E36 compact 316i läheb keema.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
eivoe
Huviline
Postitusi: 1312
Liitunud: 08.05.2007 17:19 20
Peamine sõiduk: BMW 525D
Asukoht: Tallinn, Mustamäe

E36 compact 316i läheb keema.

Postitus Postitas eivoe »

probleem siis selline, et pealkirjas nimetatud auto läheb keema kuigi tosool on normis ja kuskilt ei leki. Kas probleem võib olla termostaadis, plokikaanes või tihendis.?
aa ja blokikaane vahelt tuleb tossi kui on keema läinud.

Kui keegi teadjam tegelane teab, milles viga sis paluks abi :)
530dT(DE-kat, Chip, shortsift)
Kasutaja avatar
skyline
Huviline
Postitusi: 319
Liitunud: 15.05.2007 15:49 20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas skyline »

Lugedes sinu kirjeldust oled küll oma auto mootorit kap remondiks ette valmistamas kui juba blokikaane vahelt tossu viskab...arvatavasti peab bloki lihvimisse saatma + tihendite, veepumba, jm värgi vahetus, võimalik on ka et on blokki mõra tekkinud.
Aga mida esmalt soovitada:
1) Katsu lõdvikuid, kas võtab jahutusvedelikule üldse nö suurt ringi taha või ei lase termostaat vedelikku ringlusse.
2) Mida temperatuurinäidik salongis teeb?

Soovitaks lähimasse remondikotta pöörduda sest sümptomid tunduvad üsna tõsised ehk õnnestub veel midagi päästa. Kindlasti ära sõida autoga, millel jahtusvedelik keeb sees.
Vajadusel aitan Tartus veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
eivoe
Huviline
Postitusi: 1312
Liitunud: 08.05.2007 17:19 20
Peamine sõiduk: BMW 525D
Asukoht: Tallinn, Mustamäe

Postitus Postitas eivoe »

skyline kirjutas:Lugedes sinu kirjeldust oled küll oma auto mootorit kap remondiks ette valmistamas kui juba blokikaane vahelt tossu viskab...arvatavasti peab bloki lihvimisse saatma + tihendite, veepumba, jm värgi vahetus, võimalik on ka et on blokki mõra tekkinud.
Aga mida esmalt soovitada:
1) Katsu lõdvikuid, kas võtab jahutusvedelikule üldse nö suurt ringi taha või ei lase termostaat vedelikku ringlusse.
2) Mida temperatuurinäidik salongis teeb?

Soovitaks lähimasse remondikotta pöörduda sest sümptomid tunduvad üsna tõsised ehk õnnestub veel midagi päästa. Kindlasti ära sõida autoga, millel jahtusvedelik keeb sees.
termostaat ei lase vedelikku ringlusesse ja temperatuuri näidik on mingi aeg normis ja sis keerab ära läheb võimalikult kiiresti punasepeale..

Ma ei julge autot enam käimagi panna, sõitmisest rääkimata :D
530dT(DE-kat, Chip, shortsift)
bummer2
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 29.09.2006 21:00 37

Postitus Postitas bummer2 »

Slongi sooja puhub? Aga jah pöördu kellegi poole, kes asjast midagi jagab!
Kasutaja avatar
eivoe
Huviline
Postitusi: 1312
Liitunud: 08.05.2007 17:19 20
Peamine sõiduk: BMW 525D
Asukoht: Tallinn, Mustamäe

Postitus Postitas eivoe »

bummer2 kirjutas:Slongi sooja puhub? Aga jah pöördu kellegi poole, kes asjast midagi jagab!
Ei puhu.
530dT(DE-kat, Chip, shortsift)
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

too meile töökotta, vaatame üle.
bummer2
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 29.09.2006 21:00 37

Postitus Postitas bummer2 »

Äkki veepumba labad saba andnud? Ei ole kindel kas 1,6 el on plastikust need nagu diislil. Aga kui sa oled teda keetnud juba korralikult ei pruugi se asi sul nii kergelt laheneda.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

bummer2 kirjutas:Äkki veepumba labad saba andnud? Ei ole kindel kas 1,6 el on plastikust need nagu diislil. Aga kui sa oled teda keetnud juba korralikult ei pruugi se asi sul nii kergelt laheneda.
ma tahan kysida... vastata võivad kõik... hea kui on ka pilti näidata.

Aegajalt pasundatakse, et plastiklabad on pilbasteks lennanud mootoris... no ei ole mina oma silmaga veel sellist bmw pumpa näinud millel plastlabad oleks pilbasteks lennanud... ena autol olid lihtsalt labad võlliküljest lahti ja ta käis võllipeal ringi... aga kust on tulnud see jutt, et need üldse laiali lendavad?
bummer2
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 29.09.2006 21:00 37

Postitus Postitas bummer2 »

Homme teen pildi! Tegu oli 525 TDS 95a veepumbaga. Pump purunes ülevaatusel kui tuuri anti. Välja sõites läks temperatuur põhja. Köieotsas sai masin koju toodud. Kõigepealt uus termostaat ikka sama jama siis tekkis mõte veepumpa vaadata ja sel see jama oligi. Kogu see tiiviku osa oli võlli otsast murdunud. Plastikut sai vabalt näpuvahel murda. Muidu oleks võinud veel mõelda, et mingi sodi käis läbi aga plastmass oli vanadusse surnud. Jahutusvedelik oli ilus puhas ja kogu süsteem oli puhas. Uus pump peale ja kõik ok.
Kasutaja avatar
eivoe
Huviline
Postitusi: 1312
Liitunud: 08.05.2007 17:19 20
Peamine sõiduk: BMW 525D
Asukoht: Tallinn, Mustamäe

Postitus Postitas eivoe »

bummer2 kirjutas:Äkki veepumba labad saba andnud? Ei ole kindel kas 1,6 el on plastikust need nagu diislil. Aga kui sa oled teda keetnud juba korralikult ei pruugi se asi sul nii kergelt laheneda.

Keetnud ei ole, korra on keema läinud, korra on temp ca kolmveerandi peale tõusnud, rohkem sõidetud ei ole.

veepump sai vahetatud, probleem sama... :S
530dT(DE-kat, Chip, shortsift)
bummer2
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 29.09.2006 21:00 37

Postitus Postitas bummer2 »

No siis on asi kas halvas õhutamises, termostaadis(kinni) või plokikaane tihendis. Termostaati võid keevas vees testida. (Lased vee keema ja võtad tulelt ära siis pistad termostaadi sinna sisse peks kohe avanema.)
Samas ei usu et asi termostaadis on kuna sul ahjust sooja ei puhu. Tundub, et plokikaane tihend on otsad andnud.
Kasutaja avatar
eivoe
Huviline
Postitusi: 1312
Liitunud: 08.05.2007 17:19 20
Peamine sõiduk: BMW 525D
Asukoht: Tallinn, Mustamäe

Postitus Postitas eivoe »

bummer2 kirjutas:No siis on asi kas halvas õhutamises, termostaadis(kinni) või plokikaane tihendis. Termostaati võid keevas vees testida. (Lased vee keema ja võtad tulelt ära siis pistad termostaadi sinna sisse peks kohe avanema.)
Samas ei usu et asi termostaadis on kuna sul ahjust sooja ei puhu. Tundub, et plokikaane tihend on otsad andnud.

Seda termostaadi trikki ma võin isegi proovida.. :)
530dT(DE-kat, Chip, shortsift)
bummer2
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 29.09.2006 21:00 37

Postitus Postitas bummer2 »

Kasutaja avatar
sndr
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 05.01.2008 17:02 47

Postitus Postitas sndr »

äkki keegi seletaks ära kuidas ja kust see õhutamine käib? kasutasin küll otsingut aga ei leidnud :?
bummer2
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 29.09.2006 21:00 37

Postitus Postitas bummer2 »

Aja auto nina püsti. (Teistmoodi mina e36 el õhku kätte ei saanud.) Radika korgi kõrval on väike punn mille saad kruvikaga lahti keerata. Tööd peks tegema kahekesi üks annab salongis gaasi teine õhutab. (Punni keerad natuke lahti ja gaasi nii 1500-2000 pööret) Nii lased kuni õhumulle enam ei tule. Sama aeg jälgi jahutusvedeliku taset ja lisa vajadusel. Ja veel peaks laskma mootori nii soojaks, et termostaat avanaeb, et surest ringist ka õhk kätte saada. Nii lihtne see ongi. :D
Kasutaja avatar
sndr
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 05.01.2008 17:02 47

Postitus Postitas sndr »

tänud ;)
Vasta