hmm, käisin veel uurimas, tahaks teada kindlalt mis toimub, käin koolis ja ei saa lambist osta jubinat, et äkki viga selles asjas.
Kui mootori tööle panin, siis minu arust küll käis vesi torudest läbi ja pump töötab, kuidas vesi muud moodi radikasse saab? Tahab aint kole ruttu kuumaks minna, lasin jälle natuke pöördeid ja juba oli aur taga. Tegin paisupaagi lahti, sealt tuli auru + radikas ka auras. Kus M20B25 mootoril õhkjahutus asub, äkki hoopis see ei tööta?

Panin ka tähele et radikast natuke tilgub midagi läbi, sealt äkki ka tosoolikadu. Sellest lekkest pole praegu lugu, kuna lekkevaba radikas põhimõtteliselt olemas.
Kasutaja avatar
M4rt
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 09.03.2004 16:13 21
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas M4rt »

paisupaagist näha ju kas vesi ringleb või ei
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

M4rt kirjutas:paisupaagist näha ju kas vesi ringleb või ei
Uurin järgi.
Kasutaja avatar
IffMees
Huviline
Postitusi: 234
Liitunud: 05.04.2005 15:08 46
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas IffMees »

No ega see vesi sul muud teed ära ei kao kui läbi väljalaske.
90% tihend ja/või kaas.
Arvatavasti mõlemat, kui lugeda su katsetusi.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Kui lugeda su katsetusi, siis hakkab autost kahju - iga proovimisega keerad sa autot järjest rohkem pekki.
Mõistlikum oleks sul viia auto teenindusse ja lasta panna õige diagnoos kui esitada küsimusi stiilis "Kus M20B25 mootoril õhkjahutus asub, äkki hoopis see ei tööta?" ja muudkui lõhkuda katsetamise käigus järjest rohkem.
Indrek
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

IndrekM ma väljendasin end natuke valesti, mõtlesin seda propellerit seal radika taga, olen tähele pannud et osadel see radika ees ja mul üldse see ei keerle :shock:

Aga jah, paisupaagist näha et töötava mootoriga vesi niriseb sealt ülevalt ikka peale, et pump peaks töökorras olema. Töötava mootoriga kuseb ka radiaator igalt poolt vabsee läbi, et äkki hoopis sealt tuleb tosoolikadu ja kuumenemise probleem? Täna peaks korraliku radika kätte saama.
Kasutaja avatar
elm
Huviline
Postitusi: 550
Liitunud: 03.01.2007 11:57 26
Asukoht: tln/bl.mount

Postitus Postitas elm »

Radika ees elektriline kondivent - töötab koos kondiga. Radika taga
töötab vent termosiduriga koos mootoriga.
Elmut
Huviline
Postitusi: 200
Liitunud: 09.04.2007 16:28 39

Postitus Postitas Elmut »

Endal oli sama asi,mingi 10kond korda oli temp punasepeal:S Isegi kui korralikult sõita.Ventilaatori sidur läbi,vaheta ära ja peaks ok olema.
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

mul kuumenes selle pärast et radikas oli putuka laipu täis. surveveega puhtaks ja asi korras. aga kui sul ventikas üldse ringi ei käi siis ventika termosidur ikka täiesti õhtal.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

Nonii, katkusin siis radika maha. Kus kohas mul termosidur paikneb? Vaatasin et mingid 2 juhet jooksevad ventilaatorist alumise radikaga ühenduva lõdviku peale, mille peal paistab mingi andur olevat. Too ongi andur, mis paneb ventika tööle?

Pilt
Radikas ise näeb välja selline. :lol: All on mingi suurem auk, üleval on mingi suurem auk ja alumisel anumal tundub olevat ka 1 korralik auk sees. Keegi kunagi esiotsa tulistanud? :lol:
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Joosep325i kirjutas:Nonii, katkusin siis radika maha. Kus kohas mul termosidur paikneb?
Termosidur on ventilaatori küljes ... töötab, nagu nimestki järeldada võib, sidurina, mis reageerib temperatuurile. Mida kuumem, seda jäigemalt ventikas mootoriga ühenduses on ... ja vastupidi. Radikat pole selle jaoks küll vaja maha kiskuda.
Indrek
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

Indrek_M kirjutas:
Joosep325i kirjutas:Nonii, katkusin siis radika maha. Kus kohas mul termosidur paikneb?
Termosidur on ventilaatori küljes ... töötab, nagu nimestki järeldada võib, sidurina, mis reageerib temperatuurile. Mida kuumem, seda jäigemalt ventikas mootoriga ühenduses on ... ja vastupidi. Radikat pole selle jaoks küll vaja maha kiskuda.
Radika kiskusin ma sellepärast maha, kuna lekib absoluutselt igalt poolt, otsin paaniliselt uut radikat. Homme võibolla saab juba korraliku radika peale :)
Arvan, et radika mitterahuldavast seisundist ja ventika mitte töötamisest see kuumenemine tulebki, eks näeb kui uus radikas peal.
Kasutaja avatar
J1anno
Huviline
Postitusi: 160
Liitunud: 08.09.2006 11:40 56
Peamine sõiduk: e61
Telefon: 56203430
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas J1anno »

Termosidur määrab suhteliselt vähe. Ise sõitsin pool aastat üldse ilma ventikata ja temp oli koguaeg normaalis. see oli muidugi ka sügisest kevadeni :D Tähtis, et õhk oleks väljas ja veepump OK ja termostaat ka OK.
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

seisa korra ilma ventikata hommikul ummikus ja vaata mis juhtub??? imelikud inimesed on ikka :evil:
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
painkilled
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 26.10.2007 13:12 20

Re: e30 325i kuumeneb üle ja sooja ei puhu.

Postitus Postitas painkilled »

Joosep325i kirjutas:Et jah, täna linnas käis nagu auruvedur. :lol:
Sai siis mingi maja ette viidud ja vaatasin et jahutusvedelikku ei ole vabsee. Valasin juurde, aga ikka keeb ja sooja ventikast linnas tiksudes ei tule. Kui kanalisse keerasin ja natuke pöördeid andsin ja kiiremini sõitma hakkasin, siis hakkas kohe sooja puhuma ja temp jahtus ka seieri järgi maha, kui aga tagasi aeglaselt liikuvasse autode jorusse läksin siis hakkas jälle kapoti alt aurama ja sooja ka eram ventikast ei tulnud. Jahutusvedelikku on ka juba natuke kuhugi kadunud... :|

Mul oli ka sihuke jama ja lõpuks läks plokikaane tihend katki :( ...tegin sihukese pulli et võtsin termostaadi vajelt ära ja tagusin tühjaks ja panin tagasi..soojaks läheb aeglasemal aga vähemalt keema ei lähe.. :D
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

Nii, uus radikas peal ja mul on mõistus otsas. :?
Uus radikas on korralik, ei lase kusagilt mitte midagi läbi ja lapitud pole ka seda kunagi.
Panen mootori käima, sõidan natuke, jätan seisma ja vaatan, et radika alumise anuma juurset kusagilt tuleb korralikult auru. Huvitav on see, et kui mootori kinni panen siis lõppeb kohe ka auramine, käivitan jälle ja kohe hakkab jälle auru tulema...
Sellel hetkel pold mootori temperatuur seieril üle esimese pulga ...
Sooja hakkab ka ilusasti puhuma.
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

diislijoodik kirjutas:Radikas võib alguses aurata, kui ribid on väljast märjad, kuid kui see ära ei lõpe, siis ta ikkagi lekib ja pole niiväga korralik midagi. Muud imet seal olla ei saa.
Pesin ribisid enne peale panekut veega küll.
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

Jutust jääb mulje, et see "uus" radikas on kellegi vana. Kusagil on seal ikkagi mingi väike mõra sees kust, surve taha tulles, hakkab veidi jahutusvedelikku välja pressima. Lugedes eelneva jutu läbi pakuks, et seda survet ei tekita veepump vaid mõra(d) plokikaanes/töölepingu lõpetanud kaanetihend.
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

Hmm, käisin hommikul autoga poes ja praegu küll eram mingit auru sealt ei tulnud, temp ka tõusis ainult esimese kriipsuni. Eks näis, äkki oligi radikas pealt niiske ja nüüd kuivas ära. Annan teada kas muutusi toimub veel... :)
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

Nii, tundub et probleem on lahendatud, probleem oligi katkises radikas mis vedelikku läbi ajas ja selle tõttu ka sõites seal märjana auras. Eram ei tule mitte aururaasugi ja temp on ka igati normis. :mrgreen:
Jahutusvedeliku tase on ka ilusasti pidama jäänud ja langenud pole, tundub et plokikaas jäi siiski terveks. :)

Ärge mulle nüüd tuima laske.
Vasta