Lugu:
Autoks E36 316i. Mure nimelt selline, uus aku saab auto peal ca 2 nädalaga tühjaks, ja ei saa masinat käima. Viga pole akus, olen vahetanud, testinud proovinud. Täna võtsin kätte testri, ning ühendasin posti all oleva lingi järgi multimeetri. Ennäe imet, viskas koheselt 800 mA ekraanile. Mõtlesin, et seda on küll palju, kordasin mõõtmist, ikka sama tulem. Vahepeal jõudsin sõbraga veel veidi konsulteerida. Igaljuhul kui ma kaitsmete väljatõmbamiseks valmistusin, oli näit hoopis 190 mA - ikkagi tohutult palju. Hakkasin kaitsmeid välja tõmbama, ning kohe kui olin raadio kaitsme välja sikutanud, kukkus näit 100 mA peale. Alla selle enam ei saanud. Teise makiga testides sain 130 mA.
Huvi pärast sai sama moodi mõõdetud sõbra Audi Coupe lekkevoolu, milleks tuli 1,5 A, mida on kohe väga palju. Ei mõista mina, kuidas ta kunagi tee äärde pole autoga jäänud.
Minu järgnevad küsimused:
1) Palju peaks 18a auto lekkevool olema, mille elektrisüsteemi on igaüks teibiga parandanud?
2) Miks mu makk nii palju voolu väljalülitatuna tarbib. Ka 30 mA on minu meelest palju.
3) Minu kalkulatsioonide järgi, ei tohiks ma 190 mA lekkevooluga teepervele jääda vähemasti nädal mitte sõites. Mina jäin aga päev mitte sõites. Sellepärast leian, et probleem, miks autot käima ei saanud, tuleb sellest esimesest näidust, mida suutsin mõõta, aga mis müstiliselt ära kadus. Oskab keegi pakkuda/mõelda, kust taoline lekkevool võib tulla? Olen kergesti pääsevatest kohtadest juhtmed üle vaadanud ja kõik on isoleeritud.
PS. viga pole generaatoris, sest selle klemmidelt mõõtsin pinget, ning seda on nagu vaja.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=10442
E36, aku saab tühjaks - lekkevool
E36, aku saab tühjaks - lekkevool
Viimati muutis Ratsoup, 28.10.2010 01:26 01, muudetud 1 kord kokku.
Re: E36, aku saab tühjaks - lekkevool
Ei saa täpselt aru jutust, kuidas see aku teeäärde jätab. Kas seisab kaks nädalat ja ei lähe enam käima?
E36 remondijuhendi järgi on normaalne lekkevool o-100mA ja alles üle 400mA võib põhjustada probleeme...
Generaatori laadimispinget mõõda ikka aku klemmidelt, sest kui kuskil on halb ühendus, siis jõuab aku klemmidele oluliselt vähem. Pikemast sõidust tulles peaks aku pinge olema umbes 12,7V. Kui pole nii, siis on ikkagi aku või genekas kehv. Poest uus aku ja peaks korras olema
E36 remondijuhendi järgi on normaalne lekkevool o-100mA ja alles üle 400mA võib põhjustada probleeme...
Generaatori laadimispinget mõõda ikka aku klemmidelt, sest kui kuskil on halb ühendus, siis jõuab aku klemmidele oluliselt vähem. Pikemast sõidust tulles peaks aku pinge olema umbes 12,7V. Kui pole nii, siis on ikkagi aku või genekas kehv. Poest uus aku ja peaks korras olema

Re: E36, aku saab tühjaks - lekkevool
Auto jääb nõnda tee äärde: Panen autosse 6 kuud vana just täis laetud aku. Sõidan igapäevaselt. Ühel päeval 2 nädala pärast ei lähe auto enam käima. Generaatori pinget saigi akuklemmidelt mõõdetud. Selge, sel juhul mul oli õigus, et 190mA lekkevooluga ei tohiks mul korras aku ja generaatori puhul sellist probleemi olla. Pean siis välja nuputama, kust ja millal see 0,8 amprit lekkevoolu tuleb.
Re: E36, aku saab tühjaks - lekkevool
Kirjutad, et mõõtsid laadimise pinget, aga oli ta siis 14V kandis?
Re: E36, aku saab tühjaks - lekkevool
Täpselt nii.RK1.0 kirjutas:Kirjutad, et mõõtsid laadimise pinget, aga oli ta siis 14V kandis?
Re: E36, aku saab tühjaks - lekkevool
Vabandust, eksisin kirjeldusega tõesti. Parandasin esimese posti.
Re: E36, aku saab tühjaks - lekkevool
Leidsin Truumu juures oma probleemile lahenduse. 1,5h juhtmete kakkumist ning tulemus oli 3m üleliigseid juhtmeid ja vooluleke 40mA. Viga oli mitte töötava alamri nässus pasunas, mis voolu tarbis, ning selles, et maki toide ja süütetoide olid mõlemad võetud tavatoite juhtmest, seega makk tarbis niisama olles kah voolu.
Aga hea see, et probleemile lahendus sai leitud!
Aga hea see, et probleemile lahendus sai leitud!
