1. leht 2-st

K: E36 salong ei lähe soojaks

Postitatud: 19.12.2005 21:05 18
Postitas Vector
sirvisin küll siinseid teemasid kuid adekvaatset vastust ei saanud. NImelt läheb autol mootor ilusti soojaks (ka näidik näitab seda) aga salongis puhub ikka ainult leiget soojust. Väga pika aja peale hakkab natuke sooja tulema aga siiski vähe (seda kui autoga sõita), paigal seistes(kui auto) käib puhub ainult külma..
Kas või asi vajada õhutamist, on asi veepumbas või milles võib asi veel olla?

Postitatud: 19.12.2005 21:29 53
Postitas priitb
vanal kolmesel tegi nii, siis kui vett oli vähe. soenduse radikas oli kõrgemal kui muu jahutussüsteem.

Re: K: E36 salong ei lähe soojaks

Postitatud: 19.12.2005 23:41 09
Postitas hollow
Vector kirjutas:sirvisin küll siinseid teemasid kuid adekvaatset vastust ei saanud. NImelt läheb autol mootor ilusti soojaks (ka näidik näitab seda) aga salongis puhub ikka ainult leiget soojust. Väga pika aja peale hakkab natuke sooja tulema aga siiski vähe (seda kui autoga sõita), paigal seistes(kui auto) käib puhub ainult külma..
Kas või asi vajada õhutamist, on asi veepumbas või milles võib asi veel olla?
termostaadis võib asi olla

Postitatud: 19.12.2005 23:58 36
Postitas toom
Ei või. Kui asi termostaadis, siis just vastupidi, kohapeal tuleb sooja, aga sõites jahtub maha.

Postitatud: 20.12.2005 02:02 20
Postitas meph
Mul just oli sama teema ja oli tingitud kusagil liitrist puuduvast tosoolihulgast. Sama jama võib tekitada ka lõpukorral veepump (labad katki või siis laseb võlli peal ringi)

Postitatud: 20.12.2005 12:19 51
Postitas Vector
aga kui veepump on otsakorral peaks ta ju ka mingit imelikku häält tegema või ma eksin?

Postitatud: 20.12.2005 12:54 54
Postitas meph
Ei pruugi.. kui mingi n hulk labasid on aidaa lasknud, siis miks ta peaks teistsugust häält tegema hakkama.

Veepump ise näeb selline välja:
Pilt

Ja kui sealt seda plastmassi peaks kaduma minema, siis ta on ise nii pisike, et selline balansist väljaajamine tõenäoliselt teda veel häälitsema eriti ei aja.

Postitatud: 20.12.2005 13:38 23
Postitas AARE540
Kusjuures mu venna E36-l sama häda, et kohapeal puhub konkreetselt külma, vbl peaks ka nats süvenema põhjalikumalt...

Postitatud: 20.12.2005 15:02 50
Postitas Jarlo
Kui vedeliku tase normis ja süsteem õhutatud, siis on kõige tõenäolisemalt probleemiks ikka veepump, mis ei löö jahutusvedelikku ringi. Tühikäigul siis üldse harilikult sooja ei tule. Variant on ka, et keegi on mingisuguse möginaga üritanud lekkivat radikat lappida ja see on nüüd soojendusradika ummistanud.

Postitatud: 20.12.2005 17:21 30
Postitas Vector
oskab keegi öelda mismoodi see õhutamine käib (BMW-ga pole varem kokku puutunud ja seepärast ei tea) :oops:

Postitatud: 20.12.2005 20:58 04
Postitas Ceed
radika korgi kõrval (paremal) on väike kruvipeaga plastik kork.. keera see maha ja pane auto käima.. ja pane koguaeg vedelikku radikasse niikaua kui sealt august hakkab vedelikku tulema. ;)

Postitatud: 20.12.2005 23:11 01
Postitas Snow
Mul oli täpselt sama jama....vahetasin soojendus kraani ( täpset nimetust ei tea aga asi avab ja sulgeb seal seda soojendus värki) ära ja nüüd nagu saunas....lammaris maksis 200 eeku ....ja muidugi salongis olev soojendusradikas võib ka umbes olla kui on kasutatud mingit lekkimis vahendit

Postitatud: 21.12.2005 22:30 19
Postitas Vector
niisis täna üritasin asja õhutada mis tõenäoliselt ka õnnestus aga tulemus ikka sama..samas võtsin ka salongi radika küljest voolikud lahti ja sealt tuli välja leiget tosooli..seega see umbes ei tohiks olla?...aga mis oli imelik oli see, et radika küljes see alumine lõdvik ei läinud soojaks...et kas siis ikkagi veel õhk vahel või on termostaat/pump kutu?

Postitatud: 21.12.2005 23:30 45
Postitas meph
Kui kaua oli mootor käinud enne selle alumise lõdviku kontrollimist? Üldiselt see viitaks nagu rohkem termostaadile.

Postitatud: 22.12.2005 00:03 55
Postitas AARE540
Olen mephiga (jälle :D) samal arvamusel ;)

Postitatud: 22.12.2005 09:27 29
Postitas Jarlo
kui kohapealkäies lõdvik soojaks ei lähe, kas siis ikka on termostaadi probleem??? Kui termostaat oleks kogu aeg avanenud (ehk läbi), siis läheksid jahutusradika lõdvikud autot kohapeal soojendades vaikselt järjest soojemaks. Kui termostaat toimib, siis võtab külma ilmaga väga palju aega, et lõdvikud soojaks läheks ehk suur ring avaneks. Kui lõdvik külm on, siis viitab sellele, et termoklapp ei ole veel avaneńud, st et termostaat peaks idee järgi töötama.
Parandage kui ma eksin...

Postitatud: 22.12.2005 09:52 02
Postitas AARE540
Tuksis termostaadiga peaks töösooja mootori puhul radika alumine pool külm olema...

Postitatud: 22.12.2005 10:05 15
Postitas Jarlo
AARE530 kirjutas:Tuksis termostaadiga peaks töösooja mootori puhul radika alumine pool külm olema...
Mina seda ei mõista... :roll:. Kui termo katki ja avanenud kogu aeg, siis peaks kogu aeg vedelik radikast läbi käima ju. See tähendab, et kohapeal auto töötades peaks mõlemad lõdvikud ju soojaks minema...
Kui termostaat sulgenud olekus kinni on jäänud, ehk siis ka katki oleks, siis oleks küll lõdvik külm, aga siis peaks olema ka mootori ülekuumenemise probleem ning salongi peaks kütma ikka.

Postitatud: 22.12.2005 11:41 17
Postitas ZENDER
Mul selline jama ,et puhub aga puhub nõrgalt sooja
jj siis vell selline küsimus ,et kus kohapeal salongi õhu filter asetseb?

Postitatud: 22.12.2005 11:42 57
Postitas Jarlo
pane otsingusse teema kas "mikrofilter" või "salongifilter" ja peaksid põhjalikke teemasid leidma mõlema probleemi osas.

Postitatud: 22.12.2005 12:24 15
Postitas Vector
aga mootori temp on normis seega ei tohiks ju termostaadi viga olla?

Postitatud: 24.12.2005 13:36 45
Postitas Vector
sain vea kätte..asi oli ikkagi selles ahjukraanis..nimelt oli sellel üks juhe lahti tulnud ja ta ei avanenud..tinutasin selle juhtme kinni tagasi ja asi toimib..kuigi praegu teda üldse vahel pole ja talvel pole vajagi:)..kui ilmad hakkavad soojemaks minema panen selle tagasi...

Postitatud: 28.12.2005 14:40 42
Postitas Ragnar
Kuidas te selle kraani kätte saate ma ei saa aru. e34 oli kõik lihtne aga
e36 on se ju siselaske kolle ja piduri süsteemi all.

Jama mul igatahes selline, et sooja ei tulnud ei eile ega ka täna, kuigi mootor ammu soe. Alles siis kui 1h oli garaazis seisnud hakkas tööle.
Radika kõik kolm voolikut olid kuumad aga kraani mõlemad voolikud külmad. See ju viitab kraani mitte toimimisele?

Postitatud: 28.12.2005 15:35 52
Postitas Tarmo
kontrolli mis temperatuuri sul jahutusvedelik kannatab.
Mul oli e30 kunagi selline probleem , et salongiradikas oli konkreetselt jääs.
auto seisis garaasis ja mootori sain tööle ja kõik oli tore aga sooja sisse ei tulnud.
Siis sai seda salongiradikat kuumafööniga soojendatud ja sain sealt selle jää välja.

Peale seda valasin konsentraati sisse ja sain asja ilusti toimima.

Postitatud: 28.12.2005 16:00 05
Postitas Jarlo
Tarmo kirjutas:kontrolli mis temperatuuri sul jahutusvedelik kannatab.
Mul oli e30 kunagi selline probleem , et salongiradikas oli konkreetselt jääs.
auto seisis garaasis ja mootori sain tööle ja kõik oli tore aga sooja sisse ei tulnud.
Siis sai seda salongiradikat kuumafööniga soojendatud ja sain sealt selle jää välja.

Peale seda valasin konsentraati sisse ja sain asja ilusti toimima.
Olen sama jama läbi elanud eelmisel talvel, kui saksast toodud masina ostsin. Kui -15 viskas oli jahutussüsteemis sült ja sooja ei tulnud kusagilt. Aitas samuti soe garaaž ja jahutusvedeliku vahetus.
Kui masin on äsja Eestisse toodud ja siin talve näinud pole, siis alustagi sellest, mida Tarmo soovitas.

Postitatud: 28.12.2005 18:40 26
Postitas Ragnar
vahetasin ära niipalju kui välja tuli ehk siis ~5l
aga probleem ikka mujal vist, sest peale vahetust koju sõites tuli ainult väga leiget, kuigi nupp oli põhjas.

Postitatud: 28.12.2005 19:32 49
Postitas Vector
ka mul endiselt probleemid jätkuvad..arvasin et sain korda aga nii se siiski pole...nüüd siis selle kraani võtsin üldse vahelt ära ja asi nagu paranes..nüüd enamvähem sooja tuleb aga vähe. na nüüd selgus veel see et sõites puhub oluliselt rohkem kui paigal seistes. kas se viitab siiski veepumbale?

Postitatud: 28.12.2005 20:01 17
Postitas alcatel
Minul on 318 TDS. mootor on soe aga salongis on jahe, sõidu ajal tuleb sooja. Võtsin selle "kraani" lahti, see on ehitatud nii, et kui selle mähis on läbi või ei anna ühendust, siis klapp on avatud asendis, kui see pole just kinni kiilunud, mis on vähe tõenäoline. Aga koonusklapp istub oma raskusjõul augu peal ja pump peab selle surve jõul üles tõstma. Ma võtsin selle klapi seest välja ja panin süsteemi tagasi. Sama asi, tõenäoliselt pump ei suuda tööd teha, aga kui seal on mõni laba katki, siis kuhu see võib rännata? Pump on ~ 600.- EEKI. Ju siis liigub vedelik seal kiiremini kus kergem, mööda jämedamaid torusid. Või on järsku veel mõni BMW elektrooniline leiutis kusagil vahel? Audil oli lihtne (siiber kinni ja lahti, soe sisse ja välja).
Kas TDS-il on ka õhu lugeja, kus võib olla selle asukoht?

Postitatud: 28.12.2005 21:46 38
Postitas Ragnar
ma kordaks küsimust, et mis nipiga te selle kraani kätte saite?
ise võtsin kojamehed maha ja selle katte sealt alt ning sealt alt veel tule seina aga sellest polnud eriti abi.
Sisselaset te ju ometi maha ei kiskunud :shock:

Postitatud: 29.12.2005 12:27 28
Postitas Vector
ei sisselaset ei võtnud maha...aga voolikud võtsid mõlemad küljest ära ja ikka eimahu? minul igatahes tuli kui kõik asjad sealt küljest ära võtsin..aga jah parajalt sikutamist tahab..üsna kitsas seal..