E30 318iS, ühe isendi mootori erinevused

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Mini
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 18.06.2004 11:25 47
Asukoht: Tallinn

E30 318iS, ühe isendi mootori erinevused

Postitus Postitas Mini »

Püstitaks sellise küsimuse targematele:
Kas oskab keegi, kes on kursis erinevate modifikatsioonidega, mulle öelda, kas M42 mootorit on paigaldatud E30 kerele ka ilma Lambdata?
VINi viimaste numbrite järgi näitab BMWfans.info lambda olemasolu.
Autol on eelnevalt esimene summuti pott vahetatud resonaatori vastu. Kollektorist kuni selleni on säilinud orig. torud. Torus pole lambdale isegi pesa mitte. Ja mis kõige veidram, aku all oleval pistikul, on tehase poolt keeratav kummikattega 'pime' ees.
(Originaalis auto konditsioneeriga, kui see asja mõjutada võiks)
Kartuses, et gaasid ei pruugi ülevaatuspunkti mõõteseadmetele meeldida (ninale ei meeldi), tahaks asjast eelnevalt sotti saada.
On keegi ehk kursis erinevate variantidega ja selgitaks asja...

Edit:
Nüüd, kui on võrreldud oma auto kapotialust teise sarnasega, tekkis küsimusi juurde, millest ka pealkirja muudatus.
1. Sisselaske seguklapi anduri ja õhutoru vahelt tuleb vaakumtoru (pilt uuemast mootorist, aga klapikorpus sarnane), mis läheb läbi elektrilise ventiili söefiltrisse (paagtuulutus?)- minu autol seguklapi korpuse küljes oleval messingotsal kummist kate peal, mis samas näeb välja nagu sinna loodud. Ventiili pistik on vitsaga õhulugeja juhtme külge tõmmatud. Milleks see söefilter täpsemalt vajalik on ja kuidas selle mõjutab mootori tööd?
2. Parempoolse amordikannu küljes on huvitav vidin... See on plekk-katte all olev traatspiraal, millele läheb alt ca iga cm järel külge juhe, pilt1, pilt2, olemas olevad pildid pole paraku parima nurga alt. Selle kõrval 3x3x3 cm relee. Mõlema juhtmed on pistikutega ja korralikud ning musta katte sees.
Ise sellist 'traatsaba' pole varem kohanud.

Kellelgi ideid :roll: ?

Tänan,
Mini
330XD E91 Touring traktor & FunRide-E30 318iS
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

318is-i nii katiga kui ilma. Viimasel juhul on resonaator kati asemel. Varuosakataloog ei väida lambda kohta, et ainult katiga. Minu oletus on, et lambda on seal katist sõltumata.

See esimene foto on E36st, millel on modifitseeritud M42.
Sõidurõõm
Margo_325
Huviline
Postitusi: 627
Liitunud: 11.10.2004 18:01 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo_325 »

Kui passis KAT, siis peab kat olema. Kui pole, siis on ka lubatud normid suuremad.
Mini
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 18.06.2004 11:25 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Mini »

Tervitused,

Kuna siin teemas oli mõnda aega vaikus, ja ma oma vastuste saamisega äärmiselt kannatamatu olin, siis uurisin aktiivselt edasi.
Muidugi piinlik tunnistada, aga alles pärast tükki aega peamurdmist otsustasin UM-i helistada, millest ka täiesti piisas.

Auto on toodetud spetsiaalselt Itaalia turu jaoks, kus sel ajal olid järelikult leebemad keskkonnanõuded (bmwfans.info annab regiooniks ainult euroopa). Hääl telefonis ütles ka, et ei ole sellele autole ette nähtud ei kat-i ega lambdat. Arusaadav, miks pole torus auku ja pistikul tehase 'pime'. Keskkonnanõuetega on seletatav ka selle paagituulutuse aktiivsöekanistri ja elektrilise klapi puudumine, mille eesmärk on välistada bensiiniauru otsene sattumine keskkonda. Lisaks puudus ka võrdluseks oleval autol detail nr.3, mis on soojendusradiaator. Sügavama kaevamise peale suutsin leida ka ühe itaalia müügikuulutuse, kus on minu autoga sarnane kapotialune, olgugi, et ilma selle toodud radikata.
Seda, et iS-i oli ka ilma Kat-ita, ei suutnud varem ühestki usaldusväärsest allikast välja lugeda. Pigem leidsin väiteid, et pärast feisslifti olid kõik autod katiga. Teh. passis pole Kat-i märgitud.

Tervitused,
Mini
330XD E91 Touring traktor & FunRide-E30 318iS
Vasta