1. leht 1-st

e36 318 IS tühikäik

Postitatud: 25.01.2006 22:51 54
Postitas rain43
Probleem selline, et autol sõidet ette sisse. Mats ei olnud suur, kuid peale seda kadus autol tühikäik. Kindlustus seda korvata ei taha. Milles võiks probleem olla?

Postitatud: 26.01.2006 10:55 17
Postitas Indrek I
auto saab peale matsu ehk lisaõhku või sai mõni juhe kahjustada ,mingid praod lõdvikutes äkki kontrolli mootori tagant jooksvaid juhtmeid ja vakumi ja tuulutuse lõdvikuid

Postitatud: 24.12.2007 14:43 24
Postitas Janek_K
Siin tühikäigu teemasi küll aga sellist juttu nagu mul oleks vaja ei leidnud.
Nimelt '99 aasta 1.8 is, palju oleks normaalne tühikäigupöördeid? 320 '93 oli umbes 650- 750 rpm, aga see ka 6 pütaga ja käis ilusti ühtlaselt, eeldan et neljasel võiks rohkem olla? Praegu on nii et seistes auto väriseb ja vibrab, tahhokal mingi 600-800 rpm vahel kõigub, nagu ebameeldiv.

Postitatud: 07.07.2008 20:40 55
Postitas Edvard
Mul enda 318 is sama jama, et tühikäigul vibreerib....tahaks ka teada saada, mis viga.....räägi, kas sa janek said vea teada?

Postitatud: 08.07.2008 09:25 00
Postitas Janek_K
Njah, kogun hoogu, et üle vaadata voolikud-lõdvikud ja ära puhastada tühikäigumootor. Ei tule seda vaimu peale, kogu aeg on midagi muud teha.

Postitatud: 08.07.2008 20:06 49
Postitas Kiwa
äkki oskab keegi aidata kuskohas asub 318 IS-il tühikäigumootor, milline see välja näeb ja kuidas puhastada??
Ette tänades, Kiwa!!

Postitatud: 08.07.2008 20:25 05
Postitas Targo
tühikäigumootor on detail nr. 7 ja asub e36 318iS-il sisselaskekollektori taga. Puhastad näiteks mootoripesuainega.

Postitatud: 08.07.2008 20:57 27
Postitas Seigo
ei ole eriti kursis asjaga ,aga mul tuttaval kah IS ja kah pöörded kõikusid, lükkas siis arvuti taha , ja arvuti näitas oopis et lambda on läbi...vahetas lambda ära ja kõik oli tiptop!!! ISile maksab universaal nahaal lambda 650 eeku, NGK oma!

Postitatud: 08.07.2008 22:07 32
Postitas Kiwa
kas tühikäigumootor tuleb puhastuseks küljest võtta ja laiali ka võtta ja kas on väga suur oht tühikäigumootor lahti võttes p***e keerata?

Postitatud: 22.07.2008 22:56 19
Postitas argo81
Tühikäigu mootorit ei tohi juppideks võtta ära seda viga tee ,ei saa enam kokku,lihtsalt võta ta maha ja kasuta sellist ainet nagu carpa clener,pese sellega mitu korda see mootor läbi ja siis hakkab see tööle ka .Aga pöörete kõikumine võib ka tulla muust .mul on omal 92 aasta 11,8is coup ja viga miks pöörded kõikusid oli hoopis lamda anduris .küttekeha oli katki.

Postitatud: 23.07.2008 07:46 40
Postitas marek555
Kuidas puhastada 6 silindrilise tühikäigu mootorit:
http://www.unitedbimmer.com/kb-e36-icvcleaning.php

4 silindrilisel:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=454501

Enda 320i ujusid pöörded kohapeal ja kippus välja ka surema niipea kui käik välja võtta. Võtsin tühikäigumootori maha ja selgus, et see voolik, mis läheb õhulugejast tühikäigumootorisse, see oli klambri juurest peaaegu pooleks. Samuti oli sisselaskekollektor tahma täis, samuti ka tühikäigumootor. Lappisin vooliku ära ja puhastasin mootri ka ära. Aga peale seda on tekkinud selline jama, et külma mootriga sõitma asudes esimesel 500 meetril ei lange pöörded alla 1500 rpm (käimapanemise hetkel on pöörded normaased ehk kusagil 800 rpm kandis), seda olenemata sellest kas auto on tühikäigul või sõidab. On niisugune tunne, et tühikäigumootor jääks mingisse asendisse kinni. Sooja mootoriga on ainult korra see probleem olnud (ja seegi oli kohe alguses kui tühikäigimootrir tagasi panin). On veel kellegi mingeid ideid?

Postitatud: 23.07.2008 17:05 57
Postitas argo81
seee on jah sellest tühikäigu mootorist
võta see uuesti maha ja pese läbi puhastusainega ,seal mootori sees on üks nn haamrike mida liigutab vedru ,seda on näha kui vooliku august sisse vaatad ,pane mootor esialgu likku mõneks minutiks ja seejärel liiguta kruvikeeraja otsaga seda haamrikest see peab hakkama vabalt liikumakui hakkab siis ok .

Postitatud: 23.07.2008 20:17 24
Postitas matu665
Miks ei või juppideks võtta?Seda haamrit ei liiguta vedru vaid mootor.Võtsin ka just juppideks ja puhastasin ära.Mootor ise oli ka seest löga täis(tihend lasi läbi ilmselt).Aga viga oli ilmselt üldse voolikus mis läks tühikäigu mootorisse.Nimelt oli üks ots täitsa pooles.umist saab uue õnneks 1735328 :cool:

Postitatud: 23.07.2008 20:26 53
Postitas matu665
Või on seal kusagil vedru?mis peaks selle siibri lahti või kinni tõmbama?

Postitatud: 23.07.2008 20:49 10
Postitas argo81
jah seal peab olema vedru kui ei ole siis on see mootor õhtal,ei soovitata mootorit lahty võtta sest sa ei pane enam seda nii kokku nagi peab ja siis on jamad näiteks vedru puudu.

Postitatud: 23.07.2008 21:02 33
Postitas matu665
Võtsin alumise osa lahti.Kus see mootor.Ja seal tõesti vedru ei ole ega ei olnud ka.Ja kas mitte vooluga ta ei regulli kas siiber kinni või lahti.Ja midagi keerulist ei ole.Seda võimatu valesti kokku panna

Postitatud: 23.07.2008 21:22 28
Postitas argo81
minu is tüüpi mootoril on vedru sees .jah vooluga reguleerib ta küll aga vedru surub selle siibri kinni tagasija elektriga see vatakse.tee see asi ilusty puhtaks ja pane peale kui tööle ei hakka siis on seda juba enne keegi lahty võtnud ja vedru panemata jätnud.

Postitatud: 23.07.2008 21:31 57
Postitas matu665
Jap lahti oli küll enne võetud kellegi poolt.Aga mul 2.0..et oleksin tänulik kui keegi ütleks kas peab 2,0 see vedru olema mis kisub siibri tagasi.Enne katsetada ei saa kui uus voolik umist saabub :oops:

Postitatud: 24.07.2008 08:50 04
Postitas marek555
Jap lahti oli küll enne võetud kellegi poolt.Aga mul 2.0..et oleksin tänulik kui keegi ütleks kas peab 2,0 see vedru olema mis kisub siibri tagasi.Enne katsetada ei saa kui uus voolik umist saabub
Kas sul see siiber liigub siis vabalt? Ei võta siis oma algasendit tragasi kui näpuga liigutada? Ja kui kas seda vedrut paeks näha olema nendest õhuvoolu avadest? Minu 320i tühikäigumootril ei paistnud nendest avadest mingit vedrut ja siiber ise töötas korralikult.

Postitatud: 24.07.2008 09:44 46
Postitas matu665
Algasendit tagasi ei võta jah.Aga liigub küll kui liigutada seda siibrit.Eks tuleb siis uus muretseda :cry:

Postitatud: 24.07.2008 09:51 06
Postitas matu665
Kuidas puhastada 6 silindrilise tühikäigu mootorit:
http://www.unitedbimmer.com/kb-e36-icvcleaning.php

kui nüüd neid pilte jälgida siis siin ka ükski vedru ei tõmba midagi kinni ;)

Postitatud: 24.07.2008 11:21 16
Postitas marek555
Minu meelest see ava täielikult ei sulgegi. Enda tühikäigumootoril jäi suletud asendis samamoodi selline ava (aga nagu oleks olnud see ava natuke väiksem kui seal pildit näha on). See ava peaks tagama minimaase õhukoguse, mis on mootori tööks vajalik.

Postitatud: 24.07.2008 11:49 13
Postitas matu665
Ühesõnaga kui liigutasid seda siibrit läks ta ise teatud asendisse ja mul ei lähe.Egas muud kui uus muretseda või kellegi vana.Umis selline asi kallis ilmselt :lol:

Postitatud: 24.07.2008 12:08 10
Postitas marek555
UMis tahetakse selle eest jah päris kena kopikas sisse kasseerida: pea 2900 krooni. Ilma vanoseta mootrile läheb maksma juba 3800 krooni :shock:

Postitatud: 24.07.2008 12:18 06
Postitas matu665
3800 :D .Pool juurde ja selle eest saab juba terve auto juppideks :roll: .Nv katsun siis uue saada + muud vidinad ka mida vaja.Mul vanoseta mootor ka.Jumalale tänu :D .Üks asi vähem mis katki võib minna :P
Aga suht suva ausalt.Pöörded korra lööb alla minuti jooksul.Välja ei sure.Ennem kui see voolik lahti oli poos kiirendades.Nüüd vähemalt enam vähem töötab.

Postitatud: 24.07.2008 18:49 52
Postitas matu665
Korras töötab :cool:

Postitatud: 01.08.2008 00:08 33
Postitas Erki_E
E36 318is'i tühikäigupöörded sooja mootoriga, täpselt samade pööretega käib, ei uju üldse:

Pilt