E36 2.0 110kw karteri tuulutuse puhastamine?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
IndrekJ
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 10.09.2010 12:01 28

E36 2.0 110kw karteri tuulutuse puhastamine?

Postitus Postitas IndrekJ »

Niisiis! Viga oligi lihtsalt selles et karteri tuulutus oli umbe läinud. Hetkel puhusin veits neid voolikuid läbi ja vahetasin kkk tihendi ära. Praegu survet karterisse ei löönud, kuid oli kiire ja ei saanud liigapalju lammutama hakata, et sisselaske kolle maha kiskuda ja uurida, sest seal ta kuskil olema ju peaks?
Küsimus seisnebki selles, et mida ja kuipalju ma lammutama peaksin ja mida täpselt ja kuidas puhastama, et asi kindlalt toimima saada, mitte ehkupeale jääda.


Asi algas nii et radikas veidi lekkis vist, siis sai nii sõidetud et koguaeg juurde valatud tosooli ja õhutatud teda vahest. Asi toimis.
Nüüd läksid ilmad külmaks -25 ja -30 siis juhtus selline tore asi et tosool läks paksuks. Ja ei tahtnud eriti soojaks minna. Siis läks ilusti soojaks, sõitsin koju ja kodus seistes läks keema.
Suretasin auto välja ja katsusin lõdvikuid ja õhutasin nii et vedelik hakkas ringi käima ja mootor jahtus maha ilusti.
Järgmine päev lisasin kohe korralikult tosooli juuurde ja õhutasin ja mässsasin, läks lõpuks ikka keema jälle.
Käisin maal ära ja tagasitulles hakkas asi uuesti toimima, enne õhutasin veel süsteemi ja lisasin vedelikku.
Puhus ilusti sooja ja meel läks heaks. Kiirustasin tanklasse et viimane õhutamine teha ja tosoooli veel korralikult peale panna. Aga kui tosooli ära panin 1l tundus et asi on ok, vaatasin et KKK tihendi vahelt immitseb õli päris tugevalt.
Kartsin kõigehullemat. Tõmbasin õlivarda välja ja nii oligi. Julm õli purskkaev ja ei lõppenud enne kui auto välja suretasin.
Niisiis, mis tal juhtuda sai ja mis edasi peaks tegema et teada saada?
Kas võib asi olla vaid plokikaane tihnedis või läks karteri tuulutus umbe?
Või on asi kindlalt kõigehullem, ehk siis kolvirõngad vms?

Kõikidele abistajadele suured tänud ette ära!!


Indrek.
Viimati muutis IndrekJ, 08.02.2012 23:30 07, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
alartolk
Huviline
Postitusi: 163
Liitunud: 11.01.2009 12:59 08
Peamine sõiduk: BMW 318 m-pakett
Asukoht: Rõngu alevik
Kontakt:

Re: E36 2.0 110kw surve karteris!?

Postitus Postitas alartolk »

mul juhtus laupäev selline asi et suure külmaga oli karteri tuulutus kinni jäänud ja lõi selle karteri tuulutuse vooliku puru ning kõik õli välja , sai siis auto töö juurde viidud ja see tuulutus toru välja vahetatud ning auto töötab jälle aga see tuulutuse voolik oli täielikult umbes. nii et võib sama viga olla et toru umbes
Kasutaja avatar
IndrekJ
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 10.09.2010 12:01 28

Re: E36 2.0 110kw surve karteris!?

Postitus Postitas IndrekJ »

Tahtsin lisada veel seda et vent. on jäigaks tehtud mul. Nii et sp ta keema ei läinud. Ilmselt külmus siis termostaat kinnisesse asendisse või panen väga mööda?

Ja käisin vaatamas, karteris mingeid valesi vedelikku ei ole ehk siis mahlad segamini ei ole.

Kas see on võimalik et plokikaane tihend kutu? Aga mahlad segamini ei ole? Ma kardan et mitte aga ei ole kindel.
Kasutaja avatar
Heix
Huviline
Postitusi: 1611
Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva

Re: E36 2.0 110kw surve karteris!?

Postitus Postitas Heix »

kohilapoy kirjutas:Tahtsin lisada veel seda et vent. on jäigaks tehtud mul. Nii et sp ta keema ei läinud. Ilmselt külmus siis termostaat kinnisesse asendisse või panen väga mööda?

Ja käisin vaatamas, karteris mingeid valesi vedelikku ei ole ehk siis mahlad segamini ei ole.

Kas see on võimalik et plokikaane tihend kutu? Aga mahlad segamini ei ole? Ma kardan et mitte aga ei ole kindel.

Lihtne,küünlad ja poolid maha ja mõõda/lase mõõta surved ära...siis kohe asi palju selgem.
E36 m50b20
Kasutaja avatar
IndrekJ
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 10.09.2010 12:01 28

Re: E36 2.0 110kw karteri tuulutuse puhastamine?

Postitus Postitas IndrekJ »

Niisiiis. Sai tööjuurde sõidetud, survet karterisse ei löönud. Ära sai vahetatud kkk tihendid ning natuke üritasin karteri tuulutus torusi ka puhastada, see mis kkk-st tuleb ning sisselaskesse jookseb. Silindri surved olid ka kõik ilusti 11 ligidal.
Õli jälle normis, survet karterisse ei löönud, vähemalt mitte märkimisväärset, kui selle tuulutuse puhastamisega ma rahule ei jäänud! Palungi abi siis järgnevale jutule:

Niisiis! Viga oligi lihtsalt selles et karteri tuulutus oli umbe läinud. Hetkel puhusin veits neid voolikuid läbi ja vahetasin kkk tihendi ära. Praegu survet karterisse ei löönud, kuid oli kiire ja ei saanud liigapalju lammutama hakata, et sisselaske kolle maha kiskuda ja uurida, kus ja milline see süsteem täpselt on, sest seal ta kuskil olema ju peaks?
Küsimus seisnebki selles, et mida ja kuipalju ma lammutama peaksin ja mida täpselt ja kuidas puhastama, et asi kindlalt toimima saada, mitte ehkupeale jääda?
Kasutaja avatar
IndrekJ
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 10.09.2010 12:01 28

Re: E36 2.0 110kw karteri tuulutuse puhastamine?

Postitus Postitas IndrekJ »

Küsimus on ikka õhus! Kas keegi on spetsiifilisemalt selle tuulutuse puhastsemisega kokku puutunud?
Leidsin ainult uuema tüübi 2.0 110kw mootori tuulutuse puhastus õpetuse. Aga mul tundub et asi veidi teine. Kas tal on üldse tuulutuse klapp või paak?


Indrek.
Kasutaja avatar
Heix
Huviline
Postitusi: 1611
Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva

Re: E36 2.0 110kw karteri tuulutuse puhastamine?

Postitus Postitas Heix »

kohilapoy kirjutas:Küsimus on ikka õhus! Kas keegi on spetsiifilisemalt selle tuulutuse puhastsemisega kokku puutunud?
Leidsin ainult uuema tüübi 2.0 110kw mootori tuulutuse puhastus õpetuse. Aga mul tundub et asi veidi teine. Kas tal on üldse tuulutuse klapp või paak?


Indrek.

Tere,vana tüübi 2.0 ga ongi selline lugu et tal puudub karterituulutusklapp...maadlesin ka forssis sellel samal teemal ja lõpuks sain teada,et m52 on see klapp olemas aga m50 pole...Ainsad asjad mida puhastada vahetada on see plastikliide klapikambrikaane külge minev,voolik sellest õhulõdvikusse ja üks peenike kummivoolik samuti mis klapikambrikaane plastikjunni küljest läheb SL alla,sinna kus tühikäigumootor on...
endal puhastasin selle plastikliite/klapi lahusti ja suruõhuga,puhastasin ka suurema vooliku ja selle peenikese vahetasin välja kuna ta oli mul kokku vajunud ja selles ilmselt viga oligi....
Igatahes edu tööle...Aega kulub u 60min.
E36 m50b20
Kasutaja avatar
IndrekJ
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 10.09.2010 12:01 28

Re: E36 2.0 110kw karteri tuulutuse puhastamine?

Postitus Postitas IndrekJ »

Siis hea, ei pea rohkem lammutama hakkama. Kõik nimetatud torud ja asjad sai korralikult puhastatud koos kkk kaanega. Ainult jah, selle peenikese toru peaks ära vahetama.
Aga tänud!
Vasta